Управління освіти Первомайської міської ради
Первомайський НВК «ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»
Інтегрований урок літературного читання, української мови, природознавства.
2 – А клас
Цуркан Світлана Миколаївна
учитель початкових класів
Первомайського НВК
«ЗОШ І – ІІ ст. № 15 - колегіум»,
вища категорія,
старший вчитель
Первомайськ
Тема: А. Костецький «Починається весна». Розповідні і питальні речення. Інтонування речень.
Мета: Формування предметних компетентностей: актуалізувати і розширити знання учнів про життя і творчість Анатолія Костецького; познайомити з твором «Починається весна»; вчити аналізувати текст, виділяти головне, обґрунтовуючи вчинки героїв та їх мотиви, пояснити зв'язок між причиною та наслідками; відпрацювати навички правильного, виразного читання віршів; формувати вміння складати та інтонувати розповідні та питальні речення; виявляти своє ставлення до предметів висловлювання; розвивати усне мовлення учнів, критичне мислення, екологічну культуру; виховувати дбайливе ставлення до природи, відповідальність за власні вчинки.
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку: інтегрований урок.
Основні терміни і поняття: жанр, тема, основна думка, емоційно – оцінні судження, розвиток мовлення (власні висловлювання 1 – 2 речень), власна позиція.
Міжпредметні зв’язки: літературне читання, українська мова, природознавство.
Обладнання : портрет А. Костецького, книжки з творами А. Костецького, картки для самооцінки навчальної діяльності, картки для планування уроку, картки для словникової роботи, картки для рефлексії.
Хід уроку |
Методичний супровід |
І. Організаційний етап. - Шановні учні вітаю вас на уроці літературного читання. - Зверніть увагу, назви яких предметів записано на дошці? (Запис: літературне читання, українська мова, природознавство) - Що спільного є між зазначеними предметами? ( Здобуваємо нову інформацію, поповнюємо словниковий запас, працюємо над текстами, розвиваємо мовлення, висловлюємо свої думки, робимо висновки.) - Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати ці предмети однією темою, а якою, ви зрозумієте, коли відгадаєте загадку. Загадка. З кінцем зими прийде вона Улюблениця всіх … (Весна)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності
План уроку
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Доповнення вчителя. У п’ять років хлопець сам читав і писав, навчився грати в шахи і плавати. Відтоді не розлучався з книгою, спортом, пером. Ще в дитячому садку дорослі запитували: «Ким ти хочеш бути? Він упевнено відповідав: «Письменником!.» Ще в 1 класі у Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п’ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку.
Презентація збірок:
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем Щоки Зранку Раптово Засіють Веснянки Лагідні Починається Розщебечуться
А) про себе (мовчки); Б) читання вголос «ланцюжком»; 5. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання - Про які зміни в природі говориться у вірші? - Як поет називає зміни, що відбуваються у природі, з приходом весни? (Дива) Чому?
- До якого періоду весни відносяться ці зміни? (До зеленої справжньої весни).
5. Визначення основної думки тексту.
- Як поет ставиться до весняних див у природі? (З любов’ю, з бажанням донести красу весняних перетворень).
- До чого закликає нас автор? (Любити, берегти рідну природу!)
- Складіть спонукальне речення, яке виражає основну думку вірша. (Діти, любіть і бережіть рідну природу!)
6. Робота в зошитах. - До якого жанру належить цей твір? (Вірш) - Доведіть свою думку (Є рими). Гра «Добери риму». Дива – трава Носи – голоси Веснянки – зранку.
V. Узагальнення й систематизація знань
- Поставте питання за змістом вірша, будуючи питальне речення. Слідкуйте за питальною інтонацією. (І варіант) - Дайте відповідь за змістом вірша, будуючи розповідне речення. (ІІ варіант) - Охарактеризуйте ці речення. 2. Презентація результатів. Зачитування речень. Обмін думками.
Самооцінюівання і взаємооцінювання.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія. Самооцінка
Заключне слово вчителя:
Завжди любіть, бережіть і примножуйте рідну природу!
VIII. Домашнє завдання. Літературне читання. Виразно читати вірш А. Костецького «Починається весна». За бажанням, на основі змісту вірша підготувати власне висловлювання (3 – 4 речення) про прихід весни. Українська мова. Записати 3 розповідних речення про прихід весни.
|
Встановлення міжпредметних зав’язків.
Розвиток логічного мислення.
Налаштування на інтегрований урок.
Підведення до самостійного визначення теми уроку. Розвиток критичного мислення.
Громадянська компетентність.
Компетентність уміння вчитися; вміння планувати роботу.
Формування навчально-інформаційних вмінь. Розвиток монологічного мовлення. Вміння самостійно здобувати інформацію.
Взаємодія в системі «учень – учень». Усвідомлення прослуханого.
Формування контрольно – оцінних умінь. Зацікавлення до читання. Мотивація навчальної діяльності.
Формування контрольно – оцінних умінь.
Розвиток уяви, логічного мислення.
Міжпредметний зв'язок з українською мовою.
Загальнокультурна компетентність. Емоційно – оцінне ставлення до змісту твору.
Збагачення словникового запасу. Підготовка до свідомого сприйняття інформації.
Формування навички правильного читання.
Компетентність уміння вчитися: знаходити потрібну інформацію.
Міжпредметний зв'язок з природознавством.
Компетентність уміння вчитися: формування вміння визначати основну думку тексту.
Громадянська компетентність.
Міжпредметний зв'язок з українською мовою.
Літературознавча пропедевтика.
Формування вміння виразного читання.
Формування контрольно – оцінювальних вмінь.
Комунікативна компетентність; уміння вчитися: формування вміння будувати власні висловлювання.
Соціальна компетентність: формування навичок роботи в парі, набуття досвіду взаємного навчання.
Міжпредметний зв'язок літературного читання та української мови.
Формування контрольно – оцінних вмінь.
Компетентність вміння вчитися: оцінювання власної діяльності на уроці, формування ціннісних ставлень.
Розвиток критичного мислення.
Диференціація домашнього завдання. Ситуація вибору.
|
1