Цікаві завдання з теми «Текст»
Мета: систематизувати та узагальнити знання учнів за темою «Текст»; перевірити рівень мовних знань і вмінь з теми; розвивати акуратність; виховувати культуру оформлення письмових робіт.
1. Прочитай текст. Добери до нього заголовок і поділи на абзаци. З’ясуй, який це текст постав галочку біля правильного варіанта.
Птахи навесні завжди повертаються додому. Вони летять із вирію великими зграями. Першими прилітають з півдня граки. Навіть якщо ще не зійшов сніг і вночі морозець прихоплює землю, вони вже вдома. Граки – справжні вісники весни. Поступово повертаються додому й інші пташки: лелеки, солов’ї, зозулі, качки. Радісним співом наповнюються гаї, ліси, поля та луки. Співуни закликають тепло, будять сонечко після довгої зими. Саме з прильотом пташок до рідних країв настає справжня весна.
2. Знайди в тексті з попереднього завдання засоби зв’язку та випиши їх.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Прочитай текст. Визнач його тему та мету.
Золоті стрічки
Ростуть біля криниці дві берези. Опустили зелене віття. Розчісує їм коси вітер. Радують веселою пісенькою птахи. Тихо шепоче листя берізок. Це вони про щось безтурботно розмовляють.
Однієї ночі стало холодно. На траві заблищали білі цяточки льоду. Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золоті стрічки.
Зійшло сонечко. Розтопило цяточки льоду. Подивилося сонце на берези та не впізнало їх. У зелених косах – золоті стрічки.
(За творами В. Сухомлинського)
Тема тексту
Мета тексту
4. Доповни текст поданими у дужках підходящими словами за змістом. Спиши .
Друзі (мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану берізку. Вона (росла, стояла) поруч із кремезним дубом. Її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Ніжне зелене листячко почало (в’янути, слабшати). Хлопчики (порадилися, обговорили), як допомогти деревцю. Вони (підняли, підвели) берізку і (прив’язали прикріпили) до кремезного дуба. Так (подружилися, потоваришували) кремезний дуб і тендітна красуня берізка.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________