"Час в уявленнях людини протягом історії"

Про матеріал
Презентація до уроку в 5 класі " Вступ до історії України та громадянської освіти" за підручником Щупак І.Я., Бурлака О.В., Піскарьова І.О., Посунько А.С. Розділ 2. Історичний час і простір. Тема : Час в уявленнях людини протягом історії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Любі діти, добрий день! Сил, натхнення на весь день! А ще праці і старання! Тож вперед - всі до навчання!

Номер слайду 2

Метод “Комплімент”Висловіть один одному подекілька компліментів длястворення позитивної атмосфери в класі

Номер слайду 3

Щоб робота в нас кипіла, Працюємо – активно!Думаємо – оперативно!Сперечаємось – доказово!Творчо мислимо – обов'язково!Девіз уроку:

Номер слайду 4

Завдання наші є такі: Не просто слухати ,а чути. Не просто дивитися,а бачити. Не просто відповідати,а міркувати. Дружно й плідно працювати !!!!

Номер слайду 5

Час в уявленнях людини протягом історії 5 клас. Урок №8.

Номер слайду 6

Лист самооцінювання

Номер слайду 7

План уроку1. Що таке історичний час.2. Якими одиницями вимірюють час.3. Годинник – унікальний прилад для вимірювання часу.4. Винайдення календаря.5.Історичний та календарний час.

Номер слайду 8

Після цього уроку учні будуть: -знати одиниці вимірювання часу, -володіти поняттями : «хронологія»; «лінія часу»; «рік», «століття», «тисячоліття», «ера»; «історичний час»; «календар»; «календарний час»;-вміти за визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній послідовності; -усвідомлювати важливість правильного визначення історичного часу для розуміння логіки історичних процесів;-пояснювати чим історичний час відрізняється від календарного. Очікувані результати :

Номер слайду 9

Виконайте онлайн-вправу «Науки-помічниці історії» Відскануй QR код !Увага завдання!!!

Номер слайду 10

Розкажіть, що ви знаєте про закодоване слово. Розгадайте ребус

Номер слайду 11

Що зображено на малюнках?Про що ми будемо говорити на уроці?

Номер слайду 12

Історичний факт (слово «факт» походить від латинського «зроблене»; «те, що відбулося») — реальна, невигадана історична подія, що відбулася в певний час і в певному місці.

Номер слайду 13

Історична подія — одинична, неповторна сукупність пов'язаних між собою дрібних фактів.

Номер слайду 14

Будь-який історичний факт відбувся в певний час і в певній частині простору. Час побачити не можна, але його можна відчути. Визначити історичний час дало змогу винайдення календаря. Історичний час вивчає наука хронологія — перелік подій за датами. Для обчислення історичного часу використовують лінію (стрічку ) часу.

Номер слайду 15

Хронологія — наука про вимірювання історичного часу. Основою цієї науки є конкретні дати. Дата – це точний час певної події.

Номер слайду 16

Проголошення незалежності України, 24 серпня 1991, Київ. В грудні 1253 року в Дорогочині відбулась коронація князя Галицького Данила Романовича.Історичний факт. Час. Місце (простір)

Номер слайду 17

Час — міра тривалості всьогоу світі.Історія — процес розвиткулюдства.Історичний час — це час розвитку людства, який триває від виникнення людини і спрямований у майбутнє. Вивчаючи історію людства, вчені оперують інформацією про історичні події, що відбулися в минулому.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Увага запитання !!! 1. Як ви розумієте поняття : “історичний час”, “календарний час” ?2. Які одиниці використовують для вимірювання часу? 3. Чому важливо відрізняти історичний та календарний час?

Номер слайду 20

Вправа “Дешифратор” Розшифруйте й поясніть поняття :1.”аре” 2.”тячосятиліт” 3.”толстяті”4.”кір”5.”сяміць”6.”Бадо”

Номер слайду 21

Історичний час — це час розвитку людства, який триває від виникнення людини і спрямований у майбутнє.

Номер слайду 22

Історичний час — характеристика історичного процесу за датами (зміна пов’язаних між собою історичних подій).

Номер слайду 23

Одиниці виміру історичного часу.

Номер слайду 24

Розташуйте в зростаючому порядку відрізки часу. ТИСЯЧОЛІТТЯ, ЕРА, ДЕСЯТИЛІТТЯ, СТОЛІТТЯ

Номер слайду 25

Система сучасного літочислення

Номер слайду 26

 Календарний час- це точний час, або дата тієї чи іншої події.

Номер слайду 27

Календарним часом ще прийнято називати певну систему лічби тривалих проміжків часу з поділом їх на окремі коротші періоди (роки, місяці, тижні, дні).

Номер слайду 28

Одиниці виміру календарного часу.

Номер слайду 29

МИНУЛЕТЕПЕРІШНЄМАЙБУТНЄНАВЧАЮСЯ В 5 КЛАСІНАВЧАЮСЯ В 1 КЛАСІЯ ОДРУЖУЮСЯЯ ПРАЦЮЮЯ НАВЧАЮСЯ В УНІВЕРСИТЕТІПозначте на лінії часу події свого життя: дещо з минулого, і що,на вашу думку, відбудеться в майбутньому.

Номер слайду 30

МИНУЛЕТЕПЕРІШНЄМАЙБУТНЄНАВЧАЮСЯ В 5 КЛАСІНАВЧАЮСЯ В 1 КЛАСІЯ ОДРУЖУЮСЯЯ ПРАЦЮЮЯ НАВЧАЮСЯ В УНІВЕРСИТЕТІ

Номер слайду 31

Давні люди були надзвичайно спостережливими. Вони помітили, що день і ніч змінювали одне одного через однакові проміжки часу. Так само Сонце і зірки рухалися по небосхилу за певними закономірностями. З часом ці спостереження привели до встановлення одиниць вимірювання часу. Упорядкуйте лото «Одиниці виміру часу» — уявно з’єднайте картки із назвами одиниць вимірювання часу.

Номер слайду 32

Першими годинниками в історії були сонячніпристрої —гномони. Вони були досить простими і складалися з увіткнутої в землю палички по центру кола, поділеного на сектори. Тінь, пересуваючись по такій «шкалі», вказувала на приблизний час.

Номер слайду 33

Пізніше почали використовувати водяні (клепсидри) й піскові годинники

Номер слайду 34

Згодом винайшли механічні годинники, дляроботи яких використовувався маятник. Механічні годинники вже мали звичний нам вигляд циферблату зі стрілками.

Номер слайду 35

Найточнішими у світі є атомні годинники. Вони зовсім безпечні, просто час вимірюють за допомогою найменших частинок — атомів.

Номер слайду 36

Фізкультфилинка. Перш чим далі працювати, треба трішечки відпочивати !!!

Номер слайду 37

Номер слайду 38

. Годинники

Номер слайду 39

Назвіть у хронологічній послідовностіназви зображених годинників.

Номер слайду 40

Хто відкрив секунду?Сенсаційне відкриття! Учені дослідили, що першими секунду відкрили давні єгиптяни. У годині, як знаємо, 720 секунд. Уперше годинник із секундною стрілкою з’явився з винайденням електронних годинників у ХІV ст.1. Уважно прочитайте інформаційне повідомлення.2. Перевірте за допомогою додаткових джерел інформації (довідники, інтернет) достовірність наданої інформації.3. Підкресліть у повідомленні неправдиві факти.4. Запропонуйте правильний варіант інформаційного повідомлення. Підказка! Для того, щоб швидко і якісно виконати завдання, зверніть увагу на заголовок повідомлення. Руйнуємо фейки !!!

Номер слайду 41

Хто відкрив секунду?Сенсаційне відкриття! Учені дослідили, що першими секунду відкрили давні шумери. У годині, як знаємо, 3600 секунд. Уперше годинник із секундною стрілкою з’явився з винайденням механічних годинників у ХІV ст. Хто відкрив секунду?Сенсаційне відкриття! Учені дослідили, що першими секунду відкрили давні єгиптяни. У годині, як знаємо, 720 секунд. Уперше годинник із секундною стрілкою з’явився з винайденням електронних годинників у ХІV ст.

Номер слайду 42

Філософський діалог1. Розгадайте хмаринки слів та складіть закодовані в них народні прислів’я.2. Поспілкуйтеся ,щодо питань :а) Про що ця народна мудрість?б) Розкрийте зміст прислів’я.в) Поміркуйте,як зміст прислів’я пов’язаний з історичною наукою?Поміркуймо!!!

Номер слайду 43

Поміркуймо!!!

Номер слайду 44

Що ви знаєте про закодоване в ребусі поняття? Де ви з ним зустрічалися в житті? Навіщо ця річ потрібна людині?Розгадайте ребус

Номер слайду 45

Календар — це система відліку часу, яка ґрунтується на астрономічних явищах: зміні пір року, обертанні Землі навколо Сонця та зміні фаз Місяця.

Номер слайду 46

Календарем називають спеціальне видання або інтернет-додаток, який містить список дат, тижнів, місяців, років на визначений проміжок часу. Найчастіше люди послуговуються календарями на рік.

Номер слайду 47

Китайський календар. Розгляньте уважно китайський календар. Віднайдіть на ньому рік свого народження та дізнайтеся , в році якої тварини за китайським календарем ви народилися.

Номер слайду 48

Мисливський замок Шенборна – прикраса Закарпаття . Побудований в 1890 — 1895 рр. Притаманний архітектурі того часу астрономічно-календарний символізм проявився у 365 вікнах (кількість днів у році), 52 димоходах (як у році тижнів), 12 входах (як у році місяців). Пізнавально й цікаво

Номер слайду 49

1. Розвиток історичної науки є неможливим без визначення часу, коли відбувалася певна подія.2. Для обчислення історичного часу використовують лінію часу. 3. Будь-який історичний факт відбувся в певний час і в певній частині простору. 4. Час побачити не можна, але його можна відчути. 5. Визначити історичний час дало змогу винайдення календаря. 6.Історичний час вивчає наука хронологія — перелік подій за датами. Підсумовуємо вивчене:

Номер слайду 50

Лист самооцінювання

Номер слайду 51

Лист самооцінювання

Номер слайду 52

1. Прочитати параграф 8 ,вивчити нові терміни (словничок)2. Разом із дорослими доберіть десять визначних подій в історії України й укладіть календар знаменних дат нашої держави на рік. Проілюструйте свій календар відповідними малюнками. Домашнє завдання

Номер слайду 53

Разом до Перемоги!!! Все буде Україна !!!

Номер слайду 54

Дякую за увагу !!!

pptx
Додано
30 жовтня
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку