Інколи шкода розлучатись зі старими підручниками. Особливо, коли є хороші виховні тексти. Тому використовую їх під час проведення аудіювання, читання мовчки, переказів та інших видів роботи.
КОНТРОЛЬНЕ ЧИТАННЯ МОВЧКИ
ДОБРИЙ ЛІСОРУБ
О.П.Глазова, Ю.Б.Кузнєцов. Підручник «Українська мова 6 клас». – Київ: Педагогічна преса, 2006р. С.38
а) діток-паростків в) діток-гіллячок
б) діток-листків г) діток-корінчиків
2. Дуб просив почекати, бо
а) ще молодий в) жолуді осипались
б) жолуді не дозріли г) надто старий і трухлявий
3. Чоловік зробив висновок, що
а) ліс не можна кривдити в) ліс живе і думає, як людина
б) ліс може помститись г) треба насаджувати ліс
4. З хащів до лісоруба вийшов
а) дідок із довгою палицею в)дідок із довгими віями
б) дідок із довгою бородою г) дідок із довгою зеленою бородою
5. Він нагородив лісоруба
а) бажаннями, які самі здійснюються
б) багатством
в) здійсненними бажаннями, які не суперечать розуму
г) бажаннями, які ніхто ніколи не матиме, окрім нього
6. Лісоруб після пригоди у лісі зажив
а) заможно і щасливо в) щасливо, але не в достатку
б) заможно, але без радості г) так само, як і до того
7. Ця спадщина дісталась
а) дітям, внукам і правнукам в) дітям
б) дітям і внукам г) дітям і дружині
8. Його нащадки ніколи
а) не працювали в) не кривдили нічого живого
б) не ходили до лісу по дрова г) не кривдили слабких
9. Слово лісоруба порушив його
а) син в) внук
б) брат г) правнук
10. Він забажав, щоб
а) вітер робив йому прохолоду в) місяць освічував йому дорогу
б) зорі світили у його хаті г) сонце погріло йому спину
11. Натомість
а) вітер зруйнував його хату в) місяць осліпив його
б) зорі спалили дім г) сонце спалило його
12. Дерева оніміли, бо
а) налякалися бурі в) обіцянку було розірвано
б) нагнівалися на людей г) налякало гаряче проміння