Чи можна побачити вітер? І Коломієць «Вітрисько». Читання в особах. Робота з картинами художників.

Про матеріал
Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про вітер; формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати; вчити відтворювати у композиції фантастичні образи за допомогою художніх засобів, передавати настрій за допомогою ліній та кольору; розвивати пам’ять шляхом використання дидактичних ігор, комбінаторні здібності, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичні смаки, акуратність в роботі.
Перегляд файлу

Тема: Чи можна побачити вітер? І Коломієць «Вітрисько». Читання в особах. Робота з картинами художників.

Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про вітер; формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати; вчити відтворювати у композиції фантастичні образи за допомогою художніх засобів, передавати настрій за допомогою ліній та кольору; розвивати пам’ять шляхом використання дидактичних ігор, комбінаторні здібності, стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичні смаки, акуратність в роботі.  

Обладнання:  мультимедійний комплект, картини до вірша Т.Коломієць « Вітрисько».

 

Хід уроку

 

 I.Організація класу

І. Мовна розминка

1. Відгадування загадок

 

*Від краю до краю                                                                  

Мене всі чекають.

Груш і яблук натрусив,

Скуштувати попросив.

Знявсь угору: "Шу-шу-шу! —

Як з'їсте — ще потрушу!"

(Вітер)

 

* Приходжу.

Подивляться —

Примружаться й скривляться.

(Сонце)

 

Його ім'я — лише з трьох літер.                                    Стоїть у лісі дід кремезний,

Його провісником є вітер.                                             Гойдає сотеньку внучат, —

Ним хлібороб у спеку марить.                                       Як на вітрах осінніх змерзнуть

Його дарують тільки хмари.                                          Стрибають дідові з плеча.

(Дощ)                                                                             (Дуб і жолуді)

 

— Яке із слів-відгадок "зайве"? Чому? Що означають слова "вітер", "сонце", "дощ"? (Явища природи.)

— До слова "сонце" доберіть ознаки. (Ласкаве, тепле, гаряче, кругле, яскраве.)

— Від слова "вітер" утворіть зменшувально-пестливе. (Вітерець.) А як його назвемо, коли він злий і сильний? (Вітрюган, вітрисько.)

— До слова "дощ" доберіть слова, що означають дію. (Іде, ллє, накрапає, починається.)

 

2. Скоромовка

Лінь лежить у Ліни в ліжку,

Каже: «Я посплю тут трішки».

Через неї лежебока

Ледь не відлежала боки.

Н. Становська

 

3. Розчитування

 

A)Вправа на інтонування речень.

Сонце іде спати.

Сонце іде спати?

Сонце іде спати!

— Прочитайте речення з тою інтонацією, на яку вказує розділовий знак.

Читайте речення в різних темпах за сигнальними картками, які я буду показувати. (Н — нормальний, П — повільний, Ш — швидкий, Ск — скоромовкою).

 

 

Б) Читайте чітко, весело

—Гей, Федько! —

Питають люди, —

Чом заліз

У кропиву ти?

—А тому, що з дідусем

Ми на пасіку ідем.

Там такі кусючі бджоли —

Гірш, ніж лікарські уколи.

Нажалю своє тут тіло, щоб не так

Од бджіл боліло!

 

II. Повідомлення теми і мети уроку


— Кожен з вас протягом дня спілкується з багатьма людьми: однокласниками, друзями, батьками, учителями. Пригадайте, як називається розмова, бесіда між двома людьми? (Діалог.)

— Поети не могли залишити без уваги такі моменти людського спілкування і створили поетичні діалоги: коли один з героїв вірша запитує, а інший — відповідає. Сьогодні ми розпочинаємо нову тему "Вірші-діалоги", в якій і познайомимось з кращими зразками таких поезій.

 

III.Опрацювання вірша Т. Коломієць «Вітрисько»

 

1.Читання вірша вчителем

— Як називається вірш? Чи можна відразу назвати співрозмовників?

— Чи сподобався вам вірш? Чому він має таку назву?

— Назвіть дійових осіб вірша.

2. Словникова робота

Трусиш угамуйся впродовж

некошену покурівся вітриську


Читання слів «луною» за вчителем.

Угамуйся — заспокойся, втихомирся.

Тин — паркан, огорожа.

Покурівся — пішов, піднявши куряву, пил.


3. Вибіркове читання

— Прочитайте, що запитував господар у вітриська. Що він відповів?

— Прочитайте, як господар свариться на вітер. З якою інтонацією треба читати ці слова?

— Чому вітрисько покурівся за село?

 

4. Вправи на розвиток швидкості читання

а) Читання найбільшої кількості слів, набравши повітря (на одному диханні).

б) Гра "Вовк і заєць " (в парах).

 

5. Розвиток зв'язного мовлення

— Складіть розмову між вітриськом і господарем, але таку, щоб людина дякувала вітру.

 

6. Гра «Рибки»

Повторне читання вірша учнями мовчки.

— Якими за інтонацією є слова вітру? А господаря саду?

— Як господар звертається до вітру? Чому саме так?

— Яким ви уявляєте собі вітрисько?

— Чи навмисне він робив шкоду у саду?

— Що зробив вітер, коли господар попросив його піти геть із саду?

 

 

IV. Робота над картинами

 

41429275 1237790711 sv.jpgПов’язане зображення

 

 

  • Розглянь каринки.
  • Чи можна побачити вітер?
  • Чи можна визначити, на скільки вітер сильний?
  • Яким буває вітер?

 

Виразне читання вірша учнями за особами

 

V. Рефлексія


— З яким віршем ви сьогодні ознайомилися?

 

— Що таке діалог? Скільки має бути співрозмовників?

 

Оберіть цеглинку лего відповідного кольору.

 

 

 

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку