Урок, "ДЕЦИМЕТР. ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ"

Про матеріал
Ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання — дециметром; розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.
Перегляд файлу

ДЕЦИМЕТР. ВИМІРЮВАННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею вимірювання — дециметром; розвивати вміння розв'язувати приклади і задачі вивчених вид»; розвивати мовлення, логічне мислення; виховувати акуратність, працьовитість.

Хід уроку

I.     ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  Сьогодні ми вирушаємо в захоплюючу подорож. Звучить аудіозапис звуків моря.

  Що ви почули? (Шум моря, крики чайок, плескіт хвиль.)

  Хто здогадався, у яку подорож ми вирушаємо?

  Ми попливемо на чарівному кораблі, назву якого ви маєте розшиф­рувати.

II.    ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.   Усна лічба

г

ю

а

н

8

10

5

2

7 + 3

6-4

8 + 0

10-5

2.    Гра «Купівля квитків». Математичний диктант

Один учень працює за закритою дошкою.

   Запишіть числа, що стоять між числами 8 і 11.

   9 зменшіть на 3.

   Запишіть «сусідів» числа 8.

   Перший доданок 6, другий — 4. Чому дорівнює сума?

   Наскільки 17 більше 10? Взаємоперевірка робіт (9; 10; 6; 7; 9; 10-, 7).

3.    Розв'язування прикладів

Капітан запрошує нас на палубу. Він просить допомогти йому прокласти курс океаном Знань до острова Математики.

1 варіант                                                         

 7-4 = П+5 = П-1=П + 3 = П-10 = 0

2 варіант

6-4 = П + 2=П+6=П-9=П + 8 = 9

III.   ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1.    Вступна бесіда

  З якими величинами ви вже знайомі? (Кілограм, літр, сантиметр)

  Назвіть одиниці вимірювання довжини. (Сантиметр)

  Послухайте історію одного капітана.

Капітан разом із сином гуляли на березі моря. Капітан нарахував 15 кроків, а його син — 25 кроків. Хто з них подолав більшу відстань? Висновок: порівнювати не можна, мірки різні.

2.    Постановка навчальної задачі. Мотивація навчальної діяльності

  Сьогодні ви продовжите ознайомлення з величинами. Ми звернемо свою увагу на довжину. Ознайомимося з новою, більшою одиницею вимірювання довжини. Ваше завдання — запам'ятати, як вона називається, вміти нею ко­ристуватися.

3.    Постановка проблеми. Відкриття нових знань

Введення нової одиниці вимірювання. Робота в парах

  У вас на столі — дві смужки різної довжини: коротка і довга. Зараз ви будете працювати в парах. Один накладає мірку, інший відзначає межі вимі­рювання пальцем. Виміряйте довжину своєї парти.

  Хто з вас вибрав маленьку мірку?

  Якою міркою тут зручніше користуватися? (Більшого розміру.) Чому?

  Скільки таких міток містить довжина стола? Як ви міряли?

  Візьміть лінійку, виміряйте довжину маленької мірки. (1 см)

  Тепер візьміть мірки в 1 см і викладіть на довгу смужку, щільно прикла­даючи одну до іншої.

— Скільки мірок в 1 см помістилося на цій смужці? (10)

  Отже, яка довжина смужки? (10 см)

  Заберіть маленькі мірки, перевірте, вимірявши лінійкою.

  Ми одержали нову, більшу одиницю вимірювання довжини.

  Як називають таку одиницю вимірювання?

  Ми одержали 1 дм. Дециметр з латинської а"есет — десять.

  Скільки сантиметрів містить одна нова мірка?

  Який бачите зв'язок? Що спільного? (Десяток більша одиниця обчис­лення, а дециметр більша одиниця довжини.)

1дм = 10см

1 дес. = 10 од.

  Ми впоралися з дуже складною роботою. Рушаємо далі!

4.   Первинне закріплення. Робота за підручником (с.72)

Завдання 1

  Накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 дм.

  Скільки це сантиметрів?

Завдання 2

  Розгляньте відрізок. Виміряйте його довжину за допомогою моделей де­циметра і сантиметра. Скільки разів уклався дециметр? (Один раз.)

  Ще раз можна укласти дециметр? (Ні, він не вміщається.)

  Чим можна виміряти частину відрізка, що залишилася? (Сантиме­тром)

  Скільки раз уклався сантиметр? (2 рази)

  Довжина цього відрізка 1 дм 2 см.                                                               

Учитель показує, як це записати. Потім діти креслять у зошиті відрізок цієї довжини: спочатку відкладають дециметр, а потім 2 рази по сантиметру, записують, чому дорівнює довжина відрізка.

Виконуючи завдання з використанням лінійки, діти встановлюють, скільки сантиметрів укладається у відрізку завдовжки 1 дм 3 см і т. ін.

Фізкультхвилинка

IV.   ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ. ПРОДОВЖЕННЯ РОБОТИ ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 72)                                                                                            

Завдання 2 (Виконайте завдання за зразком з коментуванням).                                                                                                    

Завдання 3(Розв'язати задачу)

  Розв'яжіть приклади з коментуванням.

Самостійна робота

Утворення двоцифрових чисел

  Покладіть 4 палички на десяток паличок. Скільки всього паличок?

  Скільки десятків та одиниць у цьому числі?

  Назвіть «сусідів» числа 14.

V.    ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

  З якою одиницею вимірювання ми сьогодні ознайомилися?

  Які предмети зручно нею вимірювати.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку