Число 200. Назви чисел третього розряду.

Про матеріал

Урок - подорож у миулі козацькі часи . Для дітей у доступних формах подаються цікаві відомості про життя козаків , і разом з тим відбувається пояснення нового математичного матеріалу . На мою думку , незалежно від навчального предмета , кожен вчитель повинен намагатися давати дітям грунтовні знання про яскраве історичне минуле нашої Батьківщини.


Перегляд файлу

 

Мандрівка  на  Запорізьку  Січ

 

Тема : Розкладання чисел на розрядні доданки . Утворення  числа  200.Назви чисел третього  розряду.  Розв’язування задач.

Мета :  - навчити дітей  лічбі  в межах другої  сотні , розкладати трицифрові числа на розрядні           доданки , ознайомити учнів з  утворенням і назвою числа 200 і інших розрядних трицифрових чисел , розв’язувати  задачі;

  • розвивати  обчислювальні  навички, пам’ять  , увагу , логічне мислення ,зв’язне мовлення;
  • формувати соціальну  , здоров’язберігаючу ,  комунікативну компетентності ;
  • виховувати патріотизм ,бажання співпрацювати, любов до математики. 

Хід  уроку

І Організаційний момент

Знову день почався, діти,

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити —

Кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок незвичайний,

Та вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний!

За це подякуєм йому!

Розпочнімо  день з вітань

І найкращих  побажань.

  • Діти  , скажіть , що б ви хотіли побажати  один одному на сьогоднішній  урок ? ( відповіді дітей )
  • А  я  бажаю  вам  усім    Бути уважними  , старанно працювати  , логічно  мислити

правильно відповідати ,   запамятовувати  ,  здобути  нові знання.( слайд 1)

  • На  сьогоднішньому  уроці  я  запрошую вас  у віртуальну подорож  у далеке минуле , у часи  славетних  козаків. Та перш  ніж ми вирушимо в путь , давайте перевіримо чи всі готові  подорожувати . Для цього  ми перевіримо  чи всі виконали  домашнє  завдання.

ІІ  Актуалізація опорних  знань 

  • Діти , а чи знаєте  ви  хто такі  козаки ?
  • Багато  років  тому , на півдні  нашої  держави почали  селитися  перші  селяни  - втікачі .

Почали  люди втікати  від панів від тяжкої  долі . Цих  втікачів називали  «козаками » , що означає  « вільні  людині ».

Небезпечно  було жити в полі  : то татарське військо нападе , то звір дикий . З дерев’яних колодок  козаки спорудили  укріплення , що перетворилось на поселення і дістало назву Запорізька Січ. ( слайд 2 )

  • Споруджуючи  огорожу  січі , козаки  дружно  передавали  дерев’яні  колодки  один одному , адже разом  легше працювати.
  • Зараз  ,  виконуючи  вправу  386 сторінка 57 , ми  дружно  будемо  передавати маленьку колодку  і  разом з цим називати  числа  від 95 до 105 ;  від  157 до 165 .

Назвати  числа ,  прилічуючи десятками , від  70 до 120 ; від 150 до 190.

 

  • У козаків  була сторожова  служба  .  Для  спостереження  вони використовували  давні кургани  або насипали свої . Винаходом  козацтва  була система   димових  сигналів ,які встановлювали на курганах , щоб сповістити  про небезпеку .
  • Ось і у нас  на дошці  з’являються  5  схожих  курганів . Та для  того , щоб димові сигнали  могли спрацювати  ми  повинні   виконати  вправу  387  сторінки  57 .
  • Скажіть , яке  з чисел  , які  ми  розкладали на розрядні доданки  , є  найбільшим ? (199 )
  • Яке  число  є  наступним  до числа 199 ?

 

ІІІ   Повідомлення  теми  уроку

  • Сьгодні  на  уроці  ми  ознайомимося з утворенням числа 200, будемо вчитися записувати числа третього розряду, розв’язувати задачі, вдосконалюватимемо свої обчислювальні навички.  ( слайд 3 )
  • Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким чином можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т. д. Але це забере багато часу. Далі будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.  (слайд 4 )
  • Розглянемо  вправу   390  сторінки 58 . Скільки  паличок  містить у собі  великий  пучок ?  Скільки паличок  у малому  пучку ?  Назвіть числом  кількість паличок зображених  у  лівому  прямокутнику (199 )  До  199 паличок  додали  ще одну  і  отримали число 200 або дві  сотні .
  • Одноцифрові числа від 1 до 9 називаємо числами першого розряду; 10; 20; 30; 40; 50; 60; 70; 80; 90 — числами другого розряду. До чисел третього розряду належать ті, що складаються з однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти, шести, семи, восьми і дев’яти сотень.  ( слайд 5 )
  • Розлянемо   рівності  вправи  391 сторінки 58 . Почитайте вголос  рівності  третього  стовпчика  і назви чисел  третього  розряду .

Отже , сьогодні  ми  дізнались , що  третій  розряд чисел  має назву  « сотні » . За часів  козаччини  сотнею  називали  певну  частину  війська від 120 до 135  козаків. А жили козаки у  куренях .  Курі́нь — початково будівля різних розмірів, часто тимчасова, призначена для ночівлі, зимівлі і т. д. В подальші часи курені мали дуже різні розміри — від невеликої будівлі, складеної з гілок дерева з листям, чи з жердин і вкрита соломою, сторожка (на городах, баштанах і таке інше) до міцної великої хати з товстих дубових брусів на кілька сот чоловік.

  • Наступним  нашим  завданням  буде  розселити  козаків  у  курені. (слайд 6 )  Для  цього  потрібно  додати розрядні доданки і записати трицифрове число . Якщо  число менше 150 , козака поселяємо  в перший  курінь , а якщо більша  - то у другий. Але  спочатку  розглянем  перший  стовпчик  виразів  вправи 388 сторінки  57.
  • Козаки  ніколи не залишали  товаришів у біді . Вони  були  надзвичайно дружнім  товариством . А наскільки  дружні ви  ми  зараз побачимо  з  вашої  роботи  в групах.

(слайд 7 ) Розмістити  в  порядку  зростання  числа на карточках , а на  звороті  прочитайте  прислів’я про козаків.

 

 

 

 

  • Підсумок  роботи  в  групах  (  слайд  8 , 9 , 10 )
  • Після  важких  боїв ,  важкої  повсякденної   роботи  вміли  козаки гуляти й веселитися , адже  відомий на  весь світ  козацький  гопак-  гарний  молодецький танець . 

Фізкультхвилинка ( слайд 11)

Станьмо дружно усі у ряд ,

затанцюємо гопак.

Руки в боки ми візьмем

І в присядку всі підем.

Раз присіли , на два встанем ,

Ніжку на перід поставим.

Потім ще раз повтори

Тільки ніжку вже зміни.

Ще на конику поскачем ,

Віжки в руки ми візьмем ,

Гарний настрій ми побачим ,

Коли в скоки ми підем.

  • Після  такого активного  відпочинку  з’являється  неабиякий апетит . А що ж  полюбляли їсти козаки ? Відомою козацькою стравою  став  куліш .

КУЛІШ це  густа  насичена  і дуже  смачна юшка  з пшона , картоплі  та  сала .

 

  • І ось  одного разу (слайд12) … (Задача) Для  приготування кулішу козаки купили  пшоно. Коли вони витратили 9 кг , то залишилося у  3 рази більше , ніж витратили. Скільки кілограмів пшона купили козаки?
  • Скорочений  запис  задачі  (слайд  13 )
  • Самостійна  робота   (  слайд 14 )
  • Самоперевірка  самостійної роботи  ( слайд 15  )
  • Розглянемо  кілька  цікавих  козацьких  задач  ( слайди  16 -22 )
  • Ось  і підходить до  завершення  наша  уявна  подорож  ,  про  яку  ми  можемо  написати  статтю  . Та  для  цього потрібно  взяти  інтерв’ю  . ( Гра  « Мікрофон» (слайд 23 ))
  • Домашнє   завдання  ( слайд  24)

 

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

бажаю Бути уважними. Старанно працювати. Логічно мислити Правильно відповідати Здобувати нові знання. Отримувати хороші оцінки

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Ми ознайомимося з утворенням числа 200, будемо вчитися записувати числа третього розряду, розв’язувати задачі, вдосконалюватимемо свої обчислювальні навички. Тема

Номер слайду 4

Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким чином можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т. д. Але це забере багато часу. Далі будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць.

Номер слайду 5

Одноцифрові числа від 1 до 9 називаємо числами першого розряду; 10; 20; 30; 40; 50; 60; 70; 80; 90 — числами другого розряду. До чисел третього розряду належать ті, що складаються з однієї, двох, трьох, чотирьох, п’яти, шести, семи, восьми і дев’яти сотень.

Номер слайду 6

Робота в парах“Поселіть козака в курінь”

Номер слайду 7

Робота в групах. На звороті прочитати прислів’я про козаків Розмістити в порядку зростання числа третього розряду

Номер слайду 8

ПІДСУМОК РОБОТИ В ГРУПАХІ група100 ,300 , 500 ,600 , 900 Україна – козацька мати

Номер слайду 9

ІІ група200 , 400 ,600 , 700 , 800 Козак не боїться ні тучі , ні грому

Номер слайду 10

ІІІ група100 , 300 , 400 ,600 , 900 Козацькому роду нема переводу

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка. Станьмо дружно всі у ряд , затанцюємо гопак. Руки в боки ми візьмемІ в присядку всі підем. Раз присіли , на два встанем ,Ніжку на перід поставим. Потім ще раз повтори. Тільки ніжку вже зміни. Ще на конику поскачем ,Віжки в руки ми візьмем ,Гарний настрій ми побачим ,Коли в скоки ми підем.

Номер слайду 12

Для приготування кулішу козаки купили пшоно. Коли вони витратили 9 кг , то залишилося у 3 рази більше , ніж витратили. Скільки кілограмів пшона купили козакии ?Задача

Номер слайду 13

Купили - ? Витратили – 9 кг. Залишилось -? У3р.>

Номер слайду 14

Самостійна робота. Обчислити і виписати вирази , у яких першою є дія ділення. Ст . 58 вправа 393

Номер слайду 15

Самоперевірка68 : 8 * 9 = 72 18 : 9 + 2 * 8 = 1860 – 40 : 5 = 52

Номер слайду 16

Козацькі задачі

Номер слайду 17

Ми ми ознайомимося з утворенням числа 200, будемо вчитися записувати числа третього розряду, розв’язувати задачі, вдосконалюватимемо свої обчислювальні навички. Тема

Номер слайду 18

Січ – це фортеця . Козаки навколо неї викопували глибокі рови . В одному місці рів завглибшки 4 м ,а біля входу у фортецю у 3 рази глибший . Якою є глибина рову біля входу у фортецю ?

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Біля берега річки стояло 113 “чайок”. Скільки сотень , десятків і одиниць “чайок” стояло біля берега?

Номер слайду 21

Номер слайду 22

На одній турецькій галері було 199 полонених козаків , а на другій – на 1 більше . Скільки полонених було на другій галері ?

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Домашнє завдання. С.59 задача 395 , вправа 396.

zip
Додано
13 травня 2018
Переглядів
2274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку