Тема «Чарівна скриня»
Мета: Формувати у дітей уявлення про складові комп’ютера – системний блок, маніпулятор «миша», монітор, клавіатуру; про елементарні прийоми роботи з комп’ютером, ноутбуком; пояснити призначення усіх складових частин комп`ютера; нагадати про правила безпеки при користуванні комп`ютером; вправляти у відгадуванні загадок, розвивати увагу, логічне мислення, вміння зосереджуватися, аналізувати; виховувати у дітей інтерес до вивчення комп’ютерної грамоти.
Матеріали: комп’ютер, ноутбук
Хід заняття
Вихователь: Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. Він прямісінько з казки. А з якої саме – дізнаєтесь, відгадавши загадку:
Мишка за Мурку,
Мурка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабу,
Баба за діда...
Сховалася чіпко
Величезна ... (Ріпка)
Знайомтесь: дідусь з казки «Ріпка». Діти вітаються.
Вихователь: Дідусю, чому ти залишив свою казку?
- Малята, добрий день. А привела мене до вас дуже важка справа. Ви знаєте, що я виростив ріпку. Потім я її продав на ярмарку, частину грошей я задонатив на армію, а на решту ми з бабусею вирішили придбати нашій онучці комп`ютера. Вона нам дуже допомагала влітку, коли у неї були канікули, ось ми й вирішили заохотити її гарним, а головне – корисним подарунком. Але ми з бабусею зовсім не розуміємось у технічних питаннях. Ось і послала мене бабуся до вас, сподіваючись на вашу обізнаність. Чи допоможете нам?
Вихователь: Авжеж, допоможемо. Друзі, а давайте покличемо Комп`ютерну фею.
Фея: Привіт, друзі. Ви мене запрошували?
Вихователь: Так, шановна Фея, допоможи, будь ласка дідусеві розібратися з його проблемою. Та й діткам цікаво буде дізнатися щось новеньке.
Вихователь: Усі разом друзі, допоможемо розглянути, що це таке - комп’ютер?
Фея: Залюбки доопоможу. Комп`ютер завжди зі мною, адже недаремно я – Комп`ютерна фея. (Демонструює складові). Діти разом повторюють назви частин комп`ютера.
Монітор. За допомогою монітора ми можемо бачити зображення (фільми, мультфільми, фотографії, тексти та інше).
Системний блок. Це пристрій, в якому знаходиться пам'ять, яка зберігає всю нашу інформацію. Це – мозок комп`ютера. Монітори можна міняти, а системний блок зберігатиме в собі усю інформацію.
Мишка. Але це не та мишка, яка допомагала тягнути ріпку. Це пристрій, який допоможе нам відкривати програми, він рухає курсор і дає команди комп’ютеру.
Вихователь: Друзі, як ви гадаєте, чому цей пристрій назвали мишкою? (Відповіді). Так, коли курсор (а так називають стрілочку, що бігає по екрану) рухається, він нагадує пересування справжньої мишки.
Клавіатура. За допомогою неї ми вводимо інформацію в комп'ютер. На клавіатурі є кнопки з буквами, цифрами й різними знаками.
Колонки. Це пристрій за допомогою якого виводиться інформація – це звуки, музика.
Вихователь.
Щодень ішов дід у город,
Води набравши повен рот,
Свою ріпку поливати,
Їй до життя охоти додавати.
Поливав ріпку, сапав дід,
Виросла ріпка велика-превелика !
Прийшла пора врожай збирати.
Дідові допомагали витягнути ріпку і баба Марушка, і онучка Мінка, і собачка Хвінка, і кицька Варварка, і мишка Сіроманка. Дуже всі натрудилися, а зараз, давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка (імітаційні рухи, повторити 2-3 рази)
До бабусі на город зібрались зайчата,
Нахилилися до моркви, щоб її зібрати.
Та з-за тину на зайчат погляда бабуся,
Кричить: зараз я до вас, зайці, доберуся.
Злякалися зайці й нумо утікати.
До лісочка, до горбочка весело стрибати!
Вихователь: Ну що, дідусю, тепер зрозумів, як обрати подарунок для онучки? Якщо так – то закріпимо твої нові знання. Відгадай загадки Феї. А малята допоможуть. Маленька підказка: усі загадки стосуються комп`ютера.
Ось на нім комп’ютер пише
І малює без зупинки
Найцікавіші картинки
А влаштовує цей хор
Чарівник наш – ……(Монітор)
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний ………(Системний блок)
Є багато різних кнопок
І струнка статура.
Відгадайте, діти, що це? Це…(Клавіатура)
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я …………..(Мишка)
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (Kомп`ютер)
Фея: А ще – є пристрій, який увібрав у собі всі складові комп`ютера. Можна сказати «Усе в одному».Малята, здогадуєтесь, про що йдеться? Так, це – ноутбук. Це такий же комп`ютер, але призначений для того, щоб його переносити, з ним зручно подорожувати, адже неможливо носити і возити за собою так багато пристроїв.
Дідусю, порадься з бабусею і вирішіть, який саме комп`ютер ви купите.
Вихователь: - Малята, а у вас вдома є комп`ютери чи ноутбуки? (Відповіді).
-А чи вмієте ви користуватися комп`ютером? Наприклад, дивитися мультфільми, гратися в ігри, слухати музику? (Відповіді)
Фея: Друзі, а чи знаєте ви, що не можна довго сидіти перед монітором? Це дуже шкідливо для здоров`я. Може погіршитися зір. То ж можна лише кілька разів на день (з великими перервами) подивитись, наприклад, мультик чи пограти у гру. До речі, це стосується і телефонів, і планшетів.
Вихователь: І найголовніше: комп`ютер – це складний електроприлад. А наші діти знають, що без дорослих користуватися такими приладами не можна!
Дід: Оце так! Та це ж справжня чарівна скриня! Добре, малята, дякую вам і Феї. Без вас я б не розібрався, і дитина залишилася б без комп`ютера. Зараз я піду додому, розповім усе бабусі і ми разом поїдемо до магазину купувати чарівну скриню.
А на прощання за навчання і гарну пораду– дарую вам бубликів в`язочку. Гризіть та мою казочку не забувайте.
Заняття закінчується.
Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9
Вінницької міської ради»
Тематичне заняття в рамках
Плану заходів Місячника цифрової грамотності
в КЗ «ЗДО №9 ВМР»
в період з 01.11.2023 по 24.11.2023 року
на тему:
«Чарівна скриня.»
Вихователь групи № 2 Шлінчук С.М.
07.11.2023
м. Вінниця