Підсумковий урок з ЯДС 3 клас "козацтво"

Про матеріал
Урок присвячений підсумку з теми козацтва, Учні довідаються про козаків-характерників
Перегляд файлу

ТЕМА 3. Чарівні перетворення

УРОК 14. Незвичайні здібності козаків.
Як опинитися в минулому без чарівної палички? Мета

  • розвивати інтерес до історичних подій;
  • пояснити, хто такі козаки-характерники;
  • систематизувати й збагачувати уявлення про сучасне та минуле України;
  • збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня;
  • активізувати пізнавальну діяльність дітей;
  • розвивати самостійне мислення, вміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику,уміння будувати з лего, критичне мислення, навички вільного спілкування;
  • виховувати любов до рідної землі, до її історичного минулого, естетичний смак.

Очікувані результати навчання

  • дитина звертається та вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;
  • об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;
  • висловлює та аргументує власну думку, поважаючи позицію інших і дослухаючись до спільних рішень;
  • підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями;
  • зіставляє почуте з власним досвідом;
  • ставить запитання дорослим і одноліткам щодо інформації, яка викликає сумнів або є незрозумілою;
  • систематизує та узагальнює необхідну інформацію;
  • наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;
  • знає, хто такі козаки-характерники;
  • будує з лего козацьке поселення;
  • виконує за інструкцією творчу роботу;
  • презентує результат своєї творчої роботи.

 

Обладнання

  • підручник О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ” 3 клас (частина 1);
  • звичайний зошит;
  • палиця;
  • картон, ножиці;

 

ХІД УРОКУ

1. Емоційне налаштування

 

Незвичайне привітання “Добрий день!”

Учні по черзі торкаються пальців рук свого сусіда / своєї сусідки, починаючи з великих пальців, і кажуть:

Бажаю
(торкаються великими пальцями)
успіху
(вказівними)
великого
(середніми)
в усьому
(безіменними)
і всюди
(мізинцями)
Вітаю!
(дотик усією долонею)

2

Вправа “Підтримка” 

У кожного на парті лежить паперове сердечко. Напишіть своєму

 сусідові / своїй сусідці на листочку-сердечку слова підтримки: 

“Ти справжній козак, тому що…”.

2. Актуалізація знань

 

1

Вправа «Збери слова”.

Бляша, дино клей, маг арта, ліку, ністьмуж,втріос(шабля, клей-

ноди ,гармата, кулі, мужність, острів).

З яким словом вони пов’язані? (козак).

 

2

Вправа “Що я знаю про козаків”.

Пригадуємо козацькі слова, перевіряємо активний словник

 дітей.

Гра в колі «Палиця»:

Лічилка: 

Я козак, і ти козак,
Я вояк, і ти вояк.
Щоб в бою стояти мужньо,
Ми повинні бути дружні.
 

Обраний гравець бере палицю й піднімає її вертикально, тримаючи

однією рукою за кінець, а тоді називає слово, пов’язане з козаками.

Наступний/а учень/учениця, перехопивши палицю вище від руки

першого гравця, називає інше слово. По черзі перехоплюючи палицю,

 діти мають дійти до її верхнього кінця. Якщо учні й далі можуть

називати слова, палицю можна перевернути, щоб продовжити вправу.

 

 

Вправа “Прочитай слова”.

Пригадайте тему попереднього уроку, прочитайте слова і

підберіть слово, що об’єднує дані слова.

Бляша, дино клей,ліку, ністьмуж, втріос, маг арта (шабля,клей-

ноди ,кулі, мужність, острів, гармата).

 

                                                                                                                                                   

 

3. Повідомлення теми уроку

1

Робота з прислів’ями.

  • Прочитайте прислів’я.
  • Яка риса характеру в них звеличується?
  • Про яких людей ці прислів’я?

СМІЛИВОГО Й 

КУЛЯ

НЕ БЕРЕ.

СМІЛИВІСТЬ

 КРІПОСТІ БЕРЕ.

АБО ЗІ ЩИТОМ,

 АБО НА ЩИТІ.

ТО НЕ КОЗАК,

 ЩО БОЇТЬСЯ

СОБАК.

 

2

Передбачення теми уроку.

  • Спробуйте передбачити, про кого сьогодні говоритимемо

на уроці?

 

3

Повідомлення теми уроку.

Ми продовжимо подорож Запорозькою Січчю. Поглибимо

 знання про життя козаків, дізнаємося, хто такі характерники.

 І на згадку про цікаву подорож змайструємо з конструктора

 ЛЕГО осередки Козацької Січі.

4. Знайомство з козаками-характерниками

 

доповнювати хмару слів.

1

Розповідь про козаків-характерників.

Серед запорозького козацтва існувало таємниче, овіяне

легендами явище — характерництво. Характерниками

 були козаки, які, за сучасним визначенням, володіли

 екстрасенсорними і паранормальними здібностями:

 телепатією, ясновидінням, здатністю до гіпнотичного

 впливу.

Звідки походить саме слово “характерник” сказати складно.

 Звичайно, найпростіша версія — зв’язок зі словом “характер”.

 Так, козаки були людьми “з характером” — мужніми,

 з міцною волею та здатністю впливати на інших.

 

 

 

3

Цікаві факти про козаків-характерників.

Найчастіше козаки-характерники виступали в ролі знахарів — швидка допомога на полі бою, подальше лікування. Адже лікарів у козацьких загонах зазвичай не було.

Часто козаки-характерники були, радниками козацької старшини.

Характерники були неперевершеними бійцями, розвідниками. Спеціально навчені козаки в часи запорізького козацтва створювали загони пластунів, так би мовити спецназ тих часів.

Характерник передавав свій дар відання (знання) хоча б одному наступникові. Так ці знання і збереглися до наших днів.

Козаки-характерники були обраними воїнами, елітою війська.

Серед характерників були ті, які прожили на світі понад сто років.

Парадоксальний факт: незважаючи на те, що на Січ не допускали жінок, вони зустрічалися серед військових магів-характерників.

У козака-характерника завжди із собою були підкова й люлька. Він знав, як розслабляти й качати м’язи за допомогою підкови.

 

 

 

 

4

Перегляд портретів  козаків-характерників.

Всеслав Полоцький, князь Віщий Олег, козацькі полководц

і Северин Наливайко, Петро Сагайдачний, Іван Богун,

 Максим Кривоніс, Іван Сірко, Іван Золотаренко, Семен Палій,

 Максим Залізняк і багато інших (див. роздруківку

Відомі козаки-характерники”).

https://svitdovkola.org/files/3/tema3/lessons/Tema-03-lesson-14-rozdrukivka-03.pdf

 

  • Що нового ви дізналися про козаків-характерників?
  • Що вас зацікавило/здивувало?
  • Як ви думаєте, чи існують зараз люди з такими здібностями?

 

-03-lesson-14-rozdrukivka-04.pdf5

Вправа “Поєднай” (див. р роздруківку)

 

 

  • Знайдіть і поєднайте початок
  •  прислів’я з його кінцем.
  • Запишіть прислів’я,
  •  яке вам найбільше
  •  сподобалося.

 Поясніть, як ви його розумієте.

6.

Робота з картиною.

Сучасна художниця Олена Корсун зобразила день на Січі.

 Розгляньте картину та обговоріть зображене з

 однокласниками.

 

  • Спробуйте знайти козака, який байдикує. Чи вдалося? Чому?
  • Які професії можна було опанувати на Січі?
  • Про яку річ із козацького вбрання казали "широкі, як Чорне море"?
  • Знайдіть зображення "козацьких" предметів. Поясніть, чому ви вважаєте їх такими.
  • Яку тварину козаки вважали найкращим другом? Скільки їх на картині?
  • Які козацькі музичні інструменти ви знаєте? Які з них зображені на картині?
  • Поясніть, звідки походить слово “Січ”. До яких джерел інформації ви б ще звернулися, аби знайти відповідь на це запитання.

 

 

https://svitdovkola.org/images/metodic/3/tema3/kozaky_coverpic.jpg

 

 

7. Творча робота

 

Зробіть  в групах осередок Козацької Січі з конструктора

ЛЕГО. Згадайте,  які об’єкти були обов’язковими на Січі?

 

 

9. Підсумок

Демонстрація і захист групами своїх робіт.

 

 

 

Рефлексія

  • З яким настроєм закінчуєте урок?
  • Що нового ви дізналися під час нашої мандрівки?

 

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку