ЦІКАВІ ВПРАВИ З ВИКОРИСТАННЯМ БЛОКІВ ДЬЕНЕША , ТАНГРАМ ТА ГЕОМЕТРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Про матеріал

Різні варіанти вправ для дітей з використанням БЛОКІВ ДЬЕНЕША , ТАНГРАМ ТА ГЕОМЕТРИЧНОГО МАТЕРІАЛУ

Перегляд файлу

C:\Users\admin\Desktop\155c49bebb57183.jpg 

                       

 

 

ЦІКАВІ ВПРАВИ з     ВИКОРИСТАННЯм БЛОКів    ДЬЕНЕША  , танграм та геометричного матеріалу

            C:\Users\admin\Desktop\logichni-bloki-djeneshaid-26652380754026_small11.png C:\Users\admin\Desktop\images.jpg

                                                                

 

                                                                  Підготувала 

                                                                  вчитель початкових класів

                                                                  Гончаренко Ольга Миколаївна

                                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Танграм – старовинна східна головоломка. З нею дитина вчиться аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об’єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель, а найголовніше – логічно мислити.

Розвивальні заняття необхідно обирати відповідно до віку школярів. Так, вивчаючи у початковій школі на уроках математики найпростіші геометричні фігури, учні можуть знаходити серед частин конкретні елементи, наприклад, трикутники, та рахувати їх. А завдання скласти з трикутників квадрат або трапецію підштовхне до висновку, що одні фігури можуть складатися з інших. 

З танграмом можна виконувати безліч цікавих завдань. Тому можна ускладнити завдання і запропонувати дітям, які вже вміють складати головоломку, зробити таке:

Дібрати фігури до схематичного малюнка, який слід заздалегідь роздрукувати. Учні можуть розкласти елементи на схемі або просто використовувати її як підказку, складаючи за прикладом. 

Відтворити зображення за контурами зразка. Завдання для учнів – викласти елементи всередині контуру, додаючи різні елементи один до одного. Це вимагає розвиненої уяви та вміння розділяти ціле на складові. 

Далі рівень ускладнюється. Учні можуть загадати зображення, а далі самостійно скласти його, знаходячи потрібні елементи. 

Логічні  блоками Дьєнеша   розробив та утілив в життя Золтан Ліг Дьєнеш (1916-2014) - угорський математик, психолог і педагог, професор Шербрукского університету.

Автор ігрового підходу до розвитку дітей, ідея якого полягає в освоєнні дітьми логіко - математичної компетенції за допомогою захоплюючих логічних ігор, задач та завдань.

Дидактичний матеріал ґрунтується на методі заміщення предмета символами і знаками (метод моделювання).

 

 

Блоки відносяться до типу іграшок, з якими грати можна не один рік шляхом ускладнення завдань від простого до складного.

Задачі методики:

•Розвивати логічне мислення;

•Формувати уявлення про математичні поняття - алгоритм, кодування інформації;

•Розвивати уміння виявляти властивості в об'єктах, називати їх;

•Ознайомити з формою, кольором, розміром, товщиною об'єктів;

•Розвивати просторові уявлення (орієнтування на аркуші паперу);

•Розвивати знання, вміння, навички, необхідні для самостійного вирішення навчальних і практичних завдань;

•Виховувати самостійність, ініціативу, наполегливість в досягненні мети, подоланні труднощів;

•Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію;

•Розвивати здатність до моделювання та конструювання.

Перший етап “Знайомство”

Перш ніж приступити до ігор і вправ, надайте дітям можливість самостійно познайомитися з логічними блоками. Нехай вони використовують їх на власний розсуд в різних видах діяльності. В процесі різноманітних маніпуляцій з блоками діти встановлять, що вони мають різну форму, колір, розмір, товщину.

Конструювання

Цей творчий напрям діяльності неможливо обійти стороною ні для однієї іграшки з геометричними фігурами.

 

 

Другий етап “Правила гри”

На другому етапі відбувається плавний перехід дитини на вивчення правил гри. Вивчення правил є важливим повчальним моментом, оскільки малюк не зможе без знань правил гри вирішити поставлені завдання від початку до кінця. У правилах міститься найважливіша інформація для дитини, яку педагог прагне йому донести.

Третій етап “Порівняння”

•Діти спочатку опановують вміння виявляти і абстрагувати в предметах одну властивість (колір, форма, розмір, товщина), порівнювати, класифікувати і узагальнювати предмети по кожній з цих властивостей;

-за двома властивостями (колір і форма, форма і розмір, розмір і товщина і т. д.);

-за трьома (кольором, формою і розміром; формою, розміром і товщиною; кольором, розміром і товщиною);

-за чотирма властивостями (колір, форма, розмір і товщина).

При цьому в одній і тій же вправі легко можна міняти міру складності завдання з урахуванням можливостей дітей.

Четвертий етап “ Мова символів”

дитина приходить до розуміння, що серія з двох і більше кроків наводить до одного результату. Автор системи назвав цю стадію символічною. Для опису карт ігор необхідно використовувати спеціальний мову у вигляді різних символів. Дитина створює в процесі гри власні символічні системи.

  позначають форму блоків;

  плями без форми – позначають колір блоків;

намальований будинок з декількома  вікнами позначає великий блок;

намальований малий будинок позначає малий блок;

 

 

намальована схематично товста людина – товстий блок;

намальована схематично худа людина – тонкий блок;

C:\Users\admin\Desktop\блоки\23418_html_77119f9e.png

C:\Users\admin\Desktop\блоки\z4924-7.png

C:\Users\admin\Desktop\блоки\f2df1d726e1ca063614551f3f3f5865b (1).jpg

C:\Users\admin\Desktop\блоки\p-21-600x429.jpg

 

 

 

 

Прикрась ялинку.

                  C:\Users\admin\Desktop\блоки\d4.jpg

П'ятий етап “Абстракція чисел”

Вчить розуміти сенс чисел. Ігри повинні спиратися на візуальне сприйняття - таблиці, картки, діаграми і т. д.

C:\Users\admin\Desktop\блоки\-13-638 (1).jpg

C:\Users\admin\Desktop\1403_2.jpg

Шостий етап “Варіативність”

Завершальний і найтриваліший етап, в ході якого дитині пропонуються різні варіанти описи карт ігор, визначаються специфічні правила, що дозволяють прийти до необхідним логічним висновком. Дитина з педагогом досліджує зміст понять аксіоми та теореми, а також вивчає правила переходу від аксіом до теорем.

 

Варіанти вправ

Вправа «Розпізнай фігури»

Принцип виконання: Запропонуйте учням розглянути малюнки та визначити, де і які геометричні фігури на ньому зображено.

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\-11-638.jpg

Розклади фігури за кольором и формою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підбери фігуру

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Підбери фігури\Палитра_1.png

 

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Підбери фігури\Палитра_2.png

 

Знайди геометричні фігури

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Пов’язане зображення

Скласти за поданим зразком

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Мислення\FB_IMG_1497180054435.jpg

C:\Users\admin\Desktop\блоки\0960f9c91760fa387e81e3fb72caf690.png
 

 

Склади малюнок з геометричних фігур

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Кольорова геометрія\IMG_1683.JPG

 

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Кольорова геометрія\IMG_1685.JPG

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\НУШ\Кольорова геометрія\IMG_1687.JPG

 

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\космос-шаржа-поверхность-некоторого-астерои-а-астрономия-я-етей-77381624.jpg

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\More-v-odnom-iz-ego-narjadov-risunok4.jpg

 

 

Виготов танграм (з кольорової вставки) і спробуй скласти подані фігури.

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\image096.jpg

 

http://www.babylessons.ru/wp-content/uploads/2011/01/24.jpg

https://myshadesofgray.files.wordpress.com/2012/10/tangram-men.png

 

C:\Users\Microstar\Desktop\Tcasa.jpg

C:\Users\Microstar\Desktop\free-vector-tangram-clip-art_107739_Tangram_clip_art_hight.png

 

C:\Users\Microstar\Desktop\free-vector-tangram-clip-art_107735_Tangram_clip_art_hight.png

C:\Users\Microstar\Desktop\Standing-bird-Tangram.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Порахуй кількість фігур

Напиши, сколько геометрических фигур присутствует на рисунке

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\9553cbf6a01f184a3aeff2bed017430d.jpg

Результат пошуку зображень за запитом "зайчик анимация"Потрібно розподілити фігури між персонажами таким чином, щоб один отримав всі круглі, а інший всі червоні.

Результат пошуку зображень за запитом "ежик анимация"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відремонтувати автомобіль, підставивши відсутні геометричні фігури; назвати всі фігури

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\8392-raskraska-.jpg

C:\Users\admin\Desktop\НУШ\Geometricheskie-figury-kartinki-17.jpg

 

Розстав блоки так, щоб вони не повторювались за розміром і формою

C:\Users\admin\Desktop\блоки\slide-16.jpg

Розстав блоки так, щоб вони були одного кольору, але не повторювались за розміром і формою

 

C:\Users\admin\Desktop\блоки\slide-25.jpg

Гра «Закінчи рядок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Знайди і порахуй фігури

C:\Users\admin\Desktop\26-02-28.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
31 березня 2020
Переглядів
5624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку