Заняття "Усі різні - усі рівні"

Про матеріал
Матеріал дає розуміння про людей з особливими потребами, знайомить зі способом життя таких людей, підводить до розуміння, що всі люди різні, але мають однакові права і рівні між собою, вчить поважати людей з особливими потребами, виховує співчутливе ставлення до людей з обмеженими можливостями, увагу, спостережливість, бажання допомагати таким людям.
Перегляд файлу

Тема:  «Усі різні – усі рівні.»

Мета: дати розуміння про людей з особливими потребами, познайомити зі способом життя таких людей, підвести до розуміння, що всі люди різні, але мають однакові права і рівні між собою, вчити поважати людей з особливими потребами, виховувати співчутливе ставлення до людей з обмеженими можливостями, увагу, спостережливість, виховувати бажання допомагати таким людям.

 

Матеріали: проектор, презентація «Люди з особливими потребами», картинка «День людей з ОП», картки для гри «Покажи без слів», фрукти, овочі.

Попередня робота: перегляд мультфільму «Квітка   семицвітна», розглядання тематичних світлин, бесіди про доброту, дружбу.


Хід заняття:

 

Вихователь запрошує дітей стати в коло і взятись за руки.

Зібратись всі діти в круг,

Ти мій друг і я твій друг.

За руки разом візьмемось,

Одне одному всміхнемось.

(Діти й вихователь посміхаються один одному)

Вихователь: Діти, ми з вами бачимо прекрасний світ навколо, чуємо різні звуки, уміємо бігати, стрибати. Але є люди, які цього не вміють робити. Це люди – інваліди, а правильно їх називати люди з обмеженими можливостями здоров`я.

 

 (СЛАЙД – «Люди з обмеженими можливостями»)

 

Це люди, які не можуть бачити або чути, не можуть самостійно пересуватися без коляски. Багато з них хворіють, деякі дивно виглядають, але у всьому решта – вони, як ми з вами. Вони розуміють, думають, відчувають, уміють дружити й любити.

 - Діти, як ви вважаєте, як стають інвалідами?

(Іноді хворими люди народжуються. Буває, що народжуються здоровими, а потім хворіють. Також можуть стати інвалідами у результаті нещасного випадку.)

Вихователь: У житті трапляються нещастя з деякими людьми: аварія, війна, хвороба, нещасний випадок, коли люди можуть втратити зір, слух, кінцівки. Тоді вони стають інвалідами. Це можуть бути і дорослі, і діти.

Цим и днями у світі відзначають День людей з обмеженими можливостями. Тобто, людей, про яких ми говорили щойно.

-         Я хочу розповісти про людей з порушенням або відсутність слуху і мовлення. Їх називають глухонімі.

(Слайд «Глухонімі. Жести»)

Це люди, які зовні нічим від нас не відрізняються, але вони не можуть чути звуків і не можуть говорити. Спробуймо уявити, як живеться таким людям.

Гра «Покажи без слів» (Діти отримують картки «Хочу їсти, спати, пити, болить рука, животик» тощо. Діти пояснюють без слів, а інші намагаються їх зрозуміти.)

Вихователь: Розумієте, як важко спілкуватися таким людям? Вони спілкуються з допомогою спеціальних жестів та міміки. А ще вони гарно читають по губах. Для них вигадали азбуку жестів.

(Слайд «Азбука для глухонімих)

Вихователь: Діти, якщо ви зустрінете таку людину і вона вас жестами попросить допомоги, що ви вдієте? (Відповіді)

 

Фізкультхвилинка:

(Імітаційні рухи)

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій уклоніться

За хороший день вчорашній,

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться,

Раз присядьте, два присядьте, і на місце тихо сядьте.

 

Вихователь: Ще є люди незрячі, тобто сліпі. Вони чудово чують (навіть краще від здорових) і розмовляють, але не бачать.

Слайд «Незрячі»

-         Давайте спробуємо уявити і відчути, що значить - не бачити. Заплющте очі. Ви бачите своїх друзів, іграшки? А що ви бачите? Які відчуття? Розплющимо очі. (Відповіді)

-         Вихователь: Як ви вважаєте, чи легко жити незрячим людям? (Відповіді)

Вихователь: Спробуймо відчути, як живеться незрячим людям.

Гра «Обери на дотик»

-         Ви зараз підете до магазину. На прилавку розкладено фрукти й овочі. Виберіть 3 предмети і покладіть до кошика. Розкажіть, що ви вибрали. Треба уважно обстежити руками, можна нюхати, але не куштувати.

Вихователь: Незряча людина нічого не бачить навколо себе, не бачить, куди йде. Вони помітні за зовнішнім виглядом. У них темні окуляри, в руках білий ціпок. А ще для них спеціально готують собак-поводирів.

 (СЛАЙД – собака - поводир)

-         Незрячі люди не можуть читати книги, як ми з вами, тому для них друкують особливі книги, де замість букв випуклі крапки. Такі книги читають пальцями.

 (СЛАЙД – книга для сліпых)

-  Як ви вважаєте, чи можемо ми допомогти незрячим людям, якщо опинимося поруч? (Відповіді)

Вихователь: А чи доводилось вам бачити людей, які пересуваються на візку?

 (СЛАЙД – людина на візку)

-         Як на вашу думку, чому такі люди не ходять ногами, а пересуваються на візках? (Відповіді)

Вихователь: Таким людям також необхідна наша допомога. Часто вони не можуть самостійно виїхати чи заїхати через перешкоди, не можуть піднятись сходами. І хоча у нашому місті велика робота ведеться, щоб спростити пересування таких людей (будують спеціальні заїзди, пандуси тощо), все ж іноді трапляються труднощі.

Як ви вважаєте, можемо ми їм допомогти за нагоди? (Відповіді)

Вихователь: Незважаючи на те, що можливості таких людей обмежені, вони такі ж люди, як ми. Вони хочуть ходити в крамницю, кіно, театри, гуляти у парку, їздити громадським транспортом.

(Слайд «Інваліди у повсякденному житті»)

-         Вони люблять спорт, люблять малювати, танцювати, співати, гратися…

Їх не треба сторонитись, а, навпаки, підтримувати їх. Співчувати і дружити з ними. Вони потребують нашої підтримки.

 (СЛАЙД – «Усі діти - рівні»)

 

Вихователь: Існує благодійна акція «Біла квітка». Вона об’єднує людей, які хочуть піклуватися про дітей, які мають невиліковні захворювання. Для цього люди виготовляють з паперу білі квіти. Білі квіти – це символ доброти й любові. Потім діти їх продають перехожим на вулицях міста. Гроші йдуть на допомого дітям з особливими потребами.

 (СЛАЙД – Акція «Біла квітка»)

Вихователь: Вдома ви розповісте батькам про те, що дізналися сьогодні, і виготовите разом білі квіти. Ми зберемо їх і продамо. А кошти направимо тим дітям, які їх потребують.

Заняття закінчується.

 

 

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку