Чому іновації необхідні в освіті (з досвіду роботи)

Про матеріал
Інновації в освіті – це не просто модний тренд, а необхідність, яка дозволяє підготувати молодь до життя в динамічному світі. Застосування інноваційних методів навчання дозволяє зробити освітній процес більш ефективним, цікавим та орієнтованим на потреби сучасного учня. Ділюся досвідом застосовування деяких іновацій.
Перегляд файлу

Чинники, що спонукають нас, педагогів до пошуку нових технологій.

Цей пошук мотивований цілим рядом факторів:

Зовнішні фактори:

  • Швидкі зміни в суспільстві. Глобалізація, розвиток інформаційних технологій, виклики сучасного світу вимагають від освіти постійної адаптації.
  • Високі очікування суспільства. Суспільство має все вищі очікування щодо якості освіти, підготовки конкурентоспроможних фахівців.
  • Конкуренція між навчальними закладами. Для залучення учнів та їхніх батьків навчальні заклади змушені постійно вдосконалювати свої освітні програми.
  • Державна політика. Державні стандарти освіти та програми розвитку освіти часто передбачають використання нових технологій.

Внутрішні фактори:

  • Бажання підвищити ефективність навчання. Нові технології дозволяють зробити навчальний процес більш інтерактивним, цікавим та ефективним.
  • Інтерес до інновацій. Багато педагогів є ентузіастами і прагнуть впроваджувати нові ідеї та технології у свою роботу.
  • Необхідність задовольнити різноманітні потреби учнів. Сучасні учні – це цифрове покоління, яке потребує нових підходів до навчання.
  • Бажання підвищити свою професійну компетентність. Пошук нових технологій стимулює педагогів до постійного професійного розвитку.

Конкретні мотиви:

  • Збільшення залученості учнів. Нові технології допомагають зробити навчання більш цікавим та інтерактивним, що підвищує мотивацію учнів.
  • Розвиток критичного мислення та творчих здібностей. Багато технологій сприяють розвитку цих важливих навичок.
  • Покращення комунікації. Онлайн-платформи та інтерактивні інструменти дозволяють учням ефективніше спілкуватися між собою та з вчителем.
  • Індивідуалізація навчання. Нові технології дозволяють адаптувати навчальний процес до потреб кожного учня.
  • Оптимізація навчального процесу. Автоматизація рутинних завдань дозволяє вчителю зосередитися на більш творчих аспектах своєї роботи.

 

Здатність педагога до інноваційної діяльності – це його вміння виходити за рамки традиційних методів навчання, створювати нові підходи, використовувати сучасні технології та адаптувати освітній процес до постійно мінливих умов.

Чому це важливо?

  • Актуальність. Світ змінюється стрімко, і освіта повинна відповідати цим змінам.
  • Інтерес учнів. Нові методи та технології роблять навчання більш цікавим та ефективним.
  • Розвиток критичного мислення. Інновації стимулюють учнів до самостійного мислення та пошуку рішень.
  • Підготовка до майбутнього. Учні, які навчаються за інноваційними методами, краще адаптуються до життя в сучасному світі.

Основні компоненти інноваційної діяльності педагога:

  • Креативність. Здатність генерувати нові ідеї та нестандартні рішення.
  • Гнучкість. Готовність змінювати свої методи роботи в залежності від ситуації.
  • Відкритість до нового. Бажання вивчати нові технології та методики.
  • Співпраця. Здатність працювати в команді, обмінюватися досвідом з колегами.
  • Рефлексія. Здатність аналізувати свою роботу та вносити необхідні корективи.

Інноваційні підходи в освіті покликані зробити навчальний процес більш цікавим, ефективним та орієнтованим на потреби сучасного учня.

 

Особисто я застосовую такі інноваційні підходи.

 

І. Технологія перевернутого навчання (flipped classroom) представляє собою одну з форм змішаного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичайний клас наступним чином: замість домашнього завдання здобувачі дивляться короткі відео-лекції в мережі – самостійно проходять теоретичний матеріал – а весь аудиторний час, коли педагог знаходиться поруч, використовується для спільного виконання практичних завдань. Це активна форма навчання, яка дозволяє залучити до роботи на кожному занятті всіх здобувачів. Закономірно, що такий спосіб організації навчання пред’являє особливі вимоги до організації освітнього процесу, ролям педагога та здобувача, обумовлює підвищення відповідальності здобувачів за результати навчання. Такий підхід використовую не щодня, але він є в моєму арсеналі. Наприклад, хімія 8 клас, вивчення хімічних властивостей речовин.

 

ІІ. Технологія кейсів (case-study) .Суть методу полягає в використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчальної дисципліни.

Використовую наступні типи кейсів: кейс-випадок, кейс-вправа і кейс-ситуація.

Кейс-випадок – це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Його можна використовувати під час заняття для того, щоб проілюструвати певну ідею або підняти питання для обговорення. Даний кейс можна прочитати дуже швидко і тому учням не треба готуватися вдома.

Кейс-вправа – надає учню можливість застосувати на практиці здобуті навички. Найчастіше використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз.

Кейс-ситуація – класичний кейс, що вимагає від учня аналізу ситуації. В ньому найчастіше ставиться запитання: “Чому ситуація набула такого розвитку і її можна вирішити?”.

 

Кейс-метод є потужним інструментом у навчанні, який сприяє розвитку практичних навичок, критичного мислення та комунікації. Використання цього методу може значно підвищити ефективність навчального процесу та підготувати учнів до реальних викликів.с-ситуація, як правило, вимагає чимало часу для ознайомлення, тому з метою економії часу бажана попередня самостійна підготовка.

ІІІ. Проблемні методи навчання.

Найчастіше обираю проблемні методи навчання. Обираю такі їх форми:

  •          Постановка проблемного питання та його розв’язання.
  •          Проблемний виклад нового матеріалу.
  •          Навчальні завдання з проблемним навантаженням

 

 

ІУ. Елементи STEM-ocвiти   .

       Iннoвaцiйним  пiдхoдoм  впрoвaджeння  STEM-ocвiти   є мeйкeрcтвo. Мeйкeр - цe людинa, якa щocь cтвoрює. Мeйкeрcькi здiбнocті щocь  рoбити  cвoїми  рукaми  -  є  прaктичнo  у  вciх.  Прocтo  в  oдних  їх  трeбa рoзвивaти,  a  в  iнших  -  пiдтримувaти.  З учнями моделюємо з підручних матеріалі атоми, молекули, моделі кругообігу речовин тощо. Виготовлення колоїдні розчинів домашніх умовах: желе, холодець, кісіль. Діти не тільки власноруч готують колоїдні розчини, а й ще ознайомились з технологією приготування цих смачних і корисних страв та нагодували своїх рідних .

      Eфeктивний  ocвiтнiй  мeтoд,  який дoзвoляє рoзвивaти мeйкeрcькi здiбнocтi, рiзнocтoрoнню твoрчу ocoбиcтicть  є лeпбукiнг (з aнг. lap - згинaти, book - книгa).Рoзпoчинaти  рoбoту  пo  cтвoрeнню  лeпбуку  пoтрiбнo    вибoру  тeми. Тeмa  книги  мoжe  буди   як  зaгaльнoю  (тeмa  рoздiлу),  тaк  i  вузькoю  (тeмa oднoгo урoку). Нacтупним крoкoм є плaнувaння, тoбтo щo caмe мaє бути у лeпбуцi.  Aджe  цe  нe  прocтo  книжкa  з  мaлюнкaми.  Її  змicт  пoвинeн  твoрчo рoзкривaти тeму. Змicт мaйбутньoгo лeпбуку мaє бути чiткo рoзклaдeний пo пoлицях,  тoму  дaлi  нeoбхiднo  cтвoрити  мaкeт.  Пicля  чoгo  учнi  гoтують cклaдoвi caмoрoбки (чим бiльшe - тим цiкaвiший лeпбук). Зaкiнчуємo рoбoту нaд книгoю пoєднaнням ocнoвних cклaдoвих тa прeзeнтaцiєю рoбoти.

 

У. Систематично на уроках використовую методи критичного мислення. Це допомагає стисло подати матеріал, швидко уточнити, закріпити, провести рефлексію засвоєння змісту навчального матеріалу.

  • Асоціативній кущ
  • Сенкан
  • Есе
  • Дискусія
  • Діаграма Вена
  • Кластер
  • Ментальна карта
  • Гронування

Використовую ці методи на таких етапах уроку: актуалізація опорних знань, опрацювання нового матеріалу, узагальнення, систематизація, повторення, рефлексія.

А також, навчаючи дітей, цим методам, даю домашні завдання, порівняти об’єкти шляхом створення кіл Вена, за матеріалами уроку створити кластер, асоціативний кущ, сенкан, провести гронування матеріалу, за матеріалами теми створити ментальну карту тощо.

 

УІ. Графічні адаптивні технології.

Графічні адаптивні технології – це сукупність методів та інструментів, які дозволяють автоматично створювати візуалізації даних, адаптовані до конкретного користувача, контексту та завдання. Вони використовують алгоритми машинного навчання для аналізу даних та генерації візуалізацій, які найбільш ефективно передають потрібну інформацію.

Чому вони важливі?

  • Індивідуалізація. Кожен користувач отримує візуалізацію, яка відповідає саме його потребам та рівню знань.
  • Ефективність. Адаптивні візуалізації допомагають швидше сприймати великі обсяги даних та виявляти важливі закономірності.
  • Інтерактивність. Користувач може взаємодіяти з візуалізацією, змінюючи її параметри та отримуючи додаткову інформацію.
  • Автоматизація. Процес створення візуалізацій автоматизується, що дозволяє економити час і ресурси.

Ось, деякі застосунки, які я використовую у діяльності.

LearningApps – це онлайн-інструмент, який дозволяє створювати різноманітні інтерактивні вправи для навчання та тестування знань здобувачів освіти. LearningApps містить велику кількість різноманітних шаблонів для створення вправ, таких як кросворди, вікторини, пазли та багато інших. Це дозволяє викладачам зробити навчання цікавішим та різноманітним. LearningApps дозволяє викладачам автоматизувати процес тестування та оцінювання учнів. Вони можуть отримувати миттєвий зворотний зв'язок щодо результатів учнів, що спрощує процес оцінювання. Викладачі можуть створювати власні вправи, або ж використовувати вправи інших викладачів.

 

Wordwall – це інтерактивний навчальний застосунок, який дозволяє створювати різноманітні інтерактивні вправи для навчання та матеріали для друку. Дані вправи можна використовувати як для самостійної роботи учнів, так і викладачу для роботи учнів біля дошки. Ресурс платний. Але у безкоштовній версії є доступ до 18 шаблонів для створення 3 вправ. Платформа містить велику бібліотеку вже готових вправ у розділі Спільнота, які можна використовувати у якості інтерактивної гри. Цікавим є те, що будь яку вправу можна відтворити, застосувавши інший шаблон.

 

MolView – це конструктор молекул, який зображує реальне розміщення атомів в просторі. Основними перевагами вебдодатку Мolview є безкоштовний доступ, легка інтегрованість у різні документи, яскравість і доступність зображення. Використання такого додатку дозволяє легко оволодіти учням уміннями складати формули органічних речовин, будувати карбонові ланцюги та трансформувати формули ізомерів, наочно переконуватися в будові гомологів та ізомерів. MolView – це хороший помічник у вивченні органічної хімії.

 

Phet interactive simulations  це відкритий освітній ресурс, який містить набір зі 130 інтерактивних тренажерів, 30 з яких є хімічними. Тренажери PhET – це сучасна технологія набуття практичних навичок, умінь та знань, заснована на реалістичному моделюванні та імітації фізичних та хімічних явищ. Симуляції PhET орієнтовані на засвоєння навчального матеріалу за допомогою проведення віртуальних досліджень та випробувань з інтуїтивно зрозумілим та простим у користуванні інтерфейсом і мінімальним текстом, що підходять для навчання учнів та студентів у закладах різних рівнів освіти.

 

Quizlet – це сервіс, який дозволяє легко запам'ятовувати будь-яку інформацію, яку можна подати у вигляді навчальних карток. Все що потрібно - це знайти в базі або створити власні картки. У безкоштовній версії обмежений функціонал, а у платних тарифах до карток можна додавати своє аудіо, картинки, створюючи більш інтерактивний матеріал. Можна надсилати учням посилання на модуль/курс.

 

Padlet – це віртуальна дошка, на якій можна розміщувати текстові нотатки, зображення, файли і посилання на зовнішні ресурси. Ви можете переміщувати картки-елементи на дошці, додавати коментарі під окремими картками та працювати з дошкою разом з іншими. Коли дошка готова, нею можна поділитися в соцмережах, вбудувати її в сайт, експортувати в різних форматах, роздрукувати, і навіть створити для неї QR-код. Основні можливості сервісу 3 віртуальних дошки у безкоштовній версії, необмежена кількість учасників, автоматичне збереження змін, можливість коментування, можливість модерування та встановлення режимів доступу (лише перегляд, редагування, адміністративний доступ) підтримка великої кількості форматів (зображення, відео, аудіо, таблиці, документи тощо)

 

docx
Додано
25 січня
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку