Дистанційний урок української мови у 5 класі
Другорядні члени речення. Означення
Обладнання:
Мета: дистанційно поглибити знання учнів про другорядні члени речення; навчити їх що таке означення, якими частинами мови виражається; формувати вміння ставити питання до другорядних членів речення, виділяти в тексті їх умовними позначками; розвивати логічне мислення та мовленнєві навички, а також розвивати вміння школярів працювати дистанційно, самостійно, у додатку Classroom, використовувати посилання на відео уроки з Інтернет-платформ; виховувати інтерес до української мови.
Хід уроку:
І. Актуалізація опорних знань
1. Повторення вивченого
- Пригадайте що таке синтаксис?
- Що вивчає такий розділ мовознавства як пунктуація?
- Що таке словосполучення, його головні й залежні слова?
- Що таке речення?
- Які бувають речення за метою висловлення та емоційним забарвленням?
- Пригадайте з чого складається граматична основа речення?
- Що таке підмет та присудок? На які питання відповідають та як вони підкреслюються?
- Пригадайте які є другорядні члени речення?
- Що таке додаток? Що означає цей член речення та на які питання відповідає? Як ми підкреслюємо додатки?
ІІ. Ознайомлення з новою темою дистанційного уроку.
Назва уроку «Другорядні члени речення. Додаток»
Відеоурок за темою розміщений на сайті за посиланням: https://sites.google.com/d/1mRS2lQmQthYVxs6zMHrb7TqwX4pCU2aK/p/1aV4k0zo7-Ivmlj9We7_Vx9bCgyQ-dyX0/edit?fbclid=IwAR1TOx5NkysmP8vfjY3PXp0CsdGCBHddy3MqTxKXTaHxAINyt_E9NUAyfh8
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу
1. Пояснення вчителя.
Означення – це другорядний член речення, який вказує на ознаку предмета і відповідає на питання: який? чий? котрий? і підкреслюється хвилястою лінією.
Наприклад: З пагона клена зірвався широкий жовтий лист.
(з пагона (якого?) з пагона клена, лист (який?) широкий і жовтий)
Ранкова ластівка літає.
(ластівка (яка?)ранкова)
Означення найчастіше виражається прикметником або займенником, рідше – іменником.
Наприклад:
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Вправа №1.
Прочитайте та запишіть речення. У кожному реченні визначте й підкресліть головні й другорядні члени речення. Визначте від яких членів речення ставляться питання до означення?
Вправа №2.
Перепишіть речення, на місці крапок уставляючи дібрані означення. Підкресліть усі члени речення (самостійно).
Холодна, білий, маленькими, зимові, пухнасті, міцна.
Вправа №2.
Перепишіть речення, на місці крапок уставляючи дібрані означення. Підкресліть усі члени речення (самостійно).
Холодна, білий, маленькими, зимові, пухнасті, міцна.
Виконання вправи:
Вивчити правило на стор. 152.
Виконати вправи 411, 412 і відправити на перевірку у додаток Classroom.