«Чарівна країна рухів» Корекційно-розвиткова програма для першокласників з застосуванням елементів кінезіології

Про матеріал
Корекційно-розвиткова програма для першокласників з застосуванням елементів кінезіології Пояснювальна записка Актуальність Початок навчання в школі – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей як в соціально-психологічному, так і в фізіологічному плані. Це не тільки нові умови життя і діяльності дитини – це нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню в школі, шкільним вимогам, шкільним справам, формується новий тип взаємин з іншими людьми, виникають нові форми діяльності. Учням першого класу необхідно успішно опанувати навчальну діяльність, засвоїти шкільні норми поведінки, долучитися до життя у класному колективі, пристосуватися до нових умов розумової праці та режиму. На момент вступу до школи першокласники повинні бути зрілими у фізіологічному і соціальному відношенні, вони повинні досягти певного рівня розумового і емоційно-вольового розвитку, адже тепер нова для них навчальна діяльність вимагає певних знань про навколишній світ. Діти повинні вміти оперувати елементарними поняттями, мати позитивне відношення до навчання та здатність до саморегуляції поведінки. Проте, дуже часто серед першокласників є діти, які через індивідуальні психофізіологічні особливості не можуть адаптуватися до нового для них життя: не вміють встановлювати позитивні відносини з іншими дітьми та вчителем, лише частково пристосовуються або не пристосовуються зовсім до режиму роботи і до школи з її вимогами. Проблема успішної шкільної адаптації у свою чергу є причиною шкільної неуспішністі. Прийшовши до школи, дитина, яка пристосувалась успішно, починає успішно засвоювати і компетентності, які дає їй школа. Першокласник який не зміг адаптуватись, продовжує процес адаптації, але одночасно з цим і процес опанування життєвими компетентностями. Багатьом робити дві справи одночасно важко, тому першокласники починають відставати в освоєнні навчальних предметів. З часом ця відстань збільшується і діти вже можуть не орієнтуватись у вивченому матеріалі та втрачають інтерес до навчання в школі. Тобто успішна адаптація це фундамент успішного подальшого навчання школярів. Досягнення останніх років у вивченні нейрофізіологічних механізмів розвитку психічних процесів, дають можливість вирішити проблему навчання в початковій ланці загальноосвітньої школи [1,3,5], що пов’язана з проблемами адаптації. Важливо вчасно сформувати у дитини базові фактори психічного розвитку. До базовим факторам психічного розвитку відносимо: - модально-специфічний фактор, пов'язаний з роботою тих відділів мозку, куди приходить інформація від органів чуттів, забезпечуючи сприйняття тактильних, слухових і зорових стимулів; - кінестетичний, пов'язаний з сенсомоторними взаємодіями і динамічними процесами; - просторовий фактор, що включає уявлення про реальний простір навколишнього середовища, уявлення про простір у внутрішньому плані і квазіпростір; - фактор довільної регуляції психічної діяльності, куди входять постановлення цілей і дій відповідно мотивами, потребам, актуальним і прогнозованими завданнями, планування шляхів досягнення мети з вибором оптимальних способів дії, визначенням їх послідовності, контроль виконання програми; - фактор енергетичного забезпечення, що сприяє поліпшенню концентрації уваги, довільної саморегуляції, збільшення енергетичного потенціалу в цілому, що веде до стресової стійкості організму і позитивно позначається на розвитку і активності психічних функцій дітей. Для подолання труднощів у адаптації та в основних видах навчальної діяльності молодших школярів, нами зроблено акцент на розвиток у дітей слабких функціональних елементів свідомого контролю власної діяльності, кінетичної організації дій, орієнтування в просторі, енергетичного потенціалу, як іскладають основу для повноцінного формування навичок читання, письма, математичних операцій, а також мислення, пам'яті, уваги. Базовим засобом активізації розвитку зазначених психічних функцій є включення сенсомоторного рівня. Кінезіологічні вправи в єдності з кінетичними рухами тіла і пальців рук спрямовані на розвиток розумових здібностей школярів через активізацію міжпівкульової взаємодії. Функціональна незрілість кінезіологічного фактора тягне за собою не сформованість рецепрокної координації рук, провідної руки, сприйняття рецептивного поля справа наліво, недостатність фонематичного слуху, виявляється в порушенні письма, в слабкості запам'ятовування, нестабільності номінативної функції мови. [4]. Виходячи з цього, ми розробили і апробували програму «Чарівна країна рухів». Програма створена у вигляді казки, що мотивує дітей до виконання завдань.
Перегляд файлу

Картинки по запросу картинка гномыВІДДІЛ ОСВІТИ

 Глухівської міської ради

Глухівська ЗОШ №1

Глухівський НВК, ДНЗ №4

 

 

 

Картинки по запросу картинка гномы 

 

 

«Чарівна країна рухів»

 

 

Корекційно-розвиткова  програма для першокласників з застосуванням елементів кінезіології

 

 

Автори програми: 

Васюра Наталія Василівна практичний психолог Глухівського навчально -виховного комплексу: дошкільний навчальний заклад –загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 4 Глухівської міської ради Сумської області

Габенко Людмила Іванівна практичний психолог Глухівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1 Глухівської міської ради Сумської області

 

Картинки по запросу картинка гномы 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Глухів 2020

«Чарівна країна рухів»

Корекційно-розвиткова програма для першокласників з застосуванням елементів кінезіології

Пояснювальна записка

Актуальність

Початок навчання  в школі – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дітей як в соціально-психологічному, так і в фізіологічному плані.

Це не тільки нові умови життя і діяльності дитини – це нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню в школі, шкільним вимогам,  шкільним справам, формується новий тип взаємин з іншими людьми, виникають нові форми діяльності. Учням першого класу необхідно успішно опанувати навчальну діяльність, засвоїти шкільні норми поведінки, долучитися до життя у класному колективі, пристосуватися до нових умов розумової праці та режиму. На момент вступу до школи першокласники повинні бути зрілими у фізіологічному і соціальному відношенні, вони повинні досягти певного рівня розумового і емоційно-вольового розвитку, адже  тепер нова для них  навчальна діяльність вимагає певних знань про навколишній світ. Діти повинні вміти оперувати  елементарними поняттями, мати  позитивне відношення до навчання та здатність до саморегуляції поведінки.

Проте, дуже часто серед першокласників є діти, які через індивідуальні психофізіологічні особливості не можуть адаптуватися до нового для них життя: не вміють встановлювати позитивні відносини з іншими дітьми та вчителем, лише частково пристосовуються або не пристосовуються зовсім до режиму роботи і до школи з її вимогами.

Проблема успішної шкільної адаптації у свою чергу є причиною шкільної неуспішністі. Прийшовши до школи, дитина, яка пристосувалась успішно, починає успішно засвоювати і компетентності, які дає їй школа. Першокласник який не зміг адаптуватись, продовжує процес адаптації, але одночасно з цим і процес опанування життєвими компетентностями. Багатьом робити дві справи одночасно важко, тому першокласники починають відставати в освоєнні навчальних предметів. З часом ця відстань збільшується і діти вже можуть не орієнтуватись у вивченому матеріалі та втрачають інтерес до навчання в школі. Тобто успішна адаптація це фундамент успішного подальшого навчання школярів.

Досягнення останніх років у вивченні нейрофізіологічних механізмів розвитку психічних процесів, дають можливість вирішити проблему навчання в початковій ланці загальноосвітньої школи [1,3,5], що пов’язана з проблемами адаптації.  Важливо вчасно сформувати у дитини базові фактори психічного розвитку.

До базовим факторам психічного розвитку відносимо:

- модально-специфічний фактор, пов'язаний з роботою тих відділів мозку, куди приходить інформація від органів чуттів, забезпечуючи сприйняття тактильних, слухових і зорових стимулів;

- кінестетичний, пов'язаний з сенсомоторними взаємодіями і динамічними процесами;

- просторовий фактор, що включає уявлення про реальний простір  навколишнього середовища, уявлення про простір у внутрішньому плані і квазіпростір;

- фактор довільної регуляції психічної діяльності, куди входять постановлення цілей і дій відповідно мотивами, потребам, актуальним і прогнозованими завданнями, планування шляхів досягнення мети з вибором оптимальних способів дії, визначенням їх послідовності, контроль виконання програми;

- фактор енергетичного забезпечення, що сприяє поліпшенню концентрації уваги, довільної саморегуляції, збільшення енергетичного потенціалу в цілому, що веде до стресової стійкості організму і позитивно позначається на розвитку і активності психічних функцій дітей.

Для подолання труднощів у адаптації та в основних видах навчальної діяльності молодших школярів, нами зроблено акцент на розвиток у дітей   слабких функціональних елементів свідомого контролю власної діяльності, кінетичної організації дій, орієнтування в просторі, енергетичного потенціалу, як іскладають основу для повноцінного формування навичок читання, письма, математичних операцій, а також мислення, пам'яті, уваги. Базовим засобом активізації розвитку зазначених психічних  функцій є включення сенсомоторного рівня.

Кінезіологічні вправи в єдності з кінетичними рухами тіла і пальців рук спрямовані на розвиток розумових здібностей школярів через активізацію міжпівкульової  взаємодії. Функціональна незрілість кінезіологічного фактора тягне за собою не сформованість рецепрокної координації рук, провідної руки, сприйняття рецептивного поля справа наліво, недостатність фонематичного слуху, виявляється в порушенні письма, в слабкості запам'ятовування, нестабільності номінативної  функції мови. [4]. Виходячи з цього, ми розробили і апробували програму «Чарівна країна рухів». Програма створена у вигляді казки, що мотивує дітей до виконання завдань.

Автори:  Васюра Н.В., Габенко Л.І.

Мета програми: полегшення процесу адаптації першокласників.

Завдання програми:

- забезпечити на основі реалізації програми гармонізацію особистих якостей і адаптивних можливостей дитини, її ефективної соціалізації;

- розвивати пізнавальні процеси;

- формувати довільну регуляцію психічних процесів;

- розвивати міжпівкульову взаємодію;

- створити індивідуально-орієнтовані рекомендацій для організації психолого-педагогічного супроводу дитини в освітній організації;

-  сформувати можливості для усішного засвоєння першокласниками життєвих компетенцій.

Форма проведення: розвивальні заняття.

Категорія учасників: учні 1-х класів.

Організаційні умови проведення занять:

оптимальна чисельність групи – 5 – 8;

тривалість занять – 40 хвилин.

Періодичність 2 рази на тиждень.

Програма розрахована на 10 занять.

Очікувані результати:

1) успішне проходження процесу адаптації

2) розвиток усвідомленого контролю власної діяльності, кінетичної організації дій, орієнтування в просторі, енергетичного потенціалу, які складають основу для повноцінного формування навичок читання, письма, математичних операцій, а також мислення, пам'яті, уваги.

 

План занять
 

Тема

Час , хв..

Заняття 1

Вступ. Подорож у чарівну країну.

40

Вправа 1Знайомство

10

Вправа 2 Веселе  вітання

5

Вправа 3Правила допомоги гномам

5

Вправа 4 Дзеркальне малювання

5

Вправа 5 Природа допоможе

5

Вправа 6 Свічка

5

Вправа 7 «Підсумок»

5

Заняття 2

Привіт, сонечко!

40

Вправа 1  Посмішка

5

Вправа 2«Кулак». «Ребро». "Долоня"

10

Вправа 3Ледачі вісімки для очей

5

Вправа 4 Ледачі вісімки для письма

5

Вправа 5Енергічне позіхання

10

Вправа 6 Підсумок

5

Заняття 3

Успішна місія

40

Вправа 1Прядіння пряжі

5

Вправа 2 Правила допомоги гномам

5

Вправа 3 Перехресні кроки

10

Вправа 4Вухо — ніс

5

Вправа 6 Слон

5

Вправа 5  Кнопки мозку

5

Вправа 7 Підсумок

5

Заняття  4

Нове знайомство

40

Вправа 1 Веселе вітання

3

Вправа 2Правила допомоги гномам

3

Вправа 3 Задути свічку

5

Вправа 4 Читання казки «Нове знайомство»

10

Вправа 5 Вушка

5

Вправа6 Правда чи ні?

5

Вправа 7Сонячні діти

5

Вправа 8 Підсумок

2

Заняття  5

Чарівня пісня !

40

Вправа 1 Веселе вітання

5

Вправа 2Правила допомоги гномам

5

Вправа 3 Вісімка

5

Вправа 4Запам’ятай  порядок

5

Вправа 5 Ліхтарики

5

Вправа 6 Секретик

10

Вправа 7Підсумок

5

Заняття  6

Таланти

40

Вправа 1 Такі різні часи

5

Вправа 2 Правила допомоги гномам

5

Вправа 3Кільце

5

Вправа 4  Читання казки «Таланти»»

5

Вправа  5Лід і вогонь

5

Вправа 6Дзеркальне малювання

5

Вправа 7 Я - казковий герой

5

Вправа 8 Підсумок

5

Заняття 7

Дорога до дому

40

Вправа 1  Веселе вітання

5

Вправа 2 Правила допомоги гномам

5

Вправа 3Зірви яблуко

5

Вправа 4Почуй слово

10

Вправа5Поміняйтеся місцями ті, у кого…

5

Вправа 6 Прощання

5

Заняття 8

У тунелі

40

Вправа 1Прядіння пряжі

5

Вправа 2Правила допомоги гномам

5

Вправа 3 Намалюй свій автопортрет

10

Вправа 4Їстівне – неїстівне

5

Вправа 5  Вправа «Як би я був…

10

Вправа 6Прощання

5

Заняття 9

Перешкода

40

Вправа 1  Такі різні часи

3

Вправа 2 Правила допомоги гномам

5

Вправа 3  Пінгвіни

5

Вправа 4Чарівний стілець

10

Вправа 5 Придумай розповідь

10

Вправа 6 Хмарка  настрою

5

Вправа 7Підсумок

2

Заняття 10

Підсумкове заняття

Виконана місія

40

Вправа 1  Веселе вітання

5

Вправа 2 Правила допомоги гномам

5

Вправа 3 Дзеркальне малювання

10

Вправа 4Природа допоможе

10

Вправа 5Свічка

5

Вправа 6 Підсумок

5

 

Заняття 1

Вступ. Подорож у чарівну країну.

Вправа 1 Знайомство

Мета: знайомство учасників з особливостями проведення занять, обговорення правил роботи в групі, розвиток міжпівкульової взаємодії.

Психолог: -   Діти, ви любите казки? А мандрувати?

-  Сьогодні я пропоную вам казкову подорож. А яка вона буде, нам підкаже наша чарівна скринька. (діти заглядають у скриньку і знаходять іграшкового гнома)

-  Діти, хто це?

-  А хто знає де живуть гноми?

-  Не знаєте? Послухайте мою казку про гномів.

    Глибоко-глибоко під землею є справжнісіньке маленьке місто, в якому живуть гноми. І все у них було би добре, коли б туди  досягало сонячне проміння. Сонце туди не досягає. Але гноми знайшли вихід: серед міста на високому стовпі у них висить велика сонячна куля. Раз на рік гноми виходять на поверхню і заряджають кулю сонячною енергією, якої вистачає і для рослин, і для тварин, і для самих гномів на цілий рік. От сьогодні саме такий день. Давайте  перетворимось у гномів й зарядимо кулю для мешканців чарівного міста (великий жовтий м’яч). Підуть у похід ті, хто успішно пройде випробування.

Спробуємо?

Добре. Щоб пройти гарно всі випробування нам потрібно познайомитися і привітатися. Тож почнемо.

Вправа 1 Знайомство

Мета: знайомство учасників

Психолог: Будем грати так.

Дуже тихо скажем всі

«Я (називаєте своє ім’я) дуже гарна дитина» (лагідно, швидко)

А тепер підвищимо голос.

Скажи голосно «Я (називаєте своє ім’я)  дуже гарна дитина»

На весь Всесвіт.

Вправа 2 Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робитице треба мовчки і частинами тіла, які демонструє психолог: потискати руки, доторкатися вухами, ліктями чи колінами тощо. Рефлексія вправи.

Вправа 3 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи знати.

Обговорення правил роботи в групі: психолог пропонує правила роботи. Разом з дітьми ці правила обговорюються і записуються на ватмані та використовуються в подальшій роботі групи.

Закони чарівної країни гномів

  1. Будьте активні, щирі та доброзичливі.
  2. Поважайте думку інших.
  3. Не оцінюйте особистість, оцінюйте лише її дії.
  4. Говоріть по черзі, пам’ятайте про правило піднятої руки.
  5. Будьте тут  і тепер.
  6. Говоріть просто – обґрунтовуйте свою думку.
  7. Будьте комунікабельні та ввічливі.
  8. Співпрацюйте самі й мотивуйте інших.

(Можливий перелік правил)

Вправа 4Дзеркальне малювання

Мата: налагодження міжпівкульової взаємодії, покращення сприйняття інформації та її запам'ятовування.

Психолог: Ми познайомились, проговорили правила, а тепер ми готові допомагати нашим друзям гномам. Щоб гноми зарядили сонячну кулю, їм потрібно потрапити на поверхню. І ми в цьому зможемо їм допомогти. Зараз кожний з вас має листок паперу і 2 олівці. Потрібно взяти в обидві руки по олівцю Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки сонечка і так тричі, далі хмаринок. Потім знову сонечко. Це перепустка до поверхні, де можна зарядити кулю- сонце.  Готові? Почали. Рефлексія вправи.

Вправа 5 Природа допоможе

Мета: Розвантаження учнів

Створені вами малюнки ми маємо відправити до чарівної поштової скриньки гномів і в цьому нам допоможе природа. (Діти віддають роботи. І починають виконувати інструкцію).

Добре те, що сонце світить! (вдихнули підняли руки вгору)

Добре те, що віє вітер! (хитаються в ліво в право видихають, вдихають, видихають, двічі)

Добре те, що оцей ліс! (присідають, видихають)

Разом з нами ріс і ріс! («виростають», вдихають)

Добре те, що в нашій річці, (піднімаються вгору, видихають)

Добре гратися на дворі (плещуть у долоні). Рефлексія вправи.

Вправа 6 Свічка

Мета:розвиток самоконтролю і довільності в поведінці.

Наші листи відкрили прохід у тунель на поверхню землі. Ми можемо йти. Для цього нам потрібні свічки, бо наша куля-сонце вже зовсім розрядилась. Пішли. Ось і вихід на поверхню. Давайте задуємо свої свічки. (Початкове положення - сидячи на стільці.)

 Необхідно уявити велику свічку. Зробити глибокий вдих і спробувати одним видихом задути свічку. Далі уявити перед собою 5 маленьких свічок. Зробити глибокий вдих і задуть ці свічки маленькими порціями видиху. Зробіть це тричі.  Ура ми на поверхні. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження. А зараз давайте згадаємо, як ми допомагали гномам. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати те, що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття 2

Привіт, сонечко!

Мета: розвивати самоконтроль і довільність у поведінці, міжпівкульову взаємодію, мислення, концентрацію уваги, розвивати пам'ять, мовлення.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1  Посмішка

Мета: Створити атмосферу єдності, створити позитивний настрій, розвивати уміння висловлювати свій емоційний стан.

Учасники стають у коло, беруться за руки. Кожен по черзі дарує усмішку своїм сусідам ліворуч і праворуч, важливо при цьому дивитися один одному в очі. Рефлексія вправи

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 «Кулак». «Ребро». "Долоня"

Мета: синхронізувати роботу півкуль головного мозку, поліпшити запам'ятовування, підвищити стійкість уваги.

Якщо ви пригадуєте ми вже на поверхні. Щоб нам зарядити кулю – сонце. ми маємо обіграти чарівника який і заряджає такі сонячні кулі.  Будьте уважні. Ось ця гра:

Три положення руки, що послідовно змінюються: 1)  Долоні стиснути в кулак, 2)     покласти долоню ребром. 3)     розпрямити долоню на площині столу.

Виконується вправа спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім двома руками разом. Повторити 8-10 разів. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Ледачі вісімки для очей

Мета: розвивати творчість, синхронізувати роботу півкуль головного мозку, поліпшити запам'ятовування, підвищити стійкість уваги.

А тепер наступне завдання від чарівника. Повторюйте уважно.

Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, це відправна точка описувати вісімки в горизонтальному полі бачення. Стежити при цьому за рухом великого пальця  тільки очима. Малювати вісімки справа наліво і зліва направо, зверху вниз. Повторити 8-10 разів. Рефлексія вправи.

Вправа 5 Ледачі вісімки для письма

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці, поліпшити міжпівкульову взаємодію.

Ми добре справились але завдання чарівника на цьому не закінчились. Продовжуємо працювати.

Обводимо контур рукою від центру проти годинникової стрілки: вгору, вліво і назад до центру;потім за годинниковою стрілкою: вгору, вправо і назад через низ до центру. Кожною рукою малюється п'ять або більше вісімок, потім також обома руками. Рефлексія вправи.

Вправа 6 Енергічне позіхання

Мета: зняття напруги  з м'язів обличчя, очей, рота, шиї, поліпшити функції голосових зв'язок.

Ми справились. Були уважні і виконали все правильно молодці. Чарівник з радістю зарядить нашу сонячну кулю. Але для цього потрібен час.

А ми можемо й відпочити. До речі, біля нашого чарівника є готель в якому ми й зупинимось та відпочинемо. Гарний відпочинок це сон. Щоб гарно спати треба гарно позіхати. Потренуємось.

Широко відкрити рот і спробувати позіхнути, надавив при цьому кінчиками пальців на натягнутий суглоб, що з'єднує верхню і нижню щелепи. Повторити 5-8 разів. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо, як ми допомагали  гномам. (Діти згадують завдання, які вони виконували та отримують завдання виконати те, що найбільше запам’яталось вдома.)

Заняття 3

Успішна місія

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці, міжпівкульову взаємодію, мислення, концентрацію уваги, розвивати пам'ять, мовлення.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1Прядіння пряжі

Мета: розвивати дрібну моторику руки, сприяти покращенню взаємодії між учасниками.

 Учасники групи сидять на підлозі на килимі колом, у центрі якого

лежить клубок ниток. Психолог пропонує уявити, що група разом зараз прястиме пряжу. Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно розповідає про себе. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось про себе, і так далі, доки коло замкнеться. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати.

Друзям гномам помагати.

Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Перехресні кроки

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці, поліпшити міжпівкульову взаємодію.

Почався новий день і наша дружна сім`я гномів може трохи по -подорожувати чарівним надземним містом. Давайте крокувати правильно.

Виконується на місці. З’єднати праве коліно з лівим ліктем та навпаки. Кроки повинні виконуватися дуже повільно, зберігаючи рівновагу, на рахунок “1-4” –з’єднати  коліно і лікоть, за той же час повернутися в положення.

Ми йдемо а сонце сяє,

Раз, два, три, чотири,

Воно нас вже зігріває,

Раз, два, три, чотири. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Вухо — ніс

Мета: розвиток самоконтролю і довільність в поведінці, поліпшення міжпівкульової взаємодії.

Продовжуємо нашу подорож.

Ми прийшли до зоопарку

Зробим поні розважалку

Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, плеснути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки». Показали, повторили, далі в подорож побігли. Рефлексія вправи.

Вправа 6 Слон

Мета: розвивати  увагу, самоконтроль і довільність в поведінці, поліпшити міжпівкульову взаємодію.

Наша подорож триває слон тихенько спочиває.

Розбудили, звеселили і гімнастику зробили.

Вухо щільно притиснути до плеча. Одночасно витягнути одну руку, як хобот слона, і почати малювати нею горизонтальну вісімку, починаючи від центру зорового поля і йдучи вгору проти годинникової стрілки. Очі стежать за рухами кінчиків пальців. Потім поміняти руки. Вправу виконувати повільно, по 3-5 разів кожною рукою. Рефлексія вправи.

Вправа 5 Кнопки мозку

Мета: поліпшити  міжпівкульову взаємодію, підвищити концентрацію уваги, покращити сприйняття сенсорної інформації.

Зоопарк ми покидаєм,

До чарівника ми поспішаєм.

Кулю-сонце вже забрать.

Мага треба привітать.

Привітання незвичайне,

А чарівне надзвичайне

Кнопки мозку ми знайдем

Вітальну гімнастику почнем

Вказівним і середнім пальцями однієї руки масажувати місця між другим і трейтім ребрами. Долоня іншої руки в цей час лежить  на середині живота. Одночасно з цим потрібно переводити погляд в різних напрямках: ліворуч-вгору і вправо чи вниз і т. д. Через 20-30 секунд поміняти положення рук. Рефлексія вправи.

Вправа 7  Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження. А зараз давайте згадаємо, як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття  4

Нове знайомство

Мета: розвивати самоконтроль і довільність у поведінці, міжпівкульову взаємодію, мислення, концентрацію увагу, розвивати пам'ять, мовлення.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1  Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робити це треба мовчки і частинами тіла, які демонструє психолог: потискати руки (спочатку лівої, а потім правої), доторкатися вухами (спочатку лівого, а потім правого), ліктями чи колінами(спочатку лівої, а потім правої) тощо. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Задути свічку

Мета: розвивати самоконтролю і довільність в поведінці, поліпшити міжпівкульову взаємодію.

Наша подорож чарівним містом продовжується На зустріч магу. Гноми  вирішили скоротити шлях і вирушили через підземний перехід користуючись свічками. Подолавши перешкоду ми маємо задути ті свічки якими користувалися.

Дитина уявляє, що перед ним стоїть 5 свічок. Їй потрібно задути спочатку великий струменем повітря одну свічку, потім цей же об'єм повітря розподілити на 5 рівних частин, щоб задути все. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Читання казки «Нове знайомство»

Мета: поліпшення  міжпівкульової взаємодії, поліпшити концентрацію уваги, покращити  сприйняття сенсорної інформації.

Наші гномики далі подорожуючи чарівним містом зустрілималенькеМишеняткоПік. Усе йомубуло не так. Любило мишеняпищати, тупотітиніжками та кричати: «Не хочу! Не буду!». Пікбачить: сидятьбілянього гномики— не маленькі, а великі, не сумні, а веселі. Сидять та весело пищать: «Пі-пі-пі!». ЗдивувалосяМишенятко та й питає: «А чомуцеви сидите та пищите?». А вонийомувідповідають: «Ми твої друзі. Нумо разом грати, ото веселобуде навкруги!». Стали вонидружити та гратися разом. А тепер давайте спробуємо з вами намалювати маленьке Мишенятко. Але зробимо це незвичайно, а за допомогою одночасно і лівої і правої руки. Рефлексія вправи.

Вправа 5  Вушка

Мета: Енергетизація мозку.

Продовжуємо гратись повторюй за нами.

Розправляти і розтягувати зовнішній край кожного вуха однойменною рукою в напрямку вгору-назовні від верхньої частини до мочки вуха (п’ять разів). Промасажувати вушну раковину. Рефлексія вправи.

Вправа6 Правда чині?

Мета: Розвивати  увагу, підняти настрій.

Інструкція: Продовжуємо гратись і з’ясуємо хто самий уважний. «Я буду читати цікаві вірші, ви будете уважно слухати правдиві вони чи ні. Якщо вони неправдиві – плескатимете 2 рази у долоні».

1 Снігом поле замело,

Красне літечко прийшло.

2 Кіт весь вечір міцно спав,

Вдень на хмарку він літав.

3 В березні розтанув сніг,

Це весна скликає всіх!

4 Півень по двору іде,

Цуценят своїх веде.

5 Довгий хобот має слон,

Це у нього мікрофон. Рефлексія вправи.

Вправа 7Сонячні діти

Мета: Розвивати моральні якості дитини та її творчі здібності, активізувати зв’язне мовлення; уяву, фантазію; виховувати дружні стосунки та взаємоповагу.

О! Ми потрапили до нашого чарівника. А   щоб наша сонячна куля, краще зарядилась, то ми з вами виконаємо таке завдання. Психолог роздає дітям сонячні промінчики перетворюючи їх на сонячних гномів. Дітистаютьнавколо «сонечка» і по черзіпочинаютьрозповідати про своготовариша, якийстоїтьпоруч, якийвін «сонячний» хлопчикчидівчинка. Наприклад: «сонячний» хлопчик щирий, чуйний, хоробрий, відданий, товариський; «сонячна» дівчинкам’яка, ніжна,ласкава, чуйна, лагідна і т. д. І після цих слів кладе промінчик до сонечка. Після того, як утворилося справжнє сонечко, запропонувати дітям «Сонячний хоровод». Рефлексія вправи.

Вправа 8 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття  5

Чарівня пісня !

Мета: розвивати пізнавальні процеси, самоконтроль і довільність в поведінці,  міжпівкульову взаємодію,

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1 Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх.

Група стає в коло і перший називає своє ім'я. Другий називає ім'я першого і своє.

Третій ім'я першого, другого і своє. Останній називає всі імена і своє. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Вісімка

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці, поліпшити міжпівкульовоу взаємодію.

Продовжується день в чарівному надземному місті і наша дружна сім`я гномів продовжує чекати нашу кулю-сонце. Покиль чекаємо давайте помалюємо.

Треба взяти в праву руку ручку або олівець і намалювати на аркуші паперу горизонтальну вісімку. Те ж саме зробити і лівою рукою. Після цього спробувати намалювати малюнок двома руками відразу. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Запам’ятай  порядок

Мета:сприяти розвитку спостережливості та уваги.

Наші гноми продовжують чекати.

Час весело проведемо і в цікаву гру грати почнемо. Група  вишиковується    в  довільному  порядку  в  шеренгу. Обирається  ведучий .  Ведучий  повертається  на  30-40 с, і  запам’ятовує   порядок  і  відвертається. За  цей  час  шеренга  переміщується.  Ведучий   повинен  відновити  порядок. Рефлексія вправи.

Вправа 5 Цікава гра

Мета: Розвивати уважність, міжпівкульову взаємодію, довільність і самоконтроль.

Діти, у наших чарівних друзів гномів є улюблена гра. Давайте спробуємо її повторити. Покласти кисті на стіл. Одна – стиснута в кулак, інша лежить на столі долонею. Одночасно змінювати положення рук (якщо права в кулаці, а ліва – долоня, то змінити на: права – долоня, ліва – кулак і так далі). Рефлексія вправи.

Вправа 6 Секретик

Мета: навчати спостережливості, увазі до чужих мімічних та динамічних проявів – «читання з обличчя», формувати емпатійність.

Нашим гномам доводиться чекати, а щоб це було робити не сумно давайте ще пограємо.

А тепер давайте з вами сядемо у коло. Руки, складені долонькою до долоньки, на колінах. Ведучий передає «секретик» так, щоб ніхто не помітив у кого в руках він залишився. Діти здогадуються (за виразом обличчя, динамікою тіла) де «секретик». Гра продовжується до виявлення схованого. Хто «погорів» - водить.

Рефлексія вправи. Запитати у дітей, як вониз догадалися у кого «секретик». Привернутиувагудітей до того, що по обличчю, рухахможна «читати», як по літерах у книжці. Для цього потрібно бути уважним до оточуючих. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття  6

Таланти

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці,  міжпівкульву взаємодію, мислення, концентрацію уваги, пам'ять, мовлення.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1 Такі різні часи

Мета: покращити взаємодію в групі дітей. Розвивати увагу.

Всі учасники пересуваються вільно під музику, періодично зустрічаючись з іншими. По команді психолога змінюється і поведінку дітей:

  1.   Уявіть, що ви в ХХ столітті привітайтесь (вітання через рукостискання); 2) Уявіть, що ви в ІХХ столітті привітайтесь (вітання через реверанси і церемоніальні фрази) 3) Уявіть, що ви в ХХІ столітті привітайтесь (стрімко, не помічаючи інших, бути може, стикаючись або відштовхуючи їх, або може «Трям, здрастуйте!»,"Ходімо в мій аэромобиль?" і так далі). Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Кільце

Мета: Розвивати міжпівкульву взаємодію, довільності, самоконтролю.
Почався новий день і наша дружна сім`я гномів може трохи по -подорожувати чарівним надземним містом.

О наша куля- сонце готова, але щоб її забрати ми маємо виконати задавання чарівника. І їх багато.

Почнемо з першого

Піднімаємо вгору обидві долоні і починаємо перебирати пальці на обох руках, поєднуючи в кільце з великим пальцем по черзі вказівний, середній, безіменний та ін. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім обома. Ведучий змінює темп виконання, то прискорюючи, то сповільнюючи його. Рефлексія вправи.

Вправа 4  Читання казки «Таланти»

Мета: підвищується концентрація уваги, поліпшується сприйняття сенсорної інформації, розвивати прагнення до творчості у дітей.

І тут чарівник запитав про таланти гномів, бо хотів трохи відпочити і повеселитись. І тут гномики замислилися про таланти своїх друзів. Вони знали, як весело вони граються і як кожний вміє робити щось дуже особливе. Розібратися у цих питаннях їм допоміг Чарівник. Чарівник розповів, що на світі є багато творчих здібностей, але треба їх відкрити і потім розвивати. Наприклад, існує багато музеїв, галерей, виставкових залів, в яких зберігаються художні твори. Люди, які створюють картини, скульптури, малюнки, витвори декоративно-прикладного мистецтва називаються художниками.

Існують різноманітні інструменти, на яких люди грають, виконують музичні твори. Інколи вони виступають поодинці, а інколи гуртуються по группам чи поєднуються у величезні оркестри. Їхні таланти ми можемо почути у таких закладах, як театр, філармонія, консерваторія, по радіо та інших театральних та сценічних приміщеннях.

Майже кожна людина любить співати. Правда, не у всіх є добрий слух та справжній голос, але прагнення виконати пісеньку притаманне багатьом людям. У цьому видітворчості теж багато можливостей. Якщо співає одна людина, то таке виконання називається соло. Інколи співає дует, тріо, квартет та багато інших поєднань. А коли це вже велика кількість виконавців, то їхній виступ називається хоровим виконанням.

Чарівник запропонував учням вибрати творчий гурток за своїми здібностями. Перший гномик Левик підняв ручку і сказав, що він дуже полюбляє стукати по барабанам. Для нього насолода, коли виникають ритмічні звуки, від яких піднімається бадьорий настрій. Він потрапив до інструментального ансамблю.

Гномик Вовчик, не роздумуючи, запропонував себе у хор. Бо інколивін так любить голоснопоспівати. Правда, йогоспів не усімподобається, але віндужестарається, особливо, якщопоручщехтось голосить.

Гномик Михась сказав, що для нього величезн езадоволення викликає малювання. Коли він на пісочкустрибає, то залишаються дивовижні візерунки, його «почерк» усівпізнають. .

Гномик Ліса довго не знаходила у себе талантів. Вона розгубилася, хоч і вважала себе дуже розумною. Але Чарівник підказав, чим краще займатися цій гострій на язичок Лісі. Ліса вміє так розказувати вірші, байки та цілі оповідання, що їй вірять майже усі, хто поруч.

Довго слухав друзів Гномик Дмитрик. Він сидів на величезному дереві. Але він чув усе, про що розмовляли, бо майстрував з дерева. Через деякий час у нього вийшов симпатичний деревяний будиночок. Друзі проголосили його архітектором. І дійсно, ні в кого іншого немає такого терпіння та наполегливості в цій нелегкій роботі…

Діти! А хто знає, куди приносять мед бджілки? Правильно, у вулик, у середи ніякого щільненько розміщені соти. Ціособливі формочки з воску роблять самі бджілки. Вони справжні майстри ліплення
Костик сидів серед своїх друзів і радів за їхні таланти. Йому теж хотілося проявити своє вміння, але він не знав, що в нього виходить найкраще. Чарівник звернувся  до Костика, і похвалив за його композицію, яка прикрашала його піджачок. А там був цілий скарб зі смачненьких яблучок, листочків, грибів… Такий візерунок не кожний може зшити. Гномик зрадів, що і в ньоготеж є талант.

Друзі подивилися навколо і просто ахнули від краси. Серед дерев світилося мереживо. Прозорими нитками якийсь чаклун створив неймовірної краси візерунок. То був павучок-чарівничок. Тонесенька серветочка сяяла усіма кольорами веселки і нагадувала справжній витвір мистецтва.

Біля квітів кружляли метелики, вони зачарували всіх своїми дивовижними рухами. Як видумаєтедіти, який вид творчості притаманний метеликам?

А теперслідзамислитисявсім про своїталанти. Подумайте, що у вас виходить найкраще? Впевнена, що у кожного малюка є особливі прихильності, але їх потрібно розвивати. І життя наше стане кращим…Давайте тепер кожний з вас розкаже про свої здібності та таланти. Рефлексія вправи.

Вправа  5 Лід і вогонь

Мета: Розвивати  міжпівкульву взаємодію, довільность, самоконтроль..

А тепер давайте пограємо в одну цікаву гру. Це і є наступне завдання чарівника. Слухайте мене уважно і повторюйте за мною.Ведучий командує: "Вогонь!", Діти активно виконують різні рухи. Під час команди "Лід!", Дитина завмирає, сильно напружуючи всі свої м'язи. Повторити до 8 разів. Рефлексія вправи.

Вправа 6 Дзеркальне малювання

Мета: Розвивати увагу, довільності, міжпівкульову взаємодію, дрібну моторику руки.

Чарівник знав, що гномики дуже люблять малювати .Тож запропонував їм виконати таке завдання.На аркуші чистого паперу, взявши в обидві руки олівці або фломастери, пропонуємо дитині малювати одночасно обома руками дзеркально симетричні малюнки, літери, цифри. Рекомендується при виконанні цього завдання використовувати музику.

Малюнки для дзеркального малювання двома руками. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Я - казковий герой

Мета: підвищити концентрацію уваги, поліпшити сприйняття сенсорної інформації.

А тепер чарівник пропонує нам погратися в таку гру виконуючи наступне завдання. Учасникам пропонується представити себе у вигляді казкового героя і зобразити його мовчки. Решта повинні відгадати, якого героя зобразив учасник. Далі учасник пояснює,чим йому подобається цей герой? Рефлексія вправи.

Вправа 8 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття 7

Дорога до дому

Мета: розвивати емоційно-вольову сферу, пізнавальні процеси, вміння релаксувати.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1 Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робити це треба мовчки і частинами тіла, які демонструє вчитель: потискати руки (спочатку лівої, а потім правої), доторкатися вухами (спочатку лівого, а потім правого), ліктями чи колінами(спочатку лівої, а потім правої) тощо. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Зірви яблуко

Мета: розслабити м’язи тіла.

Наші гноми виконали всі завдання Чарівника і тепер можуть забрати свою кулю-сонце та рухатись додому.

Йдучи додому наші герої зголодніли. Якраз по дорозі їм зустрілась яблуня вітки якої ломились від плодів. Яблунька попросила їй допомогти, а тепер разом будемо збирати яблука! „Зараз ми збиратимемо яблука, які ростуть високо. Щоб зірвати яблуко, потягніться правою рукою якомога вище, встаньте на носочки, зробіть різкий вдих і зривайте. Тепер нагніться, покладіть яблуко в корзину, і поволі видихніть. Чудово! Зірвіть ще 2-3 яблука – то лівою рукою, то правою. Тепер давайте потрясемо долонями і повернемося в коло. Допомігши яблуні гноми і самі змогли смачненько поїсти. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Почуй слово

Мета. форвивати фонематичний слух, увагу.

Дорога до підземного царства тривала. Йдучи додому гноми побачили цікавий атракціан. Тому порадившись вони вирішили завітати туди. Отже, антакціон на уважність. Дітям демонструється картинка.

– Що це? – Мак.

Промовляються послідовно слова, подібні за звучанням. Якщо діти чують слово "мак", плескають в долоні (піднімають руку)

– Мак, бак, лак, мак, гак, сак, мак.

Варіант цієї гри. Дітям роздаються картинки з зображенням предметів: мак, гак, лак, бак. Називаються відповідні слова у певній послідовності. Діти повинні в тій же послідовності викласти картинки. Починати з двох картинок, потім збільшувати до п’яти. Рефлексія вправи.

Вправа5 Поміняйтеся місцями ті, у кого…

Мета: розвивати у дітей увагу, зняти напруження.

Наші гноми вже втомились до відпочинку долучились

Наші друзі гноми пропонують і нам трішки порухатись, тому починаймо!(Дітям пропонується помінятися місцями, у кого….

а) є старший брат; б) молодша сестричка; в) молодший брат; г) старша сестра;

д) є і брат, і сестра; е) дідусь і бабуся живуть з ними разом; ж) дідусь і бабуся живутьвселі і т.д.

Рефлексія вправи.

Вправа 6  Прощання

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.

 

Заняття 8

У тунелі

Мета: розвиток  мислення та уяви,концентрували увагу, пам'ять. Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1   Прядіння пряжі

Мета: розвивати дрібну моторику руки, сприяти покращенню взаємодії між учасниками.

 Учасники групи сидять на підлозі на килимі колом, у центрі якого

лежить клубок ниток. Психолог пропонує уявити, що група разом зараз прястиме пряжу. Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно розповідає про себе. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось про себе, і так далі, доки коло замкнеться. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3  Намалюй свій автопортрет

Мета: допомагати дітяму свідомити своє „Я”.

Хід роботи: Ми вже підійшли до тунелю в підземну країну гномів. Щоб зайти до нього нам потрібний паспорт.Паспорти перепустки у гномів є. Але от лих  у них зникливсіпортрети. Ви з легкістю можете уявити, як вони виглядають. А я пропоную вам згадати своє відображення у дзеркалі та намалювати свій портрет.  Малювання супроводжується музикою (шум листя, води, вітру). (Після того, які діти намалювали свої портрети вони повертаються у коло і представляють свій малюнок іншим дітям, розповідають про себе). Рефлексія вправи.

Вправа 4 Їстівне – неїстівне

Мета: створення позитивного емоційного фону; зняття напруження і втоми; тренування уваги.

Хід роботи:Потрапивши в тунельгномизахотілипідобідати. Але в тунелі темно. І їм не видно що з їжізалиилось в їх рюкзаках, а там крім їжі ще багато речей.  А зараз ми з вами пограємо: Всі учасники групи стають в ряд обличчям до ведучого на певній відстані від нього. Ведучий кожному учасникові по черзі називає предмет і кидає невеликий м'яч або м'яку іграшку. Якщо названий предмет їстівний – учасник повинен спіймати м'яч, якщо неїстівний – відбити. За кожну правильну дію учасник пересувається на один крок до ведучого. Виграє той, хто швидше за всіх дійде до ведучого, він і проводить наступну гру. Рефлексія вправи.

Вправа 5  Вправа «Як би я був…

Мета: розвиток мислення та уяви

Хід роботи: Діти, чи любите ви фантазувати та уявляти незвичайні речі? Пропоную вам разом з друзями гномами прикрасити темний тунель уявними образами Отже, почнімоподорож до країни «Уяви».! Заплющте очі та продовжіть фразу «як би я був їжею (новорічним подарунком, природним явищем, запахом, меблями, деревом, квіткою…), то був би…» і пояснити чому. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття 9

Перешкода

Мета: розвивати самоконтроль і довільність в поведінці, вміння релаксувати, сформувати адекватну самооцінку дитини, розвивати творчу уяву, міжпівкульову взаємодію.

Давайте  знову перетворимось на гномів  й продовжимо нашу пригоду.

Вправа 1  Такі різні часи

Мета: покращити взаємодію в групі дітей. Розвивати увагу.

Всі учасники пересуваються вільно під музику, періодично зустрічаючись з іншими. По команді психолога змінюється і поведінку дітей: Уявіть, що ви в ХХ столітті привітайтесь (вітання через рукостискання); 2) Уявіть, що ви в ІХХ столітті привітайтесь (вітання через реверанси і церемоніальні фрази) 3) Уявіть, що ви в ХХІ столітті привітайтесь (стрімко, не помічаючи інших, бути може, стикаючись або відштовхуючи їх, або може «Трям, здрастуйте!»," Ходімо в мій аэромобиль?" і так далі). Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі.

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи повторяти.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Пінгвіни

Мета: створити невимушену атмосферу в групі, підняти настрій, сприяти налогодженню взаємодії в групі.

Ми продовжуємо подорожувати разом. Майже вихід. Але що за дивна країна на горизонті. Зараз ми крокуємо до країни де живуть пінгвіни!Нічого ми повернемось. Ой, а подивіться як цікаво вони себе поводять. Давайте і самі спробуємо. Уявіть себе маленькими пінгвінчиками, які хочуть зігрітися. (Всі  учасники  групи  зображують  пінгвінів. Пінгвіни  живуть  на  острові. На  острові  дуже  холодно. Пінгвіни  хочуть  зігрітися.  Саме  тепле  місце -  в  центрі  острова. Вони   рухаються  до  центру,  щоб  зігрітися. Бажано, щоб  в  центрі  побував  кожен). Рефлексія вправи.

Вправа 4 Чарівний стілець

Мета: сформувати адекватну самооцінку дитини.

З країни пінгвінів ми успішно знайшли вихід. Тут  уже й вихід до чарівної країни гномів. Щоб вийти треба щоб охоронець виходу вас впізнав. Вам потрібно представити цьому охоронцю своїх друзів. Як це зробити? Діти чи задумувались ви, що у кожної людини є позитивні якості, про які іноді не знає і сама людина. Тому дуже важливо про них говоритиїй.

По середині кола ставиться стілець і по черзі кожен з учасників сідає на нього і всі інші говорять йому хороші слова про якості цієї людини, висловлюють свої побажання. Рефлексія вправи.

Вправа 5  Придумай розповідь

Мета: розвивати  творчу уяву та мовну активність

Хід роботи: О з цим завданням охоронця ми справились, але а чи знаєте ви що гноми дуже люблять казки? Давайте розвеселимо гномика охоронця казкою на вдячність за те щовін нас пропустив! (Дітям потрібно придумати речення . Психолог говорить слово, а діти швидко придумують з цим словом речення. У ньому повинно бути щось нереальне, фантастичне. Потім той хто придумав речення пропонує своє слово і наступний учасник придумує речення. Вправа продовжується по ланцюжку). Рефлексія вправи.

Вправа 6 Хмарка  настрою

Мета: релаксація, налагодження міжпівкульової взаємодії.

Закрийте очі і уявіть: Гноми вдома тепер вони мають хвильку відпочити. Вони лягли на теплу, зелену травичку і трохи відпочли дивлячісь в небо. Там була величезна кількість заклопотаних хмаринок, які кудись бігли. Відкрийте очі. Спробуйте намалювати  хмарку, яка  відповідає  вашому настрою, але зробіть це синхронно двома руками, одночасно лівою та правою. (обговорення  за бажанням). Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

Заняття 10

Підсумкове заняття

Виконана місія

Мета: розвивати міжпівкульову взаємодію, налагодження взаємодії між учнями, розвивати вміння релаксувати.

-  Сьогодні ми продовжуємо нашу казкову подорож.

Пам’ятаєте !

    Глибоко-глибоко під землею є справжнісіньке маленьке місто, в якому живуть гноми. Раз на рік гноми виходять на поверхню і заряджають кулю сонячною енергією, якої вистачає і для рослин, і для тварин, і для самих гномів на цілий рік.  Сьогодні ми завершимо нашу чарівну подорож.

Спробуємо?

Вправа 1  Веселе вітання

Мета: подолати бар’єр між дітьми, познайомити їх через тілесний контакт.

Завдання: За час, який обмежується зрозумілим для всіх способом — пісочним годинником або кухонним таймером, слід привітатися з максимальною кількістю однокласників. Але робити це треба мовчки і частинами тіла, які демонструє вчитель перехрещуючи їх по можливості: потискати руки, доторкатися вухами, ліктями чи колінами тощо. Рефлексія вправи.

Вправа 2 Правила допомоги гномам

Мета: погодити правила роботи в групі

Щоб нам гарно працювати. Друзям гномам помагати. Треба правила спільної роботи знати.

Обговорення правил роботи в групі.

Вправа 3 Дзеркальне малювання

Мата: налагодити міжпівкульову взаємодіїю, покращити сприйняття інформації та її запам'ятовування.

Психолог: А тепер ми готові допомагати нашим друзям гномам. Щоб гноми щоб гноми змогли повісити заряджену  сонячну кулю, їм потрібно відкрити замок вежі де висіла куля. І ми в цьому зможемо їм допомогти. Зараз кожний з вас має листок паперу і 2 олівці. Потрібно взяти в обидві руки по олівцю Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки сонечка і так тричі, ділі хмаринок. Потім знову сонечко. Це перепустка до поверхні де можна зарядити сонце.  Готові? Почали. Рефлексія вправи.

Вправа 4 Природа допоможе

Мета: Розвивати вміння релаксувати.

Створені вами малюнки ми маємо відправити до чарівної поштової скриньки, яка доставить наші малюнки на верх вежі гномів і в цьому нам допоможе природа. (Діти віддають роботи. І починають виконувати інструкцію).

Добре те, що сонце світить! (вдихнули підняли руки вгору)

Добре те, що віє вітер! (хитаються в ліво в право видихають, вдихають, видихають, двічі)

Добре те, що оцей ліс! (присідають, видихають)

Разом з нами ріс і ріс! («виростають», вдихають)

Добре те, що в нашій річці, (піднімаються вгору, видихають)

Добре гратися на дворі (плещуть у долоні). Рефлексія вправи.

Вправа 5 Свічка

Мета: розвивати самоконтроль і довільність у поведінці.

Наші листи відкрили прохід до вежі. Ми можемо йти. Для цього нам потрібні свічки, бо у вежі дуже темно, а  наша куля-сонце дуже яскрава тому з тобинки її діставати в такому вузькому приміщенні небезпечно. Пішли.  Ось і вихід. Ось і вихід на поверхню давайте задуємо свої свічки. (Початкове положення - сидячи на стільці.)

 Необхідно уявити велику свічку. Зробити глибокий вдих і спробувати одним видихом задути свічку. Далі уявити перед собою 5 маленьких свічок. Зробити глибокий вдих і задуть ці свічки маленькими порціями видиху. Зробіть це тричі.  Ура, ми на поверхні! Ми повернули кулю сонце на її звичайне місце та виконали свою місію. Рефлексія вправи.

Вправа 7 Підсумок

Мета: рефлексія заняття.

На сьогодні ми завершили нашу чарівну подорож. Будемо чекати продовження.  А зараз давайте згадаємо як ми  ролі гномів провели свій день. (Діти згадують завдання які вони виконували. Та отримують завдання виконати. Те що найбільше запам’яталось вдома.)

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

 

 

  1. Коробко С., Коробко О. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. – К.:Літера ЛТД, 2006. – 416 с.
  2. Колганова В.С. Нейропсихологические занятия с детьми: в 2 ч. Ч. 1,Ч. 2 / В. Колганова, Е. Пивоварова, С.Колганов, И. Фридрих. – М.: АЙРИС-пресс, 2015. – 144 с.
  3. Осипова В.В. Влияние базовых факторов психического развития и двигательной коррекции на успеваемость обучения младших школьников // Ученые записки университета имени П.Ф. Лесгафта, № 4 (86) – 2012. – С.98-101.
  4. Осипова, В.В. Программа когнитивного развития младших школьников «Умка» : учебно-методическое пособие / В.В. Осипова. – Брянск: Ладомир, 2008. – 112 с.
  5. Семенович А.В. Нейропсихологическая диагностика и коррекция вдетском возрасте.учеб. пособие / А.В. Семенович. – М. : Генезис, 2007. – 474 с.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смолій Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
26 січня
Переглядів
371
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку