Цікаві завдання з української мови для учнів 3-х класів
Склала – вчитель початкових класів Ліцею №4 «Успіх» Краматорської міської ради – Недайкаш Оксана Олександрівна
Згадавши відомі крилаті фрази і їх значення, відгадайте загадані слова.
Знайди логічну закономірність у розміщенні слів й допиши ще одне
(з поданих у дужках)
А) Шкандибати, крокувати, бігти, ... (плестися, йти, мчати, марширувати)
Б) Метр, літо, кілограм, черепаха, ... (телевізор, холодильник, бібліотека)
Злий, чорний, широкий, небезпечний, ... (добрий, недовірливий, безтурботний)
Ліс, вітер, калина, морозиво, ... (велосипедист, шофер, водолаз)
(Закономірність вибору – у кількості складів, яка зростає)
Знайди закономірність розташування слів й допиши решту слів.
Абетка, автобус, агітатор, аґрус, ... (аероплан, акація, адреса)
Перетвори хибні судження на правильні.
У слові ячмінь звуків більше, ніж букв.
У слові щавель звуків менше, ніж букв.
У слові вальс звуків стільки ж, скільки і букв.
Знайди хибне судження і перетвори його на правильне.
Скільки в слові голосних, стільки в ньому і складів.
Буквою щ позначають приголосний [ щ ].
Односкладові слова не можна переносити.
У слові день букв більше, ніж звуків.
Склади два речення зі словом зірка так, щоб у першому
цей іменник відповідав на питання що?, а в другому – на
питання хто?
Вставте числа, числівники у відомі фразеологізми.
Відчувати себе безмежно щасливим - на …небі від щастя
Дуже розумний - ... п'ядей у лобі.
Куди завгодно, куди захочеться - на всі ... сторони.
Дуже мало, не вистачає - на ... зуб.
Схожі, відрізняються - як ... краплі (води).
Одночасно зробити дві справи, домогтися здійснення двох цілей - вбити ... зайців.
Для позначення людей, які не виконують обіцянки, кажуть: у нього ... п'ятниць на тижні.
Розгадай ребуси. Запиши відгадки і синоніми до них.
(абетка)
(світлина)
(держава)
Розгадай ребуси. Запиши відгадки і антоніми до них.
(жадібність)(відпочинок)
Запиши слова за фонетичною транскрипцією. Визнач в них кількість звуків і складів.
[н`і`хт`і], [знан`:а ], [мал`у`к], [шчас`т`а] ,[йуна́к], [д'ійéта], [здорóвйа], [л'удина], [украйіна], [йáблун'а]
Продовж ряд синонімів.
Сонечко світить, …, … .
Сніжинки падають, …, … .
Ліс шумить, …, … .
Струмок співає, …, … .
Хмарина пливе, …, … .
Стежка в’ється, …, … .
Прочитай прислів’я. У кожному прислів’ї підбери пропущене слово, протилежне за значенням до виділеного.
Краще своє мале, ніж чуже ... .
З великої хмари ... дощ буває.
Добрі люди умирають, а діла їхні ... .
Праця чоловіка годує, а ... марнує.
Ластівка день починає, а соловей … .
Посієш вчасно, … рясно.
Віднови деформовані прислів`я.
руках здоров’я Твоє в твоїх.
щастя здоров’я Без немає.
за багатство Здоров’я дорожче.
за Здоров’я не купиш гроші.
Поясни значення прислів`я, яке тобі сподобалось найбільше.
Склади речення, добери заголовок. Запиши утворений текст.
а) верба, священним, деревом, є
б) в, пiснях, оспiвана, вона, народних, словами , багатьма , ласкавими
в) вербу, тримають, освячену, образами, за
г) букети, котикiв, з, вербових , є, найкращим, для, подарунком, рiдних, знайомих, та
Запиши, розкриваючи дужки.
(До)школи (по)чинай (з)биратися звечора. (По)дивися (роз)клад, (при)гадай, які уроки чекають (на)тебе завтра, й (по)чинай готуватися (до)зустрічі (з)ними.
Розбий слова на три групи за співвідношенням звуків і букв. Запиши у три стовпчики: у перший – слова, у яких звуків більше, ніж букв, у другий – слова, у яких звуків менше, а в третій – слова з однаковою кількістю звуків і букв.
Сім’я, яблунька, багаття, Україна, їдять, сяє, щастя, дзвінок, п’ять, дзеркальний, мальовничий, їдуть.
Уяви себе редактором і відредагуй текст на свій розсуд. Виправ помилки та додай слова за змістом.
Зема — ____________ пора року. Морозець залишайе _____________ візерунки на викнах. Мені подобається, коли на вулиці вся дарога вкрита ______________ килимом. А якщо випав либкий сніг, то можна злєпити _____________ й пограти в ____________. Взимку відзначаюдь _____________ свята: в грудні Новий рік, а в січні — різдво.
До іменників, які відповідають на питання що? хто?, добери іменники, що відповідають на питання хто?
Школа - _____________________
Лікування - _____________________
Сад - _____________________
Добери українські відповідники до запозичених слів.
шопінг – __________________________________________________________
ґаджет – __________________________________________________________
рюкзак – ___________________________________________________________
лайк – _____________________________________________________________
меседж, смс – _________________________________________________________
Порівняйте ознаки людей з характеристиками тварин. Допишіть порівняння.
1. Повільний, мов … .
2. Маленький, наче … .
3. Голодний, як … .
4. Неповороткий, мов … .
5. Працьовита, як … .
Запишіть речення, добираючи з дужок правильний варіант.
1. Я планую прочитати цю книгу (протягом, на протязі) тижня.
2. У театрі бінокль стане тобі (в пригоді, в нагоді).
3. Наші думки (співпадають, збігаються).