«ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМУ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ»

Про матеріал
УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 6 КЛАСІ З ТЕМИ «ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМУ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ»
Перегляд файлу

1

 

Letters-T-27364.gifD:\I.jpgЗапорізький навчально-виховний комплекс № 67

Запорізької міської ради Запорізької області

 

 

 

D:\загруженное.jpgf77ab3f8cda4t.jpghttp://readik.ru/bukvy/p3.jpgD:\u3.jpghttp://readik.ru/bukvy/p3.jpgi (2).jpghttp://sosh28.0222.by/upload/razdel/leto/82020100_large_O.png

 

 

 

УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

В 6 КЛАСІ З ТЕМИ

«ЧИСЛО ІМЕННИКІВ. ІМЕННИКИ, ЩО МАЮТЬ ФОРМУ ТІЛЬКИ ОДНИНИ АБО ТІЛЬКИ МНОЖИНИ»

82020127_large_.png

 

 

 

 

Провела:

82020102_large_R.png82020102_large_R.pngучитель української мови і літератури,

спеціаліст вищої категорії,

«учитель-методист»

Барахова Лариса Олександрівна

D:\ji2.jpg 

 

 

Запоріжжя

2019


ТЕМА: Число іменників (повторення). Іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини.

МЕТА:

Дидактична:

  • відновити знання учнів про число іменників;
  • сформувати поняття про іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини;
  • вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання практично.

Розвиваюча:

  • розвивати вміння визначати число іменників;
  • знаходити іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини;
  • розвивати орфографічну грамотність учнів;
  • критичне та логічне мислення;
  • мовну та мовленнєву компетентності;
  • творчі здібності.

Виховна:

  • виховувати потребу в оволодінні нормами спілкування, мовними нормами; 
  • потребу в пізнанні нового;
  • толерантність.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • учні вміють визначати число іменників;
  • знають особливості іменників, що мають форму тільки однини або тільки множини;
  • вміють визначати іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини, в тексті; 
  • правильно використовують в усному та писемному мовленні іменники, що мають форму тільки однини або тільки множини;
  • вміють складати власні висловлювання з використанням іменників, що  мають форму тільки однини або тільки множини.

ВНУТРІШНЬОПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:

  • Фонетика: фонетична характеристика голосних, приголосних звуків.
  • Орфоепія: правильна вимова іменників.
  • Орфографія: правопис іменників.
  • Лексикологія: запозичені слова, неологізми, терміни, професійна лексика.
  • Словотвір: частини слова.
  • Морфологія: частини мови.
  • Синтаксис: слова, речення, текст.
  • Культура мовлення і стилістика: вживання іменників в однині й множині,

стилі мовлення.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ'ЯЗКИ:

  • Література.
  • Іноземні мови.
  • Географія.
  • Економіка.

ОБЛАДНАННЯ: схеми-таблиці, дидактичні картки, схема етапів уроку, «Банківський рахунок» (для кожного учня).

ТИП УРОКУ: урок формування практичних умінь і навичок.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: «Коворкінг».

ПЕРЕБІГ УРОКУ:

І.Організаційний етап.

  1. Інструктаж щодо організації робочих місць. 
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Забезпечення емоційної готовності до уроку. Створення позитивного настрою й успішної роботи на уроці.
  3. Криголам «Сонячна куля» з побажаннями.

 Сядьте так, щоб вам було зручно. Подивіться за вікно. Там блакитне небо, а сонце посилає нам своє тепле проміння. Наберіть у долоні сонячного тепла і зробіть з нього кулю. Прошепотіть їй гарні слова, використовуючи іменники, і подаруйте з найкращими побажаннями своєму сусіду по парті.

  1. Ситуативне завдання.

Сьогодні наш урок трохи незвичайний. Уявіть себе на мить бізнесменами-початківцями. Вельмишановні пані і панове! Рада вітати вас, молоде покоління бізнесменів, на нашій бізнес-зустрічі в коворкінгу. Коворкінг – запозичене слово, неологізм, з’явилося в Америці, в 2005 році. На даний момент слово належить до пасивної лексики. З англійської означає «спільна робота». У широкому сенсі - це модель організації людей з різним типом зайнятості у єдиному робочому просторі; у вузькому – колективний офіс. На відміну від роботи в офісі, перевагою коворкінгу є особлива атмосфера, коли людині не потрібно дотримуватися певних правил в одязі. Він дозволяє знайти своїх однодумців, організувати з ними той чи інший проект, отримати пораду і свіжий погляд з боку. Коворкінг – це офіс без начальника. Звичайно, робота в такому форматі — це не просто спілкування і праця, а ще й розвиток. Спілкуючись з іншими людьми, можна отримувати нові знання, а ще це можливість відразу знаходити клієнтів або партнерів, збільшувати прибутки. І ми сьогодні спробуємо зробити свою діяльність більш прибутковою.

Дозвольте ознайомити вас із пам’яткою бізнесмена-початківця.

(Слайд «Пам’ятка бізнесмена-початківця»)

1. Насамперед досконало вивчіть справу.

2. Виховуйте в собі найкращі людські риси.

3. Розширюйте власний світогляд.

4. Учіться грамотно спілкуватись.

5. Коли впевнено станете на ноги, не забувайте своїх батьків, своє місто, де народилися, школу, в якій вчилися.

Перед вами банківські рахунки. Ви можете поповнити їх під час нашої роботи. Для підприємницької діяльності треба мати, звичайно, початковий капітал. Який він у вас? Ваш капітал - це знання, які ви набули в процесі вивчення рідної мови з першого класу по сьогоднішній день. А сьогодні і на наступних уроках ми будемо поглиблювати набуті знання. Отже, ваш початковий капітал буде збільшуватися. В сучасних економічних умовах підприємницька діяльність попри все інше має базуватися на взаєморозумінні партнерів, чесності. Кожен із вас сьогодні, виступаючи у ролі підприємця-початківця, теж повинен свідомо і чесно оцінювати свої знання, свої можливості. За кожне правильно виконане завдання ви можете отримати відповідну кількість балів, в результаті, збільшити початковий капітал.

А розпочати наш урок я пропоную із знайомства з етапами роботи, які на вас чекають і результати яких поповнять ваші рахунки.

(слайд)

1. «Асоціативний кущ»

2. «Вакансія»

3. «Навчаючи – вчусь»

4. «Крок до успіху»

5. «На крок попереду»

6. «Лідер»

7. «Реклама»

► Перший етап  - «Асоціативний кущ» (слайд). Які асоціації у вас виникають із словом іменник? За кожну правильну відповідь ви отримуєте по 1 балу.

 

 

 

 

 

(питання хто? що? назви предметів; будь-який член речення, конкретні, абстрактні, збірні, істота, неістота, загальні, власні, велика буква, лапки, рід іменників; жіночі форми іменників, які позначають професію).

Пропоную свідомо і чесно оцінити свою відповідь.

  1. Перевірка домашнього завдання.

 Другий етап - «Вакансія». Шановні підприємці, вам необхідно було підготувати діалог-співбесіду з людиною, яка має бажання влаштуватися до вас на роботу, з обов’язковим використання жіночих форм іменників, що вказують на професію. Максимальній бал – 5.

(Представлення діалогів).

 Пропоную свідомо і чесно оцінити свою відповідь. Відповідно проставити бали у другу графу банківського рахунку.

  1. Слово учителя (евристична бесіда).

 Зверніть увагу, що слова поділені на два стовпчики. Визначте принцип, за яким вони розподілені.

підприємство     готелі

банк       шахти

пекарня      робітники

ферма      слюсарі

► Зробіть висновок.

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку. Цілепокладання і планування. Узгодження цілей уроку з учнями.

  1. Повідомлення теми та завдань уроку.

(Слайд)

 Отже, сьогодні ми будемо говорити про число іменників. Відкрийте, будь ласка, робочі зошити і запишіть в них сьогоднішнє число, класна робота.

(Слайди)

  1. Очікування.  («Незакінчене речення»)

 Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  Закінчіть  речення.

 На уроці хочу дізнатися про ..

 Хочу навчитися правильно …

  1. Цілепокладання.

(Слайд)

►Я сподіваюсь, що сьогодні ви зможете реалізуєте такі задачі:

  • Відновити знання про  число іменників.
  • Вдосконалювати вміння застосовувати набуті знання практично;
  • Працювати в парі.
  • Розвивати орфографічну   грамотність, мовну та мовленнєву компетентності.
  • Виховувати потребу в оволодінні мовними нормами, толерантність.

До речі, зверніть увагу, вивчена на сьогоднішньому уроці тема буде в питаннях ЗНО.

ІІІ. Актуалізація  опорних знань учнів.

  1.  Вправа «Знайомство».

(Слайд)

 Із поданих іменників назвати ті, які називають риси характеру, що повинні бути притаманні підприємцям:

Ініціативність, креативність, нерішучість, толерантність, впевненість, замкнутість, скутість, активність, наполегливість, мрійливість, комунікабельність, емоційність.

► Визначте число іменників. Чи можна їх поставити у множину? Зробіть висновок.

  1. Проблемне завдання.

 Прочитати текст. Чого він навчає? Це стосується кожної людини, а не тільки людей бізнесу.

  Як ото дехто тримається за гаманець із грішми! Але гроші випурхують з рук, либонь, ще проворніше, ніж виривається з пальців зловлена уві сні казкова жар-птиця.  Та не всі покладаються на силу грошей, знаходиться багато таких,  що з дитинства і до старості  дбають про знання,  досвід, розум, бо й сила перед розумом никне, бо жодні статки не дорівняються в ціні до золотого слова.

За Є. Гуцалом.

►Визначити число виділених іменників. Чи можна поставити слово гроші в однину? Зробіть висновок.

  1. Третій етап - «Навчаючи – вчусь».

►Кожен з вас отримав на свою кредитну картку цінну інформацію (міні-підручники), що зробить свою справу у поповненні ваших рахунків знаннями. Уявіть ситуацію: вам необхідно провести прес-конференцію, використавши поданий матеріал. Складіть репліки-запитання і перевірте, як засвоїли теоретичний матеріал. Маєте 2 хвилини для опрацювання матеріалу.

► Розпочинаємо прес-конференцію…  

  1. Четвертий етап «Крок до успіху»

►Займаючись підприємницькою діяльністю, треба добре знати тих людей, з ким постійно співпрацюєте, бо без успішного партнерства, гарного настрою успіх вашої діяльності неможливий. А чи добре ви знаєте тих, хто поруч з вами? Пропоную попрацювати в парі з партнером.

►Виконання вправи 222, с.90.

►Самоперевірка.

►Виставляємо бали.

  1. «Музична пауза».
  • Давайте трохи відпочинемо…
  1. П’ятий етап коворкінгу «На крок попереду»

У підприємця, який бажає мати успіх, вся документація повинна вестися зразково, без помилок, неточностей.

►Виконання вправи 225, с.90.

►Перевірка «ланцюжком».

►Виставляємо бали.

  1. Шостий етап «Лідер».

► Я пропоную виконати самостійну роботу. Іменники, що вживаються тільки у формі однини та тільки у формі множини, записати у дві колонки.

Карпати, Україна, мідь, мед, іменини, двері, Жуляни, нафта, витрати, боротьба, терези, Львів, ясна, Суми, молоко, джунглі, сум, макарони,  вермішель, алюміній, бетон, ясла, канікули, Дніпро.

 ►Взаємоперевірка.

►Виставляємо бали.

ІV.Створення умов для продуктивної практичної діяльності учнів. 

1. Робота в малих групах.

►Сьомий етап «Реклама». Найперспективнішим бізнесменам надається можливість представити рекламу. Уявіть себе власниками туристичної агенції. Напередодні Новорічних свят люди шукають цікаві пропозиції для відпочинку. В письмовій формі складіть рекламу-пропозицію відпочинку на Новий рік або Різдво Христове з іменниками, які використовуються тільки в однині або тільки в множині. Згадайте правила спілкування в групі.

(Слайд)

Основні правила спілкування

  • Поважай співрозмовника, будь  доброзичливим.
  • Вчись уважно слухати, не перебивай співрозмовника без вибачення.
  • Не виявляй свого поганого настрою під час спілкування.
  • Висловлюй свої думки послідовно.
  • Дивись співрозмовнику  у вічі.                  
  • Вживай слова  ввічливості.

На роботу 5 хвилин.

►Представлення «Реклами».

 Молодці, ви впоралися з творчим завданням.

VІ. Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

(Слайд)

  1. Незакінчене речення.
  • На уроці я дізнався…
  • Я повторив…..
  • Найважчим для мене було…
  • Найцікавішим було…
  • Варто продовжити такий вид  роботи...

VІІ. Домашнє завдання, інструктаж.

  • Повторити правила. 
  • Вправа...
  • Високий рівень – підготувати імпровізоване інтерв’ю «Що я зроблю для рідної школи, коли  стану успішним бізнесменом»використанням іменників, які мають тільки форму однини або множини).

VІІІ. Самооцінювання.   

 Аналіз банківських рахунків.

►Ми добре попрацювали. Сподіваюся, що здобуті сьогодні знання допоможуть вам у майбутньому. Щасти вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Barahova Larisa
Додано
24 грудня 2019
Переглядів
1037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку