Чинники успішного формування предметних і ключових компетентностей молодших школярів з порушенням інтелектуального розвитку в умовах новітніх сучасних підходів.
проблемою модернізації змісту освіти у спеціальній школі. Актуальним на сьогодні є формування ключових компетентностей учнів. Сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, відповідальних громадян, здатних ефективно взаємодіяти у виконанні соціальних, виробничих, економічних завдань.
Основою формування ключових компетентностей є досвід
здобувачів освіти, їх потреби, які мотивують до навчання, знання та вміння, які формуються в різному освітньому середовищі (школі, родині), різноманітних соціальних ситуаціях і зумовлюють формування ставлення до них.
European Reference Framework (англ. Європейські еталонні рамки) визначають вісім основних компетентностей:
Державний стандатр базової і повної середньої освіти
Визначає такі види компетентностей:
Державний стандарт початкової загальної освіти визначає
такі види компетентностей:
Основне завдання сучасної школи є реалізація компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає спрямованість освітнього процесу на формування і розвиток ключових компетенцій особистості.
Зупинилася на основних напрямках реформування освіти.
Формування ключових компетенцій реалізується в освітніх галузях і навчальних предметах. При цьому кожний предмет забезпечує реалізацію тих складових з моделювання життєвих ситуацій
Компетентісно орієнтоване навчання вимагає застосування методів, які передбачають активну діяльність учнів .
До таких належать:
Одним із найефективнішим є методи інтерактивного навчання, організація якого передбачає використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей,створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.
Найбільш цінними з точки зору компетентнісного підходу є індивідуальна навчальна діяльність , робота в парах, групах.
Доцільно використовувати нетрадиційні методи навчання. До таких методів, що використовуються в початкових класах, належать дискусія, сенкан, обери позицію, метод прес, асоціативний кущ, мозковий штурм, криголам, рюкзак, круги Венна, добре чи погано і т.д.