Число і цифра 0. Порівняння нуля з натуральними числами.

Про матеріал
Матеріал уроку допомагає учням розкрити утворення нуля, визначати його місце в натуральному ряді чисел, вправляти в порівнянні чисел, написанні цифри 0. Розвивати мислення, швидкість думки, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати.
Перегляд файлу

Математика   1 клас   За підручником Н.О.Будної

Урок до розділу “Властивості та відношення. Ознайомлення з числами першого десятка”.

 

Тема:    Число і цифра 0. Порівняння нуля з натуральними числами.

 

Мета:       Розкрити учням утворення нуля. Визначати його місце в натуральному ряді чисел. Вправляти в порівнянні чисел, написанні цифри 0. Розвивати мислення, швидкість думки, пам’ять, уміння порівнювати, узагальнювати.

Формувати комунікативну компетенцію, розвивати інформаційну, здоров’язберігаючу,компетенції саморозвитку, самоосвіти.

Виховувати любов і повагу до традицій українського народу.

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: підручник с.54, зошит с. 55, зображення числового ряду, предмети для лічби(яблука) , зразок написання нуля, сигнальні світлофорчики, цифри 1,0,0.

 

СТРУКТУРА ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО УРОКУ

1. Мотиваційний етап (забезпечення емоційної готовності до уроку; актуалізація суб’єктного досвіду; актуалізація опорних знань).

2. Етап цілевизначення і планування (мета формулюється вчителем на основі програмних вимог; ціль визначається учнем і є конкретною).

3. Етап опрацювання навчального матеріалу (учень працює самостійно; робота вчителя – до уроку).

4. Рефлексивно-оцінювальний етап (оцінюються не лише знання, а й (і це головне!) особистісний розвиток).

І. Мотиваційний етап.

1. Організаційний момент.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Зичимо всім ми тільки добра!

Щоб цей день минув не марно-

Будем вчитись усі гарно!

 

2.-Діти, я хочу у вас дещо запитати.

-Хто з вас  любить рахувати?   - Поплескайте в долоньки.

 - Хто любить приклади розв*язувати?  - Потупайте ніжками.

-А хто знає, як правильно сидіти за партами?   - Той ручки на стіл покладе, ноги на підлогу, а спинку вирівняємо.

 

На уроці ми будемо міркувати,

А також рахувати,

Задачі розв’язувати,                    

Свій розум розвивати.

 

Щоб водити кораблі

У космос літати

Треба добре у школі

Математику вивчати

 

 

ІІ.Етап цілевизначення і планування

 

 -  Сьогодні ми продовжимо подорож  до міста “Цифри і числа”, де познайомимось  з числом і цифрою 0. 

 - Отже, ваше завдання навчитися писати цифру 0. розуміти кількісне значення   числа 0, вміти порівнювати 0 з іншими числами.

 

Тож давайте працювати,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 1 класі          

Діти просто молодці.

 

 

ІІІ. Етап опрацювання навчального матеріалу.

 

  1.     Загадка.  Він, як бублик, як калачик,

Як обручик чи як м’ячик,

Круглий сам,

Ще в давнину

Цифру цю назвали ...нуль .

 

Screenshot_5

 

 

 

-На що схожа цифра 0?

 

 

Screenshot_6

 

 

_Як закінчились котлети,      

Хліб і пряники в буфеті,

Та цукерки асорті,

Що ми пишемо тоді?

 

 

 

  1. Написання цифри 0.

 

Screenshot_4

- Зараз навчимося писати цифру 0.

 

_Вам треба запам*ятати звідки починати писати. В яку сторону вести олівчик. Як писати цифру 0.   Починаємо писати нижче верхнього правого кутка клітинки. Заокруглюємо ліворуч, ведемо до середини нижньої лінії клітинки і вгору поєднуємо.

Screenshot_2

- Напишіть у повітрі.

 

Робота в зошиті.

 

Завдання 2 с.55     Написання цифри 0.

- Обведіть зеленим олівцем нулик, який ви написали дуже красиво і правильно.

 

 

Фізхвилинка «Пальчикова гімнастика» відео.

 

 

Завдання3  с.55 у зошиті.   Гра “Я- ви”.

- У вас на парті лежить світлофорчик.

 Світлофорчик все бачить!!! Сигналізуйте .

 

-Левів 2. Обведу цифру  2.   Жираф 1. Обведу цифру 1. Немає нічого, отже нуль, обведу цифру  0.

- А що таке 0?    Це число.

 - А скільки це 0? _Ніскільки.

 А ще кажуть, що 0- це порожня множина.

 

 

  1. Вправи з предметами. Що таке 0.                 0 це порожня множина.

 

Вчитель.

- Яка пора року в природі?

- Яке  перше зимове свято?

-Що чекаєте від Миколая?

 

Задача 1

- Якщо Святий Миколай візьме 3 подарунки у мішок,

 1 - дасть Єві,Скільки залишиться?Чому?

 Тому що 3-1=2

- Потім ще 1 дасть Вові. Ск залишиться?

2-1=1

- Ще 1 дасть Жені. Ск. Залишиться?

1-1=0

-Що означає число 0?

-   Нуль - це нічого, кажуть,  порожня  множина.

Screenshot_7

Задача 2

- Покладіть на стіл 2 яблучка.У нас є  2 яблучка. -А тепер покладіть  їх у мішечок.

- Ви бачите яблучка?    Ні.

-Скільки тепер яблучок на столі?    Нуль. Ніскільки. Порожня множина.

Отже,  порожня множина - це нуль.

 

 

При лічбі нулю дісталось

Не багато і не мало,

І не рідко, і не густо.

Нуль - ніщо, ніскільки, пусто!

Хай же знає вся малеча:

Нуль- це просто порожнеча.

 

 

 

 

 

 

 

4.Робота з числовим рядом.

 

Screenshot_9

- Полічити від одного до десяти.

-Як називають ці числа ?

-Числа від 1 до 10 називають натуральними числами. Це числа, які застосовують у лічбі предметів і в порядковій лічбі.

- А число 0 ми застосовуємо у лічбі предметів? Ні.

-Число 0 не застосовують у лічбі предметів, тому що  воно не є натуральним числом.

-Згадаємо, де ми бачили і писали число 0?

Число 0 ми бачили на лінійці, а записували,коли писали число 10.

 

-Отже, запам*ятаємо. Число 0 не є натуральним числом.

 

Фізхвилинка

 

-Хто уважний на уроці? Пострибайте.

Хто гарно писав у зошиті? Долонями поплескайте.

- Хто чекає Миколая? Присідайте.

- Кому різочку принесе Святий Миколай?  Повороти голови.

 

 

  1. Як утворюється число 0?        

 

Робота в підручнику.

Завд.2, 3  на с.54

 

Screenshot_4

 

Отже, віднімаючи однакові числа , дістаємо число 0.

 

Наведіть приклад.  - Я починаю, а ви продовжите.  2-2=0, ...

 

- Щоб отримати 0 , треба відняти однакові числа.

 

 

  1. Порівняння нуля з натуральними числами.

 

-Подивіться на  числовий ряд.

 

- Як ви думаєте, яке число найменше в числовому ряду?

 

 

-Давайте порівняємо числа..0  менше за 1,

 0 менше за 2, 0менше за 3.....

 

-Отже, 0 менше за всі натуральні числа.

 

Завдання 3 у підручнику

 

 

  1. Метод «Прес».

 

- А може нам і не потрібен 0?(Відповідь дитини)

Кругла, наче буква О

Цифра 0, або ніщо.

Як стоїть він сам самісінький,

То й не значить нічогісінько.   (показують 0)

- А поставимо 1 попереду?  (вийде 10) 

 

  Робота з цифрами1,0,0.

 

- 0 має чарівну силу.

 

  Коли ми допишемо 0, одержимо 10.

 Коли два нулі - 100.

Число збільшується.

 

 

- Послухайте вірш про це цікаве число.

 

Десь сорока два смачненькі
Бублички дістала.
Трійко діточок маленьких
Ними пригощала:
— Це тобі один, ти слухняний син!
— Це тобі один, ти розумний син!
— Третій сину, розбишако, Ледацюго, забіяко!
Ти одержиш нулика — Дірочку від бублика!

 

  •             Так що ж одержав третій син?
  •             Яке число означає «дірочку від бублика»? (0)

 

_ А чи прийде Миколай до ледачого, до розбишаки, забіяки?

 

-Такому буде від нього різочка!.

4. Рефлексивно-оцінювальний етап.

— Яке число ми вивчили?

 

 

Гра “Живе число”.

-Отже, я число нуль. Складаюся з однієї цифри. Тому я одноцифрове. Про мене не можна сказати парне я чи не парне, бо я не натуральне. А якщо я стану біля 1, то вийде 10. А 10- натуральне . Моя сусідка одиниця. Я утворюся, коли від 5-5=0, від 4-4=0 і т.д.

 

Продовжити думку....

- На уроці я запамятав...

- Я зрозумів...

- Мені сподобалось...

 

- Діти, хто відчуває, що добре все зрозумів про число 0?

-Хто отримав задоволення від роботи на уроці?

 

-Який настрій у вас? (покажіть смайлика)

 

-Діти, допоможіть мені.

 

Я люблю себе.

Я люблю тебе.

Я люблю життя.

Розумне я дитя.

-Розумні мої дітки?(Так.)

Дякую вам за гарну роботу на уроці.

 

За гарну роботу на уроці я вам надсилаю ось такий чобіток. Це знак для Миколая. Він побачить чобіток і зрозуміє, що ви гарно навчаєтесь і обов’язково до вас прийде у святу ніч  6 грудня з гостинцями.

a73cf1ef-d95d-49cc-872d-5fcb8695efa7

       

    Нині святий Миколай

Прибуває у наш край,

Всім, хто чемний, уважний  і активний був весь час,

Він даруночки роздасть.

 

 

docx
Додав(-ла)
Шевченко Ольга
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку