Часи дієслова.Урок у 7 класі

Про матеріал
Інтеративний урок Розширити знання учнів про час як граматичну категорію дієслова; звернути їх особливу увагу на зміну дієслів у теперішньому часі; розвивати уважність, вдумливість, аналітичне мислення, інтерес до наслідків власної праці; формувати навички творчої роботи у групах; виховувати любов до рідної держави, її природних і історичних багатств; прищеплювати почуття відповідальності, дружності і взаємодопомоги Тип уроку. Урок-подорож
Перегляд файлу

Відкритий урок з української мови у 7 класі      Дата:

Урок №

Тема: Часи дієслів. Теперішній час

Мета: Розширити знання учнів  про час як  граматичну категорію дієслова; звернути їх особливу увагу на зміну дієслів у теперішньому часі;  розвивати уважність,  вдумливість, аналітичне мислення, інтерес до наслідків власної праці; формувати навички творчої роботи у групах;  виховувати любов до рідної держави, її природних і історичних багатств; прищеплювати почуття відповідальності, дружності і взаємодопомоги

Тип уроку. Урок-подорож

Обладнання: відеоматеріали, презентації, мікрофон, картки для аукціону

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Вправа «Очікування» (метод «Мікрофон»).

 - Чого кожен з вас очікує від уроку? (Напр.: Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в  групах. Цей урок навчить мене…робити висновки, висловлюватись грамотно…).

Вчитель:  я теж хочу висловити свої очікування: я очікую від уроку, що усі ви опануєте матеріал про часи дієслова, удосконалите пунктуаційні та орфографічні навички, уміння аналізувати, систематизувати, доводити й обґрунтовувати…

Вчитель: До того ж урок у нас сьогодні буде трохи незвичайним, адже ми з вами здійснимо уявну подорож Україною. Але перш ніж почати, нам необхідно з’ясувати тему нашої подорожі.

ІІ.  Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

1. Вправа «Мобілочка-підказочка».

- Отже, до справи. Щоб зясувати тему подорожі, необхідно за допомогою  «Мобілочки-підказочки», розшифрувати тему. Будьте уважні! Ось зображений екран мобільного телефону. Поряд із цифрами набору розташовані літери. Але вам від кожної цифри необхідно виокремити лише одну літеру, яка є частиною слова-загадки.

Наша тема складається з двох слів. Увага! Номер 7264 34365522

- Часи дієслів (записую тему на дошці).

- І на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання про часи дієслів, здобуті у попередніх класах.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Опрацювання і вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда (метод «Незакінчене речення»)

Вчитель: Із темою  «Часи дієслова» вам доводилося зустрічатися у початковій школі. Тож, щоб під час подорожі не виникало жодних непорозумінь,  давайте швиденько спробуємо згадати, що нам відомо, використовуючи метод «незакінченого речення» (речення спливають на екрані)

  • Дієслова мають ….., ……, ……. часи.
  • Дієслова минулого часу вказують на дії, які відбувалися…( до моменту повідомлення про них)
  • Дієслова теперішнього часу означають дії, які відбуваються… (під час повідомлення про них)
  • Дієслова майбутнього часу називають дії, які відбудуться… (після повідомлення про них)
  1. Спостереження з елементами аналізу (на екрані)
  • Прочитати речення, знайти дієслова, поставити до них питання.

Україна – вільна і суверенна держава, одна з найбільших у Європі.  Не кожна країна світу похвалиться таким багатющим природним скарбом, як наша Батьківщина. Заворожують і дивують її неозорі степи, захмарні Карпатські гори, глибоководні озера і піски пустелі, ласкаві морські води і бурхливі річкові потоки… І хто б не завітав до нас у гості – всіх зачарує і закохає у себе красуня-Україна.

V. Закріплення вивченого

  1. Гра «Аукціон»

Вчитель: ну, що ж ,  інформацію для подорожі ми з вами зібрали. Але виникає інше питання : на чому б нам вирушити у подорож: щоб і швидко і комфортно? (діти відповідають). Але ж ви знаєте,що для подорожі літаком необхідні квитки. І я пропоную вам їх зараз придбати на нашому аукціоні. Розраховуватимемось ми знаннями. Вам необхідно згадати і записати якнайбільше прислів’їв з дієсловами і назвати їх час.  (діти хвилинку радяться, потім беруть участь у торгах) Тож, 1 лот – квитки першого класу. Початкова ціна – 1 речення. Хто дасть більше?..... (діти складають речення) Група, яка згадала менше речень отримує квитку ІІ класу, а група, яка найменше  - економ-класу.

Вчитель: Ну що ж, займайте свої місця і вирушаємо (відео зльоту літака)

2.«Хвилинка-новинка» (сприйняття нового матеріалу)

Розповідь вчителя поки ми з вами в дорозі, давайте прослухаємо повідомлення від стюардів нашого авіалайнера.

(Шановні пасажири, бажаємо вам приємного перельоту. Пам’ятайте про техніку безпеки. А для вашої ефективнішої екскурсії прослухайте наступну корисну інформацію: дієслова у теперішньому часі відмінюються за числами і особами. А ще запам’ятайте, що дієслова теперішнього часу завжди є недоконаного виду. Дякую за увагу. Готуйтеся до посадки)

(звук і відео посадки літака)

3.Презентація робіт груп із вибірковими завданнями

Вчитель: Шановні пасажири, прошу вас до виходу. Ми з вами прибули до міста Полтави. Що ж цікавого нас тут чекає?

(учні І групи презентують місто Полтаву, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова минулого часу).

Вчитель: ми побували у чудову місті, а зараз давайте вирушати до серця нашої держави – міста Києва. (відео взліт, посадка). Що ж, золотоверхий Києве, вітай нас!

(учні ІІ групи презентують місто Київ, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова теперішнього часу).

Вчитель: Дякуємо за змістовну екскурсію, а ми вирушаємо далі, у місто кави і затишку, у Львів.

(взліт, посадка)

(учні ІІІ групи презентують місто Львів, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова майбутнього часу).

VІ Закріплення вивченого

  1. Творче завдання.

Вчитель: Щиро дякую усім представникам груп за доволі цікаві екскурсії містами України. А зараз прошу вас на борт літака. Повертаємося у рідну Одесу (літак взліт, приземлення)

Ласкаве сонечко, грайливі хвилі Чорного моря, Дерибасівська, оперний, Дюк… Ми – вдома. Одеса… Місто повне поетики і ліризму… Тож і завданнячко відповідне

  • Прочитати вірш Анатолія Качана «Білі ночі в Одесі». Замінити дієслова неозначеної форми на дієслова теперішнього часу.

Білі ночі в Одесі

По вулицях Одеси

В святковому вбранні

Акації-принцеси

(Гуляти) навесні.

 

З Приморського бульвару,

Мов сивий капітан,

В зелених окулярах

(Вітати) їх платан.

 

А з порту, вічно юний,

Як дівчині моряк,

Акація-красуням

(Підморгувати) маяк.

 

(Шептати) хвиля хвилі:

«На берег (подивитись), -

Це знову ночі білі

В Одесі почались.

 

Білі ночі в Одесі

По вулицях Одеси

В святковому вбранні

Акації-принцеси

Гуляють навесні.

 

З Приморського бульвару,

Мов сивий капітан,

В зелених окулярах

Вітає їх платан.

 

А з порту, вічно юний,

Як дівчині моряк,

Акація-красуням

Підморгує маяк.

 

Шепоче хвиля хвилі:

«На берег подивись, -

Це знову ночі білі

В Одесі почались» Анатолій Качан


  1. Бесіда:

Наша подорож була стрімкою і насиченою. Давайте сядемо в тихому парку, і  згадаємо усе, що ми сьогодні вивчили.

  • На які часи розподіляються дієслова?
  • У чому полягає особливість поділу дієслів на часи?
  • Чим характеризуються дієслова теперішнього часу?
  • Які граматичні категорії властиві дієсловам теперішнього часу?

VІІ. Підсумки

«Мікрофон»

  1. Чи був для вас урок цікавим?
  2. Чого ви навчилися?

Огоошення результатів роботи учнів на уроці.

VІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила параграфа 8, виконати вправу 74, с. 43

docx
Додано
13 березня 2022
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку