Дата __________ 1 клас
Тема тижня «Пригоди крапельки»
Тема дня Пригоди крапельки. Як мандрує вода?
Освітні галузі, які задіяні
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери, лего набори, вода, стакани, штучні, глобуси або карта світу.
Предмети, що інтегруються: я досліджую світ, українська мова, образотворче мистецтво, математика.
Зміст заняття:
Звучить приємна музика. Діти збираються в коло.
І. Вітання
Привітаймо Сонечко! 1 хв
Здрастуй дороге!
Привітаймо Квіточку!
Хай вона росте!
Привітаймо Дощика!
Лийся мов з відра!
Привітаймо друзів всіх!
Зичимо добра!
Метод «Водний привіт»
Чи знаєте ви цього персонажа? Так правильно це Капітошка. А давайте ми також станемо капітошками. Зараз ми привітаємося один з одним і передамо Капітошку по колу, адже тема нашого тижня «Вода», а Капітошка – це водяна крапелька. Побажаємо один одному вдалого дня та гарного настрою.
Звучить пісенька Капітошки. (Передається Капітошка із побажаннями)
Привітання один з одним.
Діти по колу передають Капітошку та вітаються.
Всі звертаються один до одного на ім’я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності.
- Діти, вчитеся дивитися один одному у вічі.
- Доброго ранку, Марійко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Миколко. Я рада, що ти з нами.
Вчитель: Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день.
Аплодисменти.
https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA 5 хв
В цей час виставляємо погоду і щоденні новини.
ІІІ. Щоденні новини
Вчитель: Погляньмо на наш календар. Про яку пору року у нім написано, намальовано?
Діти : Осінь!
Вчитель:А чому? Доведіть, що ще поки що осінь. Чудово!
Вчитель: Дякую. Чи хоче хтось додати новину? Можливо, хтось скаже, яка зараз краплинка стала?
Діти: Снігом.
Вчитель: Молодці, та це ще не все. 1 хв
Діти: Бурульками, льодом, інеєм.
- Діти, ви любите мандрувати?
-Розкажіть про свої мандрівки,
Чому люди люблять мандри?
ІV. Робота в зошиті ст.35 глобуси 5 хв.
У зошиті нашому теж оселилися крапельки
Фізкультпауза
Пісенька – Кап-кап 2 хв
Веселі краплинки після нашого дощику впали на математичні квіточки, а квіточки теж не прості, а живуть в них цифри.
На яку квіточку опуститься краплинка?
Дошка
ІV. Групове заняття 4 хв.
Вчитель: Тепер кожна група обирає собі зручне місце для роботи. У файлах у вас є пазли. Складіть картинку і ми дізнаємося, якою буває у природі вода.
Діти ( відповідають):Вода може бути і твердою ( снігом, льодом), і газоподібною (хмаркою), і рідкою. Слайд 4
Вчитель: Гарна робота.
Вчитель: Які ж ви всі спостережливі. Молодці. Сьогодні ми з вами будемо далі говорити про краплинку, навчимося рахувати, писати літеру Зз, з якої починається імя краплинки, відкриємо нове для себе.
V. Дослідження властивостей води. Чарівна лабораторія
Слайд5 5 хв
Дослід — відтворення якого-небудь явища або спостереження за новим явищем у певних умовах з метою вивчення, дослідження. Дослід — однократне виконання усіх необхідних операцій для отримання одного експериментального результату (Експериме́нт — це сукупність дослідів).
Дослід 1.
Дайте дітям два стаканчики, один – з водою, інший порожній.
–Акуратно переліть воду з одного стаканчика в інший. Чи ллється вода? Чому? (Тому, що вона рідка.).
-Що було б, якби вода не була рідкою. (Якби вона не була рідкою, вона не змогла б текти в річках і потічках, не текла б з крана.)
Дослід 2.
Слайд 6
Дослід 3.
Висновок: чиста вода не має запаху.
Дослід 4.
Приготуйте склянку з водою, а я іншу приготувала – з молоком. Опустіть ложку в стакан з водою, іншу – в стакан з молоком.
Висновок: вода прозора.
Підсумок: вода – рідина, яка не має власної форми, вона набуває форму посудини, у яку її наливають. Вода безбарвна, без смаку і запаху.
VІ. Тест з лего 3 хв. Слайд8
V. Бесіда «Вода – непосида»
5.1. Перегляд відеоролика вірш. Поміркуйте над тим, чому
воду називають непосидою?
З роси, з морів, річок і плес
Вода, як перейде у пару,
Одразу ж лине до небес,
Щоб утворити в небі хмари
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Знов перейти у пару
І повернутись в хмару,
І впасти з хмар на ниви
Як сніг, як град, як злива.
Цей шлях, що вона робить,
І зветься колообіг.
- Що ви зрозуміли? (Крісло автора) 3 хв
5.2.- На столі малюнок – схема.
Розгляньте малюнок і обговоріть, як «мандрує» вода в природі (Додаток 7)
5.3 Інсценізація казочки «Мандрівка води» 5 хвилин
- Дякуємо дівчаткам. Артистичні, працьовиті. Супер , круто.
Підсумок уроку
А зараз – час перерви. Дякую за роботу. Відпочиваймо!
1