Тема: «Чарівний світ казки»
Мета : в ігровій формі поглибити знання учнів про казки; сприяти розвитку
естетичних почуттів ; навчати дітей слухати ; розвивати пам’ять, увагу ,
спостережливість, ерудованість; виховувати любов до казки, підвищувати
духовно – культурний рівень учнів.
Форма проведення: уявна подорож.
Обладнання: аудіо запис музики, музична апаратура, мікрофони, виставка
книжок та ілюстрацій до казок, дитячі малюнки, торбинка з ” казковими “
предметами; на сцені напис – «Чарівний світ казки».
Учасники: 1-2 класи.
Інтернет – ресурси:
Підготовча робота:
1.Групова підготовка учнів: класи повторюють українські народні казки, пісні з мультфільмів.
2.Вивчення учнями віршів.
3.Оформлення актової зали.
Перебіг заходу
І.Вступна частина
(Слайд 1)
Вступне слово ведучого
Шановні гості!
Дорогі хлопчики й дівчатка!
У нас сьогодні - свято казки.
Будемо його разом відзначати.
Казку – друга шанувати.
Чарівний світ відкриває перед нами книга. З раннього дитинства вона крокує поруч із нами як вірний порадник і товариш. Кожна людина вперше відкриває для себе книгу в дитинстві.
Майже всі присутні у цьому залі колись промовляли: ” Мамо , почитай мені! ” І мами читали, а ви зачаровано слухали поринаючи у захоплюючий світ казкових героїв, бо найкращі в світі книги – це казки!
Вони вчать вас бути добрими, чуйними, справедливими, мудрими.
Чи є на світі людина, яка хоча б раз у житті не мандрувала дивовижною країною казки?! Напевно, ні. У дитинстві всі мріють познайомитися з добрими феями, гномами або чарівником. Кожен хоче мати чарівну паличку, богатирську силу або казкову вроду.
Іванна. Казка - це світ, чарівний та незвичний,
Казка - це диво, сповнене краси.
Поринуть у казку- це ж бо так цікаво,
Це справді- свято, радість для душі.
Ярослава. У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють, мов живі,
Добро і правда завжди зло долають,
Це справді- свято, радість для душі.
Анастасія. Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає- дуже вони гарні.
-Сьогодні до нас на свято завітала Казка. Зустрічайте…
ІІ. Основна частина
Казка:
Вітаю вас, дорослі і малі,
Від всіх казок низенький вам уклін.
Я – казка мудра. Хочу вам сказати,
Що кожен з вас мене повинен знати,
Бо кажуть, казка вчить на світі жити
Та правду й волю завжди боронити.
Дякую, що ви запросити мене на свято. А зараз я запрошую вас до подорожі. Яку дорогу обрати, куди вирушати? Ми помандруємо у мій чарівний світ казки.
Подивіться, куди ми потрапили? Що це? (Малюнок замку)(Слайд 2)
- Ви хочете сюди зайти?
- У казковому замку є скарб. Ви хочете його знайти? (Так)
(виставка книг)
-А нам допоможуть знайти скарб знання народних казок. Якщо будите вірно відповідати, отримаєте зірочку. В кінці свята порахуємо в кого найбільше зірочок,той і отримає скарб.
1. Орієнтування в дитячих книжках
-Назвіть книги, які бачите на виставці.
- Що об’єднує ці книги?
- Хто автор цих казок?
- Які казочки вам відомі?
- Ви багато знаєте. Тож вирушаймо!
Зала – «Загадкова»
(слайд 3)
- Послухайте вірші і впізнайте казку. (учні відгадують казки, і вивішуються ілюстрації)
Дід і Баба тут стоять,
Тягнуть щось поперед себе
І не витягнуть ніяк.
Казку швидко ви впізнайте,
Всіх героїв відгадайте.(ріпка)(Слайд 4)
Із віконця скік та скік
Втік від Баби і від Діда
До Лисички на язик?
Це не Зайчик і не Котик
Не Бичок, не сірий Вовк
Це веселий, хвалькуватий,
Невгамовний …(колобок)(Слайд 5)
Хлопчик у човні сидить,
З берега матуся кличе,
Щоб обідом пригостить,
І вгадати цього героя –
Справа зовсім нескладна,
Казка ця усім відома,
Про … вона.(Івасик Телесик)(Слайд 6)
Їсть смачненькі калачі
Тут лисичка прибігає,
Мерщій півника хапає
Біжить котик рятувати,
В лисиці півника забрати.(Котик і Півник)(Слайд 7)
- Вигнав Дід Козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В Зайця хатку відібрала…
Всі Козу ту виганяли.
Рак Козуню ущипнув-
Зайцю хатку повернув. (« Коза-Дереза»)(Слайд 8)
Зала – «Бюро знахідок»
(Слайд 9)
-Герої казок загубили речі. Ми допоможемо їм? Розглянемо ці предмети і повернемо їх власникам. ( На столі предмети: яйце, глечик, солом’яний бриль, рукавичка, колосок)
Діти відгадують з яких казок ці предмети і хто їх власники
Зала – «Флешмоб»
(Слайд 10)
-Пропоную вам трішки відпочити.
Зала – «Пісенна»
(Слайд 11)
-Хто з героїв співав пісеньки?(Звучать записи мелодій до казок)
«Я від баби втік, я від діда втік»(колобок)
«Я гусяток пасла, полювать ходила»(лисичка)
«Ой у лиски, лиски новий двір, тай чотири дочки на вибір»(котик)
«Приплинь, приплинь до бережка, дам я тобі їсти й пити»(мама)
Зала- «Сміху»
(Слайд 12)
- Які чотири казочки переплутались? (учень читає текст)
Жили собі Дід та Курочка Ряба. І була у них Баба. Попросив якось Дід у Баби:”Знеси мені яєчко ”. І Баба спекла Дідові Колобка. Поклала його на вікно нагрітися, а Курочка бігла, хвостиком махнула, Колобок упав і розбився. Дід плаче, а Баба його просить:”Зроби мені Солом’яного Бичка, а я його буду пасти”. Дід зробив. Сіла Баба пасти Курочку Рябу. Раптом вибігає з лісу Заєць, схопив зубами Бичка, потяг у хащу. Дивиться Баба – немає Бичка, стала його кликати:”Івасику-Телесику, приплинь до бережка!” Схопив Дід Відьму і Посадив у погріб. Стала проситися вона:”Відпусти мене, Діду, я тобі капусти принесу!” Івасик-Телесик заліз на дерево, а Заєць взявся зубами дерево гризти. По небу гуси-лебеді летіли. Став Івасик проситися в них, щоб врятували і віднесли до Діда, Баби та Курочки Ряби.
Зала – «Художня»
(Слайд 13)
-З якої казки герой? (ілюстрації до казок)(Слайд 14-19)
- Казка- це велике таїнство народу, народжене його мудрістю, життям, силою буття і ще чимось таким, що дороге і близьке кожному із нас. Казкова скарбниця нашого народу невичерпна, мов криниця. Багато казок породила українська земля! І кожна казка по-своєму гарна.
ІІІ. Заключна частина
-Ось ми пройшли всі зали,а ось і скарб(скринька з цукерками), ми з вами його поділимо.(Слайд 20)
-Дорогі діти, казка вчить, виховує, допомагає стати сильним, красивим душею, добрим.
Читайте нові казки!
Отже, хай завжди поруч із вами перебуває добра казка.
Тож, любі діти,
Щасливо вам у казку долетіти,
До неможливої дістатися мети.
В казці- мудрість,
Кожен це повинен знати.
Бо, кажуть, казка вчить, як на світі жити
І добро усім робити.