1
Запорізький навчально-виховний комплекс № 67
Запорізької міської ради Запорізької області
УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
В 6 КЛАСІ З ТЕМИ
«ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМУ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ»
Провела:
учитель української мови і літератури,
спеціаліст вищої категорії,
«учитель-методист»
Барахова Лариса Олександрівна
Запоріжжя
2019
ТЕМА: Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини.
МЕТА:
Дидактична:
Розвиваюча:
Виховна:
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
ВНУТРІШНЬОПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:
стилі мовлення.
МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:
ОБЛАДНАННЯ: схеми-таблиці, дидактичні картки, схема етапів уроку, «Банківський рахунок» (для кожного учня).
ТИП УРОКУ: урок формування практичних умінь і навичок.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: «Коворкінг».
ПЕРЕБІГ УРОКУ:
І.Організаційний етап.
► Сядьте так, щоб вам було зручно. Подивіться за вікно. Там блакитне небо, а сонце посилає нам своє тепле проміння. Наберіть у долоні сонячного тепла і зробіть з нього кулю. Прошепотіть їй гарні слова, використовуючи іменники, і подаруйте з найкращими побажаннями своєму сусіду по парті.
► Сьогодні наш урок трохи незвичайний. Уявіть себе на мить бізнесменами-початківцями. Вельмишановні пані і панове! Рада вітати вас, молоде покоління бізнесменів, на нашій бізнес-зустрічі в коворкінгу. Коворкінг – запозичене слово, неологізм, з’явилося в Америці, в 2005 році. На даний момент слово належить до пасивної лексики. З англійської означає «спільна робота». У широкому сенсі - це модель організації людей з різним типом зайнятості у єдиному робочому просторі; у вузькому – колективний офіс. На відміну від роботи в офісі, перевагою коворкінгу є особлива атмосфера, коли людині не потрібно дотримуватися певних правил в одязі. Він дозволяє знайти своїх однодумців, організувати з ними той чи інший проект, отримати пораду і свіжий погляд з боку. Коворкінг – це офіс без начальника. Звичайно, робота в такому форматі — це не просто спілкування і праця, а ще й розвиток. Спілкуючись з іншими людьми, можна отримувати нові знання, а ще це можливість відразу знаходити клієнтів або партнерів, збільшувати прибутки. І ми сьогодні спробуємо зробити свою діяльність більш прибутковою.
Дозвольте ознайомити вас із пам’яткою бізнесмена-початківця.
(Слайд «Пам’ятка бізнесмена-початківця»)
1. Насамперед досконало вивчіть справу.
2. Виховуйте в собі найкращі людські риси.
3. Розширюйте власний світогляд.
4. Учіться грамотно спілкуватись.
5. Коли впевнено станете на ноги, не забувайте своїх батьків, своє місто, де народилися, школу, в якій вчилися.
► Перед вами банківські рахунки. Ви можете поповнити їх під час нашої роботи. Для підприємницької діяльності треба мати, звичайно, початковий капітал. Який він у вас? Ваш капітал - це знання, які ви набули в процесі вивчення рідної мови з першого класу по сьогоднішній день. А сьогодні і на наступних уроках ми будемо поглиблювати набуті знання. Отже, ваш початковий капітал буде збільшуватися. В сучасних економічних умовах підприємницька діяльність попри все інше має базуватися на взаєморозумінні партнерів, чесності. Кожен із вас сьогодні, виступаючи у ролі підприємця-початківця, теж повинен свідомо і чесно оцінювати свої знання, свої можливості. За кожне правильно виконане завдання ви можете отримати відповідну кількість балів, в результаті, збільшити початковий капітал.
А розпочати наш урок я пропоную із знайомства з етапами роботи, які на вас чекають і результати яких поповнять ваші рахунки.
(слайд)
1. «Асоціативний кущ»
2. «Вакансія»
3. «Навчаючи – вчусь»
4. «Крок до успіху»
5. «На крок попереду»
6. «Лідер»
7. «Реклама»
► Перший етап - «Асоціативний кущ» (слайд). Які асоціації у вас виникають із словом іменник? За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу.
(питання хто? що? назви предметів; будь-який член речення, конкретні, абстрактні, збірні, істота, неістота, загальні, власні, велика буква, лапки, рід іменників; жіночі форми іменників, які позначають професію).
► Пропоную свідомо і чесно оцінити свою відповідь.
► Другий етап - «Вакансія». Шановні підприємці, вам необхідно було підготувати діалог-співбесіду з людиною, яка має бажання влаштуватися до вас на роботу, з обов’язковим використання жіночих форм іменників, що вказують на професію. Максимальній бал – 5.
(Представлення діалогів).
► Пропоную свідомо і чесно оцінити свою відповідь. Відповідно проставити бали у другу графу банківського рахунку.
► Зверніть увагу, що слова поділені на два стовпчики. Визначте принцип, за яким вони розподілені.
підприємство готелі
банк шахти
пекарня робітники
ферма слюсарі
► Зробіть висновок.
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку. Цілепокладання і планування. Узгодження цілей уроку з учнями.
(Слайд)
► Отже, сьогодні ми будемо говорити про число іменників. Відкрийте, будь ласка, робочі зошити і запишіть в них сьогоднішнє число, класна робота.
(Слайди)
► Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Закінчіть речення.
► На уроці хочу дізнатися про ..
► Хочу навчитися правильно …
(Слайд)
►Я сподіваюсь, що сьогодні ви зможете реалізуєте такі задачі:
До речі, зверніть увагу, вивчена на сьогоднішньому уроці тема буде в питаннях ЗНО.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
(Слайд)
► Із поданих іменників назвати ті, які називають риси характеру, що повинні бути притаманні підприємцям:
Ініціативність, креативність, нерішучість, толерантність, впевненість, замкнутість, скутість, активність, наполегливість, мрійливість, комунікабельність, емоційність.
► Визначте число іменників. Чи можна їх поставити у множину? Зробіть висновок.
► Прочитати текст. Чого він навчає? Це стосується кожної людини, а не тільки людей бізнесу.
Як ото дехто тримається за гаманець із грішми! Але гроші випурхують з рук, либонь, ще проворніше, ніж виривається з пальців зловлена уві сні казкова жар-птиця. Та не всі покладаються на силу грошей, знаходиться багато таких, що з дитинства і до старості дбають про знання, досвід, розум, бо й сила перед розумом никне, бо жодні статки не дорівняються в ціні до золотого слова.
За Є. Гуцалом.
►Визначити число виділених іменників. Чи можна поставити слово гроші в однину? Зробіть висновок.
►Кожен з вас отримав на свою кредитну картку цінну інформацію (міні-підручники), що зробить свою справу у поповненні ваших рахунків знаннями. Уявіть ситуацію: вам необхідно провести прес-конференцію, використавши поданий матеріал. Складіть репліки-запитання і перевірте, як засвоїли теоретичний матеріал. Маєте 2 хвилини для опрацювання матеріалу.
► Розпочинаємо прес-конференцію…
►Займаючись підприємницькою діяльністю, треба добре знати тих людей, з ким постійно співпрацюєте, бо без успішного партнерства, гарного настрою успіх вашої діяльності неможливий. А чи добре ви знаєте тих, хто поруч з вами? Пропоную попрацювати в парі з партнером.
►Виконання вправи 222, с.90.
►Самоперевірка.
►Виставляємо бали.
► У підприємця, який бажає мати успіх, вся документація повинна вестися зразково, без помилок, неточностей.
►Виконання вправи 225, с.90.
►Перевірка «ланцюжком».
►Виставляємо бали.
► Я пропоную виконати самостійну роботу. Іменники, що вживаються тільки у формі однини та тільки у формі множини, записати у дві колонки.
Карпати, Україна, мідь, мед, іменини, двері, Жуляни, нафта, витрати, боротьба, терези, Львів, ясна, Суми, молоко, джунглі, сум, макарони, вермішель, алюміній, бетон, ясла, канікули, Дніпро.
►Взаємоперевірка.
►Виставляємо бали.
ІV.Створення умов для продуктивної практичної діяльності учнів.
1. Робота в малих групах.
►Сьомий етап «Реклама». Найперспективнішим бізнесменам надається можливість представити рекламу. Уявіть себе власниками туристичної агенції. Напередодні Новорічних свят люди шукають цікаві пропозиції для відпочинку. В письмовій формі складіть рекламу-пропозицію відпочинку на Новий рік або Різдво Христове з іменниками, які використовуються тільки в однині або тільки в множині. Згадайте правила спілкування в групі.
(Слайд)
Основні правила спілкування
►На роботу 5 хвилин.
►Представлення «Реклами».
► Молодці, ви впоралися з творчим завданням.
VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.
(Слайд)
VІІ. Домашнє завдання, інструктаж.
VІІІ. Самооцінювання.
► Аналіз банківських рахунків.
►Ми добре попрацювали. Сподіваюся, що здобуті сьогодні знання допоможуть вам у майбутньому. Щасти вам!