Цифрові пристрої, їх призначення та взаємодія.

Про матеріал
Тема: Цифрові пристрої, їх призначення та взаємодія. Мета: Ознайомити учнів з основними цифровими пристроями, їх призначенням та як вони взаємодіють один з одним. Легко, інтерактивно та цікаво!
Перегляд файлу

Конспект уроку «Інформатика»  для 4 класу

 

Тема: Цифрові пристрої, їх призначення та взаємодія.

Мета: Ознайомити учнів з основними цифровими пристроями, їх призначенням та як вони взаємодіють один з одним.

 

Обладнання: навчальна презентація, фізкультхвилинка, гімнастика для очей (електронна).

Тип уроку: комбінований

Форма проведення: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Програмне забезпечення: браузер, підключення до мережі Internet.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

Пролунав уже дзвінок.

Починається урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Тож і ми часу не гаємо -

Працювати починаємо.

2. Енергізатор «Настрій емодзі»

- Оберіть відповідну реакцію (смайлик на екрані), який відповідає вашому емоційному стану і покажіть її у своєму виконанні.

                                                               

3. Перевірка готовності до уроку

- Перевірте, щоб у вас на столі не було нічого зайвого та не заважало вам плідно працювати.

 - Пропоную перевірити, чи всі пам’ятають про правила поведінки та техніку безпеки під час роботи з комп’ютером. Прошу приєднатися до коротенького тестування на платформі Всеосвіта: https://vseosvita.ua/test/start/doo095

 

II. Актуалізація опорних знань

1. Питання-ребуси

   - Вчимо учнів розв'язувати питання-ребуси. Звертаємо увагу на ребуси пов'язані з цифровими пристроями та їх призначенням. (використовуємо демонстрацію презентації). Наприклад, "Цей пристрій має клавіатуру і допомагає нам писати листи та переглядати веб-сайти. Що це?" (відповідь: комп'ютер).

 

2. Фронтальне опитування.

1. Що таке цифровий пристрій?

2. Назвіть декілька прикладів цифрових пристроїв.

3. Як ви використовуєте цифрові пристрої у своєму повсякденному житті?

 

Завдяки цьому фронтальному опитуванню ми перевіряємо рівень знань учнів на тему цифрових пристроїв та їх призначення, а також виявляємо, які питання потребують додаткового пояснення чи поглиблення обговорення на уроці інформатики.

 

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

1. Оголошення теми уроку.

     Тож приготуйтесь до захоплюючого подорожування у світ цифрових пристроїв та їх можливостей, яке ми розпочнемо сьогодні!

 Попрацюємо над Хмарою слів

(використовуємо платформу  Mentimeter)

https://www.menti.com/alezr6yhtc2m

-         Діти, розгадайте загадку:

На столі його ми бачим часто,

Допомагає нам завжди вдома.

Слова, музику він вміє зберігати,

Інтернетом може спілкувати.

      Що це за диво в нашому світі?

Вгадали, це... (комп'ютер)!

 

На цьому уроці ми дослідимо різні цифрові пристрої та дізнаємося, для чого вони призначені. Ми розглянемо їхні основні функції та вивчимо, як ці пристрої взаємодіють один з одним. Після цього уроку ви зрозумієте, як важливі цифрові пристрої у нашому сучасному світі та як вони полегшують нам повсякденне життя.

 

2. Метод «Мікрофон»

- Діти, що ви очікуєте від уроку? (Я очікую, що на уроці буде цікаво, очікую дізнатись про щось нове, корисне).

- Діти, щоб ваші очікування справдились, треба бути уважними та активними на уроці.

 

ІV. Пояснення нового матеріалу

1. Поняття "цифровий пристрій":

   Пояснення, що таке цифровий пристрій: це пристрій, який вміє обробляти та зберігати інформацію у цифровому (цифровому) вигляді.

 

  Основні цифрові пристрої та їх прихначення :

   - Вивчення різних цифрових пристроїв та їх призначення.

   - Перелік прикладів: смартфон, комп'ютер, планшет, ноутбук.

 

 Пояснення, як цифрові пристрої можуть взаємодіяти між собою  з елементами демонстрування презентації або роботи з підручником: § 2. ст. 10-14

 

2. Фізкультхвилинка , гімнастика для очей:

- А зараз діти, я вам пропоную трішки відпочити.

 Дамо відпочити і вашим оченяткам.

  https://www.youtube.com/watch?v=qWPw0h4KPLQ

 

3.  Гра "Правда або ні":

   Використовуємо ігровий підхід, ставлячи запитання типу:

- Чи може комп'ютер готувати їжу? (Ні)

-  Смартфон може використовуватися для здійснення дзвінків і відправлення повідомлень. (Правда)

- Комп'ютер може використовуватися для перегляду веб-сайтів та написання листів. (Правда)

- Планшет - це цифровий пристрій для відкриття консервних банок. (Ні)

 

Після відповідей учнів, пояснюємо, чому деякі відповіді є правильними, а інші - ні. Гра допомагає учням розширити свої знання про цифрові пристрої та їх призначення, а також розвиває їх критичне мислення.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. - Інтерактивна вправа :

Пристрої комп’ютера:

  https://learningapps.org/watch?v=pvkhr69fj23

  -  А ще я пропоную пройти цікавий вебквест, який я для Вас створила:

https://vseosvita.ua/1e.g65

2.  Домашнє завдання у Вас сьогодні творче:

Придумайте і намалюйте «ідеального цифрового помічника» - пристрій який буде Вам завжди допомагати у повсякденному житті. Обов’язково дайте йому назву, придумайте функції, які він повинен виконувати. На наступному уроці пропоную поділитися своїми помічниками.

VІ. Підсумок уроку 

1. Рефлексія 

Продовжіть речення:

    Сьогодні на уроці ми вивчали …

    Мені було цікаво…

    Я зрозумів, що…

    Я навчився…

    Для мене важливо….

    Мені було важко …

2. Оцінювання

- Ви сьогодні були справжні молодці, працювали активно. Я радію Вашим успіхам!!!

3. Прощання

- Дякую за урок! Мирного вам неба та успіхів! До нових зустрічей!

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку