"Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання"

Про матеріал
Ознайомити дітей з актуальністю проблеми булінгу, насильства у шкільному середовищі, навчити їх розрізняти види насильства та розробити відповідну стратегію поведінки у ситуаціях ризику, аргументувати свої дії з попередження насильства на основі власної відповідальності, виокреслити механізм захисту прав дітей; виховувати у дітей почуття толерантності, бути небайдужим до чужого горя; запобігати дитячому насиллю; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

 

                     

 

Підготувала та провела:

Осадчук А.В.

A:\класний керівник\stopbullying (1).jpg

                

«Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом.»

Ліна Костенко

Мета: ознайомити дітей з актуальністю проблеми булінгу, насильства у шкільному середовищі, навчити їх розрізняти види насильства та розробити відповідну стратегію поведінки у ситуаціях ризику, аргументувати свої дії з попередження насильства на основі власної відповідальності, виокреслити механізм захисту прав дітей; виховувати у дітей почуття толерантності, бути небайдужим до чужого горя; запобігати дитячому насиллю; виховувати культуру спілкування.

Хід бесіди

 Вступне слово вихователя

Сьогодні, діти, ми з вами відправимося в подорож по безкрайніх просторах світового океану прав і обов’язків, навчимося долати насильство в учнівському середовищі, шанувати закони України. Збагатимо свої знання з правової свідомості, будемо вчитися захищати себе від жорстокого, агресивного ставлення інших, поважати один одного, допомагати долати труднощі.

Мотивація

Перегляд відеоролику «Насилля у школі»  

                                                                       https://www.youtube.com/watch?v=Pq4IXTmAhMw

Прокоментуйте будь ласка відео

Слово вихователя: Отож як ви зрозуміли, діти, сьогодні будемо говорити про насилля, а саме тема нашої виховної години звучить так: «Булінг у дитячому середовищі: причини наслідки та шляхи його подолання».

Доки не прозвучало визначення.

Як ви вважаєте що ж таке булінг? З яким явищем іще пов’язана така ситуація? (Конфлікт)

Конфлікт виникає, коли між двома чи кількома особами існує незгода, розбіжність думок або різні погляди.

При конфлікті кожна особа вільно висловлює свої погляди і дисбалансу сил немає. Кожна особа відчуває, що може вільно заявити свою точку зору.

Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, і існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися все менше здатною висловити свою думку і все більше  безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у булінг.

Отож дамо визначення: Що ж таке Булінг?

Учень : Булінгце агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.

Слово вихователя: Як ви вважаєте, з яких причин учні стають жертвами знущань з боку інших школярів? (відповіді учнів)

-         Чи серед учнів нашої школи бувають випадки булінгу?

Слово вихователя: Як ви вважаєте, які можуть бути типи, форми булінгу?(відповіді учнів)  

Фізичний – завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності;

Психологічний– виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток

    Усна (словесна)– обзивання, глузування або висловлювання, якими ображається стать, раса

    Письмова– написання записок або знаків, що є болючими чи образливими

    Електронна (загальновідома як кібербулінг) – розповсюдження чуток та образливих коментарів з використанням електронної пошти, мобільних телефонів (наприклад, надсилання СМС) і сайтів соціальних мереж.

    Штрафи

Відео – Нік Вуйчич https://www.youtube.com/watch?v=W9SMzj4aJNI

Поради дітям, які стали жертвами булінгу

        Вправа „Міф чи реальність”

Мета – розширити систему знань учнів щодо проявів насильства в учнівському середовищі.  

Завдання – дітям пропонується прослухати факти про насильство та виявити, що являється правдою, а що ні. Для цього їм надаються дві картки з позначками „так”, „ні”.  

Перелік запитань:

  1.     Насильство має і позитивні сторони (НІ);
  2.     Використання нецензурних слів дитиною по відношенню до іншої не є проявом насильства (НІ).
  3.     Насильство – це коли видно сліди на тілі жертви (НІ).
  4.     Б’ють заслужено (НІ).
  5.     У школі найбільш розповсюджене психологічне насилля, використання нецензурних слів однієї дитини по відношенню до іншої (ТАК).
  6.     Дитина, яка потерпає від насильства повинна мовчати про це (НІ).
  7.     Хлопці схильні до проявів насильства більше, ніж дівчата (ТАК).
  8.     Насильство не карається законом України (НІ).
  9.     Насильство – це ознака мужності дитини у школі (НІ).                
  10.  З 11 років дитина несе адміністративну відповідальність перед

законом (ТАК).

  1.  Розповідати, про те, що над Вам були здійснені насильницькі дії – це

ознака слабкості дитини (НІ).        

  1.  Кримінальна відповідальність неповнолітніх настає з 16 років (ТАК).
  2.  Особи, які чинять насильство – психічно хворі (НІ).
  3.  Насильство – це не злочин, а нормальне явище у школі (НІ).
  4.  Міліція не повинна втручатися у вирішення проблеми насильства (НІ).

Бесіда з учнями

-         Які види булінгу, насильства відчули ваші знайомі чи ви особисто?

-         Що на ваш погляд відчуває жертва?

-         Які наслідки агресивних дій? (тільки картинки)

Як зупинити булінг? 

Мозковий штурм

-         До кого ви звернулися б, якби, припустимо, стали жертвою систематичного, жорстокого поводження і не змогли за себе постояти самостійно з причини дисбалансу сили? Кому ви довіряєте?

 

Слово вихователя: - Так які ж наслідки булінгу? Позитивні чи негативні?

-         Діти, як ви вважаєте що ми можемо зробити, щоб зупинити явища булінгу.

(Діти виходять до дошки і говорять, що можна зробити, «Поради дітям, які стали жертвою булінгу», а зі зворотнього боку наклеєні букви, і стають по порядку. В результаті отримуємо надпис «ЗУПИНИМО  БУЛІНГ  РАЗОМ»)

                       Виховувати в собі культуру спілкування

                       Не залишатися байдужими

                       Сприймати людину такою яка вона є

                       Соціальний стан не є приводом для цькування

                       Заздрість - негативна риса людини

                       Сильніший- не означає розумніший

                       Особистий приклад

                       Поважати думки та погляди інших

                       Доброзичливість

                       Милосердність

                       Повага

                       Підтримка одне одного

                       Поважати право кожного бути самим собою

                       Фізичні вади (це не вина дитини)

                       Готовність до примирення

                       Визнання  своїх помилок

                       Вміння вибачатися та вибачати

                       Комунікабельність

                       Привернути до себе увагу можна  гарними вчинками

                       Підвищувати свою самооцінку

-         Я хочу завершити наше заняття таким віршем

Мій улюблений світ –

Без насильства.

Без жорстокості, болю, зла.

Тут народом складена пісня

Містить тільки хороші слова.

Мій улюблений світ –

Без насильства,

Де немає страждання й війни,

Де розквітла калина барвиста

І пісень не почуєш сумних.

Мій улюблений світ – це не казка

А реально щасливе життя.

Бо звільнивши наш світ без насильства

Можна сміло іти в майбуття.

 

Слово вихователя: я дуже вам вдячна за вашу роботу  і сподіваюсь, що ми зупинимо булінг разом. 

https://www.youtube.com/watch?v=9Nh4_pYHnfA

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші. Вчимося жити разом. Посібник для вчителя з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа). — К. : Видавництво «Алатон», 2017. — 376 с.
  2. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші. Вчимося жити разом. Практикум для учнів з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа): – К.: Видавництво «Алатон», 2016. — 272 с.
  3. Інтернет-ресурси

 

docx
Додав(-ла)
Осадчук Анжела
Додано
21 січня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку