Тема уроку. Читання – найкраще навчання. Великі та малі друковані літери Кк, Лл.
Мета. Поглибити знання учнів про школу та навчання. Вправляти дітей у дотриманні шкільних правил. Формувати повну орієнтовну основу запам’ятовування. Розвивати слухову пам'ять учнів. Формувати в учнів знаннєві мотиви навчально- пізнавальної діяльності. Формувати повну орієнтувальну основу читання.
Тип уроку: урок постановки навчальної задач.
Обладнання: телевізор, відеозапис мультанімації «Алфавіт», «Коник»; презентація букв: Кк,Лл,Мм,Нн,Оо,Пп,Рр, картки з цими літерами, картки для читання:( 1.Знання – сонце, книга – віконце. Прислів’я. 2. Уривок з вірша «Алфавіт»); картинки слів, що починаються на К і Л.
Зміст уроку
Добрий день! У добрий час!
Рада, діти! Бачить вас!
Ви почули всі дзвінок,
Він покликав на урок.
Встаньте всі рівненько,
Посміхніться всім гарненько.
Привітаймося: «Добрий день!»
Наш український народ – є мудрий народ. Його мудрість і досвід передається з покоління в покоління через казку, легенду, розповідь, загадку, пісню, приказку і прислів’я. Прислів’я – це влучний народний вислів повчального характеру. На минулих уроках ми вивчили прислів’я . Хто його запам’ятав і пригадає для нас. (Опитую 4-5 учнів, потім промовляємо хором)
Хто багато читає, той багато знає.
А сьогодні ми вивчимо і обговоримо ще одне прислів’я, послухайте його, будь ласка.
Знання – це сонце, а книга- віконце.
( опитую 4-5 учнів)
(опитую учнів, підвожу підсумок)
Так, яскраве тепле величне сонечко ми порівнюємо з знаннями, а щоб їх побачити треба відкрити вікно – книгу. Вона і просвітить і навчить і примусить думати і співпереживати.а щоб книгу читати, треба вміти що? (Читати).
Знання – це сонце, книга – віконце.
2.3 Робота в зошиті. Вправа 1. Читання прислів’я з використанням прийому стеження: «саджання слів у човники»
3. Формування навичок читання . повторення вірша Б. Федчука «Алфавіт»(уривок вірша)вправляння дітей у дотриманні правил шкільної поведінки – 8 хв.
3.1 Бесіда про пам'ять і правила ефективного запам’ятовування . розвиток слухової пам’яті. Повторення уривка вірша Б.Федчука «Алфавіт»(1-2 стовпчики)-
3.2. Бесіда про пам'ять і її роль в успішному навчанні.
- Щоб бути успішними учнями, їх називають відмінниками, треба багато чого навчитись. Перш за все. Треба навчитись міцно запам’ятовувати. Пам'ять – це здатність людини прослухавши чи побачивши щось, безпомилково відтворити побачене чи почуте.
3.2. Вивчення уривка вірша Б.Федчука «Алфавіт»
- Зараз уважно прослухайте вірш Б.Федчука «Алфавіт», подивіться на букви і запам’ятайте вірш і букви. ( учитель опитує кількох учнів , щоб пояснили як треба це робити, підбиває підсумок)
Слухаємо 1 і 2 куплети і запам’ятовуємо:
Букви алфавіт для нас –
Вивчити напам’ять час.
А, Бе, Ве, Ге, Ґе, Де,Е –
Перших літер сім іде.
Є, Же, Зе, И, І, Ї, іЙ-
Це порядок їх такий
Ка, еЛ, еМ, еН, О, Пе, еР –
знаємо ми їх тепер
- Хто запам’ятав всю пісеньку підніміть руки. Чудово , у нас є Знайки!
Сьогодні Знайко (учитель називає ім’я бажаючого учня) буде
говорити голосно, а ми за ним пошепки повторювати. (учень промовляє віршик, вчитель показує букви, а інші учні повторюють. Так вчитель викликає кілька Знайок, і всі завчають вірш).
3.2 Формування повної орієнтувальної основи читання. Формування прийому стеження. Робота за плакатом: читання уривкам вірша «Алфавіт»
- Нагадаємо: читають рядками зверху вниз. Приготовили пальчики - указки для стеження, я читаю вірш, а ви простежуєте за мною, промовляючи вірш. (діти ставлять лікоть на парту і вказівним пальцем слідкують в повітрі за рукою вчителя, а вчитель веде пальцем по плакату зі словами вірша і промовляє)
Букви алфавіт для нас –
Вивчити напам’ять час.
А, Бе, Ве, Ге, Ґе, Де,Е –
Перших літер сім іде.
Є, Же, Зе, И, І, Ї, іЙ-
Це порядок їх такий.
Ка, еЛ, еМ, еН, О, Пе, еР –
знаємо ми їх тепер.
4. Фізкультхвилинка під карооке пісні «Алфавіт». Діти разом з учителем виконують вправи і співають пісню. - 2 хв.
5.Формування знань про звуки і відповідні букви в абетці. – 14хв.
5.1 Презентація перших семи букв алфавіту.
- А тепер завдання для ваших маленьких фотоапаратиків. Я вмикаю презентацію з літерами абетки, а ви уважно слухаєте і фотографуєте.(презентація перших семи букв: велика і маленька літери Аа читаються – а, малюнок: аркуш, велика і маленька літери Бб(бе)- читаються Б і т.д.)
-А тепер давайте перевіримо, як спрацювали ваші фотоапарати. Дате на мої питання відповіді: - 1 хв
- Яка буква була першою?
- Хто намальований, біля букви Ка?
- Яка третя буква?
- Який малюнок принесла буква еН?
Хто прийшов з буквою еМ?
5.2 Робота в зошиті.
- Всі букви поселилися в вашому зошиті. Давайте завітаємо до них в гості. Відкривайте зошит і відшукайте УРОК 3. Пропуском до уроку є наша пісенька. Прочитаємо її під диктовку диктора, беручи слова в «човники».
Букви алфавіт для нас –
Вивчити напам’ять час.
А, Бе, Ве, Ге, Ґе, Де,Е –
Перших літер сім іде.
Є, Же, Зе, И, І, Ї, іЙ-
Це порядок їх такий.
5.3 Друкування букви ка.
- Ми швидко прочитали і «посадили» слова в човники, але жук Буквоїд був ще спритніший і уже покусав нашу букву. Як вона називається, а як читається? (діти дають відповіді, вчитель позитивно оцінює)
5.3 Читання складів з черепахою -повільно, потім з сорокою – швидко
кА кА кА кА
Ак Ак Ак
5.4 . Друкування (лікування) великої та маленької літери Дд, яку з’їв буквоїд.
5.5. Читання складів з черепахою - повільно, а з сорокою – швидко
ЛА ЛА ЛА ЛА.
АМ АМ АМ .
5.6. Фізкультхвилинка під пісеньку про коника – стрибунця «Сидів у лузі коник»
5.7. Приспівування пісеньки звукосполучень на мелодію пісні «Алфавіт»
ка ка ка ка ка ка ка
Ак ак ак ак ак ак ак
ла ла ла ла ла ла ла
Ал ал ал ал ал ал ал
5.8. Виконання завдання веселого Папуги. Розфарбовуємо квіточки із записом тих звукосполучень, які озвучив він. (Вчитель промовляє [ка], учні знаходять та зафарбовують квітку із записом – ка)
5.9. Сторінка міста Алфавіт. «Засвічення» вікон де живуть Ка,еЛ.
6.0 . Творче завдання від Кнопочки: «оживити» малу друковану
букву к.- 3 хв.
6.1. Підсумок уроку. - 1 хв.
- Всі завдання Знайки, Незнайки, Кнопочки ми виконали, стали справжніми розумниками. Давайте пригадаємо, які знання поповнили наші скриньки. (діти по черзі називають, вчитель підводить підсумок)