ЦІКАВІ ЗАВДАННЯ З ХІМІЇ ПІД ЧАС ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Вивчення хімії повинно бути цікавим та захопливим процесом. Хімія допомагає розкрити та пояснити таємниці того, як речовини взаємодіють між собою та як формуються нові сполуки. Ця наука відіграє ключову роль у багатьох аспектах нашого життя, від медицини та побутової хімії до промислового виробництва та охорони навколишнього середовища.
Вивчення хімії може бути цікавим з багатьох причин:
Для того, щоб зробити вивчення хімії ще цікавішим і змусити учнів долучитися до процесу навчання, я хочу поділитися цікавими завданнями для дистанційного навчання, які допоможуть зануритися в світ хімії і розкрити її незвідані глибини. Вони розкриють секрети реакцій, структури молекул, елементів періодичної системи та багато іншого.
Завдання, які прописані в цій статті, є не лише інтелектуальним викликом, але й можуть стати джерелом натхнення та зацікавленості для учнів у галузі хімії. Нехай ця подорож у світ хімії стане захопливою подією для всіх, хто бажає розкрити та розіграти роль хіміка в сучасному світі. Дані завдання найкраще використовувати для дистанційного навчання.
Одним з таких цікавих завдань є – побудова хмаринки слів. Приклад завдань розташований за посиланням [1]. Приклад хмаринки зображено на рис.1.
Рис.1. Приклад використання хмаринки слів у 7-му класі ( на тему: «Прості та складні речовини»): https://wordart.com/edit/yh4r45g2j1z6 [1].
Побудова хмаринки слів (або словнику) є чудовим інструментом для візуалізації та організації понять або термінів у галузі хімії. Хмаринка слів відображає частоту використання слів чи понять, розміщуючи їх у вигляді хмари, де більш важливі та часто вживані слова відображаються більшими та ближчими до центру.
Ще одним цікавим завданням може бути: використання ребусів, їх можна згенерувати допомогою сайту rebus1.com можна. Приклади зображено на рис.2 та рис.3 [2]:
Рис.2. Ребус до уроку в 7-му класі на тему: «Прості та складні речовини» (Кисень)
Рис.3. Ребус до уроку в 8-му класі на тему: «Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число (Радіус атома)
Ще одним цікавим відкриттям для мене було: сайт JustClass. За допомогою нього можна здійснювати перевірку домашнього завдання можна проводити за допомогою сайту JustClass (деякі приклади завдання наведені нижче в конспекті та за посиланням https://justclass.com.ua/hw/11dcc7b0 [3].
Проте великим мінусом є те, що цей сайт надсилає багато, на мою думку, не потрібної інформації та реклами, як для вчителів, так і для зареєстрованих користувачів. Наприклад, про курси підвищення кваліфікації вчителям та додаткові курси для дітей. Деякі приклади завдань зображено на рис.4 та рис.5
Рис.4. Вигляд завдання на JustClass
Встанови відповідність
s - орбіталь
р - орбіталь
d - орбіталь
f – орбіталь
1) має форму кулі
2) складна форма, що передбачає різні варіанти поєднання "гантелей", "кіл" тощо
3) має форму гантелі, або об'ємної вісімки
4) найскладніша форма орбіталі
Ще одним цікавим додатком, яким я користуюсь під час дистанційного навчання для створення мультимедійних програм на дошці https://learningapps.org . Приклади зображено на рис. 5 та 6 [4].
Рис. 5. Завдання на тему: «Види оксидів в 8-му класі» [4]
Рис.6. Вигляд завдання у 8-му класі на тему: «Лужні елементи» [5].
Таким чином, щоб зацікавити дітей до вивчення хімії слід вчителю проявити творчість та наполегливість, і використовувати в своїй практиці цікаві та інтерактивні методи навчання. Наприклад, використання віртуальних лабораторій для проведення експериментів, відеоуроки з демонстрацією хімічних реакцій та властивостей речовин, інтерактивні вправи та головоломки, які стимулюють логічне мислення. Також важливо забезпечити можливість спілкування та обговорення з іншими учнями та викладачами через форуми або онлайн-дискусії. Додатково можна використовувати цікаві факти та приклади з реального життя, щоб підвищити інтерес до вивчення хімії. Важливо також враховувати індивідуальні інтереси та потреби учнів, щоб зробити навчання максимально цікавим та корисним для них.
Список використаних джерел