Буква Б (бе) на позначення звука "Б".

Про матеріал
Ознайомити учнів з буквою Б (бе), якою позначаються на письмі звуки [б], [б’]. Навчити правильно вимовляти звуки, впізнавати їх у словах. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів.
Перегляд файлу

Тема уроку.   Звуки [б], [б’], позначення їх буквою «бе». Звуковий аналіз слів. Зіставлення звуків[ б] – [п]. Словниково-логічні вправи. Опрацювання тексту «Берізка». 

Мета:   познайомити учнів зі звуком Б, буквою «бе», що його позначає; вчити учнів артикулювати звук,  виділяти його у словах, удосконалювати  навички читання; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уміння робити звуко-буквений аналіз слів, зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, мислення; виховувати спостережливість, почуття любові до  природи, турботливе ставлення до тварин.

Обладнання: предметні малюнки тварин, таблиці зі словами для словникової роботи та їх значеннями,таблиці для розчитування.

Хід уроку

І. Організаційний  момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо.

І урок наш починаймо.

Щоб наш урок був цікавим і змістовним, потрібно бути уважними, активними, старанними, кмітливими.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Бесіда з учнями.

На які групи поділяються звуки?

Назвіть голосні звуки. Чим вони відрізняються від приголосних?

 2. Робота в парах.

- Діточки, давайте поділимо слова на склади і вазначемо скільки складів

має кожне слово. У вас на партах є картки з малюнками (Ялинка,пень, рукавички,лижі)

 Назвіть слова,які зображені на малюнках. Поділіть їх на

склади і прищепками позначте кількість складів у словах.

3. Читання складів, слів.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

1.Впіймай звук.

Будинок білий біля річки

З балконами на кожен бік

Будують братик і сестричка,

Бо в них і батько будівник.

  •          Який новий звук повторювався найчастіше?

Так, сьогодні ми вивчимо букву Б (бе).

http://gifok.net/images/2014/09/29/hdjhjd-748.png

Буква «Б», як бегемотик,

Що вхопився за животик.

Він морозива поїв, а тому і захворів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.  

   1.  Вчитель пояснює спосіб творення звука [б]:

 -  Чи можна проспівати цей звук?

  •          Який  висновок ми зробимо?

  при вимові звука [б] губи стиснуті, дещо витягнуті вперед, ротова порожнина закрита; струмінь видихуваного повітря прориває перешкоду.  Це приголосний, який вимовляється дзвінко.

2. Робота зі складовими таблицями

( читають пошепки, голосніше, голосно)

 

 

 

 

 

3. Гра «Хто уважний».

Назвіть слова, в яких звук [Б] займає різне положення:

  •          На початку слова (булка, бублик, батон, береза, бабуся, білка)
  •          В кінці слова  (біб, зуб, дуб)

Яке слово « зайве» серед слів?

      -  Дуб, верба, борщ, береза . (Борщ)

Які імена починаються на звук [Б]?  (Борис, Богдан)

У назвах яких дерев є звук [Б]?

         (береза ,бук ,граб, верба, дуб)

 У назвах яких тварин є звук [Б]?

            (білка ,баран, кабан, бобер, борсук, бик)

У назвах яких квітів є звук [Б]?

           (барвінок,  кульбаба)

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота за букварем.

1) Звуко-буквений аналіз слів.

      (білка, зебра, зуб) 

2) Читання тексту «Берізка».

-  Читання тексту учнями вголос.

-   Читання тексту « ланцюжком».

 -  Читання тексту за вправою «Земля - небо».

(За командою «Небо» - припинити читання, підняти очі догори. За командою «Земля» - продовжувати читати від поміченого місця.)    

  •          Читання тексту за вправою « Луна».

Один школяр (сильніший) веде, другий, як  луна,  повторює  читання першого.

V.  Рефлексія.

Щоб урок пройшов немарно, я спитаю у вас гарно:

     - Що сподобалось найбільше і було найцікавіше?

     - Яку букву вивчили сьогодні на уроці?

Працював  хто погано, хто відмінно, оцініть себе, діточки, вірно.

Хто працював на уроці гарно і кому сподобався урок,  прикріпіть свою долоньку  успіху на дошку.

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку