Урок «Посади дерево» Розвиток зв’язного мовлення.

Про матеріал
Мета: навчальна: вчити дітей висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати словниковий запас учнів, складати розповідь за малюнком і опорними словами, охарактеризувати поняття «глобальні екологічні проблеми людства», пояснити сутність, причини виникнення кожної з проблем; визначити їх особливості, можливі шляхи подолання; розвиваюча: розвивати особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, аналізувати вплив екологічної ситуації на здоров’я населення, працювати в групах, робити висновки, захищати свою точку зору; виховна: виховувати усвідомлення особистої причетності до подій, що відбуваються в навколишньому світі; почуття відповідальності людства за збереження навколишнього середовища; виховувати екологічну культуру учнів, дбайливе ставлення до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: «Посади дерево» Розвиток зв’язного мовлення.

Інтегрований захід: Українська мова, ЯДС, Дизайн і технології.

Форма роботи: Практичне заняття: «Єкологічна стежка».

Тип уроку: розвиток компетентностей.

Мета: навчальна: вчити дітей висловлювати свої думки в логічній послідовності, збагачувати словниковий запас учнів, складати розповідь за малюнком і опорними словами, охарактеризувати поняття «глобальні екологічні проблеми людства», пояснити сутність, причини виникнення кожної з проблем; визначити їх особливості, можливі шляхи подолання; розвиваюча: розвивати особисту відповідальність за охорону навколишнього середовища, аналізувати вплив екологічної ситуації на здоров’я населення, працювати в групах, робити висновки, захищати свою точку зору; виховна: виховувати усвідомлення особистої причетності до подій, що відбуваються в навколишньому світі; почуття відповідальності людства за збереження навколишнього середовища; виховувати екологічну культуру учнів, дбайливе ставлення до природи рідного краю.

Обладнання: Склянка з водою, крейда; м’яч; квіти, торфяни горщики, грунт; куб; фото, аудіо запис  «Голос природи».  

Хід:

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

1. Створення сприятливої атмосфери.

2. Єпіграф:

«Я зірвав квітку - і вона зів'яла.

Я зловив метелика – і він помер у мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси можна тільки серцем »      

                                                    Гвездослав Павол (1849-1921) - словацький поет.

 

Рефлексія настрою, мотивація:

Бесіда за темою «Природа»

Запитання до дітей:

– Що таке природа?

– Яких представників живої природи ви можете назвати?

- Чому вони належать до живої природи?

(Відповіді дітей).

– Представники природи, які не вміють рухатись і завжди стоять на одному місці, теж живі. Вони народжуються з маленького насіннячка, ростуть, зеленіють, скидають листя і дають людям велику користь. Це дерева. Але не тільки дерева належать до живої природи, а й усі рослини.

-А що належить до неживої природи?

 

Дослід з крейдою та водою. Переламується крейда на частини, переливається частина води з однієї склянки в іншу. Діти підсумовують, що відбулося з крейдою, водою, чи перестала крейда бути крейдою, а вода водою.

-А що відбуватиметься з квіткою, метеликом, пташкою, якщо так зробити з ними?

   Живі об’єкти – це одне ціле, єдиний організм.

 

Запитання до дітей:

– Як ви вважаєте, людина належить до живої природи чи ні?

– Чому?

 

Проблемне питання.

– А чи може людина існувати без природи?

Дидактична вправа «Людина і природа»

Мета: показати дітям, що життя людина тісно пов’язано з природою, підвести до розуміння, що необхідно охороняти довкілля; розвивати логічне мислення;

Хід дидактичної вправи: дітям пропонується уявити себе об’єктами природи (сонцем, тваринками, водою, повітрям, деревами, рослинами) та стати в коло,тримаючи всі разом одного великого м’яча, тобто людину. Потім діти вбирають руки від уявної людини. В результаті, коли остання дитина опускає руки, м’яч падає.

 

Звя’зок із життям :

 – Природа Землі схожа на організм людини. Дихальна система постачає в організм кисень, так i ліси збагачують киснем повітря Землі. Кров живить всі клітини організму, так річки i моря несуть воду i поживні речовини до всього живого. Земля «xвopіє», коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря, а від цього і хворіє людина.

 

ІІ. Цілепокладання.

  1. Повідомлення теми,  мети, завдань уроку.

 – В умовах сьогодення основним нашим завданням є підвищення екологічної грамотності, озброєння навичками економного, бережливого використання природних ресурсів, формування активної, гуманної позиції у ставленні до природи.

  1. Визначення очікуваних результатів.
  2. Мотивація.

 – Уявіть, що вам до школи можна йти трьома вулицями. На першій вулиці розташований завод, небо над ним чорне від диму. Другою вулицею рухається багато транспорту, а кругом немає жодного деревця. Третя вулиця – алея з густо насадженими деревцями. – Якою вулицею і чому краще рухатися до школи? (Відповіді учнів)

 

ІІІ. Цілереалізація.

  1. Актуалізація опорних знань.

«Асоціативний кущ»:  «Дар природи»

(повітря, їжа, вода, ліки, одяг, меблі, окраса)

 

  1. Сприймання  й усвідомлення нового матеріалу.
  1. «Кубування»: слово – Дерево
  1. Як це виглядає?
  2. На що схоже, чим відрізняється?
  3. Про що змушує думати?
  4. З чого це зроблено?
  5. Як би ти це використав?
  6. Добре чи погане? Чому?

Складання тексту учнями. Зачитування.

 

– Сучасна людина використовує природні багатства, не беручи до уваги питання рівноваги в середовищі. Природа – єдина система, де все пов’язано з усім. Зміна одного фактора спричиняє зміни усіх інших. Учені занепокоєні, що шкода, якої завдає людство довкіллю, може виявитися необоротною. Вчений В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною силою, що перевищує дію всіх зовнішніх сил природи.

Отже, забруднення довкілля можна поділити на дві групи:

а) природне - виверження вулкану;  пилові бурі; лісові пожежі.

б) антропогенне - промислові підприємства; автотранспорт;  радіоактивне забруднення атмосфери.

2. Словникова робота

 Вплив людини на довкілля називають антропогенним ( від грец. «антропос» – людина).

  1. Закріплення знань.
  1. Прослуховування аудізапипису «Голос природи»
  2. «Мозковий штурм»

‒ Пропоную скласти  поради для суспільства, щоб зменшити його вплив на природу.

                     Пам’ятка для людини

1. Зберігай енергію в повсякденному житті.

2. Купуйте енергоефективні побутові прилади.

3. Вимикайте функцію очікування (телевізори, комп’ютери, інші відео пристрої,   стереомагнітофони тощо).

    4. Економте воду.

     5. Сортуйте сміття.

     6. Створення заводів по переробці сміття.

     7. Штрафи за викидання сміття у необлаштованих місцях.

      8. Обирайте економний транспорт.

      9. Не купуйте зайвого.

 

  1. Узагальнення й систематизація.

1.Фізкультхвилинка. Психогімнастика за темою «Квіти на лузі»

 – Уявіть ніби ви  знаходитесь на квітучому лузі. Квіти виростають із маленького насіння. Уявляють, що поки що вони маленькі насінини – лежать у землі. Присідають, обхоплюють голову руками. Але ось пригріває сонечко – і насіння починає проростати. Піднімають голівки, розкривають долоні. Це маленький слабкий паросток. Сонечко гріє все сильніше, пішов теплий дощик, і паросток почав підніматися все вище і вище. Всі піднімаються до сонечка. Сонячні промені пестять квіточки, лагідний вітерець всіх розгойдує. Але раптом підійшла людина і зірвала квіточку. Що відчула квіточка? Чому?

  1. Практична діяльність: висаджування квітів.

 

ІV. Рефлексивно оцінювальний етап.

  1. Контроль і самоперевірка.
  2. Підсумки уроку.

 – Що таке природа?

 – Які ви знаєте види(групи) забруднення довкілля?

 ‒ Що відносять до антропогенного екологічного впливу на природу?

 – Чому необхідно охороняти природу? Це потрібно їй чи нам?

 ‒ До яких наслідків призводить забруднення навколишнього середовища?

 

 – Рослини  всі разом зберігають чистоту і рівновагу довкілля. Вони не дають замулюватися рікам та джерелам, родючі землі захищають від суховіїв та чорних бур. Тому необхідно турбуватися про здоров'я лісу, дбати про кожне деревце. Нам потрібно пам'ятати, що життя людини на Землі залежить від того, настільки буде багатим рослинний світ. І якщо раптом зникнуть усі дерева, то наша планета Земля стане непридатною для життя. Вона буде великою пустелею, схожою на поверхню Місяця.

  1. Рефлексія.

Фізкультхвилинка.  Танок « Захисники природи»

 1. Якщо ти не рвеш великих букетів квітів – сплесни руками над головою.

 2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття лісі – тупни ногою.

 3. Якщо ти не ламаєш гілок з дерев – підстрибни.

 4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти , дерева, кущі – підніми руки.

 5. Якщо ти доглядаєш вазони - посміхнись.

 6. Якщо до твоєї кімнати залетіла якась комаха і ти намагаєшся випустити її на волю – змахни руками.

 7. Якщо ти переконаний , що кожній людині потрібно піклуватися про природу, про все живе – простягни руку сусідам і візьми їх за руки.

 

  1. Домашнє завдання.

Посадити у горщик плід дуба.

  1. Цінування й оцінювання.

Нагородження дипломами від проекту «На урок» переможців всеукраїнського конкурсу «3Д: Думай, Дій, збережи Довкілля» .

 

  

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку