Загадки на уроці музики
це й джерело нових знань. Багато з них розвивають кмітливість, увагу, а ще вчать розуміти музику.
Дітям подобається відгадувати загадки.
Загадки розвивають фантазію дітей. Учні активно включаються в розумову творчість. Відгадування загадок загострює і дисциплінує розум, привчаючи дітей до чіткої логіки, до міркування. Розгадування загадок розвиває мислення дитини, її спостережливість, здатність до аналізу, узагальнення, формує уміння самостійно робити висновки.
За допомогою загадок можна створювати проблемні ситуації на уроках музики, адже кожна загадка містить нестандартне завдання, яке викликає жвавий інтерес.
Загадки — це стислі твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою,— отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.
Тому сміливо їх використовуємо в навчальному процесі на уроках музичного мистецтва.
Музичні загадки.
Шість дірочок має,
Весело співає.
(Сопілка)
На всю оселю голосить
(Баян, акордеон, гармошка)
Ноти швидко впізнає.
(Скрипковий, басовий ключ)
Перед нотками рядками?
Хто рядок наш відкриває,
Місце нотам визначає?
(Скрипковий, басовий ключ)
В роті білі й чорні зуби.
Ти до них торкнись – готово,
Враз почуєш звук чудовий.
(Рояль)
В майстерні робилась,
А в руках заспівала
(Скрипка)
На нього дивиться оркестр,
А публіка його цінує
І віддає тепло сердець.
(Диригент)
Бо її матуся кожному співає.
(Колискова)
Є і струни, і педаль.
Хто ж він є?
Безперечно, це – знайомий наш ...
(Рояль)
І міхами розведеш,
Ще й натиснеш ґудзики –
Злинуть звуки музики.
Ось послухай трошки,
Хто співа?
(Гармошка)
Педалі жовтим золотом горять…
Мене з собою не внесеш у футлярі.
З могутнім форте, ласкавим піано,
І тому є той надзвичайно правий,
Хто називає нас…
(Фортепіано)
Ти почуєш спів чудовий.
(Губна гармошка)