Тема. Урок добра за творами В.О. Сухомлинського
Мета. Ознайомити учнів із біографією В. О. Сухомлинського; формувати уявлення про доброту, чуйність і уважність; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; виховувати доброзичливе ставлення до людей та навколишнього середовища, любов до природи, до рідного краю, до праці.
І. Організаційнийний момент. Прочитайте девіз до сьогоднішнього уроку: Діяти активно, Думати оперативно, Сперечатись доказово, Для всіх обов’язково. Пригадайте правила уроку:
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Розглянемо казки видатного педагога про добро і чуйність до людей. ІІІ. Робота над темою уроку.
- Читання твору вчителем. - Запитання до оповідання вчителя. - Робота в групах (Складання з літер позитивних якостей людини) 2. Робота з оповіданням «Звичайна людина» (с.31) - Опис людини з настороженими очима. - Опис людини з байдужими очима. - Опис людини з добрими очима. 3. Фізкультхвилинка Релаксаційна вправа «Квітка доброти». Закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчують незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Можливо, вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику, яка лине від Квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своєму серці. Ви відчуєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість. Я хочу, щоб сьогодні і надалі ви відчували допомогу Квітки Доброти. І коли у вас неприємності, погано на душі, або поганий настрій можна собі допомогти: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своєму серці.
4. Опрацювання оповідання «Важко бути людиною» (с. 104) - Асоціативний кущ. А що таке «добро»? З чим воно асоціюється? Перед вами слова: ( надруковані на смужках паперу, по центру дошки слово «Добро», навколо потрібно приклеювати слова) Уважність, ненависть ,співчуття, злість ,байдужість, піклування, заздрість, милосердя, жадібність, любов, чуйність, хитрість. Знайдіть слова, які символізують добро.
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів 1.Сьогодні на уроці ми з вами опрацювали твори В.О. Сухомлинського. Що вчать нас ці твори? Додому вам було завдання намалювати малюнки до оповідань, які ми сьогодні опрацьовували. - Презентація малюнків до тексту. V. Підсумок уроку. Дайте відповідь на запитання «Чи завжди ви творите добро?» Ви сьогодні гарно працювали,тому добро повертається до вас у вигляді гарних оцінок. Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати добре слово або зробити добре діло. - Я всім бажаю добра. Діти станьте будь-ласка в коло. Поверніться один до одного, візьміться за руки і побажайте чогось доброго. - Чи справдились ваші очікування від уроку? Мої сподівання також здійснились. - Тож творіть добро, і воно повернеться до вас!
|
Бандурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Урок позакласного читання в 2 класі
на тему:
«Урок добра за творами
В.О. Сухомлинського»
Вчитель:
Цвігун Світлана Никифорівна
2017 р.