Конспект уроку "Групи слів за походженням власне українські і запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник. Словник іншомовних слів"

Про матеріал

Конспект уроку "Групи слів за походженням: власне українські і запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник. Словник іншомовних слів",(6 клас)

Перегляд файлу

Урок № 11                              Клас:   6-А                           

Тема: Групи слів за походженням: власне українські і запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник. Словник іншомовних слів

Мета: поглибити знання учнів з розділу "Лексикологія", дати відомості про лексику української мови з точки зору її походження; удосконалити вміння шестикласників визначати групи слів за значенням, правильно вживати їх у мові, формувати вміння працювати з тлумачним словником та словником іншомовних слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати культуру усного і писемного мовлення; виховувати любов та повагу до рідної мови та мов інших народів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, тлумачний словник, словник  іншомовних слів, мультимедійні засоби навчання та їх програмне забезпечення(власна розробка); матеріал для самостійної роботи, дидактичний матеріал .

Формування компетентностей: продуктивної творчої праці, самоосвіти, саморозвитку,пізнавальної та  інформаційної компетентності.                                                                                                                               

Методи прийоми: метод спостереження над мовним  матеріалом,  "Робота в парах","Незакінчене речення",  бесіда , інсценізація, робота з підручником, із словником, проблемно-пошукові, використання мультимедійної презентації, , гра «Хто швидше», самостійна робота.                                                                      .

Міжпредметні зв’язки:  українська література, внутрішньо-предметні, математика, образотворче мистецтво. 

Технологія: інтерактивне навчання, випереджаюче навчання.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

               Слайд № 1

      

 

 

 

 

 

 

Виступ творчої групи "Лінгвісти" про тлумачний словник та словникову статтю. З'ясувати лексичне значення слова "кухоль".

                                       Слайд № 2

                    

 

І V. Мотивація навчальної діяльності.

 Прослухати гумореску Павла Глазового "Кухоль", звернути увагу про який предмет йде мова.

Бесіда:

- Як ви думаєте, яке походження слова"кухоль"?

- А чи вживаємо ми слово "кружка"?

Проблемне питання:

- Чи правильним є вживання даного слова?

Тож що ми повинні сьогодні розглянути на уроці і що маємо вивчити?

V. Повідомлення теми, мети уроку.

VІ. Сприйняття й засвоєння нового навчального матеріалу.

1.Опрацювати за підручником С.47-51:

"Робота в парах"

І- Скласти запитання і дати відповідь про групи слів української мови.

ІІ - Скласти запитання і дати відповідь про незапозичені слова.

ІІІ - Скласти запитання і дати відповідь про запозичені слова.

ІV – Назвати ознаки старослов'янізмів.

V - Скласти запитання і дати відповідь про чужомовні слова.

VІ -  Скласти запитання і дати відповідь про інтернаціоналізми.

VІІ – Розповісти про словник іншомовних слів. Пояснити лексичне значення слова "толерантність".

                Слайд №3

 

             

 

 

 

VІІ. Закріплення вивченого.

 1.Слуховий диктант ( вправа 69, інсценізація діалогу )

Виписати запозичені слова та власне українські.

                    Слайд №4

            

       2.  Гра " Хто швидше" ( вправа 63 або 70)

       3. Індивідуальне завдання

*Знайти значення слів  долілиць і горілиць

*Скласти словниковий диктант , використовуючи слова із правил

        4.Вправа 65(І))

        5."Аукціон  слів" (зорово-розподільний диктант)

                     Слайди № 5- 15

 

     

 

          

 

        

 

Взаємоперевірка кожна правильна відповідь  по 0,5 б.

 

                    Слайд № 16

        

 

VІІІ. Підбиття  підсумків уроку та виставлення балів .

Що ми візьмемо із собою у скриньку "Знань", а що покладемо до мішечка "Непотрібних речей"?

                                    Слайд № 17-18

 

           

 

ІХ. Домашнє завдання.

                  Слайд № 19

    

 

doc
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
5060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку