"Чарівна скриня" (Конспект заняття)

Про матеріал
Матеріал знайомить дітей зі складовими частинами комп`ютера, а також містить загадки про комп`ютер, навчає аналізувати та дотримуватись правил техніки безпеки.
Перегляд файлу

Тема «Чарівна скриня»

 Мета: Формувати у дітей уявлення про складові комп’ютера – системний      блок, маніпулятор «миша», монітор, клавіатуру; про елементарні прийоми роботи з комп’ютером, ноутбуком; пояснити призначення усіх складових частин комп`ютера; нагадати про правила безпеки при користуванні  комп`ютером;  вправляти у відгадуванні загадок,  розвивати увагу, логічне мислення, вміння зосереджуватися, аналізувати; виховувати у дітей інтерес до вивчення комп’ютерної грамоти.      

   Матеріали: комп’ютер, ноутбук

Хід заняття

Вихователь: Сьогодні до нас завітав незвичайний гість. Він прямісінько з казки. А з якої саме – дізнаєтесь, відгадавши загадку:

Мишка за Мурку,

Мурка за Жучку,
Жучка за внучку,
Внучка за бабу,
Баба за діда...
Сховалася чіпко
Величезна ...    (Ріпка)

 

Знайомтесь: дідусь з казки «Ріпка». Діти вітаються.

Вихователь: Дідусю, чому ти залишив свою казку?

-         Малята, добрий день. А привела мене до вас дуже важка справа. Ви знаєте, що я виростив ріпку. Потім я її продав на ярмарку, частину грошей я задонатив на армію, а на решту ми з бабусею вирішили придбати нашій онучці комп`ютера. Вона нам дуже допомагала влітку, коли у неї були канікули, ось ми й вирішили заохотити її гарним, а головне – корисним подарунком. Але ми з бабусею зовсім не розуміємось у технічних питаннях. Ось і послала мене бабуся до вас, сподіваючись на вашу обізнаність. Чи допоможете нам?

Вихователь: Авжеж, допоможемо. Друзі, а давайте покличемо Комп`ютерну фею.

Фея: Привіт, друзі. Ви мене запрошували?

Вихователь: Так, шановна Фея, допоможи, будь ласка дідусеві розібратися з його проблемою. Та й діткам цікаво буде дізнатися щось новеньке.

Вихователь:  Усі разом  друзі, допоможемо розглянути, що це таке -  комп’ютер?

Фея: Залюбки доопоможу. Комп`ютер завжди зі мною, адже недаремно я – Комп`ютерна фея. (Демонструює складові). Діти разом повторюють назви частин комп`ютера.  

Монітор.  За допомогою монітора ми можемо бачити зображення (фільми, мультфільми, фотографії, тексти та інше). 

Системний блок. Це пристрій, в якому знаходиться пам'ять, яка зберігає  всю нашу інформацію. Це – мозок комп`ютера. Монітори можна міняти, а системний блок зберігатиме в собі усю інформацію.

Мишка.  Але це не та мишка, яка допомагала тягнути ріпку. Це пристрій, який допоможе нам відкривати програми, він рухає курсор і дає команди комп’ютеру.

Вихователь: Друзі, як ви гадаєте, чому цей пристрій назвали мишкою? (Відповіді). Так, коли курсор (а так називають стрілочку, що бігає по екрану) рухається, він нагадує пересування справжньої мишки.

Клавіатура. За допомогою неї ми вводимо інформацію в комп'ютер. На клавіатурі є кнопки з буквами, цифрами й різними знаками.

Колонки. Це пристрій за допомогою якого виводиться інформація – це звуки, музика.

Вихователь.

 Щодень ішов дід у город,

Води набравши повен рот,

Свою ріпку поливати,

Їй до життя охоти додавати.

Поливав ріпку, сапав дід,

Виросла ріпка велика-превелика !

Прийшла пора врожай збирати.

Дідові допомагали витягнути ріпку і баба Марушка, і онучка Мінка, і собачка Хвінка, і кицька Варварка, і мишка Сіроманка. Дуже всі натрудилися, а зараз, давайте відпочинемо.

Фізкультхвилинка (імітаційні рухи, повторити 2-3 рази)

До бабусі на город зібрались зайчата,

Нахилилися до моркви, щоб її зібрати.

Та з-за тину на зайчат погляда бабуся,

Кричить: зараз я до вас, зайці, доберуся.

Злякалися зайці й нумо утікати.

До лісочка, до горбочка весело стрибати!

 

Вихователь: Ну що, дідусю, тепер зрозумів, як обрати подарунок для онучки? Якщо так – то закріпимо твої нові знання. Відгадай загадки Феї. А малята допоможуть. Маленька підказка: усі загадки стосуються комп`ютера.

 

Ось на нім комп’ютер пише

І малює без зупинки

Найцікавіші картинки

А влаштовує цей хор

Чарівник наш – ……(Монітор)

 

Якщо є складна робота, 

                  Мусить бути лиш охота,

                  Бо зі мною буде толк,

                  Адже я – системний ………(Системний блок)

 

Є багато різних кнопок

І струнка статура.

Відгадайте, діти, що це? Це…(Клавіатура)

 

Я не нишпорю в коморах,

                   Не ховаюся по норах.

                   Ковзаю по столу трішки,

                   Бо комп’ютерна я …………..(Мишка)

 

Може він порахувати,

Може він пісні співати,

Малювати і писати,

Помилки перевіряти.

Може він листа прийняти,

З другом швидко нас зв’язати,

Він багато чого може

І завжди нам допоможе! (Kомп`ютер)

 

Фея: А ще – є пристрій, який увібрав у собі всі складові комп`ютера. Можна сказати «Усе в одному».Малята, здогадуєтесь, про що йдеться? Так, це – ноутбук. Це такий же комп`ютер, але призначений для того, щоб його переносити, з ним зручно подорожувати, адже неможливо носити і возити за собою так багато пристроїв.

Дідусю, порадься з бабусею і вирішіть, який саме комп`ютер ви купите.

 

Вихователь: - Малята, а у вас вдома є комп`ютери чи ноутбуки? (Відповіді).

-А чи вмієте ви користуватися комп`ютером? Наприклад, дивитися мультфільми, гратися в ігри, слухати музику? (Відповіді)

 

Фея: Друзі, а чи знаєте ви, що не можна довго сидіти перед монітором? Це дуже шкідливо для здоров`я. Може погіршитися зір. То ж можна лише кілька разів на день (з великими перервами) подивитись, наприклад, мультик чи пограти у гру. До речі, це стосується і телефонів, і планшетів.

Вихователь: І найголовніше: комп`ютер – це складний електроприлад. А наші діти знають, що без дорослих користуватися такими приладами не можна!

 

Дід: Оце так! Та це ж справжня чарівна скриня! Добре, малята, дякую вам і Феї. Без вас я б не розібрався, і дитина залишилася б без комп`ютера.  Зараз я піду додому, розповім усе бабусі і ми разом поїдемо до магазину купувати чарівну скриню.

А на прощання за навчання і гарну пораду– дарую вам бубликів в`язочку. Гризіть та мою казочку не забувайте.

Заняття закінчується.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9

Вінницької міської ради»

 

 

 

Тематичне заняття в рамках

Плану заходів Місячника цифрової грамотності

в КЗ «ЗДО №9 ВМР»

в період з 01.11.2023 по 24.11.2023 року

на тему:

 

 

 

 

 

 

«Чарівна скриня.»

 

 

 

 

                                                                                                                         

Вихователь групи № 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Шлінчук С.М.

 

 

 

 

 

 

07.11.2023

м. Вінниця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку