ЧИСЛО І ЦИФРА 7. ПОНЯТТЯ «СЬОМИЙ». ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ.«СУСІДИ» ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 7

Про матеріал

Конспект уроку. Ознайомити учнів з числом і цифрою 7. Вчити писати цифру 7. Розвивати увагу, пам'ять, вдосконалювати навички усної лічби. Використовую лічильні палички та предметні малюнки.

Перегляд файлу

                                                                                                         Математика 1 клас.

                                                                                                               Вчитель Перкіна А.В.

Урок 26. ЧИСЛО І ЦИФРА 7. ПОНЯТТЯ «СЬОМИЙ». ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ.«СУСІДИ» ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 7

Мета: ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; розвивати мислення,увагу,пам’ять;вдосконалювати навички усної лічби.

Обладнання:  лічильні палички,геометричний матеріал,картки з цифрами,предметні малюнки.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Пролунав уже дзвінок,

Прочинається урок!

На уроці не куняй –

Математику вивчай.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1. Весела лічба

Білка сушить на мотузці

Два гриби ,три морквини.

Прибіг їжачок, забрав грибок,

А зайчата три морквини.

Що залишилося на мотузці?

2. Лічба від 1 до 10

— Давайте всі разом полічимо від 1 до 10; від 10 до 1.

— А тепер перший ряд лічить від 1 до 4; другий — від 1 до 6; третій — від 6 до 1.

3. Повторення понять «наступне», «попереднє» число

— Назвіть число, попереднє до числа 3.

— Назвіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.

— Назвіть число, наступне до числа 4.

— Назвіть число, попереднє до числа 6.

— Назвіть число, наступне до числа 3.

4.Математичний диктант

- Запишіть пропущені числа:2*4**7.

- запишіть сусідів числа 3,5.

- Обчисліть: 5+1;6-2;3+1.

 III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (С. 33)

Завдання 1

— Скількох звірят зустрів котик? Порахуймо їх! (6)

— Скільки їх стало разом з котиком?

— Як же їх стільки стало? (До 6 додати 1)

— Отже, щоб одержати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, «сімкою». (Демонстрування цифри.)

— Який кіт по порядку? (Сьомий)

Завдання 2

— Порахуйте метеликів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.

— Порахуйте кількість квітів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.

Завдання 3

— Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?

— Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?

Завдання 4

— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 6?

— Назвіть «сусідів» числа 4. Яке число наступне за числом 6? Яке передує числу 5? А числу 7?

Фізкультхвилинка

Лапки в боки, вгору вушка —

 Скачуть білочки-подружки.

 Один, два, три, чотири, п'ять,

 По гілках вони летять.

 Один, два, три, чотири, п'ять,

 Люблять білочки стрибать.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення із друкованою і рукописною цифрою 7

Цифра сім, як кочерга,

В неї, бач, одна нога.

1) Пояснення вчителя.

— Цифра 7 складається з хвилястої лінії, великої і маленької паличок. Починають писати хвилясту лінію трохи нижче за середину верхньої сторони клітини, доводять її до верхнього правого кута клітини. Написання першого елементу цифри 7 схоже з написанням останнього елементу цифри 2 (рух ручки вгору, вниз, вгору), з тією різницею, що у двійки цей елемент розташований на нижній лінії клітини, а у сімки — під верхньою лінією клітини. З верхнього правого кута проводять похилу паличку до середини нижньої сторони клітини, як у цифри 1. Маленька горизонтальна паличка має перекреслювати довгу паличку приблизно посередині.

— А зараз напишемо цифру в повітрі (пам’ятаємо про дзеркальне відображення).

2) Написання цифри 7 у зошиті.

2. Гра «Не помились» (робота із кружечками)

Учитель показує цифри, а діти викладають відповідну кількість кружечків.

Робота з геометричним матеріалом.

— Візьміть 7 паличок. (Учні переконуються, що 7 — це 7 разів по 1, або 7 одиниць. З цих паличок діти викладають на партах   різні фігури: ракету, драбину, хатку, човник тощо).

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— З яким числом ми сьогодні ознайомилися?

— Як утворюється число 7?

         Від яких чисел більше число 7 ?

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
13 березня 2018
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку