22 червня о 18:00Вебінар: Telegram для навчання: практичні кейси зі створення вчителем каналу та бота

Цікаві творчі завдання для учнів початкових класів при вивченні теми «Іменник»

Про матеріал

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за темою; формувати вміння аналізувати іменник як частину мови;збагачувати словниковий запас школярів; розвивати мислення, орфографічну пильність, увагу, зв'язне мовлення; виховувати старанність, любов до історії та традицій рідного краю.

Перегляд файлу

 

 Цікаві творчі завдання для учнів початкових класів при вивченні

                    теми «Іменник»                                                 

 

     1.Прочитайте загадки і відгадайте їх. Із словами-відгадками складіть

речення.

       Я антонім слова «літо»,
       В мене біла тепла свита,
       Хоч мороз люблю сама,

       Адже звуть мене... (Зима)
       (прийшла, і, білосніжна, ось)

Ось і прийшла білосніжна зима.

       Я антонім шуму, стуку,
       Уночі без мене мука, І
       Для спочинку наймиліша,
       Відгадали, хто я? (Тиша)
       (землею, над, рідною, лягла, вечірня)
Над рідною землею лягла вечірня тиша.

 

     2.До поданих слів додайте назви позначення малят цих тварин. Складіть
загадку про когось із них.

У корови - телятко                               У зайця -.....,

У кози -.....,                                       У собаки -.....,

У кобили -.....,                                    У лося -.....,

У качки -.....,                                      У білки -.....,

У індички -.....,                                    У жабки -.....,

У курки -.....,                                      У кініки -.....,

У тигра -.....,                                       У їжачка -.....,

У лева -.....,                                        У борсука -.....,

У зебри -.....,                                       У ведмедя -......

(Полосата конячка травичку жує,
Напевне в родині моряк в неї є.)

 

     3.Запишіть речення за зразком:
Зразок: Того, хто живе в Індії - індієць.

Того, хто живе в Україні -
Того, хто живе в Росії - 

Того, хто живе в Америці -  

Того, хто живе в Франції -
Того, хто живе в Італії -

Того, хто живе в Японії -

Того, хто живе в Китаї -

Того, хто живе в Грузії -

 


  

     4. Допишіть словосполучення, утворивши зменшувальну форму іменника,

використовуючи антоніми. Складіть одне речення із словосполученням за
власним вибором.

Великий камінь - маленький камінець;

Великий прапор -

Могутній корінь -
Свіжий хліб -

Високий гребінь -
Великий ремінь -
Сильний голос -
Рідна стежина –

 

     5.Розставте речення в певному порядку, щоб утворилась зв'язна розповідь.
1. Клен ростиме в парку і милуватиме своєю красою. 2. Діти посадили розкішний клен. 3. Клен розправив своє розкішне гілля. 4. Клену сподобалось місце у міському парку. 5. Дощик напоїв клен цілющою водичкою.

 

     6.Встав у речення слова, які краще пояснюють поняття:

а) Темно-коричневий ... , що живиться насінням ялинових і соснових ... - це
шишкар.

б) Маленький, сіренький, по подвір'ю стрибає, крихти збирає. Це - ... (горобець).

в)…, ... - це заєць.

г) Він щовечора літає, шкідливих комах поїдає, а спить вдень вниз головою.
Це - ... (кажан).

д) … гість із півночі - це снігур.

е) …, …, ... - це білка,
є) …, …, ... - це лисиця.

 

     7.Доповніть тлумачення слів. Доведіть, що це назви істот.
Лікар - той, хто лікує.

Вчитель - той, хто ....
Будівельник - той, хто ....
Швець - той, хто ....
Кравець - той, хто ....

Копач - той, хто ....
Визволитель - той, хто ....
Пекар - той, хто ....

Хлібороб - той, хто ....

 

   8.Запишіть речення в такому порядку, щоб вийшов текст. Уникай повторень слів.

Українські пироги - страва унікальна. Тепер пироги знайшли визнання й в інших народів. Пиріг в українців - символ місяця. Крім наших предків, пирогів не ліпив ніхто. У пироги клали ягоди калини, кусочки яблук, сливи, вишні, кусочки ревеню.

 

 

     9.Замініть подані визначення одним словом і запишіть його. Складіть речення з одним із цих слів.

Той, хто вчиться в школі - (школяр)
Той, хто доповідає - (доповідач)
Той, хто спостерігає - (спостерігач)

Той, хто слухає - (слухач)
Той, хто читає - (читач)
Той, хто мудрує - (мудрець)
Той, хто мріє - (мрійник)

Той, хто мандрує - (мандрівник)
Той, хто людей рятує - (рятівник)

 

     10.Прочитай вірш. Склади кілька речень про хліб, щоб вийшла розповідь.
Пахне хліб,

Як тепло пахне хліб!

Любов’ю трударів

І радістю земною,

І сонцем, що всміхається весною,

І щастям наших неповторних діб —

Духмяно пахне хліб!

                     (П. Воронько)

 

     11. Від даних слів утворіть слова із суфіксами - ят -, -ат-:
Хлопчик - хлоп'ятко                           Курча -
Дівчина -                                       Гусеня -
Коза -                                          Індича -
Малеча -                                       Тигрик -
Пташка -                                       Левеня -
Ягня -                                          Котеня -
Лоша -                                         Зайченя -
Ведмежа -                                      Кроленя –

 

     12. Прочитай вірш. Запиши кілька речень про ліс, спираючись на головну думку вірша.

Спасибі людям, що зростили ліс!
За всі дуби спасибі, за ялини,
І за красу отих зелених кіс
Берізок, милих серцеві людини.

                                 (М. Познанська)

 

     13. Прочитай вірш про зиму. Використовуючи слова із вірша, склади опис зимового дня.

Ох, яка ж краса!
Сад увесь убрався в іній.
Проти сонця він, як синій.
Гілля до землі звиса, -
Ох, яка ж краса!

 

     14. Утвори від поданих іменників слова за зразком:
Зима, зимонька, зимовий, зимувати.

Зоря,...
Дим,...
Мороз,...
Туман,...
Сніг,...
Квітка,...

 

15. Встав у текст пропущені слова за змістом.

Завітала в гай              . Всі дерева в гаях стояли безлисті. Лише ялинка

красувалась своїм вбранням.

Послала             вітер і мороз на зелені              і сосни . Та дарма .

Ялиночки покололи їх своїми              . Мороз і             завили від           

і втекли геть з гаю. А ялиночки й досі стоять кожної зими             .

 

     16. Склади речення із такими словосполученнями, об'єднавши їх у текст: Сердитий мороз, холодний вітер, пухнастим снігом, біла ковдра, весела хурделиця.

 

     17. Подумай, на що схожі падаючі пухнасті сніжинки. Склади речення.

(на білих мух, на метеликів, на танок чарівних пушинок, мов пух із перини бабусі Зими).

 

     18. Подумай, яке небо над нашим краєм пізньої осені. Опиши його,
використовуючи слова: Похмуре, сердите, непривітне, захмарене, заплакане.

 

     19. Прочитай вірш. Опиши, яку картину зими ти уявляєш.
А земля, мов казка, чарівна і біла.
В інеї дерева, срібло скрізь блищить.
Де весною річка ніжно голубіла,

Там сьогодні біла стежечка біжить.

Всюди тихо-тихо, спокій. Мріє тиша.

/ такий чарівний, дивовижний світ.

Гілка не шелесне, вітерець не дише,

Лише червоніють снігурі між віт.

docx
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
3951
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку