Інтегрований урок літературного читання, української мови, природознавства.

Про матеріал
Даний урок покликаний актуалізувати і розширити знання учнів про життя і творчість Анатолія Костецького; познайомити з твором «Починається весна»; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовуючи вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками; відпрацювати навички правильного, виразного читання віршів; формувати вміння складати та інтонувати розповідні та питальні речення; виявляти своє ставлення до предметів висловлювання; розвивати усне мовлення учнів, критичне мислення, екологічну культуру; виховувати дбайливе ставлення до природи, відповідальність за власні вчинки. Формування ключових компетентностей: - Уміння вчитися: формувати вміння планувати роботу на уроці, аналізувати, робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати їх, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці; - Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання (1 – 2 речення), презентувати свою роботу; - Соціальної: формувати навички роботи в парі, групі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання; - Здоров’язбережувальний: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність; - Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 

Управління освіти Первомайської міської ради

Первомайський НВК «ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»

 

 

 

 

 

Інтегрований урок літературного читання, української мови, природознавства.

 

 

2 – А клас

 

 

Цуркан Світлана Миколаївна

учитель початкових класів

Первомайського НВК

«ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»,

вища категорія,

старший вчитель

 

 

 

 

 

 

 

Первомайськ

 

Тема: А. Костецький «Починається весна». Розповідні і питальні речення. Інтонування речень.

Мета: Формування предметних компетентностей: актуалізувати і розширити знання учнів про життя і творчість Анатолія Костецького; познайомити з твором «Починається весна»; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовуючи вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками; відпрацювати навички правильного, виразного читання віршів; формувати вміння складати та інтонувати розповідні та питальні речення; виявляти своє ставлення до предметів висловлювання; розвивати усне мовлення учнів, критичне мислення, екологічну культуру; виховувати дбайливе ставлення до природи, відповідальність за власні вчинки.

Формування ключових компетентностей:

  • Уміння вчитися: формувати вміння планувати роботу на уроці, аналізувати,  робити висновки, мати власну думку з приводу обговорюваних питань, обґрунтовувати їх, вдосконалювати вміння оцінювати свою діяльність на уроці;
  • Комунікативної: формувати вміння будувати власні висловлювання (1 – 2 речення), презентувати свою роботу;
  • Соціальної: формувати навички роботи в парі, групі, колективі, набуття досвіду взаємного навчання;
  • Здоров’язбережувальний: вчити вибирати здоров’язбережувальну діяльність;
  • Загальнокультурної: формувати особистісне ставлення до навколишнього середовища.

Тип уроку: інтегрований урок.

Основні терміни і поняття: жанр, тема, основна думка, емоційно – оцінні судження, розвиток мовлення (власні висловлювання 1 – 2 речень), власна позиція.

Міжпредметні зв’язки: літературне читання, українська мова, природознавство.

Обладнання : портрет А. Костецького, книжки з творами А. Костецького, картки для самооцінки навчальної діяльності, картки для планування уроку, картки для словникової роботи, картки для рефлексії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Методичний супровід

І. Організаційний етап.

- Шановні учні вітаю вас на уроці літературного читання.

 - Зверніть увагу, назви яких предметів записано на дошці? (Запис: літературне читання, українська мова, природознавство)

- Що спільного є між зазначеними предметами? ( Здобуваємо нову інформацію, поповнюємо словниковий запас, працюємо над текстами, розвиваємо мовлення, висловлюємо свої думки, робимо висновки.)

- Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку.

Загадка.

З кінцем зими прийде вона

Улюблениця всіх … (Весна)

  • Чи може ця тема об’єднати названі предмети?
  • Чому ви так думаєте?  (На уроках літературного читання ми вивчаємо твори українських поетів і письменників про рідну природу, на уроках української мови складаємо речення про прихід весни, інтонуємо їх; розвиваємо усне і писемне мовлення).

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

  • Тож, про що піде мова на уроці? Чи можете передбачити тему уроку? (Мова піде про прихід весни в рідний край).
  •       Тему приходу весни будемо досліджувати на прикладі твору А. Костецького «Починається весна».
  •       Пропоную спланувати навчальну діяльність на уроці.

 

План уроку

  1.   Інформація про автора
  2.   Хвилинка поезії
  3.   Новий твір
  4.   Складання речень, різних за метою висловлювання.
  5.   Моя позиція (Рефлексія)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  •       Пропоную розпочати з інформації про автора.
  1.   Розповідь учнів з «Читацької академії» про А. Костецького.

Доповнення вчителя.

У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи і плавати. Відтоді не розлучався з книгою, спортом, пером. Ще в дитячому садку дорослі запитували: «Ким ти хочеш бути? Він упевнено відповідав: «Письменником!.» Ще в 1 класі у Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.

  1.         Контрольні запитання (Діти, які готували повідомлення задають питання класу.)
  2.         Самооцінка та взаємооцінювання учнів.
  3.         Хвилинка поезії А. Костецького.(Учні читають вірші А. Костецького із різних збірок.)

Презентація збірок:

  •             «Джміль про сонечко гуде»
  •             «А метеликам весело»
  •             «Весняні дарунки»
  •             «Лист до птахів».
  1.         Самооцінювання та взаємооцінювання.
  2.         Фізкультхвилинка.

 

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

 

  1.         Робота над заголовком вірша. Гра «Передбачення».
  •             Прочитайте заголовок твору («Починається весна»).
  •             Як ви вважаєте про що піде мова у вірші?
  •             Яке речення за метою висловлювання використав автор? (Розповідне)
  •             Які речення називаються розповідними?
  1.         Виразне читання вірша вчителем.
  •             Чи справдилися ваші припущення, ви зрозумієте, послухавши твір.  Пропоную під час читання прислухатися до себе, своїх почуттів  і зрозуміти які емоції викликає у вас цей вірш. Дати їм пояснення. (Діти уважно слухають вірш, потім висловлюють свої почуття)
  1.         Словникова робота.

 

 

Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем

Щоки                  Зранку

Раптово              Засіють

Веснянки            Лагідні

Починається    Розщебечуться

  •             Прочитайте слова на одному диханні.
  1.         Читання вірша учнями

А) про себе (мовчки);

Б) читання вголос «ланцюжком»;

5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

-  Про які зміни в природі говориться у вірші?

- Як поет називає зміни, що відбуваються у природі, з приходом весни? (Дива) Чому?

 

- До якого періоду весни відносяться ці зміни? (До зеленої справжньої весни).

 

5. Визначення основної думки тексту.

 

- Як поет ставиться до весняних див у природі? (З любов’ю, з бажанням донести красу весняних перетворень).

 

- До чого закликає нас автор? (Любити, берегти рідну природу!)

 

- Складіть спонукальне речення, яке виражає основну думку вірша. (Діти, любіть і бережіть рідну природу!)

 

6. Робота в зошитах.

- До якого жанру належить цей твір? (Вірш)

- Доведіть свою думку (Є рими).

Гра «Добери риму».

Дива – трава

Носи – голоси

Веснянки – зранку.

  1.         Виразне читання вірша. Конкурс читців.
  •             З яким почуттям потрібно читати цей вірш? З якою інтонацією?
  1.         Самооцінювання та взаємооцінювання учнів.

 

  1.         Фізкультхвилинка «Райдуга».

 

 

V. Узагальнення й систематизація знань

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота в парі.

 

 

 

 

 

 

- Поставте питання за змістом вірша, будуючи питальне речення. Слідкуйте за питальною інтонацією. (І варіант)

 - Дайте відповідь за змістом вірша, будуючи розповідне речення. (ІІ варіант)

- Охарактеризуйте ці речення.

2. Презентація результатів. Зачитування речень. Обмін думками.

 

 

Самооцінюівання і взаємооцінювання.

 

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

Самооцінка

  •             Пропоную оцінити свою діяльність на уроці.
  •             Я знаю, що…
  •             Я знаю, як це робити…
  •             Я вмію…
  •             Я відчуваю, що мені потрібно..
  •             Сьогодні на уроці я (надавав інформацію про автора, виразно читав вірш, доповнював відповіді однокласників, відповідав на питання вчителя і учнів, будував питальні, розповідні, спонукальні речення, висловлював думки, творчо мислив).
  •             Тому мою роботу на уроці я оцінюю…

Заключне слово вчителя:

  •             Сподіваюся ви зрозуміли, що наша природа багата, дивовижна і чекає від нас мудрості та добрих справ. Будьте ж мудрі, як сама природа, багаті, як земля, здорові, як вода.

Завжди любіть, бережіть і примножуйте рідну природу!

 

VIII. Домашнє завдання.

Літературне читання. Виразно читати вірш А. Костецького «Починається весна». За бажанням, на основі змісту вірша підготувати власне висловлювання (3 – 4 речення) про прихід весни.

Українська мова. Записати 3 розповідних речення про прихід весни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Встановлення міжпредметних зав’язків.

 

 

Розвиток логічного мислення.

 

Налаштування на інтегрований урок.

 

 

 

Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення.

 

 

 

 

 

 

Громадянська компетентність.

 

 

 

 

 

 

 

Компетентність уміння вчитися; вміння планувати роботу.

 

 

 

Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію.

 

 

 

 

 

 

 

Взаємодія в системі

«учень – учень». Усвідомлення прослуханого.

 

Формування контрольно – оцінних умінь.

Зацікавлення до читання. Мотивація навчальної діяльності.

 

Формування контрольно – оцінних умінь.

 

 

Розвиток уяви, логічного мислення.

 

 

 

 

 

 

Міжпредметний зв'язок з українською мовою.

 

Загальнокультурна компетентність. Емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.

 

Збагачення словникового запасу. Підготовка до свідомого сприйняття інформації.

 

 

 

 

Формування навички правильного читання.

 

 

Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію.

 

Міжпредметний зв'язок з природознавством.

 

Компетентність уміння вчитися: формування вміння визначати основну думку тексту.

 

Громадянська компетентність.

 

Міжпредметний зв'язок з українською мовою.

 

Літературознавча пропедевтика.

 

 

 

 

 

Формування вміння виразного читання.

 

Формування контрольно – оцінювальних вмінь.

 

 

Комунікативна компетентність; уміння вчитися: формування вміння будувати власні висловлювання.

 

 

 

 

Соціальна компетентність: формування навичок роботи в парі, набуття

досвіду взаємного навчання.

 

Міжпредметний зв'язок літературного читання та української мови.

 

 

 

 

 

 

 

Формування контрольно – оцінних вмінь.

 

Компетентність вміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.

 

 

Розвиток критичного мислення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Диференціація домашнього завдання. Ситуація вибору.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 жовтня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку