Цікавий світ професій 3 клас сценарій

Про матеріал

розширити знання учнів про професії; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість,кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.

Обладнання: картки, дзиґа зі стрілкою, куб.

Сьогодні ми поговоримо про деякі з безлічі професій. Ті, про які ви хочете дізнатися більше, записані на картках. Це було завдання групам. Вони підготувалися і розкажуть нам багато цікавого.

ІV. Гра “ Що? Де? Коли?”На столі – дзиґа зі стрілкою, що вказує напрям, а навкруги – картки із завданнями. Лідери крутять дзигу, визначають картку і відповідають на запитання.

Перегляд файлу

 

Козелецька гімназія №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Вчитель

                                                                                 Козелецької гімназії №1

          Мироненко Л.П.

 

2014 

 

 

 

 

Мета: ― розширити знання учнів про професії; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість,кмітливість; виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до людей праці.

Обладнання: картки,  дзиґа зі стрілкою, куб.

                               Хід гри

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація. Вислови відомих людей про працю

Щоб здивуватися, потрібна мить, а щоб зробити дивовижну річ, потрібні роки терпіння і наполегливої праці.
- Д. Гельвецій

Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні.
- Б. Франклін

 б) технологія “Мікрофон ” ― ким я буду, кили виросту …

ІІІ. Оголошення теми гри.

           1. Технологія “Мозковий штурм”. Уявімо собі таку картину: ні на виробництві, ні в школі ніхто нічого не робить. Що б сталося?

   Не працює електрик … (немає світла, у квартирі темно, не працюють телевізори, холодильники, праски, комп’ютер).

 ― Не вийшов на роботу пекар … (усі залишилися без хліба, булочок, пиріжків).

 ― Вирішив відпочити кочегар … (холодно в школі, вдома, в дит. садку, в лікарні).

 

 

 ― А якщо всі хлібороби і доярки не вийдуть на роботу? (Не буде з чого пекти хліб, виробляти масло, сир тощо).

 ― Сьогодні ми поговоримо про деякі з безлічі професій. Ті, про які ви хочете дізнатися більше, записані на картках. Це було завдання групам. Вони підготувалися і розкажуть нам багато цікавого.

ІV.  Гра “ Що? Де? Коли?”На столі – дзиґа зі стрілкою, що вказує напрям, а навкруги – картки із завданнями. Лідери крутять дзигу, визначають картку і відповідають на запитання.

 

                        Картка №1          Група №1              Звітує лідер :

 

 Чим цікава професія будівельника? 

 Ця професія виникла дуже давно. Люди завжди піклувалися про своє житло. Навіть первісна людина шукала печеру, де можна було б сховатися від негоди. Поступово знання людини розширювалися, удосконалювалися її вміння з’явилися спеціалісти, які вміли краще за інших визначати, де, з яких матеріалів і як будувати. Дбали, щоб будівлі були довговічні й красиві. Поступово люди навчилися створювати матеріал для будівництва. Одним із найдавніших будівельних матеріалів є добре усім відома цегла. Цегла й нині – найпоширеніший будівельний матеріал. Вона не боїться вогню, вологи, вітру. Робота муляра на перший погляд здається нескладною, але він творить справжні дива з окремих цеглин зводить красиві, міцні споруди.

Муляр плечима торкнувся хмаринки!

                                   Дім нам будує – не згає й хвилинки.

 

                               Рівно виводить він стіни в будові.

                                   В нього підручний на поготові –

 Кран величезний. Сьогодні ще зрання

                                   Цеглу доставив на риштування.

    Кран беручкий, працювать не ліниться.

В муляра швидко робота скінчиться:

                                   Ось домурує останню цеглинку

                                   І заховається геть за хмаринку

                                 М. Познанська.

 Багато цікавих задумів у будівельників. Професія муляра ще багатьом – багатьом принесе радість, славу і шану від людей.

           Доповнення учнів, показ малюнків, фото батьків (будівельників).

Картка №2       Група №2                Звітує лідер:

Чому кажуть:  “Білий хліб росте у чорній землі”?

 Це вже професія хлібороба.

    Саме він перетворює чорне поле у зелене: коли сходить посіяне зерно. Зелене перетворюється у золоте – коли достигають колоски. Золоте стає білим – коли із зерна виготовляють борошно. А ось коли хліб випечений – біле пертворюється на рум’яне

                                                       Хлібороби

                                              Честь і слава хліборобам,

                                              Що живуть в моїм селі!

 

                                              Хлібороби хліб нам роблять,

                                              Знайте й ви про це, малі.

 

                                             В пору літню, в час осінній,

                                              Навесні – в гарячий час

                                                Косять, жнуть вони і сіють,

                                              Лан орють – у котрий раз!        

                                              Хлібороб на своїм полі

                                              Нам вирощує врожай.

                                              Пшениці шумлять на волі –

                                              Де початок їм де край?

                                              А їсте ви паляницю,

                                              Калачі смачні їсте ―

                                              Не забудьте уклониться

                                              Хліборобові за те!

                                 М.Познанська

 Земля плодовита починається у працьовитій руці хлібороба. Хліб ― праця багатьох людей. І їхня праця потрібна завжди і скрізь. Без хліба немає життя на землі.

 

Картка №3       Група №3                               Звітує лідер:

 

                                            Шахтар професія складна,

                                            Дитина кожна знає.

                                            Вугілля для країни

 

                                            Він в шахті добуває.

                                            Працює він з наснагою ―

                                            Ми вдячні із повагою.

 

      Робітники вугільної шахти працюють під землею і добувають вугілля. Ця професія є однією із самих ризикових. Шахтарям дуже важко працювати глибоко під землею. Це дуже важка праця. Наш край славиться шахтарями. Ім’ям одного видатного трудівника названа вулиця м/р “Текстильник”  — вул. Пінтера (Джон Пінтер).             

      Доповнення учнів, показ малюнків, фото рідних  (шахтарів).

                              Картка №4          Група №4                 Звітує лідер :

                          Хто ж так смачно нам варить і пече?  

                                                    Звичайно –це

                                       Наш кухар, ніби боровик,

                                       Надів біленьку шапку.

                                       Готує нам він холодник

                                       І запікає бабку.

                                      Смачний у кухаря пиріг,

                                      Чудова каша манна.

                                       Він дбає про здоров’я всіх, —

                                       Йому подяка й шана

                                        М.Познанська

 Професія кухаря дуже відповідальна. Він знає всі тонкощі приготування їжі. А всі ми любимо смачненько попоїсти. І тоді ми звертаємося до кухаря!

 

                                       Дітвору він добре знає,

                                        Її щедро пригощає,

                                        Бо уміє готувати,

                                        Ще й уміє подавати:

                                        На обід і на вечерю

                                        Борщ, котлети і печеню,

                                        А хто любить солоденьке —

                                        Тому тортика й варенька,

                                        Тістечка й киселику,

                                        Пряника й крученика.

                                        Усього він наготує,

                                         Всіх з любов’ю почастує

                                      Д.Чередниченко.

 

Картка № 5

Музична  пауза

Учні співають пісню “Наш водій”                  муз. К.Мяскова,

                                                                              Сл. Ковалевської

 

                                              Співають рейки пісеньку

                                              На вулиці моїй,

                                              Веде трамвай повнісінький

                                              Знайомий наш водій.

                                              І весело по вулиці

                                              З дружками я біжу,

                                              Водій вусатий хмуриться.

 

                                                   А я йому кажу:

                                               – Будь ласка, на хвилинку

 

                                                Затримайте зупинку.

                                               Нам треба в другий клас,

                                               Не залишайте нас!

                                               Крізь чергу не пробитися

                                               В повнісінький трамвай,

                                               Ми можемо спізнитися …

                                               Водію, виручай.

                                               ― Сідайте всі мерщій!

                                               Дорослим стати мрію

                                               Таким, як ти,  водію,

                                               Возитиму підряд

                                               До школи я малят

 

Картка №6          Група №6                               Звітує лідер:

 

Що робить токар?  Де можна побачити його роботу?

 Професія токаря потрібна і відповідальна. Він виточує різні деталі на спеціальних верстатах.

                                              Співає пісеньку й співа

                                              Верстат у токарів;

                                              Які в тій пісенці слова?

                                              Уній немає слів.

                                              Та в ній звучить – хай знає всяк –

                                              Подяка токарям:

 

                                              Без них, малята, аж ніяк

                                              Не обійтися нам!

                                              Бо навіть вдома,  де живеш,

                                              Приглянься до речей:

 

                                             Ти працю токаря знайдеш

                                              Хоча б в замку дверей.

                                              Здається, просто річ така,

                                             Як гайка чи гвинти, ―

                                             Без них не зробиш літака

                                             І поїзду не йти…

                                             Деталі точать токарі,

                                             В цеху стоять у ряд.

                                             І кожному о цій порі

                                             Співа його верстат!

                                        М.Познанська

    Отож скрізь і всюди нам  зустрічається робота токаря. І для телевізора, і для магнітофона, і для пральної машини, і для велосипеда, і для трактора деталі виготовив токар. Наша книжка і газета, одяг і взуття теж не обходяться без токаря.

Картка №7         Група №7             Звітує лідер :

А хто ж шиє нам такий гарний одяг?

 Це вже професія кравця. Всі ми любимо гарно одягатися. Платтячка, блузки, костюми, штани, спідниці – все це  і багато інших речей – робота кравця.

                                       Є правило кравецьке просте:

                                       Сім раз відмір, а раз відріж!

                                        І, щоб костюм пошить по зросту,

 

                                        Потрібно мірку знять раніш…

                                        Твій одяг вийде мов картинка:

                                        Все по тобі-рукав і спинка.

                                        Тож на примірці – так годиться ―

 

    Стій рівно і не смій крутиться!

                                                                                 М.Познанська

 Професія кравця, дуже відповідальна і цікава. А яку фантазію він має!

Адже кожна одежина повинна бути особливою і гарною: на всі наші смаки.

                                        Для Марічки, для Оленки

                                        Шию платтячка гарненькі,

                                        Шию я штанці для Гриця,

                                        Для бабусі – рукавиці

                                        А для мами і для тата –

                                        По костюмові до свята

 

Картка №8                 Звітують лідери :

 

        Для вчителя і мами лікаря. А хто ж лікує всі хвороби?   Випусує нам різні ліки?

           Лікар лікує, хвороби в дитини,

 

                  Біль головний може зняти в людини.

                  Лікар уміє усіх лікувати,

                  Знає, як раду хворобам давати.

V.        Інтерактивні вправи.

1. Технологія “Кубування”.

 Розгадування загадок. На сторонах куба загадки про професії.

 

а) Хто розносить нам листи,

    Телеграми і газети?

    Ой, важка у нього ноша!

    Діти, хто він? …..         (Листоноша)

 

б) Вміє вправно рахувати,

    Людям здачу видавати.

    Зошит, книгу, олівець —

    Видає нам …..         (Продавець)

 

 

в) Квіточки попідливає,

    Кущики попідстригає …

    Для рослинок – чарівник,

    Любить землю …..   (Садівник)

 

г) Слоненяті чи качаті,

    Котеняті чи курчаті

 

 Дасть пігулку чи відвар

    Друг тварин — …..  (ветеринар)

 

д) Рідний край охороняти,

    Від чужих обороняти.

    День і ніч завжди готовий

    Мужній захисник ….   (військовий)

 

е)  Судно, скарб, людей, печери…

     В мулі залишки галери …

     Відшукає все це враз

 

 Під водою …..   (водолаз)

 

   2.  Гра   “Закінчи речення”:

   а) Виступає в театрі ….

    Б) Літає в космос ….

    В) Точить на верстаті деталі ….

    Г) Ловить рибу ….

    Д) Вчить дітей ….

    Е) Робить двір чистим …

   3.  Гра “Вгадай слово”

 Ворона заглядала в книжку і залишила в деякіх словах “кар”. Відгадайте ці слова.

 

Той, хто лікує людей.

— — кар (лікар)

Фахівець, який працює на токарному станку.

— — кар (токар)

Той., хто знає багато казок.

— — — кар (казкар)

Фахівець, який працює в видавництві.

— — — кар (друкар)

Той, хто працює в аптеці.

— — — кар (аптекар)

Фахівець, який робить чудові зачіски.

— — кар (перукар)

4.  Складання прислів’я. Робота в парах (на парті картки зі словами)

 

  Мала, працює, а, й, бджола, та.

      Бджола мала, а й та працює

  Праця, безділля, маленька, краща, за, велике

      Маленька праця, краща за велике безділля.

  Труд, все, і, вміння, перетруть

      Вміння і труд все перетруть

  Не хвались, трудись, силою, краще.

      Силою не хвались, краще трудись.

  Праця, важка, їжа, то, як, твоя, твоя, буде, солодка.

      Як праця твоя важка, то їжа твоя солодка буде.

  Годує, а, лінь, праця, марнує

      Праця годує, а лінь марнує.

 — Діла, гуляй, зробив, сміло

      Зробив діло – гуляй сміло

 

  Вернуть, руки, гори, роботящі

      Роботящі руки гори вернуть

  Труда, без, нема, плода.

 

5.  Технологія “Асоціація”  (в групах)

  Детиктив — розслідування, злочин, книга;

  Бібліотекар — читання, книги, сторінки;

  Художник — олівець, малювання, фарби;

  Шофер — автомобіль, вантаж, колеса;

  Хлібороб — поле, пшениця, комбайн;

  Кондуктор — трамвай, білет, зупинка.

 ІV. Підсумок гри

1. Гра “Продовжи слово”.  Придумати професію на кожну літеру.

    П —  пожежник;

    Р    рибалка;

    О    охоронець;

    Ф  — фотограф;

    Е    електрик;

    С    садівник;

    І     історик;

    Я    яхтсмен.

 

2. Слово вчителя.   Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло.

     Обравши собі майбутню професію, пам’ятайте про головну для вас саме зараз:

Учитель, лікар чи геолог,

Письменник, слюсар чи тесляр –

Всі називають головною

Одну професію – школяр!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку