Співвідношення між одиницями вимірювання довжини

Про матеріал
Цей урок вміщує багато інтерактивних вправ, що сприяють ефективному засвоєнню матеріалу
Перегляд файлу

Тема. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач, пов’язаних із визначенням відстані.

Мета: продовжувати роботу з багатоцифровими числами; вчити учнів співвідносити одиниці вимірювання довжини; ознайомити із виразами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини; удосконалювати обчислювальні вміння та навички; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на визначення відстані; розвивати  логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати старанність, самостійність у роботі, інтерес до математики.

Обладнання: таблиця для усного рахунку, для пояснення нового матеріалу, індивідуальні картки із завданнями, дерево очікувань з листками, підручники, інтерактивна дошка, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організаційна частина

-Я бачу всі приготувалися до уроку математики.

-Сьогодні ми вирушимо у захоплюючу подорож світом вимірювань. Ми дізнаємося багато цікавого про довжину і навчимося розв’язувати різноманітні задачі”.

- Покажіть, будь ласка. з яким настроєм ви прийшли на урок.

-Пропоную з таким гарним настроєм провести сьогоднішній урок і отримати задоволення від власних успіхів.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку

ІІІ. Очікування учнів від уроку («Дерево очікувань»)

(учні записують  на кленових листках свої очікування і  прикріплюють на дерево)

ІV. Контроль, корекція та закріплення знань

1.  Усний рахунок

a) обчислення прикладів і знаходження правильної відповіді

  500 + 200 - 150 = ?

  750 - 100 + 50 = ?

  600 + 150 - 75 = ?

  У бібліотеці 400 книг. 75 з них було позичено. Скільки книг залишилося?

  У магазині було 600 яблук. Продавці продали 250 яблук. Скільки яблук залишилося?

б) порівняння чисел

2350*150                800*220

3500*1000              590*10

2. Математичний диктант

  •          записати число 735060. Що ви про нього знаєте?

-Покажіть цеглинками, скільки в числі десятків класу одиниць (6), скільки сотень класу тисяч (7).

  •          Запишіть число, попереднє до даного і наступне (565019, 565021);
  •          число 21 000 збільшити на 300 (21300);
  •          число 9000 зменшити на 5 000 (4000);
  •          знайти суму чисел  1200 і 1800 (3000);
  •          знайти різницю чисел 10000 і 0 (10000).

Взаємооцінювання в парах (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)

-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1, 2 або 3 помилки, червоного – у кого 3 і більше помилок.

V. Вивчення нового матеріалу

1. Повторення одиниць вимірювання довжини

1 см=10 мм              1 м=100 см

1 дм=10 см              1 м=10 дм

1 км=1000 м            1 м=1000 мм    

  •          Де вам знадобляться дані знання? (Вимірювати довжини предметів і відстані) 
  1. Гра «Міри довжини» Вимірювання предметів у класі

 Кожна група отримує рулетку або лінійкуі вимірює довжину предметів у класі (парти, книжки, пеналу). Результати записати у міліметрах, сантиметрах

  1. Самостійна робота із картками  в парах

Приклади завдань на картках:

  1. Перетворення одиниць:
    • Завдання: Скільки сантиметрів у 6 метрах?
    • Відповідь: 600 см
  2. Додавання довжин:
    • Завдання: У тебе є 150 см стрічки і 250 см. Скільки всього сантиметрів?
    • Відповідь: 400 см
  3. Віднімання довжин:
    • Завдання: У шнура 500 см. Якщо відрізали 120 см, скільки залишилось?
    • Відповідь: 380 см
  4. Задача з контекстом:
    • Завдання: У класі 4 метри 20 сантиметрів шнура. Вчителька відрізала 2 метри 50 сантиметрів. Скільки шнура залишилося?
    • Відповідь: 1 метр 70 сантиметрів
  5. Складене завдання:
    • Завдання: У вас є 3 метри 50 сантиметрів тканини. Ви купили ще 1 метр 75 сантиметрів. Скільки всього тканини?
    • Відповідь: 5 метрів 25 сантиметрів

Самооцінювання  (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)

-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1-4 помилки, червоного – у кого 4 і більше помилок.

  1. Робота над задачею №686 (усно)
  2. Пояснення вчителя про додавання і віднімання іменованих чисел
  3.  Складені іменовані числа можна додавати і віднімати так, як вони записані у виразі, а можна спочатку виконати перетворення їх у прості іменовані числа, а потім записати здобутий результат складеними іменованими числами.
  4. Колективне знаходження суми іменованих чисел №688

(10км 215м)

  1. Самостійне знаходження різниці іменованих чисел №688

(3км945м)

Фізкульхвилинка для очей

VI. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Усне складання задачі на визначення відстані за таблицею.

 Приклад таблиці:

Місто

                     Відстань (км)

Київ

                      0

Львів

                      540

Одеса

                      480

Харків

                      480

Дніпро

                      450

  • Вчитель демонструє, як можна складати задачі на основі таблиці.

Приклад задачі:
"Відстань від Києва до Львова становить 540 км. Скільки кілометрів доведеться проїхати, якщо спочатку їхати до Одеси (480 км), а потім до Львова?"

  • Запитання до  учнів:
    • Яка відстань від Києва до Одеси?
    • Яка відстань від Одеси до Львова?
    • Скільки всього кілометрів доведеться проїхати?
  1. Розв язування задачі №691 рівнянням (фронтально)

х+4км200м+3км500м+5км=14км700м

х+4200+3500+5000=14700

х+12700=14700

х=14700-12700

х=2000 (м)

Відповідь: 2км довжина маршруту на відрізку АD

VIII. Підсумок уроку

-Чи справдились ваші очікування?

  1. Гра «Продовж речення»

     На уроці…

Я дізнався…

Я навчився…

Я вмію краще…

Я знаю…

Мені було цікаво…

  1. Метод кубування

Приклади завдань для кожної грані куба:

  • Опиши: Намалюй схематично лінійку і познач на ній сантиметри, дециметри і метри.
  • Порівняй: Склади таблицю, в якій порівняй одиниці вимірювання довжини за різними критеріями (розмір, застосування тощо).
  • Асоціюй: Створи колаж з картинками, які асоціюються у тебе з різними одиницями вимірювання.
  • Аналізуй: Розв'яжи задачу: "Скільки сантиметрів у 3 метрах?" Поясни свій розв'язок.
  • Застосуй: Виміряй довжину свого парти, дошки, олівця і запиши результат у різних одиницях вимірювання.
  1. Робота із цеглинками LEGO
  •          Підніміть зелену цеглинку, якщо вам все зрозуміло було на уроці, жовту – якщо ви відчували деякі труднощі і червону – якщо вам потрібна допомога від вчителя.

VIIІ.  Домашнє завдання №692, №693 (інструктаж)

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 листопада
Переглядів
214
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку