Читання і записування чотирицифрових чисел. Утворення числа 10000. Визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі. Задачі на зведення до одиниці з буквеним компонентом

Про матеріал
Ознайомити учнів з правилом визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі; закріплювати вміння учнів читати і записувати чотирицифрові числа, розв’язувати задачі з буквеними даними, креслити окружність за поданим радіусом; розвивати мислення; виховувати уважність
Перегляд файлу

Тема. Читання і записування чотирицифрових чисел. Утворення числа 10000. Визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі. Задачі на зведення до одиниці з буквеним компонентом (№№ 194—205).

Мета. : ознайомити учнів з правилом визначення кількості десятків, сотень і тисяч у числі; закріплювати вміння учнів читати і записувати чотирицифрові числа, розв’язувати задачі з буквеними даними, креслити окружність за поданим радіусом; розвивати мислення; виховувати уважність. 

Обладнання. Нумераційна таблиця; схеми задач; «Картки для поточного контролю знань».

Зміст уроку

I. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання 

Завдання 193 

— Прочитайте вираз, за допомогою якого розв’язали задачу. 

12 • 5 + 12 • 7 = 144 (кг) 

Завдання 192 

— Прочитайте приклади на табличне множення і ділення. (540 : 9 = 60; 7 • 80 = 560) 

— Прочитайте приклади, у відповіді яких: 2 десятки (84 – 56 = 28; 90 : 10 • 3 = 27); 8 десятків, 8 сотень (37 + 45 = 82; 17 • 50 = 850) 

— Поясніть порядок дій у прикладах четвертого стовпчика. 

2. Усні обчислення 

— Полічіть тисячами від 1000 до 10 000 і навпаки. 

Робота в групах (змагання між трьома командами) 

1-ша група                    2-га група                3-тя група 

50 : 10 • 5                      90 : 10 • 7                 90 : 10 • 9 

20 • 5 – 1                        25 • 4 – 1                 50 • 2 – 1 

600 : 3                            8000 : 2                   9000 : 3 

1999 + 1                         2000 – 1                  300 – 1 

3. Математичний диктант 

- Записати цифрами числа: дев’ять тисяч сім; дев’ятсот двадцять; три тисячі п’ятсот п’ятдесят вісім; дві тисячі дев’ятсот три; сім тисяч тринадцять. 

- Записати число, яке має: 

 

3 тис. 7 сот. 5 дес. 8 од. 5 тис. 7 сот. 4 дес. 3 од. 

7 тис. 9 од. 6 тис. 5 дес. 

- Розкласти числа на розрядні доданки: 8324; 4650; 5050; 3304. 

- Записати суму як одне число. 

 

6000 + 300 + 70 + 8               5000 + 5 

8000 + 800                             7000 + 700 + 2 

- Записати «сусідів» чисел: 699; 7000; 400; 4999; 6900. 

 

2. Завдання для опитування.

а) Записати цифрами числа: шістсот двадцять; вісім тисяч; тисяча п'ять; шість тисяч шість; дві тисячі чотириста десять.

б) Записати число, яке містить:

2 тис.. 7 сот., 5 дес. і 8 од.;

7 тис. і 9 од.;

5 тис., 7 сот., 4 дес. і 3 од.

в) Розкласти числа на розрядні доданки:

1624; 4650; 5050; 3304.

г) Записати кожну суму як одне число.

8000 + 500 + 30 + 6             4000 + 600 + 2

9000 + 900                            5000 + 5

ґ) Записати «сусідів» чисел.

899; 3000; 600; 5999.

д) За допомогою лінійки побудувати гострий і тупий кути.

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча робота.

а) Виконання вправ №№ 194, 195.

б) Визначення числа десятків і сотень у трицифрових числах: 645; 803; 916.

2. Пояснення.

Бесіда за таблицею.

Учні пояснюють різні форми запису числа 3945 і на основі їх аналізу роблять узагальнення; щоб дізнатися, скільки всього десятків, сотень у чотирицифровому числі, достатньо відкинути останню цифру (дві останні цифри) справа.

3. Первинне закріплення.

— У таблиці № 1 (завдання № 196) записано три числа і до першого з них вказано, скільки у ньому тисяч, сотень, десятків і одиниць. Визначте, скільки тисяч, сотень, десятків і одиниць у двох наступних числах.

За таблицею № 2 учні визначають, скільки в кожному числі всього тисяч; усього сотень; усього десятків; усього одиниць.

4. Дії над круглими тисячами.

Виконання завдання № 197 (за зразком).

9 тис. - 6 тис. = 3 тис.           6 тис. : 3 = 2 тис.

Учні розглядають зразок виконання завдання, а потім знаходять значення виразів з коментуванням біля дошки.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Завдання № 198 (з коментуванням).

Якщо k = 2000, то 8000 - k = 8000 - 2000 = 6000.

4. Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над виразами із буквеними даними

Завдання 198 (фронтально)

— Прочитайте по-різному вираз 8000 – k.

— Знайдіть значення виразу для k = 2000.

8000 – 2000 = 6000

2. Робота над задачами

Завдання 199

Колективно складається план розв’язання задачі, записується коротка умова задачі.

Петрик — 48 грибів

Мишко — ?, в 12 разів менше ?

Наталка — ?, на 8 грибів менше

Учні розв’язують задачу самостійно. Один учень працює за дошкою. Самоперевірка з дошки.

1) 48 : 12 = 4 (гр.) — зібрав Мишко;

2) 48 – 8 = 40 (гр.) — зібрала Наталка;

3) 48 + 4 + 40 = 92 (гр.) — зібрали діти.

— Змініть числові значення таким чином, щоб відповідь стала більшою.

Завдання 200

За коротким записом проводиться аналіз задачі. 

Витрата тканинина один костюм, м Кількість костюмів, штук Витрачено тканини, м

Однакова 5 15

               ?                                       k

Діти складають вираз для розв’язання задачі; обчислюють його значення, якщо k = 45.

k : (15 : 5), якщо k = 45. 45 : (15 : 5) = 15 (костюмів). 

3. Виконання завдання № 201.

Першу частину завдання виконують фронтально, а другу — самостійно.

4. Цікаві вправи.

• На скільки треба зменшити число 3827, щоб у розряді одиниць мати цифру 2, у розряді десятків — цифру 1, у розряді сотень — цифру 3 і в розряді тисяч — цифру 2?

(Розв'язання: потрібно отримати чиєю 2312, віднявши від числа 3827 деяке число. Таким числом є різниця 3827 - 2312 = 1515. Отже, дане число потрібно зменшити на 1515.)

  Радіус круга 5 см. Чи поміститься у цьому крузі відрізок завдовжки 8 см?

  Виконання завдання № 203*.

IV. Підсумок уроку.

— Чого вчилися на сьогоднішньому уроці? 

— Що було найбільш цікавим? 

— Що спричинило складнощі? 

 

V.  Домашнє завдання.

№№ 204. 205 (с. 33).

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
31 жовтня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку