Чарівні перетворення, їх роль у казці Лесі Українки «Лелія». Соціальні мотиви

Про матеріал
Матеріали до уроку української літератури в 5 класі НУШ з теми "Чарівні перетворення, їх роль у казці Лесі Українки «Лелія».Соціальні мотиви казки". За підручником Калинич О., Дячок С. Українська література : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. / О. Калинич, C. Дячок // За редакцією проф.Ю. Ковбасенка. Тернопіль : Астон, 2022. 288 с. Подається відео до тем уроку. Надається опис героїв казки та ілюстрації до них. "Лінія часу" до казки. Розкривається реальне і фантастичне у творі.
Перегляд файлу

Чарівні перетворення, їх роль у казці.

Соціальні мотиви в казці Лесі Українки «Лелія»

 

 

Робота з текстом казки Л. Українки «Лелія»,

стор. 51-63.

 

Дайте відповіді на питання

Лінія часу до казки Л.Українки «Лелія»

 

 

Головні герої та їх характеристика

 

Павлусь – добрий хлопчик, який познайомився із царицею ельфів.

Лелія – найстарша ельфа. Вона гарна та добра. (“…вона така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих, прозорих шатах, на голівці малесенька золота корона, ще й крильцята має хороші та барвисті, як у метелика, котрі так і міняться різними барвами, немов та веселка. В рученятах у дівчинки довге стебло, квітка білої лелії, і пахне вона на всю хату”. “Лелія усміхнулась, та так любо, аж в хаті ясніше стало і місячна смужка порожевіла”).

 

Панночка. В її образі показано людей, які не цінують того, що в них є,  і не помічають свого щастя.

 

 

Мар’яна – сусідка Павлуся. В її образі показано тих, хто важко працює і не має багатства, але при цьому не втрачає почуття краси і вміє бути щасливими за будь-яких обставин, цінуючи кожен момент життя і найдрібніші, на перший погляд, речі.  «Моя люба Мар’яночка краща мені, як сестричка,– як на неї подивлюся, мов до сонечка всміхнуся. А дівчинонька Мар’яна щовечора і щорана мене підливає, поле, доглядає. Ще сонце не сходить, а вже моя господиня з хати виходить. Вийде, моє серце, ухопить відерце, біжить до криниці, набере водиці, щоби було чим поливати квіточки в квітниці»; «Мар’яні вдень не до гуляння,– на роботі з ранку до смеркання».

 

Відео до теми уроку  https://drive.google.com/file/d/1wXVBYogMr0zw_K2l3J3kTwKapzBbWV2Q/view?usp=sharing

 

 

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати матеріали уроку.

 

  1. Прочитати казку-притчу Валерія Шевчука «Чотири сестри»,

стор. 67-84

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
2730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку