Тема: Безпечний відпочинок
Мета: закріпити правила безпечної поведінки на водоймах під час відпочинку, вчити бачити причинно-наслідкові зв`язки, усвідомлювати, що людина відповідальна за власні дії, розвивати логічне мислення, зв`язне мовлення, увагу, уяву, виховувати дбайливе ставлення до свого життя і здоров`я.
Матеріали: ілюстрації, презентація.
Хід заняття:
Сюрпризний момент:
Зо дітей приходить Зебрик. Він приніс їм цікаву історію.
-Друзі, я вас хочу привітати, адже настає улюблена пора року усіх дітей – літо! Нарешті можна буде купатися і плавати у річці, морі, озері! Я так мріяв, щоб літо прийшло швидше! На моїй батьківщині, у Африці, літо триває цілий рік! Уявляєте? Це дуже весела пора для дітей. Що правда, в Африці зовсім небагато водойм, але якщо малята захочуть – вони знайдуть, де поплавати, згодні?
Правда, мешканці африканських країн не знають, що таке зима і скільки радості вона приносить дітям.
-Можете пригадати зимові розваги? Так, санчата, лижі, ковзани, сніжки й снігова баба тощо.
-А ви знаєте, що поєднує зимові і літні розваги? Так. Це вода.
Ви всі знаєте, що вода – це основа життя на планеті. Але вода – ще й джерело розваг для дітей. Саме так. Адже зимові ігри пов`язані з водою. (Сподіваюся, ви не забули, що сніг і лід – це вода?). І багато літніх розваг відбуваються на воді чи біля неї на пляжі.
Розваги - це добре, але буває, що ігри на воді можуть спричинити небезпеку.
Хочу вам розповісти, як одного разу я з друзями пішов на річку. Наші мами не дуже хотіли нас самих відпускати, але ж ми в садочку вивчали правила безпеки, ще й пообіцяли, що будемо суворо дотримуватися їх. То ж мами погодились.
Отже, я, слоненя, жирафик, та сестрички-мавпочки пішли на річку Лімпопо. Як же усі в Африці люблять воду! Ми почали купатися, пірнати, стрибати з атракціонів. Пам`ятаю й досі, як було весело. Слоненя набирало у хобот водичку і робило фонтанчик, а ми втікали від нього. Ми добре знали, що можна купатися лише у відведених місцях, адже вихователька нам про це багато розповідала, і мама часто нагадувала про це.
На річці ми зустріли нашого давнього приятеля бегемотика. Він розповів, що знає, де на дні річки лежать скарби. Як так сталося, що ми всі й одразу забули всі правила. Нам так хотілося скарбів!
Друзі, давайте трішки пограємося, а потім я продовжу, бо я втомився так багато говорити.
Фізхвилинка (імітаційні рухи):
Хмарка сонечко закрила,
(закрити обличчя руками)
Слізки срібнії зронила.
Ми ті слізки пошукаєм, (присідання)
У травичці позбираєм.
Пострибаєм, як зайчата,
(стрибки)
Політаєм, як пташата,
(помахи руками, як крилами)
Потанцюємо ще трішки,
(танцювальні рухи)
Щоб спочили ручки, ніжки.
Всі веселі? От чудово!
А тепер до праці знову.
Зебрик: - Ото ж, я продовжу. Бегемотик завів нас далеко від облаштованого пляжу і запропонував плисти за ним. Він глибоко пірнув. Ми так не вміли, тому боялися. Але одна з мавпочок, Піпа, не знала,що таке страх, і попрямувала за бегемотиком. Ми намагалися її відмовити, але вона нас не слухала. Вона запливла далеко від берега і пірнула під воду. Вона довго не з`являлася на поверхні. Ми кричали. Виплив бегемотик і сказав, що Піпа купальничком зачепилася за корчі на дні річки. Маленький бегемотик не може її витягти. Він збентежений і наляканий, адже поруч мешкає крокодил. Сестричка Піпи, Лола, лягла на надувний матрас і попливла на ньому, сподіваючись врятувати сестру. Раптом вітер відніс матрас з Лолою на середину річки. Так далеко вона не пропливе. Ми почали голосно кричати. Наш крик, на щастя, почув татко бегемотика. Він кинувся на допомогу мавпочкам і врятував їх. Спершу, звичайно, витягнув Піпу. Вона була ледве жива, майже не дихала. Але дорослий бегемот знав, як надати першу допомогу, і невдозі мавпочка опритомніла. Потім бегемот поплив за Лолою.
Того разу наша пригода закінчилася добре. Але що було б, якби тато-бегемот не почув і не прийшов на допомогу?
Малята, а з вами чи вашими друзями щось подібне траплялося?
Зебрик: - Наступного дня ми розповіли в садочку цю історію. Довелося виховательці вчергове повторювати з нами правила безпеки на воді. Я їх знаю вже на пам'ять. Можу й вам розповісти, адже зайвий раз повторити ніколи не завадить.
Слухайте вірш Л. Коваль «На пляжі» (одночасно на екрані проектора демонструються картинки з зображенням пригод, які можуть трапитись під час відпочинку на воді):
Хлопчині хвилі говорили:
По світу довго ми ходили,
І добре знаємо, що всюди
На пляжі люблять бути люди.
Та хоч яка була б там спека,
Виконуй правила безпеки:
Один купатись не ходи,
Бо так недовго до біди.
І плавай, тільки не до втоми,
Лише в місцях, тобі відомих.
На сонці довго не сиди,
Не пий холодної води,
І за буйки не запливай,
Ніколи човен не гойдай,
І не пірнай вниз головою,
Буває камінь під водою.
З товаришами чемно грай,
Їх не топи і не штовхай.
Про надувний матрас забудь.
Скрізь завжди обережним будь.
І стане радісним тоді
Твій відпочинок на воді.
- Сподіваюся, друзі, ви ніколи не забудете ці правила, і ,головне, завжди будете їх дотримуватися.
До побачення, діти.
КЗ «ДНЗ №9 ВМР»
Конспект заняття
в рамках Тижня безпеки життєдіяльності дитини
«Небезпека на воді»
на тему:
«Безпечний відпочинок»
Підготувала:
Вихователь Шлінчук С.М.
2022