Урок з математики " Складання і обчислення прикладів на додавання і віднімання.Написання цифр.

Про матеріал
Вчити дітей складати і обчислювати приклади на додавання і віднімання,користуючись предметними малюнками,числовим відрізком.Закріплювати усний рахунок та геометричний матеріал.Розвивати обчислювальні навички,виховувати спостережливість.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з математики

 на тему:

«Складання і розв’язування прикладів на додавання та віднімання.

 Написання цифр.»

 

Вид уроку:
урок-екскурсія в казку ,,Червона Шапочка”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема. Складання і розв’язування прикладів на додавання та віднімання. Написання цифр.

 

Мета. Продовжувати вчити складати та розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками, числовим відрізком. Закріплювати усний рахунок та геометричний матеріал. Розвивати обчислювальні навички, мову, пам’ять, мислення. Виховувати увагу, спостережливість, бережливе ставлення до природи та бажання вчитися.

 

Обладнання: таблиці, малюнок горобчика, лялька Червона Шапочка.

 

Тип уроку. Повторення і закріплення вивченого.

 

Вид уроку. Урок-екскурсія в казку ,,Червона Шапочка”.

Хід уроку

 

І. Організація класу. Привітання гостям.

Ви вже, діти, не малі,

Ви у школі – школярі!

Ви вчитеся вчитися

Й залюбки трудитися.

Наш девіз: ,,Граючись – навчаємось!”(Відповідь дітей)

 

ІІ. Вступна бесіда вчителя. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогодні на урокі математики ми вирушимо на екскурсію в казку.

- А в яку?!... Відгадайте!

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онучка несла...

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься? Хто б відповів?

(Червона Шапочка)

- А хто поведе нас в казковий ліс? Здогадались?! Хто буде нашим екскурсоводом?

(Показ ляльки – Червоної Шапочки)

- Заплющили очі! Ми з вами зараз потрапимо в казку!

- Діти, відкрийте очі! Ось ми і в казці.

- З нашим екскурсоводом, Червоною Шапочкою, ми зустрінемось з мешканцями казкового лісу, з цікавими віршами, математичними загадками та іграми, будемо повторювати і закріплювати вивчений матеріал.

 

ІІІ. Усна лічба.

Першим нас зустрічає – Горобчик...

Він нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував!

1. Вчитель рахує і навмисно пропускає числа

1, 2, * , 4, 5, *, 7, *, 9, 10. ( Я не згоден...)

- А навпаки, в зворотному боці, не навчився Горобчик рахувати.

- Давайте його навчимо! (Від 10 до 1 – лічба хором).

2. Горобчик хоче пограти з вами в гру ,,Лічи вперед, лічи назад”.

8 –лічи вперед,

5- лічи назад,

6- лічи вперед,

3- лічи назад.

3. Робота в парах. Гра ,,Лічи вперед, лічи назад”.

- Діти, попрацюйте в парах, а горобчик вас послухає.

4. Завдання.

Відомо, що Червона Шапочка несла в кошику пиріжки своїй бабусі. У кожному наступному кошику на 1 пиріжок більше, ніж у попередньому. Знаємо, що у другому кошику – на 5 пиріжків.

Малюнок на дошці

 

ІV. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в казкових зошитах.

- Горобчик летить з нами і хоче, щоб ви розгорнули зошити, попрацювали в них.

- Сьогодні в нас 26 листопада, отже, напишіть каліграфічно 1 рядок цифри 2 і 1 рядок цифри 6.

- Підкресліть в кожному рядку красуню-цифру.

2. Задачі-вірші.

- А ось і задачі-вірші про птахів пропонує нам Горобчик.

1. Три ворони посварились,

Бо зернят не поділили.

На їх шум ще три примчало,

Скільки разом птахів стало? (3+3=6 – запис в зошити прикладу)

2. Пташка мала пташенят

П’ять веселих маленят.

Раптом трапилась біда,

Випало одно з гнізда.

Скільки пташенят тоді

Залишилось у гнізді? (5-1=4 )

3. Жовтогруді 3 синиці

Їли сало в годівниці.

Одна добре попоїла,

Заспівала й полетіла.

Скільки птахів, підкажіть.

Залишилось на обід? ( 3-1=2 )

4. Каже мати-квочка:

,,В мене два синочки і 4 дочки”

Скільки діточок у квочки? (2+4=6)

-Діти, хто уважно слухав задачі Горобця?

- Яка пташка виявилася зайвою? (Квочка)

-Чому? (Це свійський птах)

- В лісі, де йде Червона Шапочка і ми з нею, росте зелена травичка, дерева, співають веселі пташки, літають над квіточками бджоли – збирають медок.

Фізкультхвилинка

Бджоли в вуликах сидять,

І із вуликів глядять.

Погратися захотіли-

Полетіли – полетіли.

Трава низенька-низенька,

Дерева високі-високі.

Вітер дерева

Колише, гойдає,

То вправо, то вліво нахиляє.

Пташки у вирій летять, відлітають,

А діти тихенько за парти сідають.

- Діти, а чому пташки летять у вирій? (Бо буде зима, холодно, голодно)

- А як ми допоможемо пташкам? (Підгодуємо їх)

3. Гра ,,Збери горішки”

- Крокуючи лісом з Червоною Шапочкою, ми зустріли Білочку. Допоможемо їй зібрати горішки – запаси на зиму. А для цього розв’яжемо приклади (на горішках)

8+1= 4+2= 6-1= 7-1=

- Допомогли Білочці, тепер взимку їй буде чим поласувати.

4. Порівняння чисел. Самостійна робота.

- А далі Червона Шапочка потрапила на лісову галявину з чарівними квітами. А над квітами кружляють бджоли. Щоб пройти через галявину, треба прокласти стежку – порівняти числа.

Самостійна робота ( > , <, = )

4 ... 6 10... 3

8 ... 2 9 ... 10

5 ... 5 2 ... 4

- Перевіряємо роботу.

- Молодці, із завданням бджілок ми впорались, тому вони вам приготували вірш Анатолія Костецького. Послухайте.

... І квітку лісову не стану рвати,

ЇЇ додому я не понесу.

Бо вдома їй джмеля не погойдати

І не попити ранками росу...

Природа – наш дім. Любімо і оберігаймо його. Запам’ятайте це.

5. Робота з геометричним матеріалом.

- У казковому лісі Червона Шапочка раптом зустріла Вовка. Вона просить вашої поради.

- Малята, якою стежиною вона швидше зможе дійти до бабусиної хатки?

- Діти, яку лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму)

- А ось ця? (Криву)

- То що ж ми порадимо Червоній Шапочці? (Йти до бабусі прямою стежкою)

- Чому? (Бо вона коротша)

- Давайте в цьому переконаємося. (З малюнка знімаються обидві стежини-дротини. Для контрасту вони різного кольору. Склавши їх разом, витягую криву стежину і діти переконуються, що пряма стежина коротша).

- Щиро вдячна вам Червона Шапочка, тепер вовк її не перехитрує.

- А для вас від неї цікаве завдання. Подивіться уважно на малюнок.

- Які геометричні фігури тут є? Скільки трикутників, квадратів, прямокутників, кругів?Підійшли ми до бабусиної хатки, перехитрували вовка, екскурсія завершилась.

 

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобалась екскурсія в казку ,,Червона Шапочка”? Чим саме? Що вам найбільше запам’яталося? Попрощайтеся з Червоною Шапочкою.

Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.

За роботу по заслузі щиро дякую вам, друзі!

1

 

doc
Додано
14 липня 2022
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку