Цикл інтерактивних уроків - 8 клас Тема: «Баскетбол»

Про матеріал

Однією з чотирьох спортивних ігор, які входять до комплексної програми фізичної культури, є баскетбол. Баскетбол знають і люблять в усіх куточках нашої Батьківщини, а також і у всьому світі, ця гра увійшла у число самих найпопулярних ігор. Вона використовується для масової фізкультурно-оздоровчої роботи, так і для досягнення високих спортивних результатів.

Гра у баскетбол відмічається великою емоційністю, потребує прояви різнобічних фізичних якостей і рухових дій, інтелектуальних здібностей, моральних і волевих якостей.

Ці відмінності роблять гру однією з найбільш оздоровчо-виховною, яка дає комплексний вплив на організм спортсмена, учня.

Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ          ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

 

 

 

 

 

 

Цикл інтерактивних

уроків - 8 клас

 

Тема: «Баскетбол»

 

 

 

 

Вчителя фізичної

культури ЗНЗ №3

Шаповаленко В. І.

 

 

 

 

 

 

 

Чернігів 2018 р.

Вступ

 

Однією з чотирьох спортивних ігор, які входять до комплексної програми фізичної культури, є баскетбол. Баскетбол знають і люблять в усіх куточках нашої Батьківщини, а також і у всьому світі, ця гра увійшла у число самих найпопулярних ігор. Вона використовується для масової фізкультурно-оздоровчої роботи, так і для досягнення високих спортивних результатів.

Гра у баскетбол відмічається великою емоційністю, потребує прояви різнобічних фізичних якостей і рухових дій, інтелектуальних здібностей, моральних і волевих якостей.

Ці відмінності роблять гру однією з найбільш оздоровчо-виховною, яка дає комплексний вплив на організм спортсмена, учня.

Змагання любителів з баскетболу постійно організовуються у парках відпочинку, таборах, у середніх та вищих навчальних закладах. Елементи баскетболу дають і дітям дошкільних закладів. Всі відмінності гри у баскетбол дають змогу залучити всі гілки населення до систематично-масовим заняттям фізкультурою і спортом.

Це розробка циклу – 6 уроків з баскетболу для учнів 8 класів за програмою фізичної культури.

На початку вивчення теми завжди треба ознайомити учнів з історією виникнення виду спорту, з основними правилами гри, з правилами техніки безпеки.

“Ця гра для розумного – розвага,

а для дурня – пристрасть”

Баскетбол – переводиться, як корзина і великий м’яч. Придумав гру у баскетбол Джеймс Нейсміт – вчитель фізкультури у 1891 р., тоді був і перший матч, де грали футбольним м’ячем – 2 команди по 8 чоловік.

На 8 Олімпійських іграх у баскетбол грали Франція, Італія, США.

І Президент ФБА Леон Буффарт.

У Берліні 1936 р. – 11 Олімпійські ігри. Переможцем стала команда з США. Жінки почали брати участь з 1950 р.

У Україні у баскетбол грали у 1922 р. У Чернігові, Харкові та в інших містах. Центрами являлись Дніпропетровськ, Київ, Одеса.

Розмір майданчика (28×15м). Ширина всіх ліній 5 см. У гру грають 2 команди по 5 чоловік 5 – 7 запасних. На відстані 6 м 25 см проведена лінія 3-х очкових кидків з кола діаметром 3м 60 см. Баскетбольний щит 180 см. ×120 см. Кільце на висоті 3 м. 05 см. з діаметром кола 75 – 78 см. Час гри: 4 тайми по 10 хв. з перервою 5 хв.

Для підвищення моторної щільності уроків та швидкого засвоєння учнями нового матеріалу з баскетболу необхідно мати на уроках достатню кількість баскетбольних м’ячів, набивних м’ячів (вагою 1 – 2 кг).

 

 

 

 


Теми уроків:

 

Урок №1. Техніка передачі і ловіння м’яча, двома руками від грудей в русі.

Урок №2. Вдосконалення рухових  навичок та вмінь технічних елементів

з баскетболу.

Урок №3. Кидок м’яча в кільце двома та однією руками зверху у стрибку.

Урок №4. Кидок м’яча в кільце у русі після двох кроків.

Урок №5. Техніка виконання штрафного кидка зверху.

Урок №6. Взаємодія гравців (“трійка”, “мала вісімка”)

Урок №7. Навчальна двостороння гра у баскетбол із застосуванням вивчених технічних і тактичних прийомів та  швидкого прориву з  суддівством.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  1. Фізична культура. Тематичний контроль навчальних досягнень учнів

5 –9 кл. Тернопіль, 2004 р. Надія Андрощук.

  1. Спортивні ігри. – М.1990 р. Ю.Н. Клєщева.
  2. Енциклопедія баскетбольних вправ. – М. 1973 р. Пинхолстер Г.
  3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – Київ, 2004 р.
  4. Фізичне виховання в школі №1 – 2007 р. Особистісно-зорієнтоване навчання – у практику робити вчителя фізичної культури. Н. Денисенко.
  5. Міністерство освіти і науки України. 2005 р. Навчальна 12-ти річна програма з фізичної культури.

 


Конспект уроку №1

 

Задачі уроку:

 

  1.         Ознайомити учнів з розділу програми – баскетбол, основні правила гри.

Історія баскетболу. Правила техніки безпеки на заняття зі спортивних ігор.

  1.         Продовжити навчання техніки передачі і ловіння м’яча двома руками на місці та в русі.
  2.         Сприяти розвитку фізичних якостей за допомогою естафет з елементами

баскетболу.

 

Част. уроку

Зміст заняття

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

I

Підготовча частина

15 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку

2 хв.

Перевірити готовність учнів до уроку, спортивна форма, особливо взуття

2. Ознайомити учнів з розділу програми – баскетбол, історія баскетболу. Правила техніки безпеки на заняттях зі спортивних ігор. Технологія Незакінчене речення, Мікрофон

4 хв.

Дайте можливість кожному лаконічно висловитись.

Ви ставити запитання, починаєте речення, а діти його закінчують

3. Стройові та організуючі вправи

1 хв.

Чіткість виконання вправ

4. Рівномірний біг і його різновиди:

  •       звичайний – протиходом”, змійкою”;
  •                біг по діагоналі:

- приставним кроком правим, лівим боком уперед;

  •                біг спиною уперед;
  •   переміщення у стійці б/б правим, лівим боком уперед;
  •   біг перехресним кроком правим, лівим боком уперед;

- стрибкові вправи.

3 хв.

_____________________

 

Дистанція  2 – 3 кроки, через плече дивись уперед, ноги напівзігнуті, руки перед собою

5. Ходьба з різним положенням рук для відновлення серцево-судинної і дихальної системи

1 хв.

Слідкувати за правильною поставою, глибокий вдих, видих

6. Загальнорозвиваючі

вправи в русі:

 

а) В.п.- руки в замок перед грудьми.

14. Коловi рухи п’ястей вперед

58 Аналогічні дії назад

б) В.п.: те саме.

1. Руки вперед долонями назовні.

2. В.п.

3. Руки вгору, долонями вгору.

4. В.п.

в) В.п.- руки в сторони, пальці розставлені.

14. Колові рухи кистями вперед.

58. Колові рухи кистями назад.

г ) В.п.- те саме.

14. Колові рухи рук зігнутих у ліктьовому суглобі вперед.

58 Те саме назад.

д) В.п.- те саме.

14 Колові рухи прямими руками вперед.

58. Те саме назад.

е) В.п.-руки зiгнутi перед собою.

1. Поворот тулуба ліворуч.

2. Поворот тулуба праворуч.

є ) В.п.- о.с.

1. Руки вперед, хлопок в долоні.

2. Руки назад, хлопок в долоні.

ж) В.п.- руки в сторони

12. Лівою із-за голови, правою із низу за спину, руки, в замок, піднятись на носки.

34. В.п.

56. Те саме, зі зміною рук.

78. В.п.

з) В.п.- руки  зiгнутi перед собою.

1. Випад лівою вперед з одночасним поворотом вліво.

2. В.п.

4 хв.

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

Вправи виконуються на кожний крок

 

Пальці не роз’єднувати

 

 

 

Округлити спину потягнутись за руками, піднімаючись на носки потягнутись вгору

 

Пальці у напрузі

 

 

 

Виконувати з максималь-ною амплітудою.

 

 

Виконувати з максималь-ною амплітудою.

 

 

 

 

 

Руки прямі, назад руки пiдiймати якомога вище

 

Лiктi відвести в сторони, спина пряма

 

 

 

 

 

Глибокий випад вперед

 

3. Випад правою вперед з одночасним поворотом вправо.

4. В.п.

и) В.п.- о.с.

1. Нахил тулуба вниз, руками до підлоги.

2. В.п.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

Ноги в колінах не згинати


II

Основна частина

27 хв.

 

 

7. Спеціальні вправи з набивними м’ячами: у парах, трійках.

а) передача і ловіння м’яча від грудей двома руками;

б) передача і ловіння м’яча однією рукою від плеча;

в) передача м’яча знизу у гору

г) передач і ловля б/б м’яча двома руками від голови;

3 хв.

 

 

 

 

Вправи виконувати у стійці баскетболіста, кидок виконувати на партнера

8. Техніка ловіння і передачі баскетбольного м’яча двома руками на місці та в русі.

Розповідь, показ:

  1.            передача від грудей

 

  1.            передача від голови зверху

 

 

  1.            з відскоком від підлоги

 

 

 

 

  1.            передача знизу

18 хв.

 

 

2 хв.

4 хв.

 

4 хв.

 

 

4 хв.

 

 

 

 

4 хв.

 

 

М’яч перед грудьми, лікті розведені трохи опущені, крок вперед

М’яч над головою, замах, різким рухом кисті передає вперед – до низу

Виправляти руки вперед – до низу, поштовх кистями рук, м’яч випускається нижче поясу за 1 метр від учня

Викид на короткій відстані майже з рук в руки

9. Естафети з елементами баскетболу:

а) ведення баскетб. м’яча;

б) ведення м’яча з кидком у корзину;

в) ловіння і передача м’яча від грудей;

г) передача м’яча з відскоком від підлоги

9 хв.

Правильно виконувати завдання по сигналу

III

Заключна частина

4 хв.

 

 

10. Ходьба. Аутотренінг у колі. Промова вчителя “Дуже добре працювали, відпочили і пограли, а тепер тихенько в клас, щоб усі нас поважали і здоров’я було у вас”

2 хв.

 

Привести у нормальний стан нервову та дихальну системи

11. Підведення підсумків уроку

 

1 хв. 30с

Оцінити, виділити найкращих.

12. Домашнє завдання: стрибки через скакалку 2×80 р.

30 с.

Щоденно виконувати


Баскетбол

 

Баскетбол – це дивовижно складна, насичена, прекрасна гра, яка вимагає від її учасників універсальних якостей: координованості, рухливості, стрибучості, тактичного відчуття, тонкого технічного вміння…

 

Чемпіон світу, дворазовий чемпіон Європи, володар Міжконтинентального кубка, Заслужений майстер спорту Олександр Білостінний

 

 

Баскетбол (від англійських слів basket – кошик і  ball – м’яч) це спортивна командна гра (по 5 осіб у кожній команді) з м’ячем, який закидають руками в кільце з сіткою (кошик), укріплений на щиті; м’яч можна передавати, кидати, відбивати, котити чи вести руками в будь-якому напрямку.

 

Викладач фізичного виховання коледжу в Спринґфілді (США) Джеймс Нейсміт шукав вид спорту, цікавіший за гімнастику, щоб його студентам не було нудно на заняттях тоді, коли погода не дозволяла грати в футбол та бейсбол.

Сторож коледжу Стеббінс закріпив два кошики з-під персиків до балконів з обох боків невеликого гімнастичного залу. Нейсміт узяв звичайний футбольний м’яч і запропонував кожній команді спробувати закинути його у кошик. Стеббніс повинен був стояти на драбині і діставати з кошика м’ячі, які туди потрапляли. У той перший раз йому довелося витягти з кошика лише  один м’яч.

Щоб уникнути некоректної поведінки під час гри, Нейсміт склав перші правила, згідно з якими гравцям заборонялося хапати одне одного руками, застосовувати силові прийоми. Пізніше, щоб уболівальники, які сиділи на балконі, не втручалися у гру і не заважали гравцям, кошики відгородили щитами, а дно відрізали . Висота кільця 3,5 м збереглася й дотепер а саме на такій висоті були балкони у залі коледжу.

 

Історія розвитку баскетболу в Україні

 

Спочатку українські спортсмени зустріли баскетбол з недовірою, але через два роки ця гра здобула велику популярність. Перші баскетбольні команди («Зірка» і «Вікторія») було організовано при чернігівському військово-спортивному клубі.

В Україні було популярним проведення фізкультурних заходів на свіжому повітрі. Тож учні гімназій уперше змагалися з баскетболу на стадіоні одеського університету. Перше місце у змаганнях з баскетболу виборола команда гімназії №2. Згодом цю гру ввели як самостійний предмет у фізкультурних навчальних закладах.

У 1924 році баскетбол було вперше включену до програми II Всеукраїнської

спартакіади як самостійний вид спорту. Тоді у змаганнях взяли участь лише 4

команди. У фіналі збірна команда Чернігова перемогла команду Харкова, а одесити команду киян у матчу за III місце. Це були перші офіційні змагання всеукраїнського рівня.

Улітку 1925 року Всеукраїнський спортивно-технічний комітет затвердив правила гри та обладнання майданчика. Завдяки цьому в лютому 1927 року у м. Одеса відбулися перші Всеукраїнські ігри з баскетболу.

У 30-ті роки XX ст. баскетбол в Україні стає одним із найпопулярніших видів спорту. Так, у чемпіонаті Одеси 1927 р. взяло участь 150 команд.

З 1934 р. першість України з баскетболу проводиться регулярно, лідирують спортсмени з Одеси та Києва.

 

Розмітка майданчика

 

 

 

Основні правила гри

 

На майданчику розміром 26 м на 14 м одночасно знаходиться 10 гравців: по 5 від кожної команди.

Гра складається з 4 періодів по 10 хв., перерва між ними по 2 хвилини. Ці періоди складають два тайми по 20 хвилин з перервою між ними по 15 хвилин.

Гра розпочинається з розіграшу підкидання спірного кидка між двома гравцями протилежної команди. А далі вкидання м’яча з трьох зон майданчика. М’яч важить 650 грам. Обслуговують матч три судді. Можна взяти три перерви по 1 хвилині, якщо не використовували, то вони переносяться далі. На атаку дається 24 секунди. На виведення м’яча у зону нападу (за середню лінію) 8 секунд.

Конспект уроку № 2

 

Тема  Вдосконалення рухових навичок та вмінь технічних елементів з баскетболу.

Завдання: 1. Розучити комплекс вправ з б/б м’ячем у парах.

2. Створити умови для вдосконалення рухових навичок та вмінь технічних елементів з баскетболу.

  3. Виховувати міжособистісні стосунки учнів.

4. Сприяти формуванню в учнів навичок самостійної діяльності при розвитку і перевірці фізичних здібностей.

Обладнання: килимок, б/б м’ячі, магнітофон, велика лінійка, секундомір, заготовлені картки

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно – методичні примітки

І

Підготовча частина

13 хв.

 

 

  1. Шикування, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку

2 хв.

Перевірити готовність учнів до уроку

  1. Стройові та організуючі вправи

30 сек.

Чіткість виконання вправ

  1. Розминка в русі

Спеціальні вправи баскетболіста:

  • звичайний біг зі зміною руху;
  • біг приставним кроком; правим, лівим боком уперед
  • біг спиною уперед;
  • біг перехресним кроком правим, лівим боком;
  • вистрибування максимально вгору з ноги на ногу вперед;
  • вистрибування з присіду вперед;
  • стрибки на правій, лівій нозі.

 

3 хв.

 

Дати учням змогу само-організуватися, розминку проводить учень за бажанням

 

 

  1. Аналіз проведення розминки.

Оцінити цілеспрямованість такої розминки

1 хв.

Диференціація учнів за рівнем фізичної підготовленості. Учні І-ІІ рівня – 130 уд./хв., учні ІІІ-ІV рівня – 150 уд./хв.

  1. Комплекс загально розвиваючих вправ з б/б м’ячем у парах

а) В.п.- обличчям один до одного, м’яч тримати перед собою.

 

 

6 хв.

 

 

4 рази

 

Перешикування  колони у колону по двоє з поворотом наліво, рівняння направо

12. Кожен силою тисне м’яч на себе.

34. Розслабити руки

б) 1. Випад, вліво, тримаючись за м’яч.

2. В.п.

3. Випад вправо.

4. В.п.

в) В.п.- спиною один до одного, на відстані стопи, руки з м. вгору.

1. Передача м’яча назад з рук в руки.

2. Прийом м’яча за головою.

г) 1. Нахил тулуба вперед, передача м’яча між ногами.

2. Нахил назад, прийом м’яча з рук в руки вгорі.

д) 1. Нахил тулуба назад, передача м’яча з рук в руки вгорі.

2. Нахил вперед, прийом м’яча знизу поміж ніг.

е) В.п.- спиною один до одного на відстані одного кроку.

12. Поворот ліворуч, передача та прийом м’яча з рук в руки

34. Поворот праворуч, передача та прийом м’яча з рук в руки.

є) В.п.- стоячи спиною один до одного, м’яч у руках над головою.

1. Випад з лівої ноги вперед, нахил назад.

2. В.п.

3. Випад з правої ноги вперед.

4. В.п.

ж) В.п.- спиною один до одного, м’яч притиснутий між партнерами на рівні пояса, ноги нарізно, руки в сторони тримаючись кистями.

12. Присісти.

34. Піднятись у в.п.

з) В.п.- присівши обличчям один до одного, ліву ногу в сторону, триматись за м’яч.

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

5 разів

 

 

 

5 разів

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

 

5 разів

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

Поступово тягнути м’яч на себе, без ривків

 

Руки не відривати від м’яча

 

 

 

Чітко передавати м’яч, щоб не впав

 

 

 

М’яч не кидати поки товариш не візьме його в руки

 

 

 

 

 

Після чотирьох разів м’яч передати товаришу

 

 

 

 

На кожен випад прогнутись назад якомога далі

 

 

 

 

Спина рівна, одночасно робити присіди

 

 

 

 

При перекаті пряму ногу на п’ятку, руки не відривати від м’яча

 


 

12. Перенесення ваги з ноги на ногу вліво.

34. Перенесення ваги з ноги на ногу вправо.

и) В.п.- стоячи один проти одного на відстані 2 м.

12. Один у стрибку підкидує м’яч вгору.

34. Партнер у стрибку ловить м’яч.

58. Те саме навпаки.

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

Підкидати не високо, направляючи м’яч у сторону партнера

ІІ

Основна частина

25 хв.

 

 

  1. Вдосконалення технічних елементів з баскетболу

Технологія кооперативного навчання Робота в парах, Робота в трійках

  •          Передачі м’яча на місці (види передач, спосіб виконання, техніка)
  •          Швидке ведення м’яча з передачею партнеру (види стійок при веденні м’яча, техніка)
  •          Кидки м’яча в кошик з різних точок (чим відрізняється прямий кидок від того, що з боку)
  •          Кидки м’яча в русі після двох кроків (техніка виконання)
  •          Комбінації з ведення та передачею м’яча (раціональна техніка виконання)

10 хв.

 

 

Засвоїти навчальний матеріал, об’єднання по парах. Оцінювати один одного, страховка, допомога та виправлення помилок

  1.      Розвиток і перевірка фізичних якостей юного баскетболіста. Інтерактивна технологія кооперативного навчання “Робота в малих групах”. Організація “Коло ідей”, “Спільний проект”

 

І етап – розвиток спритності

Човниковий біг 4×9 м

 

ІІ етап – розвиток швидкісно-силової якості:

Стрибок у довжину з місця

Стрибок у висоту

 

5 хв.

На всіх етапах учні працюють самостійно, вчитель виступає як організатор-помічник секретар заносить дані до протоколу чи картки. Спікер – керівник групи, зачитує завдання, організовує порядок.

 

 

Посередник – стежить за часом. Доповідач – під кінець доповість про результати.

 

 

ІІІ етап – розвиток гнучкості

Із положення сидячи на килимку нахил уперед (лінійкою заміряти на скільки вийшли руки за п’ятки)

 

 

ІV етап – рівень володіння м’ячем

– ведення м’яча у русі

– ведення м’яча поміж ніг

– кидок м’яча у кошик

– перекладання м’яча з руки на руку навколо талії

 

 

 

У кожній групі виділити переможця. Відзначить користь кожного етапу з розвитку якостей та чи потрібні вони баскетболісту

ІІІ

Заключна частина

7 хв.

 

 

  1. Рухлива гра “Квач з б/б м’ячем”

У дівчат свій квач, у хлопців – свій. Один чи два з б/б м’ячем у руках. Всі втікають, а квачі повинні бігати з веденням м’яча і влучити у “втікача”, “Квач”, який влучив, втікає, а “втікач” стає “квачем”

4 хв.

 

Влучати треба передачею м’яча у ноги чи тулуб. Якщо “втікач” м’яч спіймає, він продовжує втікати, він не “заквачований”

 

  1. Вправи на відновлення дихання у русі чи на місці

1хв.30с.

 

Звучить спокійна музика

 

  1.  Шикування та підведення підсумків уроку. Рефлексія результатів учнями.

1 хв.

Оцінити, виділити найкращих, зробити зауваження усвідомлення отриманих результатів, колективне обговорення, порівняти свій рівень досягнень

  1.  Домашнє завдання.

Вправи для розвитку рухливості в суглобах.

30с.

Щоденно виконувати завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Конспект уроку №3

 

Задачі уроку:

 

  1. Навчити техніці кидка м’яча в кільце двома та однією руками зверху у стрибку.
  2. Перевірити навички подання команд для виконання поворотів та перешикування на місці та в русі.
  1. Сприяти гармонічному розвитку всіх груп м’язів, та навчити правильному  диханню під час виконання загально-розвиваючих вправ під музичний супровід.
  2. Виховувати товариські стосунки і взаємовиручку під час гри в баскетбол з суддівством.

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

I

Підготовча частина

15 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт, привітання, повідомлення задач уроку

1 хв.

Перевірити охайність спортивної форми, готовність до уроку, дисципліна

2. Стройові вправи:

 

поворот на місці;

 

перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки;

 

перешикування колони в колону по двоє і навпаки.

3 хв.

Чіткість виконання вправ, інтервал у строю.

 

Поворот з носка на п’ятку

З лівої ноги крок назад

 

З правої ноги крок в сторону

3.Ходьба і її різновиди

30 с.

 

4. Біг і його різновиди:

- звичайний з вистрибування  в гору під кільце;

з закиданням гомілки назад,

з високим підняттям стегна

1 хв.

 

Рівномірний біг, правильне дихання, дистанція

 

5. Стрибкові вправи:

на правій та лівій, у повному присіді з просуванням  уперед

 

1 хв.

 

М’які стрибки з носка на п’ятку

6. Перешикування колони у колону по 4 послідовним поворотом наліво в русі

 

 

 

30 с.

 

«Рівняння на право», дистанція, одночасний поворот усіх 4 учнів

7. Комплекс загально-розвива-льних вправ під музичний супровід.

Ритмічні кроки:

а) В.п.- о.с, руки на поясі.

1–4. Чотири кроки на місті.

5. Праву на носок в сторону.

6. В.п.

7. Ліву на носок в сторону.

8. В.п.

б) 1–2. Широкий крок вправо, приставити ліву.

3–4. Широкий крок вліво приставити праву.

в) В.п.- о.с.

12. Два кроки вправо: на перший крок рука вперед, на другий вгору.

3–4 Аналогічні дії вліво.

г) В.п. -  руки зігнуті.

123. З правої 3 кроки вперед.

4. Підтягнути ліве коліно до грудей. 567. З лівої 3 кроки назад,

8. Підтягнути праве коліно до грудей.

д) В.п.- о.с.

14. Чотири кроки вправо, праву руку вперед, руку вгору, два рази руку в сторону.

58.Чотири кроки вліво, те саме з лівої руки.

е) В.п.- руки зігнуті.

1. З правої крок вправо.

23.Перехрестний крок вправо.

4. Приставити ліву  ногу.

5–8. Те саме з лівої ноги вліво.

є) В.п.- руки на поясі.

12. Крок вправо, приставити ліву.

34. Крок вліво, приставити праву

ж) В.п.- те саме.

1. Крок вправо з правої ноги на п’ятку.

23. Перехресний крок.

4. Приставити ліву ногу.

5-8.Те саме вліво з лівої ноги.

Основні вправи:

а) В.п.- ноги на ширині плечей, руки внизу.

1. Ритмічний нахил тулуба вправо з виносом лівої руки над головою, ліву ногу на носок не відриваючи від підлоги.

2. Аналогічні дії вліво.

б) В.п.- те саме.

1. Ритмічний поворот тулуба вправо з розведенням рук в сторони, ліву ногу на носок не відриваючи від підлоги.

2. Аналогічні дії вліво.

в) В.п.- те саме.

1. Напівповорот вправо з виносом прямих рук вгору, прогнутись, ліву ногу на носок.

2. Аналогічні дії вліво.

г) В.п.- руки в замок внизу.

1. Нахил вперед, руки вперед в замок долонями назовні.

2. Руки в замок до грудей.

3. Піднімаючись на носки, руки в гору в замок долнями в гору.

4. Руки в «замок» до грудей.

д) В.п.- руки в замоквнизу.

1. Нахил вправо, руки  вгору.

2. Нахил вліво, руки вгору.

3–4. На носках розвернутись вправо, два ритмічні прогини назад, руки в замок вгору.

5–8. Те саме розвернутись вліво.

е) В.п.- руки на поясі.

1– 4. Чотири кроки на місті.

5 . Праву на носок в сторону.

6. В.п.

7. Ліву на носок в сторону.

8. В.п.

є) В.п.- ноги на ширині плечей.

1. Коло двома руками вправо.

2. Нахил вперед вниз до правої ноги, руки вгору.

3–4. Аналогічні дії вліво до лівої ноги.

ж) В.п.- о.с.

1. Нахил вперед – вліво, праву руку вліво, ліву назад.

2. В.п.

3. Аналогічні дії в іншу сторону

4. В.п.

з) 1–2.Напівкола руками вперед, нахил вниз, руками дістати  підлоги.

3–4. Напівкола руками назад, прогнутись назад, присідаючи дістати руками п’яток ніг.

з) В.п.--упор присівши на лівій, праву ногу в сторону.

12. Пружинні рухи вниз, внутрішня сторона стопи на підлозі.

34. Те саме, стопу на п’ятку.

56. Те саме повернутись вліво, стопу на носок.

78. Перенести вагу тіла на праву ногу.

916. Аналогічні дії з лівої ноги.

і) В.п.- руки на поясі.

1–2. Широкий крок в вправо, приставити  ліву.

3–4. Широкий крок в вліво, приставити праву .

Дихальні вправи:

В.п.- руки внизу.

1–2. Піднімаючись на носки, руки дугами вгору – вдих,

3–4. Опускаючись на п’ятки, руки дугами вниз – видих.

 

Стрибкові та бігові вправи:

В.п.- руки на поясі.

а) Пружинні рухи вгору–вниз, не відриваючи носків ніг від підлоги.

б) Стрибки на двох ногах вгору.

в) Стрибки на двох вправо, вліво.

г) Стрибки на двох ноги разом, з напівобертом вправо, вліво.

д) Біг на місці праву, ліву ногу в сторону

е) Біг з виносом прямих ніг вперед

є) Біг з виносом прямих ніг назад.

ж) Біг з закиданням голінки назад.

з) Перехресні стрибки, руки в сторони та на пояс.

и) Легкі стрибки вгору, руки внизу.

 

Дихальні вправи:

 

8 хв.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

 

6 разів

 

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

10 разів

 

 

10 разів

10 разів

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

10 разів

 

 

3 рази

 

Всі вправи виконувати під музичний супровід, слідкувати за диханням, ритмічність виконання вправ

 

 

 

 

 

Широкий ритмічний крок

 

 

Рухи рук енергійні

 

 

 

 

Слідкувати за поставою, рухи рук різнойменні ногам

 

 

 

Широкий крок, руки прямі

 

 

 

 

Рухи рук різнойменні ногам

 

 

 

Широкий ритмічний крок

 

 

 

Носок на себе, ритмічний крок

 

 

Новий музичний фрагмент

 

Рука пряма, потягнутись за рукою

 

 

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою рухів

 

 

 

Прогнутись у грудному відділі хребта

 

 

 

Потягнутись вперед, округлити спину, потягнутись вгору

 

 

 

 

Руки прямі, прогнутись у поперечному відділі хребта

 

 

 

 

Слідкувати за поставою

 

 

 

 

Ноги прямі  у колінному суглобі

 

 

 

 

 

Спина пряма

 

 

 

 

Колові рухи з максимальною амплітудою

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

 

 

 

 

 

Кроки на розслаблення м’язів

 

 

 

1-2-глибокий вдих,

3-4- глибокий видих

 

 

 

 

 

Новий музичний фрагмент

 

 

 

Невисокі стрибки

М'які стрибки

 

 

Носки ніг відтягнуті

 

Ноги прямі, рухи руками різнойменні ногам

 

Тулуб трохи нахилений впер.

Координація рухів

 

М’які, невисокі стрибки

 

1-2-глибокий вдих,

3-4-глибокий видих

II

Основна частина

25 хв.

 

 

8. Навчити техніці кидка м’яча в кільце двома та однією руками зверху у стрибку:

розповідь (техніка виконання)

показ

 

 

 

 

спеціальні вправи:

кидки м’яча у парах (цілитись на голову партнера траєкторія польоту м’яча)

кидки біля щитів:

а) по центру;

б) під кутом з правого та з лівого боку

в) кидки зі зміною відстані, не стандартних положень;

г) кидки з використанням активного спортивного захисника;

д) закріпити кидок у стрибку в естафеті

17 хв.

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

2 хв.

2 хв.

 

2 хв.

 

2 хв.

 

 

4 хв.

 

 

 

Виконуються після ведення баскетбольного м’яча з місця

Стійке положення перед стрибком, злитність у фазах стрибка, виносу руки і направлення руху кисті

 

Лікті підняті, тягнутись вгору за м’ячем, не нахиляти тулуб вперед перед стрибком, виконувати замах кистями

Захисник під кільцем з піднятими руками

Відмітити кращу команду і учнів

9. Сприяти формуванню товариських стосунків і взаємовиручки під час гри у баскетбол з суддівством

10 хв.

Клас ділиться на 2 команди чи на 4 і грають до заданої кількості очок

(дівчат можна окремо)

III

Заключна частина

5 хв.

 

 

10. Аутотренінг у колі.

Дуже добре працювали відпочили і навчались, а тепер тихенько в клас, щоб усі вас поважали і здоров'я було у вас.

2 хв. 30 с

 

Відновити дихальну систему

Промова вчителя

 

 

11. Шикування

Підведення підсумків уроку

2 хв.

Оцінити учнів, зробити зауваження

 

12. Домашнє завдання:

Стрибки через скакалку на двох та на одній нозі 80 × 2р.

30 с

 

Щоденно виконувати д/з.

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку №4

 

Задачі уроку:

 

  1. Навчити техніці виконання кидка м’яча в русі після двох кроків.
  2. Розвивати силу м’язів рук, плечового пояса та черевного преса за допомогою спеціальних та загально-розвивальних вправ з баскетбольним  м’ячем.
  3. Удосконалювати техніку кидків м’яча в кільце різними способами у двосторонній грі у баскетбол.

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

I

Підготовча частина

12 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт, привітання, повідомлення задач уроку

1 хв.

Дотримуватись дисципліни та порядку в строю

 

 

2. Повторити повороти та перешикування

1 хв.

Чіткість виконання вправ, інтервал

 

3. Ходьба і її різновиди

1 хв.

 

 

4. Біг і його різновиди:

  • біг з вистрибуванням під кільце;
  • біг з веденням баскет-больного м’яча

2 хв.

 

Підтягувати коліно вгору,

не дивитись на м’яч, штовхати його кистю вперед, ведення м’яча збоку

 

5. Cпеціальні вправи з баскетбольним м’ячем:

а) В.п.-  б/б м’яч перед собою, перекидання м’яча з руки на руку перед собою.

б) В.п.- те саме.

Перекидання м’яча з руки на руку, виштовхуючи його вгору.

в) В.п.- м’яч у прямих руках перед собою.

1. Поворот м’яча в кистях-ліва зверху , права знизу.

2. Те саме, права зверху ліва знизу.

г) В.п.- те саме.

Перекидання м’яча з руки на руку навколо себе нижче талії.

 

 

7 хв.

8 разів

 

 

8 разів

 

 

8 разів.

 

 

 

 

 

8 разів

Правила техніки безпеки при проведенні комплексу вправ

Активні поштовхи всіма групами м’язів плечового поясу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Занести м’яч за спину і спіймати за спиною м’яч

 


 

д) В.п.- те саме.

Кидок і ловля м’яча в гору двома руками від грудей.

е) В.п.- руки в сторони м’яч на правій.

12. М’яч перекласти з правої кисті на ліву поперед себе.

3–4. М’яч перекласти з лівої кисті на праву позаду себе.

є) В.п.- мяч в низу у правій кисті.

1. Випад лівою вперед, м’яч перекласти в ліву кисть.

2. В.п.

3. Аналогічні дії з правої ноги, м’яч перекласти в праву кисть.

4. В.п.

ж) В.п.- м’яч внизу в руках.

12. Присідання з б/б м’ячем, руки вперед.

34. В.п.

з) В.п. – те саме.

12. М’яч вгору – прогнутись, праву ногу назад.

34. В.п.

56. Те саме з іншої ноги

78. В.п.

и) Ведення б\б м’яча на місті правою, лівою рукою.

і) Ведення б\б м’яча на місті з випадом правої ноги вперед і назад.

В.п.- м’яч на підлозі.

ї) Стрибки через м’яч.

8 разів

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

 

 

8 разів

 

 

 

8 разів

 

 

 

 

 

8 разів

 

8 разів

 

 

10раз

Лікті розведені

 

 

Перекладати м’яч так, щоб він не впав на підлогу

 

 

 

 

Випад з макс. амплітудою

 

 

 

 

 

 

 

Повністю присідати, спина пряма

 

 

Максимально прогнутись, руки прямі, подивитись назад

 

 

 

На м’яч не дивитись

 

Одну ногу не відривати від підлоги

 

 

Мякі стрибки

II

Основна частина

30 хв.

 

 

6. Навчити техніці виконання кидка м’яча в кільце після двох кроків:

- розповідь;

- показ;

а) Імітація без м’яча з перекрокуванням гімнастичної лави з лівого  і правого боку.

 

18 хв.

 

 

2 хв.

 

2 хв.

 

З правого боку: піймати м’яч при кроці правою, виконати стопорний крок лівою ногою, відштовхнутись нею і підтягуючи вгору праву махову ногу – вистрибнути вгору. На початку стрибка


 

б) Виконати кроки без м’яча;

в) Кидок зі зняттям м’яча з руки вчителя.

г) Кидок після двох кроків, коли вчитель підкине м’яч 25-30 см.

д) Кидок після зустрічної передачі баскетбольного м’яча.

е) Кидок після ведення м’яча.

є) Закріпити в естафетах.

2 хв.

2 хв.

 

2 хв.

 

 

2 хв.

 

3 хв.

3 хв.

м’яч 2-ма руками перенести з правого плеча, а потім на кисть правої руки, кінцями пальців направити в кошик. З лівої сторони ловити м’яч під ліву ногу і кидок лівою рукою.

 

7. Удосконалювати техніку кидків м’яча в кільце різними способами у двосторонній грі в баскетбол.

 

12 хв.

 

Замах виконувати  згинан-ням рук у ліктьовому суглобі і кистями рук, не розводити лікті, траєкторія польоту, направляючий рух кистями;

Стійке положення перед стрибком та злитність у фазах стрибка, не піднімати плечі перед стрибком

Виправлення помилок по ходу гри. Суддівство.

III

Заключна частина

3 хв.

 

 

9. Аутотренінг у колі

2 хв.

Привести у нормальний стан дихальну та серцево-судинну системи

10. Підведення підсумків уроку

1 хв.

Відмітити кращих, зробити зауваження

11. Домашнє завдання: ЗФП – віджимання 15×2 раз, підйом тулуба у сід за 1 хв.

 

 

Щоденно виконувати д/з

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Конспект уроку №5

 

Задачі уроку:

 

  1. Дати знання учням про значення загальної розминки та спеціальних вправ.
  2. Навчити виконання штрафного кидка зверху (техніка).
  3. Повторити техніку виконання кидка м’яча в русі після двох кроків.
  4. Сприяти вихованню морально-вольових якостей, витримки, вміння долати труднощі, виробленню свідомого ставлення до занять.

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

I

Підготовча частина

15 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт чергового, привітання, повідомлення задач уроку

1 хв.

Перевірити на явність спортивної форми та взуття

2. Дати знання учням про значення загальної розминки та спеціальних вправ баскетболіста - розповідь

1 хв.

Дотримуватись уваги та зацікавленості дітей

3.Загальні та спеціальні вправи

Технологія колективно-групового навчання Мозковий штурм. Мета технол. протягом обмеженого часу зібрати яко-мога більше ідей, вправ, змусити працювати свою уяву, невідкидаючи ніяких ідей, розвивати ідеї інших.

3 хв.

Не пропускати жодної ідеї, заохочувати всіх до висування ідей та нових фізичних вправ

4. Стройові вправи

30 с.

 

5. Біг та його різновиди:

  • звичайний;
  •  приставним, правильним, лівим боком уперед;
  • біг з вистрибуванням під кільце з подвійного кроку

2 хв.

 

Правильне дихання. Ноги не з’єднувати, вистрибувати вгору

6. Різновиди ходьби та кроків з різним положенням рук:

а) Звичайна ходьба, руки перед собою в замок.

1–4. Колові руки п’ястей рук вперед.

58. Колові рухи п’ястей рук назад.

3 хв. 30 с.

 

4 рази

 

Правильне виконання вправ, відновити дихання.

Слідкувати за поставою

Виконувати

б) Ходьба на носках, руки в сторони.

12. Стискання та розтискання п’ястей в кулак.

в) Ходьба на п’ятках.

12. Руки за спиною в замок.

34. Поміняти положення рук.

г) Ходьба перекатом з п’ятки на носок.

14. Колові рухи прямими руками вперед.

58. Аналогічні дії назад.

д) Високий крок, руки вперед долонями до низу.

е) 1. Праву ногу в сторону на носок, праву руку в сторону, ліву вгору.

2. Крок правою вперед, руки на пояс.

3-4. Аналогічні дії з лівої ноги, руки.

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

Максимально стискати та розтискати пальці рук

 

 

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

Слідкувати за поставою та положенням рук

7. Спеціальні вправи з б/б м’ячем у парах

а) кидок б/б м’яча двома руками від голови;

б) кидок б/б м’яча в стрибку двома руками від голови;

в) кидок б/б м’яча в стрибку правою чи лівою рукою від плеча;

г) ловля та передача м’яча двома руками від грудей;

д) те саме, з відскоком від підлоги;

е) передача м. знизу однією правою чи лівою рукою;

є) ведення б/б м’яча до партнера з обведенням його та  передачею м’яча вивченим способом партнеру.

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

8 разів

 

8 разів

 

8 разів

 

8 разів

 

8 разів

 

8 разів

 

4 рази

 

 

Передача м’яча чітко на партнера

 

 

 

 

Лікті не розводити в сторони

 

 

 

 

 

Ведення м’яча у середній стійці баскетболіста

II

Основна частина

30 хв.

 

 

8. Навчити виконання штрафного кидка зверху (техніка):

 

  •       розповідь;
  •       показ

2 способи: двома і однією руками з місця та в стрибку

 

  • штрафні кидки (по 1 кидку) по 4-5 чол., у кожного щита;
  • виконати штрафні кидки, змагаючись хто швидше закине задану кількість м’ячів;
  • виконати кидки зі зміною щитів

 

Естафета хто за 1 хв., закине найбільше м’ячів

11 хв.

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

3 хв.

 

 

3 хв.

 

 

 

2 хв.

 

 

1 хв.

 

Кидки виконуються у відносно-спокійній обстановці

Підібрати свій спосіб кидка

 

Виконуються з дозволу судді протягом 5 с. Зі штрафної лінії

Не заступати за лінію

 

Правильне вихідне положення, рівномірний прицільний кидок; м’який направляючий рух кисті з напруженими пальцями. Траєкторія польоту м’яча,  випрямити руки і ноги після кидка, кисть не розслабляти

9. Повторити виконання кидка м’яча в русі з подвійного кроку:

а) В.п.: о.с., стійка в положенні збоку від щита з відставленою назад ногою – виконати подвійний крок;

б) кидок м’яча після зустрічної передачі;

в) після ведення м’яча з правого, лівого боку від щита;

г) закріпити в естафетах

8 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

2 хв.

 

2 хв.

 

2 хв.

Виконувати 3 кроки: настрибувати на м’яч у 1 кроці; 2 - виконати широкий крок; 3 - поштовхом з пятки витягуватись вгору при кидку м’яча

 

10. Навчальна гра у баскетбол з перевіркою основних правил гри

8 хв.

Суддівство гри, виділити кращих учнів

III

Заключна частина

3 хв.

 

 

11. Ходьба.

1 хв.

Привести у відповідний стан дихальну систему

12. Шикування. Підведення підсумків уроку

1 хв.

 

Оцінити кращих учнів

 

13. Домашнє завдання: підйом тулуба у сід за 1 хв.; віджимання 20р. ×2р.

1 хв.

Щоденно виконувати д/з

 


                                    Конспект уроку №6

 

Задачі уроку:

 

  1. Навчити взаємодії гравців (“Трійка”, “мала вісімка”).
  2. Оцінити уміння та навички кидка м’яча в кільце в стрибку та після двох кроків.
  3.  Виховувати міжособистісні, міжкомандні стосунки у навчальній двосторонній грі в баскетбол.

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

I

Підготовча частина

12 хв.

 

 

1.Шикування, рапорт, привітання, повідомлення задач уроку

1 хв.

Перевірити готовність учнів до занять

2. Стройові вправи

30 с.

Чіткість виконання вправ, з інтервалом

3. Бігові вправи

2 хв.

Правильне виконання бігових вправ

4. Ходьба і її різновиди

1 хв.

Відновити дихання

5. Стрибкові вправи:

– стрибки через скакалку;

– стрибки в гору з підтягуванням колін до грудей

30 с.

Стрибки пружинні, мякі, на носках ніг

6. Комплекс загально-розвиваючих вправ у парах

 

а) В.п.- стоячи обличчям один до одного,

кисті разом.

1–2. Піднімаючись на носки, руки урізнобіч-вгору.

3–4. Опускаючись на п’ятки, руки урізнобіч-вниз.

б) В.п.- обличчям один до одного, руки на плечах.

1. Мах лівою ногою в сторону.

2. В.п.

3. Мах правою ногою в сторону.

4. В.п

5 хв.

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

Пари підібрати приблизно за зростом та масою тіла.

 

Прогнутись вгору.

 

 

 

 

 

 

Махи виконувати з максим. амплітудою.

 

 

в) В.п. – те саме.

1–2. Напівприсід і послідовний мах лівою ногою назад.

3–4. В.п.

5–6. Напівприсід і послідовний мах правою ногою назад.

7–8. В.п.

г) В.п.- обличчям один до одного, руки на плечах, ноги на ширині плечей.

1–2–3. Нахил тулуба вперед, руками підсилюючи нахил.

4. В.п.

д) В.п. – те саме.

1. Нахил тулуба уперед.

2. Поворот тулуба ліворуч.

3. Поворот тулуба праворуч.

4. Випрямитись у В.п.

е) В.п.- стоячи спиною один до одного, ноги на ширині плечей, руки в сторони, кисті разом.

1. Нахил тулуба ліворуч.

2. В.п.

3. Нахил тулуба праворуч.

4. В.п.

є) В.п.- стоячи спиною,  руки вгору, кисті разом.

1. Випад з лівої вперед.

2. В.п.

3. Випад з правої вперед.

4. В.п.

ж) В.п. – те саме.

1. Випад з лівої ноги ліворуч.

2. В.п.

3. Випад з правої ноги праворуч.

4. В.п.

з) В.п. – те саме.

1. Нахил тулуба вперед (партнер спиною опирається на спину партнера).

2. В.п.

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

Махи назад виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

 

Глибокий нахил уперед

 

 

 

 

 

Повороти виконувати якомога далі

 

 

 

Нахили виконувати з максимальною амплітудою

 

 

 

 

Глибокі випади вперед, прогнутись назад

 

 

 

 

Випади виконувати глибок

 

 

 

Нахили виконувати невеликі, партнера різко не тягнути

 

 

 

3. Нахил тулуба назад (спиною опиратись на спину партнера).

4. В.п.

і) В.п. - спиною один до одного, взявшись руками під лікті в замок.

1–2. Присісти.

3–4. В.п.

ї) В.п.- присід обличчям один до одного, кисті разом.

1–2. Перенести центр ваги (перекат) з правої ноги на ліву.

3–4. Перенести центр ваги (перекат) з лівої ноги на праву.

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

Одночасне присідання, спина рівна

 

 

 

При перекаті з ноги на ногу тримати рівновагу

7. Загально-фізична підготовка:

– віджимання від підлоги;

– підйом тулуба у сід

2 хв.

20 разів

30 разів

 

Руки зігнуті під кутом 90°

Руки за голову в «замок»

II

Основна частина

30 хв.

 

 

8. Навчити взаємодії гравців (пересічна трійка, мала вісімка)

Розповідь і показ

14 хв.

 

9. Інтерактивна технологія кооперативного навчання Робота в трійках

“Трійка” – це взаємодія гравців, за якої використовується заслон для виходу на вільне місце, коли є однакова кількість захисних.

Комбінація “Трійка” – передача м’яча один одному у русі з кидком у кошик.

“Мала вісімка” – взаємодія гравців з використанням заслонів – “наведення” і “пересічення”. Під час переміщення шлях нагадує 8

наведення – заслон, який ставить гравець, що бажає звільнення від опіки;

– “пересічення” заслон де 2 партнери пересікають шлях один одному під кутом.

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

4 хв.

 

 

4 хв.

Об’єднання учнів у трійки, а також можна міняти містами учнів

Переміщення здійснювати в певніше

 

 

Слідкувати за правильним переміщенням гравців

 

 

 

При заслоні розвертатись

 

 

Бути готовим до взаємодії з гравцем

10. Оцінити уміння та навички кидка м’яча в кільце у русі після двох кроків:

– повторити;

 

– виконати на оцінку

10 хв.

 

 

Хлопці – виконують на оцінку

Дівчата – повторюють штрафні кидки 

11. Виховувати міжособистісні між командні стосунки у навчальній двосторонній грі в баскетбол

6 хв.

Суддівство гри

III

Заключна частина

3 хв.

 

 

11. Ходьба.

30 с.

Привести у нормальний стан дихальну та серцеву судинну системи

12. Шикування. Підведення підсумків уроку

2 хв.

Відмітити кращих учнів

13. Домашнє завдання: стрибки через скакалку. Комплекс вправ на формування правильної постанови.

30 с.

Щоденно виконувати д/з


Конспект уроку №7

 

Задачі уроку:

  1. Ознайомити із суддівством змагань з баскетболу, повторити правила гри та заповнення протоколу.
  2. Удосконалювати техніку виконання штрафного кидка, кидків у русі після двох кроків, кидків у стрибку.
  3. Навчальна двостороння гра у баскетбол з використанням вивчених технічних і тактичних прийомів та системи  швидкого прориву з суддівством.

 

Част. уроку

Зміст уроку

Дозу-вання

Організаційно-методичні примітки

І

Підготовча частина

12 хв.

 

 

1. Шикування, рапорт, привітання.

1 хв.

Порядок в строю, переві-рити готовність учнів до занять.

2. Повідомлення задач уроку та очікування навчальних результатів.

Мотивація – Баскетбол для розумного – розвага, а для дурня – пристрасть. Спорт навчає чесно вигравати і з гідністю програвати. Відтак спорт вчить всьому – вчить життю.

1 хв.

Сфокусувати увагу учнів на завданні і викликати інтерес до заняття, забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, чого вони повинні досягти на уроці

3. Ознайомити із суддівством змагань з баскетболу і ведення  протоколу гри.

Технологія Мікрофон та Не закінчене речення

2 хв.

Дати можливість всім лаконічно розповісти все, що вони знають про баскетбол, про правила гри, суддівство

4. Стройові вправи

30с.

Чіткість виконання вправ

5. Біг і його різновиди

 

Човниковий біг 4×9 м. Естафета

2 хв.

Рівномірний біг

 

6. Комплекс загально-розвиваючих вправ у русі

 

а) В.п.- руки в замок перед грудьми.

1–4. Колові рухи п’ястей вперед.

5–8. Аналогічні дії назад.

б) В.п.- те саме.

1. Руки вперед долонями назовні.

2. В.п.

3. Руки вгору, долонями вгору.

4. В.п.

в) В.п.-руки в сторони, пальці розставлені.

1–4 Колові рухи кистями вперед

5–8 Колові рухи кистями назад.

г ) В.п.: те саме.

1–4. Колові рухи рук зігнутих у ліктьовому суглобі вперед.

5–8. Те саме назад.

д) В.п.: те саме.

1–4. Колові рухи прямими руками вперед.

5–8. Те саме назад.

е) В.п.: о.с., руки зiгнутi перед собою.

1. Поворот тулуба ліворуч.

2. Поворот тулуба праворуч.

є ) В.п.-о.с.

1. Руки вперед хлопок в долоні.

2. Руки назад, хлопок в долоні.

ж) В.п.- руки в сторони.

1–2. Лівою із-за голови, правою з низу за спину, руки, в замок, піднятись на носки.

3–4. В.п.

5–6. Те саме, зі зміною рук.

7–8. В.п.

з) В.п.- руки зiгнутi перед собою.

1. Випад лівою вперед з одночасним поворотом вліво.

2. В.п.

3. Випад правою вперед з одночасним поворотом вправо.

4) В.п.

и) В.п.- о.с.

1. Нахил тулуба вниз, руками до правої ноги.

2. В.п.

   3. Нахил тулуба вниз до лівої.

   4. В.п.

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

4 рази

 

Вправи виконуються на кожний крок

 

 

Пальці не роз’єднувати

 

 

Округлити спину потягнутись за руками, піднімаючись на носки потягнутись вгору

 

 

 

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

Виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

 

 

Руки прямі, назад руки відводити якомога вище

 

Лiктi відвести в сторони, спина пряма

 

 

 

 

 

Глибокий випад вперед

 

 

 

 

 

 

Ноги в колінах не згинати

ІІ

Основна частина

25 хв.

 

 

 

8. Удосконалювати техніку виконання штрафного кидка, кидків у русі після двох кроків та в стрибку

– виконувати напроти кожного щита у колонах по чотири

5 хв.

Слідкувати за траєкторією, не заступати на лінію, рівномірний прицільний кидок, м’який направляючий рух кисті з напруженими пальцями

9. Навчальна двостороння гра у баскетбол із застосуванням вивчених технічних і тактичних прийомів та системи швидкого прориву з суддівством.

20 хв.

Вести рахунок, грати з заміною гравців

III.

Заключна частина

8 хв.

 

 

10. Вправи на розтягування.

3 хв. 30 с.

 

11. Шикування. Підведення підсумків уроку:

– експрес опитування,

– “мікрофон”,

– звіт звільнених від уроку, які заповнювали протокол,

– оцінити гру команд та кращих ігреків.

4 хв.

Фронтальна технологія інтерактивного навчання: надається можливість кожному лаконічно по черзі висловитись, зробити висновок хто виграв, а хто програв і що треба зробити для покращення результату

12. Домашнє завдання: взяти участь у змаганнях з баскетболу.

30 с.

Готуватись до шкільних змагань з баскетболу серед 8 класів.

 

1

 

doc
Додано
2 червня 2018
Переглядів
3400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку