Чарівні перетворення

Про матеріал
Цікавий урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ".Ранкова зустріч, яка поступово переводить учнів до нового матеріалу. Різноманітні форми роботи, метод досліду, пошукова діяльність учнів .
Перегляд файлу

ТЕМА 3. Чарівні перетворення

ТИЖДЕНЬ 2. ПРИГОДА 2. Насуваються хмари

Тема уроку.Чому воду називають чарівницею? Як вода подорожує.

Мета :формувати уявлення дітей про колообіг води у природі, про властивості води та її значення, про використання води людиною;

формувати вміння застосовувати засвоєні знання, висловлювати судження;

дотримуватися правил безпеки під час проведення дослідів;

збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;

активізувати пізнавальну діяльність дітей;

розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування;

виховувати естетичний смак.

Очікувані результати навчання

дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;

об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;

висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільнихрішень;

підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями;

зіставляє почуте з власним досвідом;

ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;

систематизує та узагальнює необхідну інформацію;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

знає, як відбувається колообіг води у природі;

знає, у яких станах перебуває вода у природі;

презентує результат власної творчої діяльності.

 

 

 

ХІД УРОКУ

І Ранкова зустріч

Раз, два, три

хай тупають ніжки.

Працюють голівки

І сяють усмішки.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Бажаєте ви,

Бажаю я вам !

1. Емоційне налаштування

Махніть рукою ті, хто любить відпочивати біля річки.

Плесніть у долоні, хто з вас був на морі.

Встаньте ті, хто любить прогулянки під час дощу під парасолькою.

Тупніть ті, кого не лякає туман, і хто любить гуляти в такий день.

Помахайте руками ті, хто любить, коли падає сніг.

Встаньте ті, хто пив воду з криниці.

Підморгніть мені ті, хто любить мінеральну воду.

Підніміть руки ті, хто любить чай… компот… лимонад.

Що об’єднує всі ці речення? (В усіх розповідається про явища, пов’язані з властивостями води.)

2. Гра “Так — ні”

Виберіть цеглинку, колір якої асоціюється у вас із водою. Послухайте твердження. Якщо ви згодні, то легенько підкиньте цеглинку вгору. Якщо ні, то тримайте цеглинку в руках і дайте правильну відповідь.

Вода може бути у двох станах. (ні)

Вода блакитного кольору. (ні)

Вода — це життя і здоров’я. (так)

Вода — об’єкт неживої природи. (так)

Град і лід — це вода. (так)

Вода не розчиняє речовини. (ні)

Вода — мандрівниця. (так)

3. Вправи з цеглинкою

ІІ. Повідомлення теми уроку

Яке твердження вас здивувало? Чому?

Чи захотілося вам дізнатися, чому воду називають мандрівницею?

  1. Асоціативний кущ

ВОДА ( добрати слова, які асоціюються з цим словом)

Ми продовжимо свою мандрівку разом із жевжиками і дізнаємося, які чарівні перетворення можуть відбуватися з водою та чому воду називають мандрівницею.

2 . Колообіг води у природі

Відгадування загадки.

Хто найдовші нитки має,

Небо й землю вмить єднає?  (дощ)

Що залишається після дощу на дорозі, асфальті? (калюжі)

Пригадайте, що відбувається з калюжами влітку.

Як ви думаєте, куди зникає вода з калюж?

А як вода знову потрапляє у хмаринки?

ІІІ    Дослід

Пропоную вам дослідити, як вода мандрує і переходить з одного стану в інший (підр. с. 84, завд. 5).

Хід досліду

 

  1. Наливаємо кип’ячену воду в посудину майже до половини.
  2. Щільно накрийте посудину фольгою, закріпивши її гумкою.
  3. Зачекайте хвилину й покладіть на фольгу кубики льоду.
  4. Простежте, що відбувається.

Інформація для вчителя.Гаряча вода перетворюється на пару й піднімається вгору. У посудині утворюється “хмарка” з пари, тому стінки стають не такими прозорими, як раніше. Пара на охолодженій льодом фользі знову перетворюється на крапельки води. За якийсь час побачите “дощик” — великі краплі з плюскотом падатимуть у воду, стікатимуть по стінках посудини.

ІV Пояснення колообігу води.

Звідки взялися крапельки води? (Утворилися з пари — конденсувалися на фользі.)

Чому вони утворилися? (Пара, стикаючись із холодною фольгою, знову перетворилася на краплинки води.)

Який висновок ви можете зробити з цього досліду?

Висновок. Вода нагрілася і стала перетворюватися на пару, випаровуватися. Пара від зіткнення з холодною фольгою знову перетворилася на воду. Краплинки води впали вниз. Відбувся колообіг води.

Які слова заховалися у слові КОЛООБІГ? (коло і обіг)

Чи можна сказати, що вода “обертається” по колу?

Що в цей час трапляється з водою? (Змінюється її агрегатний стан.)

Колообіг відбувається безперервно. Десь вода випаровується, а десь випадає у вигляді опадів.

V.  Перегляд відео “Колообіг води у природі”.

Що нового ви дізналися про колообіг води?

Що таке випаровування води?

Як називається перехід водяної пари в рідкий стан?

Що вас здивувало/зацікавило?

Про що хотіли б дізнатися більше?

VІ.  Закріплюємо уявлення учнів про колообіг води в природі

 Робота в групах 

Зобразити на схемі колообіг води в природі.(див. роздруківку “Колообіг води у природі”).  1хв

Методичні поради

Об’єднайте дітей у групи і запропонуйте створити схему колообігу води у природі. Роздайте групам роздруківки із зображенням природи, шаблони краплинок, хмаринок. Поясніть, що діти можуть обирати варіант створення схеми: вирізати і клеїти на картину краплинки і хмаринки або домальовувати. Попросіть підписати які процеси, відбуваються з водою: випаровування, конденсація, опади, просочування (ці слова бажано записати на дошці). Така робота надасть учням можливість іще раз усвідомити, як відбувається колообіг води у природі, й закріпити це під час презентації своєї схеми.

VІІ . Фізкультхвилинка

1.Звучить пісня “Дощик капає зі стріхи”

2.Метод «Броунівський рух» . Під музику знайти краплинки дощу, які заховалися у класі з цікавою та новою інформацією. Поділитися нею своїми однокласниками.

 

Перші живі організми на Землі виникли у воді!

Одним з найводянистіших продуктів є кавун, він складається на 83% із води.

Наш організм складаєтьсяз води більш ніж на 70%.

Людина без води може прожити не більше 5 днів.

У середньому, наш організм потребує 1,5 – 2 літри рідини вдень.

Гаряча вода має здатність замерзати швидше, ніж холодна.

Близько 80 % всіх захворювань передаються через воду.

У води є своє свято 22 березня світ відзначає день водних ресурсів.

VІІІ. Значення води

1. Робота з віршем Н. Красоткіної (підр. с. 84, завд. 6).

Прочитайте вірш. Що авторка розповіла про значення води?

А що ви можете додати до цієї розповіді?

2 .Гра “Краплинка-помічниця”. Робота в групах.

Уявіть, що ви — рослини, тварини, люди певних професій. Чи потрібна вам вода? Для чого? Назвіть конкретні приклади. Наприклад:

Я — кухар. Вода мені потрібна для приготування страв.

Я — квітка. Вода мені потрібна, бо без неї я зів’яну.

Я — дерево, вода дає мені поживні речовини.                 Я — лілея, живу у воді.

Я — пташка, хочу пити.          Я — рибка, у воді я дихаю.

Я — мама, у воді я перу білизну.       Я — бабуся, у воді я розчиняю цукор, щоб зварити компот.

Я — шофер, водою я мию машину.          Я — аптекар, за допомогою води я роблю ліки.

За що ми можемо подякувати воді?

Отже, воду треба берегти, не забруднювати, використовувати дбайливо.

 3.Створення проблемної ситуації. Робота в групах.

1)Як ви використовуєте воду у своєму житті ?

2)Щоб сталося, якби зникла вода?

3)Уявіть, що ви КРАПЛИНКА. Куди ви помандруєте?У вигляді кого?

4. Кубок «Блума»

Кожна група повинна дати відповідь на запитання однієї грані куба.

ІХ.Підсумок

Рефлексія

У вас на столах лежать хмаринки.

Якщо урок був пізнавальним і корисним для вас, покладіть свою хмаринку у файл радісної ХМАРИ. Якщо урок був не дуже цікавим, і ви нічого нового не дізналися, покладіть свою хмаринку у файл засмученої ХМАРИ.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня 2022
Переглядів
1471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку