Чинники успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушенням інтелектуального розвитку

Про матеріал
Актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. в статті мова йде про чинники успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах новітніх сучасних підходів.
Перегляд файлу

Чинники успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах новітніх сучасних підходів.

проблемою модернізації змісту освіти у спеціальній школі. Актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих, економічних завдань.

      Основою формування ключових компетентностей є досвід

 

 

 

 

здобувачів освіти, їх потреби, які мотивують до навчання, знання та вміння, які формуються в різному освітньому середовищі (школі, родині), різноманітних соціальних ситуаціях і зумовлюють формування ставлення до них.

       European Reference Framework (англ. Європейські еталонні рамки) визначають вісім основних компетентностей:

  • Спілкування рідною мовою.
  • Спілкування іноземними мовами.
  • Знання математики та загальні знання у сфері науки і техніки.
  • Навички роботи з цифровими носіями.
  • Навички заради здобуття знань.
  • Соціальні та громадянські навички.
  • Ініціативність та практичність.
  • Обізнаність та самовираження в сфері культури.

Державний стандатр базової і повної середньої освіти

Визначає такі види компетентностей:

  • Громадянська компетентність.
  • Загальнокультурна компетентність.
  • Здоровязбережувальна компетентність.
  • Інформаційно-комукаційна компетентність.
  • Комунікативна компетентність.
  • Між предметна естетична компетентність.
  • Міжпредметна  компетентність.
  • Предметна (галузева) компетентність.
  • Предметна мистецька компетентність.
  • Проектно-технологічна компетентність.
  • Соціальна комперентністью

Державний стандарт початкової загальної освіти визначає

такі види компетентностей:

  • Громадянська компетентність.
  • Комунікативна компетентність.
  • Міжпредметна компетентність.
  • Міжпредметні естетичні компетентності.
  • Предметна компетентність.

 

 

 

  • Предметна математична компетентність.
  • Предметна природознавча компетентність.
  • Соціальна компетентність.

 

 

 

 

      Основне завдання сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості.

Зупинилася на основних напрямках реформування освіти.

        Формування ключових компетенцій реалізується в освітніх галузях і навчальних предметах. При цьому кожний  предмет  забезпечує реалізацію тих складових з моделювання життєвих ситуацій

         Компетентісно орієнтоване навчання вимагає застосування методів, які передбачають активну діяльність учнів .

До таких належать:

  •          Продуктивні ( вивчений теоритичний матеріал   застосовується на практиці);
  •          Евристичні, або частково-пошукові (окремі елементи нових знань учень знаходить завдяки розвязанню пізнавальних завдань);
  •          Проблемні ( учень усвідомлює проблему і знаходить шляхи її вирішення);
  •          Інтерактивні (активна взаємодія всіх учнів, під час якої кожний школяр осмислює свою діяльність, відчуває свою успішність).

          Одним із найефективнішим є методи інтерактивного навчання, організація якого передбачає використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь,  виробленню цінностей,створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.

         Найбільш цінними з точки зору компетентнісного підходу є індивідуальна навчальна діяльність , робота в парах, групах.

         Доцільно використовувати нетрадиційні методи навчання. До таких методів, що використовуються в початкових класах, належать дискусія, сенкан, обери позицію, метод прес, асоціативний кущ, мозковий штурм, криголам, рюкзак, круги Венна, добре чи погано і т.д.

  • доступних учням з урахуванням віку та ступеня дефекту.
  • Диференційований матеріал з урахуванням рівнів розвитку дітей.
  • Раціональне співвідношення завдань для тренування і творчого використання.
  • Завдання, що передбачають роботу в парі й групі, фронтальну та індивідуальну.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Акімова Таїсія
Пов’язані теми
Технології, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
8 листопада
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку