- розрізняють масштабні й позамасштабні умовні знаки;використовують картографічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних картографічних досліджень; - використовують карту як джерело інформації; - пояснюють на конкретних прикладах та доводить практичне значення карт для вивчення материків та океанів. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
ПОПРАКТИКУЄМОДослідіть мережу річок та озер на картах світу і материківрізних масштабів та просторового охоплення. Для цього виконай-те такі завдання:- сформулюйте гіпотезу. Наприклад, мережа річок та озер північноїчастини Африки однаково зображена на картах різних масштабів;- виберіть частину материка, яку будете порівнювати;- полічіть кількість річок і озер на фізичній карті світу та материка;- визначте довжину в сантиметрах найдовшої та найкоротшої річки наобох картах;- зробіть висновок про подібність річкової мережі та озер на картахрізних масштабів.
ДИВОВИЖНІ ФАКТИВ епоху Відродження мистецтво картографів цінувалося настільки, що географічними картами прикрашали стіни апартаментів так само, як картинами художників. До винаходу друкарства карти малювали вручну, коштували вони дуже дорого, і нерідко на них наносилося багато малюнків, так що вони і справді мало чим поступалися живописним полотнам. Карта світу Герарда ван Шагена, Амстердам, 1689 рік
КОРОТКО ПРО ГОЛОВНЕУсі умовні знаки поділяють на масштабні та позамасштабні. На тематичних картах використовують багато умовних знаків. Вони пояснені в легенді карт. Картографічна генералізація — це процес відбору та узагальнення об’єктів, які є на реальній місцевості, під час складання карт.
Я був присутній на уроці протягом усього часу. Я уважно слухав пояснення вчителя. Я активно брав участь в обговоренні теми уроку. Я виконував усі завдання, запропоновані вчителем. Я намагався допомогти іншим учням, якщо вони відчували труднощі. Я був зацікавлений у вивченні нового матеріалу. Я вважаю, що добре розумію тему уроку. Я задоволений своєю роботою на уроці.від 1 до 3 САМООЦІНЮВАННЯ