Урок добра за В.О. Сухомлинським

Про матеріал
Урок добра на основі творів великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського
Перегляд файлу

 

Тема. Урок добра за творами В.О. Сухомлинського

Мета. Ознайомити учнів із біографією В. О. Сухомлинського; формувати уявлення про доброту, чуйність і уважність; вчити спостерігати, робити висновки; розвивати діалогічне та монологічне мовлення; виховувати доброзичливе ставлення до людей та навколишнього середовища, любов до природи, до рідного краю, до праці. 
Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського, правила уроку, виставка книжок, Конверти з літерами,  смужки зі словами, квіти. 


                                                       Хід уроку 

 

І. Організаційнийний момент.

Прочитайте девіз до сьогоднішнього уроку:

Діяти активно,

Думати оперативно,

Сперечатись доказово,

Для всіх обов’язково.

Пригадайте правила уроку:

  1. Слухайте уважно.
  2. Міркуйте глибоко.
  3. Запитання став вдумливо.
  4. Відповідай так, як думаєш саме ти.
  5. Уважно вислуховуй думки інших учнів та не перебивай.
  6. Цінуй думку свого товариша.


Вступне слово вчителя. 
— Жив на світі педагог, учений, письменник Василь Олександрович Сухомлинський. Він дуже любив дітей і написав для них багато-багато оповідань та казок про доброту, доброзичливість, порядність, ввічливість. Він писав казки про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб мали тата і маму, рідну домівку, нашу велику і прекрасну Батьківщину з її широкими лугами, густими лісами, безмежними ланами. 
Сьогодні ми свій урок присвячуємо творчості В.О. Сухомлинського.  
Біографія В.О. Сухомлинського. 
Народився В.О. Сухомлинський 29 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району, Кіровоградської області у незаможній сім'ї. До революції батько Олександр Омелянович Сухомлинський працював за наймом як тесляр і столяр у поміщиків та окремих селянських господарствах. 
Мати — Оксана Юдіна, працювала в колгоспі. В їхній сім'ї, крім Василя, було ще троє дітей — Іван, Сергій та Меланія. Всі вони стали вчителями. 
Закінчивши навчання в семирічній школі, де був одним з найкращих учнів, улітку 1934 р. вступив до Кременчуцького педагогічного інституту і став студентом факультету мови і літератури, але через хворобу у 1935 р. припинив навчання у ВУЗІ і сімнадцятирічним юнаком розпочав свою педагогічну роботу. 
1-й учень. Протягом 1935-1938 рр. він викладає українську мову і літературу у школі. Потім продовжує навчання у Полтавському педагогічному інституті (заочно). 
У 1941 р. був призваний до лав Радянської Армії. 
У 1942 р. був тяжко поранений. У 1942-1944 рр. працює директором середньої школи і вчителем російської мови і літератури у селищі. 
Навесні 1944 р. з дружиною до України, на свою Батьківщину, в Онуфріївський район. Працює чотири роки завідувачем районного відділу освіти. 
А в 1948 р. за власним проханням стає директором Павлиської середньої школи. Цією школою він керував до кінця свого життя. 23 роки життя в Павлиші стали найпліднішими. 
На найвищий щабель своєї творчості В. О. Сухомлинський піднявся в 60-і роки. 
Саме в ці роки він написав свої найкращі книжки, статті, художні твори для дітей. 
Не раз був нагороджений орденами і медалями за свою плідну працю. 
3-й учень. 2 вересня 1970 р. перестало битися серце В. О. Сухомлинського. Він прожив 52 роки. Але фізична смерть на поклала край життю його творчих надбань. І тому ми сьогодні зупинимось на одній зі сходинок багатогранної творчості вчителя-педагога В. О. Сухомлинського - казках.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Розглянемо казки видатного педагога про добро і чуйність до людей. 
Адже тема нашого уроку так і звучить: «Добро за творами В.О. Сухомлинського». 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Опрацювання оповідання  «Бо я людина» (с.18)

- Читання твору вчителем.

- Запитання до оповідання вчителя.

- Робота в групах (Складання з літер позитивних  якостей людини)

      2. Робота з оповіданням «Звичайна людина» (с.31)

          - Опис людини з настороженими очима.

          - Опис людини з байдужими очима.

          - Опис людини з добрими очима.

      3. Фізкультхвилинка

Релаксаційна вправа «Квітка доброти».  Закрийте очі і уявіть, що у вас у руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчують незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і розглядаєте Квітку Доброти. Уявіть собі якого вона кольору. Можливо, вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику, яка лине від Квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти й помістіть у своєму серці. Ви відчуєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість. Я хочу, щоб сьогодні і надалі ви відчували допомогу Квітки Доброти. І коли у вас неприємності,  погано на душі,  або поганий настрій можна собі допомогти: уявити в руках Квітку Доброти і подумки помістити її в своєму серці.

 

     4. Опрацювання оповідання «Важко бути людиною» (с. 104)
          - Переказ тексту.

          - Асоціативний кущ.

А що таке «добро»? З чим воно асоціюється?

Перед вами слова:

( надруковані на смужках паперу, по центру дошки слово «Добро», навколо  

    потрібно приклеювати слова)

Уважність, ненависть ,співчуття, злість ,байдужість, піклування, заздрість, милосердя,  жадібність, любов, чуйність, хитрість.

Знайдіть слова, які символізують добро.

 

Конспект уроку читання у 2 класі на тему : «Людина починається з добра» - конспект сухомлинский

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів

1.Сьогодні на уроці ми з вами опрацювали твори В.О. Сухомлинського. Що вчать нас ці твори? Додому вам було завдання намалювати малюнки до оповідань, які ми сьогодні опрацьовували.

          - Презентація малюнків до тексту.

V. Підсумок уроку.

Дайте відповідь на запитання «Чи завжди ви творите добро?»

Ви сьогодні гарно працювали,тому добро повертається до вас у вигляді гарних оцінок.

Кожна людина може бути чарівником і для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати добре слово або зробити добре діло.

- Я всім бажаю добра. Діти станьте будь-ласка в коло.

Поверніться один до одного, візьміться за руки і побажайте чогось доброго.

- Чи справдились ваші очікування від уроку?

Мої сподівання також здійснились.

- Тож творіть добро, і воно повернеться до вас!


 

Бандурівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Урок позакласного читання в 2 класі

на тему:

«Урок добра за творами

В.О. Сухомлинського»

 

 

 

 

 

 

                                                        Вчитель:

Цвігун Світлана Никифорівна

 

 

 

 

 

 

2017 р.

doc
Додано
22 жовтня
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку