Цікавинки на уроках фізичної культури в початковій школі

Про матеріал
Освіта україни переживає процес оновлення. Успішність цього процесу залежить від готовності вчителя до реалізації пріоритетних завдань модернізації освітньої діяльності.концепція Нової української школи висунула нові вимоги до професійного розвитку вчителя фізичної культури,серед яких - формування і провадження професійних компетентностей моделі навчання та реалізовувати свободу творчості учня. Розробка дає змогу ознайомитись з практичним матеріалом для проведення цікавих уроків фізичної культури в початковій школі.
Перегляд файлу

 ЦІКАВИНКИ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ПОЧАТКОВІЙ

ШКОЛІ

Практичний матеріал

 

Орієнтовні вправи - «станції» для використання на уроках фізичної культури 1-4х класах

I клас

  1. Переповзти по-пластунськи. Методичні вказівки. Дистанція – 1 мат по довжині, стежити за роботою колінами та ліктями.
  2. Підйом з положення лежачи на спині. Голова на гімнастичному маті, коліна зігнуті, руки за головою. Кількість разів визначає вчитель.
  3. Підтягування обома руками одночасно по гімнастичній лаві на животі. Дотримуватися дистанції за вказівкою вчителя.
  4. Перекат в сторону в угрупованні. Голова притиснута до колін. Дотримуватися дистанції.
  5. Розгинання рук в упорі лежачи, стопами зачепившись за рейку гімнастичної стінки. В.п. лежачи на животі, кисті рук під плечима, пальці вперед. Кількість разів визначає вчитель.
  6. Відштовхування ногами вперед на животі по гімнастичній лавці. Ноги прямі, руки за головою дотримуватися дистанції.
  7. Перекат в сторону витягнувшись («колода»). Пересування за рахунок перемахів ніг.
  8. Перехід по гімнастичній стінці. Висоту визначає вчитель. Страховка – гімнастичні мати  під стінкою.

II клас

Проповзти по-пластунськи ногами вперед. Дотримуватися дистанції. Використовувати натягнуту гумку (переповзти під гумкою).

Підйом з положення лежачи на спині біля гімнастичної стінки. Коліна зігнуті, голова на гімнастичному маті, руки за головою. Кількість разів визначає вчитель.

Підтягування по гімнастичній лаві на спині обома руками поперемінно, відштовхуючись п'ятами від лавки. Дотримуватися дистанції.

Пересування на високих четвереньках по гімнастичних матах  приставним кроком, на долонях, ступнях. Дотримуватися дистанції.

Пролізти за поперечиною («пожежні»). Вправу виконують, з обережністю і страховкою вчителя; під гімнастичної стінкою обов'язково покласти гімнастичні мати.

«Каракатиця» – пересування в упорі ззаду на четвереньках обличчям вперед. Можна пересуватися уздовж гімнастичних матів, випереджаючи один одного.

Пересування горизонтальне, по гімнастичній стінці з предметом в руці. Висоту вказує вчитель.

«Буксир» Удвох. Підтягування на гімнастичній лаві на животі. Хват за стопи. Дотримуватися дистанції.

«Павук» – пересування в упорі ззаду на четвереньках, потилицею вперед. Просування вздовж гімнастичних матів.

Пересування по гімнастичній стінці спиною до неї. Пересування уздовж стінки. Висоту вказує вчитель.  Біля стінки покласти мати.

Пересування по гімнастичній лаві, сидячи боком, без допомоги рук. Виконувати в швидкому темпі.

  «Гусениця» на середніх четвереньках в парах. Надалі можна пересуватися командами. Хват за щиколотки з внутрішньої сторони.

«Мости – містки» – прогин і вигинання спини в упорі на гімнастичних лавках. Упор по обидва боки лавки. Долонями на лавці, стоячи на підлозі на носках, витягнувшись. Голова піднята.

«Космонавти» – перекати в сторону, парами, тримаючись за руки. Використовувати дві доріжки по 3 мати. Дистанція – 1 мат по довжині.

Гра «Ковбої і амазонки» – стійка на гімнастичній лаві (одна рука попереду, інша ззаду, йоги з боків «коня» – лавки). Виконують по команді вчителя. В.п. сидячи верхи один за одним, діти «скачуть», стукаючи ногами по підлозі. За командою «Яр!» – відривають ноги від підлоги, стійка на руках.

Пересування бігом по периметру спортивного залу з поворотами на 360° за сигналом. Перехід на ходьбу з виконанням вправ для розвитку м'язів рук, ніг. Дотримуватися дистанції. Біг ритмічний, рівний. Дихання не затримувати, дихати рівномірно.

III клас

Проповзти по-пластунськи із затиснутим між колінами предметом (м'ячем). Просування за допомогою рук (ліктів)  на животі.

Просування з одного прольоту гімнастичної стінки на інший по діагоналі, в руці предмет (м'яч). Дотримуватися дистанції. Біля гімнастичної стінки покласти мати.

Пролізти змійкою в прольоти гімнастичної лавки. Дотримуватися дистанції. М'яч тримати перед собою. Подолати не менше 6 прольотів. Потім встати, випрямитися, виконати передачу м'яча кидком від грудей вчителю.

Пересування в повному присіді, боком, приставними кроками (під натягнутою гумкою).

Пересування по 3-й рейці гімнастичної стінки спиною до неї, подолати всі 5 прольотів. Біля гімнастичної стінки покласти мати.

Пересування у повному присіді за двома поставленим паралельно гімнастичними лавками («павук»). Лавки повинні бути нерухомими.

Лазіння по гімнастичній стінці за допомогою закріпленого над стінкою каната ( «скелелази»). Влізти за допомогою каната, спуск по гімнастичній стінці. Біля стінки покласти мати.

Гра «Поїзд». Перехід з положення упор лежачи в борцівський «міст». Всі учасники беруть упор лежачи над матами. За сигналом вчителя перший учасник проповзає в «тунелі» під «мостами». По наступному сигналу діти виконують перекид назустріч «поїзду» в положення борщівського «моста». Гра триває, поки всі учасниці не побувають в ролі поїзда. Якщо учасників багато, їх можна розділити на дві команди і використовувати дві доріжки з матів.

Гра «Ковбої і амазонки» на гімнастичних лавках (див. впр. 15 для II класу).

Ходьба різного виду (спиною вперед, на носках, на п'ятах, у повному присіді, з поворотом по сигналу вчителя). Дотримуватися дистанції.

IV клас

У IV класі вправи за методом колового тренування проводимо у вигляді естафет.

Методичні вказівки. Всі-елементи естафет повинні бути відпрацьовані на попередніх уроках. Повинна бути налагоджена чіткість в заміні обладнання між естафетами. Треба заздалегідь приготувати дошку, крейду, секундомір, призначити суддів із звільнених від занять учнів, пояснити їм правила підрахунку очок і їх запис. Приготувати предмет для передачі в естафеті.

Після побудови учнів в одну шеренгу виконати розрахунок на перший-другий. Звучать команди: «Другі номери, крок вперед! Шеренги, направо зімкнися!»Потім учасники сідають на гімнастичні лавки біля дальньої стіни спортивного залу; капітани команд (командири) сидять в центрі лавки.

        1-а естафета: покласти 2 канати паралельно уздовж спортивного залу, на гімнастичній стінці закріпити тонкі канати для підйому за їх допомогою. Біля канатів здійснювати страховку учасників.

Виконати перекат в угрупованні уздовж залу, добігти до гімнастичної стінки, піднятися на неї за допомогою канату, спуститися по рейках стінки, добігти до лавки, передати естафету з руки в руку.

        2-а естафета: встановити по 3 гімнастичні лавки вздовж залу.

Проповзти в прольоти гімнастичних лавок змійкою, добігти до гімнастичної, стінки, торкнутися предметом рейки, назад проповзти по тим же лавкам на животі, передати предмет наступному учаснику.

       3-тя естафета: щільно укласти поруч 6 матів (3 + 3) посередині залу, вздовж них з обох сторін встановити гімнастичні лавки.

Виконати перекати ланцюжком по 3учні. В.п.  лежачи на животі вздовж матів, хват руками за гомілки попереду лежачого учасника. Завершивши перекат сідають верхи на гімнастичні лавки. Примітка. Поки перекат виконує перша трійка, готується зайняти В.п. трійка іншої команди. За розрив ланцюжка нараховують 1 штрафне очко. Хват за гомілки зсередини.

      4-а естафета: Учасники команд сидять, на гімнастичних лавках, встановлених уздовж залу. У перших номерів у руках волейбольний м'яч.

Перші номери виконують передачу м'яча вліво (вправо) ззаду наступному учаснику. Останній в ряду гравець, отримавши м'яч, біжить вперед і, сівши на лавку, виконує передачу м'яча ззаду  і т.д.

Примітка. Естафету починають відразу, як тільки останній гравець команди завершив попередній етап.

        5-а естафета: Підготувати 2 великі «групові» скакалки, 2 кубика.

Учасники команд сидять на гімнастичних лавках попід стінами залу, в ході естафети поступово пересуваючись до його задньої стіни. У перших номерів у руках кубик. За сигналом вони з кубиком в руках здійснюють стрибки через скакалку, з-під неї вибігши, кладуть кубик на підлогу, стрибаючи на одній нозі, виконують ведення кубика до кінця залу встають на карачки (упор ззаду), кубик кладуть на живіт, добігають «каракатицею »до останнього сидить гравця команди, сідають поруч з ним і передають кубик із рук в руки, вперед.  Першим бере кубик і з ним вбігає під обертову скакалку і т.д.

        Примітка. По завершенні естафет підраховують очки і оголошують команду – переможницю. Комплекс рекомендується виконувати на 8 уроках поспіль, що складе закінчений цикл занять з ентенсивно-інтервального методу. Такі цикли доцільно повторювати 3-4 рази протягом року.

      Варіант 2.

      1 станція. Біг на місці (по сигналу учень прагне якомога частіше по черзі  колінами достати до гумового шнура, який підвішується горизонтально на висоті піднятого під прямим кутом стегна) .

      2 станція. Стрибки зі скакалкою (по сигналу учень прагне виконати якомога більше стрибків на двох ногах).

      3 станція. Підйом тулуба з положення лежачи на спині (за сигналом учень прагне виконати якомога більше рухів в початковому положенні ноги зігнуті в колінах).

     4 станція. Біг з закиданням гомілки (по сигналу  учень прагне якомога частіше по черзі торкнутися п'ятами тильної сторони долонь, розташованих в даний момент на сідничних м'язах).

         5 станція. Човниковий біг 3x10 (з високого старту).

        Перше заняття для учнів 3-4 класів (45хв)  можна побудувати приблизно так: Підготовча частина (5 хвилин).

        Основна частина (35-37 хвилин). Розучування вправ комплексу з підрахунком (20 хвилин). Визначення максимального тесту (10 хвилин).

       Заключна частина (3-5 хвилин).

        Розучуються вправи всім класом одночасно без зайвих перебудувань. Спочатку вправи 5 і 10 (див. приблизний комплекс) з палицями, потім 4 і 9, 3 і 7, далі 1 і 6 на лавках і нарешті 8 і 2. Бажано кожну вправу повторити 3-4 рази. Після цього учнів можна посадити на лавки і роздати картки. Коротко (5-7 хвилин) розповісти про заняття по методу колового тренування, в результаті яких розвиваються рухові якості в їх комплексному прояві; про систематичне збільшення дозування для всіх і в той же час з індивідуальним навантаженням для кожного. Навчити правильно робити записи у картці. Учні записують в картках прізвище, ім'я та інші загальні відомості і потім йдуть на зазначені місця (станції), готують для себе потрібні снаряди і записують в картки номер станції, на якій знаходяться (а наступні - в порядку проходження їх).

Перед виконанням першої вправи учні підраховують пульс (по команді) протягом 10 секунд (потім це число множиться на 6). Учитель нагадує, що на кожну вправу витрачається 1 хвилина: 30 секунд на виконання вправ з підрахунком, 30 секунд на запис результатів і перехід до наступної станції (активний відпочинок) по колу проти годинникової стрілки. Попередивши учнів про те, що починається визначення максимального тесту, що секундомір буде зупинений тільки через 10 хвилин, учитель командує: «Вихідне положення – прийняти! Вправу – починай!». Через 30 секунд: «Стій!» У такому ж порядку виконуються всі 10 вправ.

Потрібно уважно стежити за секундоміром і вчасно подавати команди. Після виконання останньої вправи знову по команді ведеться підрахунок пульсу протягом 10 секунд. Учням, у яких пульс після вправи перевищує 180-200 ударів в хвилину, на наступних заняттях пропонується знизити навантаження. Максимальне число повторень вправи за 30 секунд – це і є МТ, в залежності від якого встановлюється індивідуальна дозування на наступні 6 занять циклу. За екстенсивно-інтервальним методом дозування розподіляється приблизно так:

            II заняття:

  • навантаження дається для того, щоб вправа виконувалася в два рази повільніше максимального тесту, але з широкою амплітудою, найбільшою точністю.

    

            III - VI заняттях:

  •  дозування вчитель може змінювати залежно від підготовленості своїх учнів.

           VIII занятті (заключному в циклі)

  • визначається II МТ. Його показники і дані педагогічних спостережень служать відправним моментом для ускладнення або зміни комплексу на наступний цикл.

Усі 30 хвилин уроку займає тільки перше заняття по коловому тренуванні, а решта: 10 хвилин – якщо комплекс виконується один раз (одне коло); 20 хвилин - якщо комплекс повторюється двічі (два кола) і 30 хвилин – якщо комплекс повторюється три рази (три кола).

Вправи з дозуванням в одне коло доцільно проводити в перші або останні 15 хвилин уроку; з дозуванням в два кола – в останні 20 хвилин; в три кола – в останні 35 хвилин уроку.

Між повтореннями бажані 2-3 хвилинні паузи, під час яких виконуються спокійна ходьба, вправи на розслаблення і відновлення дихання

 

        Орієнтовні комплекси загальнорозвивальних вправ  в 1-4х класах

 

Комплекс №1

1 станція

Метання малого м'яча в ціль з відстані 3-6 м по горизонтально встановленій мішені.

2 станція

Повзання по гімнастичній лаві (підтягуванням лежачи на животі;  на колінах тримаючись руками за лаву), а також встановленої похило лаві на 3-4 рейці гімнастичної стінки, спуски по стінці однойменним і різнойменним способами.

3 станція

Перекати в угрупованні (вперед - назад).

4 станція

Присідання з різним положенням рук, а також з різними предметами.

Комплекс №2

1 станція

Згинання, розгинання рук (в упорі лежачи, на стегнах; в упорі лежачи, руки на гімнастичній лаві; в упорі лежачи).

2 станція

Лазіння по гімнастичній стінці однойменним і різнойменним способами.

3 станція

Вправи в рівновазі (ходьба по широкій або вузької опорі (перевернута лава), з різним положенням рук – зіскок прогнувшись з махом рук).

4 станція

Стрибки зі скакалкою.

 

 

 

C:\Users\Аня\Downloads\images.jpg

               

 

 

                        Урок фізичної культури з елементами  гімнастики

 

Комплекс №1                                                                                               Рис. 1

 

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris33_1.eps}

Для м'язів рук. В.п. упор лежачи, руки на гімнастичній лаві. Згинання та розгинання рук. Тулуб тримати прямо, при згинанні рук  грудьми доторкнутися  до лавки.

Для м'язів живота. В.п. сидячи на гімнастичному маті, руки за головою, ноги злегка зігнуті, закріплені, нахили назад з поверненням у В.п. нахил назад.

На гнучкість. В.п. стоячи, гімнастична палиця  вниз. Викрути вперед  назад.                                      C:\Users\Аня\Downloads\Без названия.png

Для м'язів спини. В.п. лежачи на животі, ноги закріплені під першою рейкою, руки за голову. Прогнутися в грудній частині тулуба, руки вперед-вгору. Повернутися у В.п.

Для м'язів ніг. В.п. стоячи на 3-5 рейці гімнастичної стінки, тримаючись руками за рейку на рівні пояса. Згинаючи ліву ногу, опуститися. Повернутися в В.п. Те ж з іншої ноги.

Для м'язів рук. В.п. вис на перекладені (хлопці), вис лежачи на перекладені (дівчата). Згинання та розгинання рук, доторкнутися підборіддям  до перекладени.

Для м'язів ніг. Стрибки на двох ногах через гімнастичну лаву з просуванням уперед, бігом повернутися назад і повторити стрибки у тому ж

 напрямку.

  

  C:\Users\Аня\Downloads\images (1).jpg

 

 

 

                                                               C:\Users\Аня\Downloads\images (4).jpg

 

 

 

Комплекс №2                                                                                                   Рис.2

 

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris33_2.eps}

           Перелазіння по «пластунські» до кінця положених на підлозі гімнастичних матів, бігом повернутися назад і повторити (1).

           Для м'язів живота. В.п. – вис спиною до гімнастичної стінки. Піднімання і опускання прямих (зігнутих) ніг до положення прямого кута (2).

          Лазіння по гімнастичній стінці однойменною і різнойменним способами (3).

          Перекиди вперед до кінця гімнастичних матів, бігом повернутися назад і повторити (4).

        Для м'язів рук. Пересування по гімнастичній лаві в упорі лежачи (5).

        Лазіння по похилій гімнастичній лаві в упорі стоячи на колінах або упорі присівши (6).

        Ходьба різними способами по рейці перевернутої гімнастичної лави (з різним положенням рук) (7).

 

Комплекс №3                                                                                                  

        На гнучкість. В.п. стоячи спиною до гімнастичної стінки, ноги на третій рейці, руки на рівні голови. Зігнути ліву ногу, прогнутися. Повернутися в В.п. Те ж з іншої ноги.

        Для м'язів рук. В.п. вис на поперечні (хлопці), вис лежачи на поперечні (дівчата). Згинання та розгинання рук, доторкання підборіддям поперечини.

        Для м'язів живота. В.п. лежачи на спині, ноги прямі вгору. Перехресні рухи ногами –  «ножиці».

        Для м'язів рук. В.п. стоячи, набивний м'яч вагою 0,5-1кг. за голову. Розгинання та згинання рук.

Обертання набивного м'яча вагою 1 кг навколо тулуба.

                                                                                                                            Рис.3

 

 

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris35_1.eps}

 

Комплекс №4 (гімнастичні вправи в парах)

         1. Вправи для м’язів спини.

В.п. стоячи на колінах, спиною один до одного, руки вниз в «замок». Руки   через сторони вгору, прогнутися, подивитися вгору. Повернутися у в.п.

В.п. стоячи обличчям один до одного, набивний м'яч за головою у першого партнера, нахил уперед, м'яч передати другому партнеру, повернутися у в.п. При нахилі спина пряма, дивитися вперед, ноги намагатися не згинати.

         2. Нахили тулуба вперед і назад.

В.п. стійка ноги нарізно обличчям один до одного, руками взятися за гімнастичну палицю, перший партнер виконує нахил уперед, другий – нахил назад. Повернутися у в.п. Те ж в інший бік. При нахилі ноги не згинати, нахил нижче.

         3. Повороти тулуба.

В.п. стійка ноги нарізно, спиною один до одного, м'яч уперед у першого партнера. Поворот тулуба наліво, передати м'яч партнеру. Повернутися у в.п. Те ж в праву сторону. Поворот більше, руки не згинати.

        4. Присідання.

В.п. стоячи спиною один до одного, руки зчеплені в ліктьових суглобах.   Присід, зберігаючи поставу. Повернутися у В.п.

       5. Для м'язів живота.

В.п. сід зігнувши ноги, обличчям один до одного, ноги зчеплені, м'яч в руках у першого партнера. Нахил тулуба назад, лягти на спину, підняти тулуб, передати м'яч партнеру.

        6. Для м'язів задньої поверхні стегна.

В.п. сід зігнувши ноги, обличчям один до одного, упор ззаду. Розігнути ноги в колінному суглобі, повернутися в В.п. Ноги випрямити, тулуб  не відхиляти.

         7. Стрибки.

В.п. стоячи боком один до одного, взявшись за руку, вільною рукою за один кінець скакалки. Стрибки через скакалку.

                                                                                                                       Рис.4

 

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris38_1.eps}

 

                     Урок фізичної культури з елементами спортивних ігор

 

Комплекс №5                                                                                                  Рис.5

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris33_3.eps}

             Ведення м'яча правою і лівою рукою навколо хрестоподібно поставлених кубиків (1).

           Стоячи ноги нарізно. Передача м'яча по вісімці між ногами (2).

           Стоячи обличчям до стіни. Кидки м'яча двома руками від грудей об стіну (3).

           Для м'язів ніг. В.п. стоячи, набивний м'яч (гантелі) вагою 0,5кг. за головою.

           Присідання (4).

           Для м'язів рук. В.п. сидячи спиною до гімнастичної лави, руки зігнуті, хват за ближній край лави. Розгинання та згинання рук (руки випрямляти                     повністю) (5).

           Для м'язів живота. В.п. сидячи вздовж на гімнастичній лаві, руками утримуватися за ближній край лави, м'яч затиснути ступнями. Згинання та розгинання ніг (при розгинанні ніг підлоги не торкатися) (6).

 

 

                                     C:\Users\Аня\Downloads\images (3).jpg

               

 

                 Урок фізичної культури з елементами  легкої атлетики

                                                  (на свіжому повітрі)

         Комплекс №6                                                   

         На уроках легкої атлетики, що проводяться на свіжому повітрі, комплекси фізичних впра можна застосовувати на смузі-тренажерів з автопокришок (1).

         Випади. В.п. – О.с., стоячи обличчям до покришки. Випад правою ногою, руки вгору. Повернутися в В.п., те ж з іншої ноги (2).

         Для м'язів рук. В.п. – упор лежачи, руки на покришці. Згинання та розгинання рук в упорі (3).

Біг на місці з високим підніманням стегна.

         Нахили. В.п. стійка ноги нарізно на покришці поперек, руки за голову. Нахили до правої і лівої ноги (4).

         Для м'язів ніг. В.п. стоячи лівим боком до покришки, ліва рука на покришці, права на поясі. Присід на лівій нозі, права – вперед. Те ж на іншу ногу (5).

        Нахили в сторону. В.п. стоячи боком, ліва нога на покришці, руки в сторони. Нахили вліво. Те ж на іншу ногу (6).

        Стрибки. В.п. стоячи обличчям до покришки. Стрибок на покришку і зіскок, з подальшим поворотом на 90,180 (7).

 

                                                                                                                      Рис.6

 \includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris35_2.eps}

 

C:\Users\Аня\Downloads\images.png

 

C:\Users\Аня\Downloads\images (5).jpg

 

 

 

                       Орієнтовний комплекс фізичних вправ  на поставу

         В.п. стоячи спиною один до одного, руками взятися за гімнастичну палицю. Випад правою ногою, прогнутися, подивитися вгору, повернутися в В.п. Те ж з іншої ноги.

          Нахили. В.п. стійка ноги нарізно, спиною один до одного, м'яч внизу у першого партнера. Прямими руками підняти набивний м'яч вгору і передати другому партнеру. Нахил, другий партнер передає м'яч між ніг першому партнеру. Повернутися в В.п. При нахилі ноги не згинати.

          Випади в сторони. В.п. стоячи обличчям один до одного, руки зігнуті, кисті хватом зверху за кінці гімнастичної палиці. Випад в сторону, руки вгору. Повернутися в в.п. Те ж в інший бік. Випад ширше, руки випрямляти повністю.

          Для м'язів живота. В.п. – лежачи на спині, руки зчеплені. Підняти прямі ноги. Повернутися в В.п.

          Для м'язів рук. В.п. стоячи обличчям один до одного. Права рука вперед пряма, ліва зігнута, кисті зчеплені. Почергове згинання, розгинання рук з опором партнера.

          На гнучкість. В.п. сидячи спиною один до одного, палиця горизонтально вгору. Перший партнер – нахил вперед, другий лежить на спині. Те ж виконує другий партнер. Нахил більше, ноги не згинати.

          Махи ногами. В.п. стоячи обличчям один до одного, руки на плечі партнера. Мах правою ногою в сторону. Повернутися в В.п. Те ж з іншої ноги.

         Стрибки. В.п. стоячи поперек на гімнастичній лавці, обличчям один до одного, руки на плечі партнера. Стрибок ноги нарізно, лава між ніг. Стрибком повернутися в В.П.

\includegraphics[width=150mm]{D:/old_disk/disk_d/html/work/link1/metod/met157/ris38_2.eps}

 

Орієнтовний комплекс фізичних вправ для розвитку координації та сили

Наведені нижче варіанти колового тренування для 4-х класів та більш підготовлених учнів дозволяють керувати процесом фізичної підготовки учнів із урахуванням їх вікових та функціональних можливостей. Відмінність їх від традиційних форм колового тренування складаються з направленості м’язової роботи на виховання конкретних рухових якостей. При цьому на кожній станції використовуються різні за структурою вправи, але зберігається один і той же фізіологічний режим. Кількість станцій, час проходження, відпочинок обирається вчителем у залежності від завдань уроку та підготовленості дітей.

         На кожній станції може займатися декілька учнів.

         1 станція: З вису на гімнастичній стінці обличчям до стіни –  махом обома ногами назад у вис вигнувшись.

2 станція:  Підтягування з вису лежачи на низькій поперечні.

3 станція: Вправа з гімнастичним обручем.

4 станція: З вису на гімнастичній стінці – зігнути ноги до кута 90.

5 станція: Стрибки зі скакалкою.

6 станція : Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від лави (від стіни, стоячи на колінах)

7станція: Вистрибування з присіду в присід.

8 станція: Згинання і розгинання рук в упорі сидячи ззаду, від гімнастичної лави.

9 станція: Перехід з упору присівши в упор лежачи (стрибком).

10 станція: Ведення м’яча на місці.

 

Орієнтовний  комплекс фізичних вправ   для розвитку сили м’язів тулуба

           1 станція: утримання положення тіла в упорі на підлозі «планка».

2 станція: лежачи на спині: піднімання ніг вгору(до кута 90 градусів).

3 станція: лежачи на правому боці, права рука під головою: одночасне піднімання ніг і верхньої частини тулуба.

4 станція: лежачи на лівому боці, ліва рука під головою: одночасне піднімання ніг і верхньої частини тулуба.

5станція: лежачи на животі, руки вгору: одночасне піднімання ніг і верхньої частини тулуба.

6 станція: лежачи на спині, руки за головою, ноги зігнуті в колінах, піднімання тулуба (до кута 45 градусів).

7 станція:утримання положення «сід кутом» руки вперед в сторони.

8 станція: із упора присівши стрибком в упор лежачи.

9 станція: лежачі на спині, руки вгору: одночасне піднімання ніг і рук.

 

Орієнтовний комплекс фізичних вправ для розвитку швидкості

            1 станція: біг на місці (по сигналу учень прагне якомога частіше по черзі доторкнутися колінами гумового шнура, який підвішується горизонтально на висоті піднятого під прямим кутом стегна).

2 станція: стрибки зі скакалкою (по сигналу учень прагне виконати якомога більше стрибків на двох ногах).

3 станція: підйом тулуба з положення лежачи на спині (за сигналом  виконати якомога більше рухів з вихідного положення ноги зігнуті в колінах).

4 станція: біг з закиданням гомілки  назад (по сигналу  якомога частіше по торкатися п'ятами тильної сторони долонь, розташованих в даний момент на сідничних м'язах).

5 станція: човниковий біг 3x 10 (з вихідного положення високого старту).

6 станція: вистрибування вгору ( з повним випрямленням тулуба).

7 станція: упор в присід,упор лежачи (з В.п. – основної стійки).

8 станція: прискорення на 10 м (з високого старту).

 

C:\Users\Аня\Downloads\images (2).jpg

 

                                 Підходьте до занять креативно

    C:\Users\Аня\Downloads\Без названия (2).jpg               C:\Users\Аня\Downloads\images (6).jpg            

 

C:\Users\Аня\Downloads\images (7).jpg

                                Використані джерела

 

  1. Бордюгова Н. В. Використання колового тренування для розвитку сили м'язів тулуба в учнів 5-х класів загальноосвітніх шкіл.  Фізична культура в сучасній школі. 2012. 6 с.
  2. Бордюгова Н. В. Використання колового тренування при підготовці студентів до складання тестового нормативу «Згинання і розгинання рук в упорі, лежачі на підлозі» Науковий рукопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науковий рукопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). Випуск 2012.
  3. Бордюгова Н. В. Роль вчителя фізичної культури у розвитку силових якостей учнів 1-4 класів, які мешкають на територіях радіаційного контролю при самостійному виконанні домашніх завдань з фізичної культури.  Науковий рукопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.  Теорія і методика навчання: фізична культура та спорт.
  4. Гуревич И. А. Круговая тренировка при развитии физических качеств. 3-е изд. переработ.  Минск  2005.  256 с.
  5. Гуревич И. А. 1500 упражнений для круговой тренировки.  Под ред. А.Г. Гужаловского.  Минск, «Высшая школа».  2006. 304 с.
  6. Романенко В. А., Максимович В. А. Круговая тренировка при массовых занятиях физической культурой.  Москва, Физкультура и спорт.  2006. 143 с.
  7. Сергета И. В., Погорелая Л. Ю., Махнюк В. М. и др. Состояние здоровья учащихся и основные тенденции его изменений на современном этапе. Гиг. насел.мест.  Киев., 2009. Вып. № 35.   505-510 с.
  8. Травин Ю. Г., Кондратьева Н. Л. Круговая тренировка в общей всесторонней физической подготовке студентов. Методические разработки для слушателей факультета повышения квалификации академии. Минск., 2003. 43 с.
  9. Швець О. П. Методика системного підходу до розвитку фізичної підготовленості молодших школярів на основі оптимізації рухової активності.: метод. посібник,  О. П. Швець  Вінниця: ВДПУ, 2011.

C:\Users\Аня\Downloads\Без названия (1).jpg

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Голуб Елена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 листопада 2021
Переглядів
3636
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку