Конспект уроку. Ознайомити учнів з числом і цифрою 7. Вчити писати цифру 7. Розвивати увагу, пам'ять, вдосконалювати навички усної лічби. Використовую лічильні палички та предметні малюнки.
Математика 1 клас.
Вчитель Перкіна А.В.
Урок 26. ЧИСЛО І ЦИФРА 7. ПОНЯТТЯ «СЬОМИЙ». ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ. ДОДАВАННЯ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧИСЛОВОГО ПРОМЕНЯ.«СУСІДИ» ЧИСЛА. НАПИСАННЯ ЦИФРИ 7
Мета: ввести поняття «сьомий»; ознайомити з написанням цифри 7; учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти у додаванні за допомогою числового променя; розвивати мислення,увагу,пам’ять;вдосконалювати навички усної лічби.
Обладнання: лічильні палички,геометричний матеріал,картки з цифрами,предметні малюнки.
Прочинається урок!
На уроці не куняй –
Математику вивчай.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Білка сушить на мотузці
Два гриби ,три морквини.
Прибіг їжачок, забрав грибок,
А зайчата три морквини.
Що залишилося на мотузці?
— Давайте всі разом полічимо від 1 до 10; від 10 до 1.
— А тепер перший ряд лічить від 1 до 4; другий — від 1 до 6; третій — від 6 до 1.
3. Повторення понять «наступне», «попереднє» число
— Назвіть число, попереднє до числа 3.
— Назвіть число, яке стоїть між числами 2 і 4.
— Назвіть число, наступне до числа 4.
— Назвіть число, попереднє до числа 6.
— Назвіть число, наступне до числа 3.
4.Математичний диктант
- Запишіть пропущені числа:2*4**7.
- запишіть сусідів числа 3,5.
- Обчисліть: 5+1;6-2;3+1.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (С. 33)
Завдання 1
— Скількох звірят зустрів котик? Порахуймо їх! (6)
— Скільки їх стало разом з котиком?
— Як же їх стільки стало? (До 6 додати 1)
— Отже, щоб одержати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, «сімкою». (Демонстрування цифри.)
— Який кіт по порядку? (Сьомий)
Завдання 2
— Порахуйте метеликів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.
— Порахуйте кількість квітів ліворуч і праворуч. Порівняйте їхню кількість.
Завдання 3
— Полічіть за допомогою числового променя. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Складіть приклад. Яка відповідь прикладу?
— Розгляньте другий числовий промінь. Прочитайте приклад під ним. Від якого числа слід летіти сонечку? На якому числі сісти спочатку? потім? Яка відповідь прикладу?
Завдання 4
— Розгляньте числовий потяг. Яка цифра сіла у вагон, наступний за 6?
— Назвіть «сусідів» числа 4. Яке число наступне за числом 6? Яке передує числу 5? А числу 7?
Фізкультхвилинка
Лапки в боки, вгору вушка —
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п'ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п'ять,
Люблять білочки стрибать.
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Ознайомлення із друкованою і рукописною цифрою 7
Цифра сім, як кочерга,
В неї, бач, одна нога.
1) Пояснення вчителя.
— Цифра 7 складається з хвилястої лінії, великої і маленької паличок. Починають писати хвилясту лінію трохи нижче за середину верхньої сторони клітини, доводять її до верхнього правого кута клітини. Написання першого елементу цифри 7 схоже з написанням останнього елементу цифри 2 (рух ручки вгору, вниз, вгору), з тією різницею, що у двійки цей елемент розташований на нижній лінії клітини, а у сімки — під верхньою лінією клітини. З верхнього правого кута проводять похилу паличку до середини нижньої сторони клітини, як у цифри 1. Маленька горизонтальна паличка має перекреслювати довгу паличку приблизно посередині.
— А зараз напишемо цифру в повітрі (пам’ятаємо про дзеркальне відображення).
2) Написання цифри 7 у зошиті.
2. Гра «Не помились» (робота із кружечками)
Учитель показує цифри, а діти викладають відповідну кількість кружечків.
Робота з геометричним матеріалом.
— Візьміть 7 паличок. (Учні переконуються, що 7 — це 7 разів по 1, або 7 одиниць. З цих паличок діти викладають на партах різні фігури: ракету, драбину, хатку, човник тощо).
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
— З яким числом ми сьогодні ознайомилися?
— Як утворюється число 7?
— Від яких чисел більше число 7 ?