Тема. Співвідношення між одиницями вимірювання довжини. Додавання і віднімання іменованих чисел. Розв’язування задач, пов’язаних із визначенням відстані.
Мета: продовжувати роботу з багатоцифровими числами; вчити учнів співвідносити одиниці вимірювання довжини; ознайомити із виразами письмового додавання і віднімання іменованих чисел, виражених в одиницях вимірювання довжини; удосконалювати обчислювальні вміння та навички; закріплювати вміння учнів розв’язувати задачі на визначення відстані; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати старанність, самостійність у роботі, інтерес до математики.
Обладнання: таблиця для усного рахунку, для пояснення нового матеріалу, індивідуальні картки із завданнями, дерево очікувань з листками, підручники, інтерактивна дошка, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І. Організаційна частина
-Я бачу всі приготувалися до уроку математики.
-Сьогодні ми вирушимо у захоплюючу подорож світом вимірювань. Ми дізнаємося багато цікавого про довжину і навчимося розв’язувати різноманітні задачі”.
- Покажіть, будь ласка. з яким настроєм ви прийшли на урок.
-Пропоную з таким гарним настроєм провести сьогоднішній урок і отримати задоволення від власних успіхів.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку
ІІІ. Очікування учнів від уроку («Дерево очікувань»)
(учні записують на кленових листках свої очікування і прикріплюють на дерево)
ІV. Контроль, корекція та закріплення знань
1. Усний рахунок
a) обчислення прикладів і знаходження правильної відповіді
500 + 200 - 150 = ?
750 - 100 + 50 = ?
600 + 150 - 75 = ?
У бібліотеці 400 книг. 75 з них було позичено. Скільки книг залишилося?
У магазині було 600 яблук. Продавці продали 250 яблук. Скільки яблук залишилося?
б) порівняння чисел
2350*150 800*220
3500*1000 590*10
2. Математичний диктант
-Покажіть цеглинками, скільки в числі десятків класу одиниць (6), скільки сотень класу тисяч (7).
Взаємооцінювання в парах (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)
-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1, 2 або 3 помилки, червоного – у кого 3 і більше помилок.
V. Вивчення нового матеріалу
1. Повторення одиниць вимірювання довжини
1 см=10 мм 1 м=100 см
1 дм=10 см 1 м=10 дм
1 км=1000 м 1 м=1000 мм
Кожна група отримує рулетку або лінійкуі вимірює довжину предметів у класі (парти, книжки, пеналу). Результати записати у міліметрах, сантиметрах
Приклади завдань на картках:
Самооцінювання (підрахунок правильно виконаних завдань, звіряють з відповідями на дошці з таблиці)
-Підніміть цеглинку зеленого кольору, у кого не було помилок, жовтого – у кого 1-4 помилки, червоного – у кого 4 і більше помилок.
(10км 215м)
(3км945м)
Фізкульхвилинка для очей
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Приклад таблиці:
Місто |
Відстань (км) |
Київ |
0 |
Львів |
540 |
Одеса |
480 |
Харків |
480 |
Дніпро |
450 |
Приклад задачі:
"Відстань від Києва до Львова становить 540 км. Скільки кілометрів доведеться проїхати, якщо спочатку їхати до Одеси (480 км), а потім до Львова?"
х+4км200м+3км500м+5км=14км700м
х+4200+3500+5000=14700
х+12700=14700
х=14700-12700
х=2000 (м)
Відповідь: 2км довжина маршруту на відрізку АD
VIII. Підсумок уроку
-Чи справдились ваші очікування?
На уроці…
Я дізнався…
Я навчився…
Я вмію краще…
Я знаю…
Мені було цікаво…
Приклади завдань для кожної грані куба:
VIIІ. Домашнє завдання №692, №693 (інструктаж)