ТЕМА 3. Чарівні перетворення
Очікувані результати навчання
Обладнання
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
|
Незвичайне привітання “Добрий день!” Учні по черзі торкаються пальців рук свого сусіда / своєї сусідки, починаючи з великих пальців, і кажуть:
Бажаю |
|||||||||||||||||
2 |
Вправа “Підтримка” У кожного на парті лежить паперове сердечко. Напишіть своєму сусідові / своїй сусідці на листочку-сердечку слова підтримки: “Ти справжній козак, тому що…”. 2. Актуалізація знань
|
|||||||||||||||||
Лічилка:
Я козак, і ти козак, Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи однією рукою за кінець, а тоді називає слово, пов’язане з козаками. Наступний/а учень/учениця, перехопивши палицю вище від руки першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю, діти мають дійти до її верхнього кінця. Якщо учні й далі можуть називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити вправу.
|
Вправа “Прочитай слова”. Пригадайте тему попереднього уроку, прочитайте слова і підберіть слово, що об’єднує дані слова. Бляша, дино клей,ліку, ністьмуж, втріос, маг арта (шабля,клей- ноди ,кулі, мужність, острів, гармата).
|
|||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||
3. Повідомлення теми уроку
1 |
Робота з прислів’ями.
СМІЛИВОГО Й КУЛЯ НЕ БЕРЕ. СМІЛИВІСТЬ КРІПОСТІ БЕРЕ. АБО ЗІ ЩИТОМ, АБО НА ЩИТІ. ТО НЕ КОЗАК, ЩО БОЇТЬСЯ СОБАК. |
2 |
Передбачення теми уроку.
на уроці?
|
3 |
Повідомлення теми уроку. Ми продовжимо подорож Запорозькою Січчю. Поглибимо знання про життя козаків, дізнаємося, хто такі характерники. І на згадку про цікаву подорож змайструємо з конструктора ЛЕГО осередки Козацької Січі. 4. Знайомство з козаками-характерниками
|
доповнювати хмару слів. |
|
1 |
Розповідь про козаків-характерників. Серед запорозького козацтва існувало таємниче, овіяне легендами явище — характерництво. Характерниками були козаки, які, за сучасним визначенням, володіли екстрасенсорними і паранормальними здібностями: телепатією, ясновидінням, здатністю до гіпнотичного впливу. Звідки походить саме слово “характерник” сказати складно. Звичайно, найпростіша версія — зв’язок зі словом “характер”. Так, козаки були людьми “з характером” — мужніми, з міцною волею та здатністю впливати на інших.
|
3 |
Цікаві факти про козаків-характерників. Найчастіше козаки-характерники виступали в ролі знахарів — швидка допомога на полі бою, подальше лікування. Адже лікарів у козацьких загонах зазвичай не було. Часто козаки-характерники були, радниками козацької старшини. Характерники були неперевершеними бійцями, розвідниками. Спеціально навчені козаки в часи запорізького козацтва створювали загони пластунів, так би мовити спецназ тих часів. Характерник передавав свій дар відання (знання) хоча б одному наступникові. Так ці знання і збереглися до наших днів. Козаки-характерники були обраними воїнами, елітою війська. Серед характерників були ті, які прожили на світі понад сто років. Парадоксальний факт: незважаючи на те, що на Січ не допускали жінок, вони зустрічалися серед військових магів-характерників. У козака-характерника завжди із собою були підкова й люлька. Він знав, як розслабляти й качати м’язи за допомогою підкови. |
4 |
Перегляд портретів козаків-характерників. Всеслав Полоцький, князь Віщий Олег, козацькі полководц і Северин Наливайко, Петро Сагайдачний, Іван Богун, Максим Кривоніс, Іван Сірко, Іван Золотаренко, Семен Палій, Максим Залізняк і багато інших (див. роздруківку “Відомі козаки-характерники”). https://svitdovkola.org/files/3/tema3/lessons/Tema-03-lesson-14-rozdrukivka-03.pdf |
Вправа “Поєднай” (див. р роздруківку)
|
Поясніть, як ви його розумієте.
6. |
Робота з картиною. Сучасна художниця Олена Корсун зобразила день на Січі. Розгляньте картину та обговоріть зображене з однокласниками. |
7. Творча робота
|
Зробіть в групах осередок Козацької Січі з конструктора ЛЕГО. Згадайте, які об’єкти були обов’язковими на Січі?
9. Підсумок Демонстрація і захист групами своїх робіт.
|
||
|
|