Читати - легко, читати - цікаво, читати – сучасно презентація до представлення збірки

Про матеріал
"Читати - легко, читати - цікаво, читати – сучасно" - посібник з досвіду роботи, а презентація підготовлена для висвітлення змісту збірки на засіданні творчої групи управління освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Читати - легко, читати - цікаво,читати – сучасно Посібник. Власенко Л.І. Олександрійська міська рада. Управління освіти, молоді та спорту. Науково-методичний центр. НВК «ЗНЗ І-ІІІ ступенів №19-ДНЗ «Лісова казка»

Номер слайду 2

Без пристрасті до книжки людині недоступна культура сучасного світу, інтелектуальне та емоційне вдосконалення. В. О. Сухомлинський 

Номер слайду 3

Зміст посібника. Теоретична частина розкриває значення та роль книги в світі та державі, вклад науковців і педагогів-новаторів у подолання проблем з розвитку навичок читання. Висвітлює шляхи формування читацьких, мовленнєвих, комунікативних навичок у середовищі Нової української школи. Ілюструє прийоми роботи, які забезпечують якісне читання, стимулюють до свідомого засвоєння змісту прочитаного, розвивають творчість, активність, відповідальність, інноваційність мислення. Практична частина включає конспекти уроків позакласного читання та позакласного заходу, проєктну роботу, які поєднують класичні й авторські освітні стратегії формування життєвих і навчальних компетентностей учнів, сприяють реалізації поставленої мети. Матеріал рекомендується для вчителів початкових класів, вихователів ГПД, бібліотекарів, батьків і всієї шкільної команди, яка зацікавлена у розв’язанні читацької проблеми.

Номер слайду 4

ЧИТАННЯ ЯК НЕОБХІДНА УМОВА НАВЧАННЯ ВПРОДОВЖ ЖИТТЯОдним із ключових показників успішного національного розвитку, конкурентоспроможності держави на світовому ринку є рівень культури та освіти кожного її громадянина. Головною ознакою, що визначає цей рівень, завжди було і залишається читання, яке можна розглядати як ключ до інформації. Саме на нього орієнтує вчителя Державний стандарт початкової освіти як необхідну умову для всебічного розвитку дитини її талантів, здібностей, компетентностей, наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб. Однією із десяти ключових компетентностей Нової української школи є: «Уміння вчитися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема, через ефективне керування ресурсами й інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя». Читання – один із основних засобів формування особистості, тому важливо сформувати в початкових класах технічний бік читання, вміння працювати з науково-пізнавальним і художнім текстом, забезпечувати максимальний вплив тексту на людину, яка зростає.

Номер слайду 5

Мета роботи полягає у доведенні необхідності володіння учнями початкових класів навичками самостійного свідомого читання як важливої умови навчання впродовж життя, ілюстрації шляхів їх формування. Досягнення поставленої мети передбачає виконання наступних завдань:розкрити цінність читання для формування наскрізного досвіду здобувача освіти;довести необхідність читання для самостійного навчання;обґрунтувати роль книги у становленні особистості;визначити методи формування читацького інтересу та досягнення якості читання;представити досвід роботи з означеної проблеми. Обєкт дослідження – формування читацьких компетентностей як необхідної умови читання впродовж життя. За предмет вивчення обрано стратегії досягнення успіху в читанні. Актуальність посібника «Читати – легко, читати – цікаво, читати – сучасно»

Номер слайду 6

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ЗАСОБАМИ ЧИТАННЯ Роль книги у становленні дитини як особистості школяра. Значимість читання для формування наскрізного досвіду. Проблема читання в контексті Нової української школи. Досвід упровадження освітніх стратегій для забезпечення якості читання

Номер слайду 7

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ЗАСОБАМИ ЧИТАННЯКнига – частина соціального прогресу. Книга – джерело знань. Вчені про підходи до навчання учнів молодшого шкільного віку. Прогресивні ідеї В. О. Сухомлинського. Роль книги у становленні дитини як особистості школяра. Значимість читання для формування наскрізного досвіду. Науковців, методистів та вчителів-практиків про проблеми розвитку навичок читання. Підтвердження науковців та педагогів-практиків про важливість володіння уміннями читати в системі культурних надбань людини XXI століття та необхідність для формування наскрізного досвіду та цінностей.

Номер слайду 8

ФОРМУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ ЗАСОБАМИ ЧИТАННЯПроблема читання в контексті Нової української школи. Ключовий показник успішного національного розвитку, конкурентоспроможності держави на світовому ринку є рівень культури та освіти кожного її громадянина. Головною ознакою, що визначає цей рівень, завжди було і залишається читання, яке можна розглядати як ключ до інформації. Сучасне покоління сформоване під впливом візуальної культури. НУШ про покоління дітей, якому потрібно не тільки оволоділо читацькими компетенціями, а й сформувати наскрізний досвід. Досвід упровадження освітніх стратегій для забезпечення якості читання. Якість читання свідомість, правильність, виразність, швидкість. Їх досягти можливо за умови сформованості читацьких компетентностей, зокрема: читацьких навичок, розуміння текстів різних типів та жанрів, літературної обізнаності, вміння давати особистісну оцінку прочитаного. Вони здійснюються поетапно та систематично. Вчитель формує індивідуальну модель читання, яка залежить від завдань освіти, вікових особливостей учнів, їх запитів, інтересів, компетентності та майстерності вчителя. Досвід навчання учнів початкових класів про врахування складових впливу читання Вчитися читати дитині не завжди легко. Кроки до успіху в читанні

Номер слайду 9

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОДосвід упровадження освітніх стратегій для забезпечення якості читання

Номер слайду 10

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОІлюстрація досвіду використання освітніх стратегій для формування читацького інтересу. Робота щодо формування читацьких навичок, інтересу до книги, виховання цінностей у процесі читання продовжується на уроках позакласного читання, під час організації та проведення командних, творчих проєктів, годин спілкування. На уроках позакласного читання Авторський прийом Прочитай – поділись, запитай – доведи, вислухай – зрозумій

Номер слайду 11

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОІлюстрація досвіду використання освітніх стратегій для формування читацького інтересу. Години спілкування

Номер слайду 12

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОІлюстрація досвіду використання освітніх стратегій для формування читацького інтересу. Творчий проєкт з літературного читання

Номер слайду 13

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОІлюстрація досвіду використання освітніх стратегій для формування читацького інтересу

Номер слайду 14

ЧИТАТИ ЛЕГКО, ЦІКАВО ТА СУЧАСНОІлюстрація досвіду використання освітніх стратегій для формування читацького інтересу

Номер слайду 15

ДОДАТКИ Додаток – А Дитячо-батьківські збори. Тема. Читання: можливості, інтерес, співпраця Додаток - Б Попередня підготовка до зборів. Додаток – ВМетодичні матеріали для формування читацьких компетентностей

Номер слайду 16

ВИСНОВКИНормативна база окреслює чіткі завдання перед педагогічними працівниками, висвітлюючи політику держави в галузі освіти. Концепція Нової української школи доводить необхідність становлення учня-інноватора, патріота з чіткою системою цінностей, здатністю вчитися впродовж життя, брати відповідальність. Учитель повинен усвідомлювати, що читацька компетентність є ключовою для формування вміння вчитися. Тому уроки читання становлять інтерес у рамках науково-педагогічних досліджень як необхідної умови досягнення якості навчання. Саме у ході уроків читання стимулюються пізнавальні інтереси, збагачується словниковий запас, розвивається мислення, мовлення, пам'ять, увага, виховуються морально-вольові якості особистості, загальнолюдські та вічні цінності.

Номер слайду 17

ВИСНОВКИНа основі теоретичного аналізу проблеми дослідження, досвіду роботи щодо навчання учнів читанню можна зробити такі висновки: Книга відіграє провідну роль у становленні особистості та мотивації учнів до читання. У процесі читання формуються пізнавальні інтереси, науковий світогляд, розширюється кругозір знань учнів, розвивається логічне та критичне мислення, формується активна навчальна та життєва позиція дитини, виховуються цінністі. Все це є передумовою для формування учня-інноватора, патріота, здатного брати на себе відповідальність, до свідомого вибору. Уміння читати, аналізувати, оцінювати прочитане, систематизувати, робити висновки дасть можливість володіти такими навчальними дисциплінами як історія, біологія, хімія, фізика тощо. А значить ці уміння є основними для формування наскрізного досвіду дитини. Практика підтверджує дієвість таких освітніх стратегій для забезпечення якості читання: читання для себе, читання для когось, слухання, письмо для себе, робота із словами, постановка запитання, формулювання відповідей, переказ прочитаного та прослуханого, висловлювання власної думки за результатами роботи з текстом, створення малюнків до творів, власних творів. Дієвими шляхами формування читацьких компетентностей і забезпечення успіху в читанні є створення ефективного освітнього середовища, взаємодія усіх учасників освітнього процесу, впровадження кластичних та інноваційних стратегій читання, авторських методів і прийомів, підтримку кожної дитини в оволодінні читацькими навичками, стимулювання і мотивація її до вдосконалення, використання можливостей читання для всебічного розвитку особистості, виховання цінності читання.

Номер слайду 18

ВИСНОВКИАктуальність теми доведено та розкрито шляхи розв’язання проблеми формування читацької компетентності. Легке та приємне середовище дасть можливість досягти успіху всім учасникам освітнього процесу.

pptx
Додано
11 травня 2022
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку