Цікаві вправи до теми тижня "Моє Довкілля"

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей із розмаїттям навколишнього світу; розширити пізнання учнів у життєвому просторі; продовжувати формувати уявлення про красу природи; розвивати прагнення до дослідження, творчу фантазію, креативність мислення, інтерес до довкілля, зв'язне мовлення; спонукати творити красу власноруч; виховувати дбайливе ставлення до природи, естетичний смак.
Перегляд файлу

Вправа «Що таке довкілля?»

Попросіть дітей дати власні визначення цього поняттю та пояснити, чому вони думають саме так. За потреби задавайте уточнювальні питання:

  • Чи можна вважати довкіллям все, що ми бачимо навколо себе?
  • А чи можемо ми вважати довкіллям предмети неживої природи?
  • А як ви вважаєте, чи могли би ми з вами прожити без всього, що нас оточує?
  • Без чого, в першу чергу, ви не можете уявити собі довкілля?
  • Без яких предметів довкілля все ж таки можна було б обійтися?

Вправа «Що з чим пов’язано?»

Ця вправа навчить дітей швидко знаходити та виокремлювати зв’язки між різними предметами, навіть якщо спочатку здаватиметься, що деякі речі безпосередньо між собою не пов’язані, навчить мислити ширше та робити правильні висновки. Наприклад, попросіть учнів пояснити, як пов’язані між собою такі пари понять:

  1. Дерево – ліс. Більшість дерев росте у лісі.
  2. Меблі – квартира. Меблі купують для того, щоб облаштувати квартиру.
  3. Річка – риба. Риба живе у річці.
  4. Ялинка – іграшка. На Новий рік ми прикрашаємо ялинку яскравими іграшками.
  5. Зима – подарунки. Взимку ми святкуємо Новий рік. На Новий рік люди дарують один одному подарунки.

Гра «Аукціон»

Запропонуйте учням зіграти в цікаву гру, яка допоможе їм краще зрозуміти важливість певних предметів живої та неживої природи, а також дізнатися більше про їхні властивості. Крім того, діти тренуватимуться описувати те, що вони спостерігають, зосереджуючись на перевагах кожного предмета.

Орієнтовний час: 10 – 15 хв.

Хід гри: Один з учнів може стати ведучим аукціону (вперше це може бути вчитель). Ведучий обирає предмет, який буде розігруватися, наприклад, пензлик (загалом треба обирати предмети, які добре знайомі учням). Ведучий показує пензлик, вихваляє його, вказуючі основні переваги, а потім відкриває торг. Ті діти, які хочуть стати власниками предмета, мають розказати, чим саме він подобається та для чого знадобиться. Перемагає та отримує пензлик той учень, який наведе більше аргументів.

Вправа «Знайди відповідність»

Орієнтовний час: 5 хв.

Хід гри: Об’єднайте дітей у групи по двоє або по троє та роздайте їм конверти, в яких знаходитимуться картки із зображеннями живої та неживої природи. Попросіть учнів уважно роздивитися картки та розподілити їх на відповідні групи (живе – неживе). Потім подивіться, чи всі учні впоралися з завданням, запитайте, з якими предметами виникли труднощі та надайте необхідні пояснення.

Вправа «Як використовують рослини?»

Запропонуйте учням подумати та пригадати, які саме способи використання рослин вони знають. Наприклад, не тільки для вживання в їжу, а і для лікування, косметики тощо. Можна роздати дітям картки із зображеннями різних рослин (полуниці, липи, троянди тощо).

Квест «Що цікавого є на шкільному подвір’ї?»

Шкільне подвір’я – цілий світ, у якому школярі знайдуть багато цікавого! Але просто ходити та роздивлятися рослини чи камінчики сумно, а от виконувати нестандартні завдання – значно веселіше!

Хід гри. Розкажіть дітям, що на подвір’ї заховано скарб, який вони мають знайти, але для цього доведеться виконати кілька завдань. Об’єднайте дітей у дві або три групи та дайте кожній конверт із завданнями або картою – як вам буде зручніше. Завдання можуть бути найрізноманітнішими:

1. Знайти у шкільному дворі дерева, зашифровані у загадках:

Плечистий, коренастий
Та міцний, як зуб,
Виріс у дворі наш… (Дуб)

Чорно-біла одежина,
Зверху – листяна хустина.
Як весна – дарує сік, –
П’ємо радо цілий рік. (Берізка)

Навесні зеленіла, влітку засмагала,
червоне намисто восени вдягала. (Калина)

Що за диво? На гіллі
їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
та зелені кожушки. (Каштан)

2. Знайшовши на дворі загадані дерева, кожна команда виявить під ними конверти з наступним завданням. Це запитання, на які треба відповісти:

  • У якій послідовності змінюються пори року?
  • Як змінюється природа восени?
  • Які зміни ви бачите навколо?

3. Після правильних відповідей на ці запитання учні отримують нову підказку – напрямок подальшого руху. Наприклад, наступною зупинкою може бути кущ бузку, біля якого діти знайдуть конверт з новим запитанням: Які трави використовуються для заварювання лікувальних чаїв? (Варіанти відповідей: липа, м’ята, меліса, ромашка, малина тощо).

4. Учням треба знайти на шкільному подвір’ї рослини, з яких готують лікувальні чаї, на школьному подвір’ї. Біля них конверт з наступним завданням: «Знайти дерево, з якого вже майже осипалося листя». Коли всі команди дійдуть до нього, то знайдуть невелику скриньку, в якій сховані яскраві картки із осінньою природою.

 

docx
Додано
28 грудня 2021
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку