Цикл уроків для 10 класу з теми "Волейбол"

Про матеріал
Матеріал складається з п'яти тренувальних уроків ( тренування учнів у прийомі м'яча під час подач, прямого нападаючого удару, блокування м'яча, тактичних дій команди у нападі і захисті під час двосторонньої гри).
Перегляд файлу

План — конспект 1

уроку фізичної культури для учнів 10 класу

 Тема: Волейбол

Завдання уроку:1 .Вчитися техніки передачі м'яча двома руками зверху.

2. Тренування прийому м'яча, що відскочив від сітки.

3. Тренування верхніх прямих подач. 4.Вдосконалення техніки нападаючого удару. 5 Сприяння розвитку координації рухів, формування вмінь та навиків, виховання морально-вольових якостей.

 Місце проведення: спортзал

Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні (10 шт).

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

Підготовча частина

10-12хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

2 хв.

Фронтальний метод

2

Правила поведінки і техніка безпеки під час виконання фізичних вправ

15 с.

Виконувати вправи за командою вчителя

3

ЧСС за 10 с

 

Готовність до уроку учнів

4

Перевірка домашнього завдання

До 1хв.

Теорія по правилам гри

5

Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді

По 15 с.

В колону по одному

6

Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон, з закиданням гомілок

2 хв.

Поточним методом

7

Загально- розвивальні вправи у русі

а) в.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти головою праворуч, 5-8- ліворуч

б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад

в) в.п.- ліва рука вгору; 1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук

г) в.п.-руки вперед; 1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме

 

 

 

4 рази

 

 

 4 рази

 

6 разів

 

6 разів

Фронтальний метод

 

 

Очі не закривати

 

 

Амплітуда максимальна

 

 

 

Оплески за спиною робити якомога вище

8

Перешикування з колони по одному в колону по два

 

Розминка з м'ячем у парах

 

а) Кидання м'яча двома руками зверху на місці і в русі

б) Те саме,але з відскоком м'яча від полу

в) Ударом м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки

6-8разів

 

 6-8разів

 

6-8разів

Прогин спини

назад

максимально

 

Сила удару щоразу

збільшується

II

Основна частина

31-33 хв.

 

1

 Техніка передачі м'яча двома руками зверху

а) Передача м'яча в зону 3 після переміщення гравця вперед із зони 1

б) Те саме, але гравці розміщуються в зоні 5 і 6

в) передача в зону 4 після переміщення гравця із зони 1 або 6.

7 хв.

 

 

 

До 2 хв.

 

 

До 2 хв.

 

До 2хв.

Верхня передача є основним прийомом атакуючих дій.

 

Клас поділений на дві групи, які працюють на двох половинах волейбольного майданчика

Мяч приймати на рівні обличчя.

2

Прийом м'яча, що відскочив від сітки

а) Прийом м'яча, який потрапив у верхню частину сітки

 

б) Те саме, але у нижню частину сітки

5 хв.

 

До 2,5 хв.

 

 

До 2,5 хв.

Треба знати: мяч, що потрапив у верхню частину сітки падає майже вертикально до центральної лінії, відскік м’яча від нижнього краю сітки буде далі від центральної лінії в залежності від сили удару по м’ячу.

Прийняти низьку стійку збоку від м’яча у варіанті а)

 

 

3

Верхні прямі подачі м'яча через сітку

а) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на точність

б) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на «силу»

5 хв.

 

 

10-20разів

 

 

10-20разів

Прийняти правильне положення; відчути правильне підкидання м’яча; відчути кистю м’яч; відчути правильний рух під час подачі; Відчути різні траєкторії руху м’яча.

Подачі виконуються з двох сторін.

4

Прямий нападаючий удар

 

а) Виконання нападаючого удару по підвішеному м'ячу

 

б) Нападаючі удари з передачі партнера із зони 3.

 в) Нападаючі удари із зони 2.

г) Нападаючі удари в певні зони майданчика.

д) Нападаючі удари проти одиночного блоку

є) Нападаючі удари після прийому м’яча.

 

14 хв.

 

10-20 разів

 

 

 

10-20 разів

10-20 разів

5-10 разів

 

5-10 разів

 

До 5 разів

Ефективний засіб нападу є нападаючий удар.

 Для учнів, які не володіють правильною технікою удару.

Учні з м’ячами вишикуються у колони у зоні 4, або 2.

 

 

Можна удар виконувати блок-аут.

 Удари виконувати в різні сторони волейбольного майданчика.

 

 

 

 

III

Заключна частина

2-3 хв.

 

1

Проведення пульсометрії. Ходьба по колу

Шикування, підведення підсумків.

 

 

Домашнє завдання:

Виконувати імітацію нападаючого удару.

Що означає гра «кутом вперед», «кутом назад».

 

За 15 с

 

Виставити оцінки (вибірково)

Дати поради учням

Організований вихід із залу

Виконання стопорного кроку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План- конспект  2

уроку фізичної культури для учнів 10 класу

Тема: Волейбол

Завдання уроку 1.Закріпити техніку передачі м'яча зверху двома руками.

2. Удосконалення техніки прийому м'яча знизу двома руками.

3. Тренування  прямого нападаючого удару.

4. Двостороння навчальна гра у волейбол 5. Сприяння розвитку координації рухів,  формування вмінь та навиків нападаючого удару.

Місце проведення: спортзал

Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні ( 10 шт).

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

Підготовча частина

10-12 хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

2 хв.

Фронтальний

метод

2

Правила поведінки і техніка безпеки під чає виконання фізичних вправ

15 с.

Виконувати вправи за командою вчителя

3

ЧСС за 15 с.

 

Готовність до уроку учнів

4

Перевірка домашнього завдання

До 1 Хв.

Що означає гра «кутом назад», «кутом вперед»

5

Ходьба: навшпиньках, у напівприсіді, у повному присіді

По 15с.

У колону по одному

6

Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон. закиданням гомілок

2 хв.

Поточним методом

7

Загально розвивальні вправи у русі

а) в.п.-руки на пояс: 1-4-колові оберти головою праворуч 5-8 ліворуч

б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед. 5-8 назад

в) в.п.- ліва рука вгору;1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук

г) в.п.-руки виеред:1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме

 

 

4 рази

 

 

4 рази

 

6 разів

 

 

6 разів

 Груповий метод

 

 

Очі не закривати

 

 

Амплітуда

максимальна

 

 

 

Оплески за спиною робити якомога вище

8

Перешикування з колони по одному в колону по два

а) Кидання м'яча двома руками зверху на місці і в русі

 

б) Те саме,але з відскоком м'яча від підлоги

 

в) Ударом м'яча об підлогу кистю правої лівої руки

 

 

6-8разів

 

 

 6-8разів

 

 

 6-8разів

Розминка з м'ячем у парах.

 

Спина прогинається назад максимально.

Розраховувати силу кидка м’яча. Мяч потрапляє у руки партнерові.  

 

Сила удару щоразу збільшується.

II

Основна частина

31 хв.

 

1

Закріпити техніку передачі м'яча зверху двома руками

6 хв.

Учні працюють в парах

 

а) Передача м’яча в зону 3 після переміщення із зони 1 або 6.

1.5 хв.

Передачі середні до 2м.

Передачі високі.

 

 

 

 

 

б) Передача із зони 6 у зону 3, друга передача із зони 3 у зону 4.

 

в) Передача із зони 3 за голову в зону 2.

г) Передача м’яча двома руками зверху у парах через сітку

1.5 хв.

 

 

1.5 хв.

 

Як варіант

Учні працюють групами

 

 

Передачі середні і низькі.

 

Для учнів зі слабкою технічною підготовкою

2

Удосконалення техніки прийому м'яча знизу двома руками

а) Учні виконують прийом знизу переміщуючись по майданчику

 

б) Чергування середніх і високих передач після прийому м'яча.

 

в)Прийом м’яча двома руками знизу після несильного нападаючого удару.

5 хв.

 

 

1.5 хв

 

 

1.5 хв.

 

 

До 2 хв.

 

 

 

Чергування середніх і високих передач 3-6м.

 

Учні працюють у парах.

 

 

Відстань 5-8м.

3

Тренування прямого нападаючого удару

а)Нападаючі удари з передачі партнера з зони 3.

б) Нападаючі удари в певні зони майданчика.

в)Нападаючі удари після прийому м’яча у зону 3.

12 хв.

 

До 4 хв.

 

До 4 хв.

 

До 4 хв.

 

 

Удари виконуються із зон 2 і 4.

Учні самостійно обирають зони атаки.

Удари виконуються із зон 2,3,4.

4

Двостороння навчальна гра у волейбол.

 

 

 

 

Учні демонструють техніку прийомів і передач м’яча зверху і знизу двома руками, а також вміння виконати нападаючий удар.

8 хв.

Клас ділиться на дві рівні команди.

Під час гри вчитель вказує на технічні і тактичні помилки учнів.

 

Сприяння координації рухів, формування вмінь та навиків під час командної гри.

III

Заключна частина

2 хв.

 

1

Проведення пульсометрії. Ходьба по колу

Шикування, підведення підсумків.

Виставлення оцінок

 Домашнє завдання:

виконувати імітацію  нападаючого удару.

Що означає «Ейс» у волейболі

 

За 15 с

Дати поради учням

Організований вихід із зали.

Вибірково.

 

Стрибок з 2-3 кроків, приземлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект-3

уроку фізичної культури для учнів 10 класу

 Тема: Волейбол

Завдання уроку:1. Тренування прямого нападаючого удару.

2. Тренування блокування м'яча 3. Двостороння гра у волейбол

4. Формування вмінь та навичок у грі, виховання колективізму, взаємодопомоги.

Місце проведення: спортзал

Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні ( 10шт)

 

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно -методичні вказівки

І

Підготовча частина

10-12 хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

2 хв.

Фронтальний метод

2

Техніка безпеки під час виконання фізичних вправ

15 с.

Виконуваги вправи за командою вчителя

3

ЧСС за 10с

 

Готовність до уроку учнів

4

Перевірка домашнього завдання

40 с.

 Що означає «Ейс» у волейболі.

5

Ходьба: навшпиньках, на зовнішній і внутрішній стороні стопи,

По15 сек.

У колону по одному, спину тримати рівно

6

Біг. Різновиди бігу: біг з високим

 

Біг починати та

 

підніманням стегна; зупинки, присідання

2 хв.

закінчувати за

 

під час бігу; зміни напрямку бігу; біг з підскакуванням

 

сигналом

 

 

 

 

7

Загально- розвивальні вправи у русі

 

Груповий метод

 

а)В.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти

4 рази

Очі не закривати

 

головою праворуч 5-8 ліворуч

 

 

 

б)В.п.-ліва рука вниз;1-4кола руками

4 рази

Амплітуда

 

вперед, 5-8 назад

 

максимальна

 

в)В.п.-ліва рука вгору; 1-2

6 разі в

 

 

відведення рук

 

 

 

назад 3-4 те саме, зі зміною положення

 

 

 

рук

 

Оплески виконувати за

 

г)В.п.-руки вперед; 1- оплески руками за

6 разів

спиною якомога

вище

 

спиною 2-оплески попереду; 3-4 те саме

 

 

 

 

 

 

8

Перешикування з колони по одному в колону по два. Розминка з м'ячем

а) Верхні і нижні передачі м'яча у парах двома руками

б) Виконання ударів по підкинутому м'ячу в сторону партнера

в) Удар м'яча об підлогу з відскоком у стінку і повернення до учня

 

 

 

1.5 хв.

 

 

До 15 разів

 

 

20-25 разів

Учні працюють парами

 

 

Передачі  високі до 6м.

 

Відстань до 8м.

Сила удару поступово збільшується.

 

Лівою, правою рукою.

II

Основна частина

30-32 хв.

 

1

Тренування нападаючого прямого удару

б) Виконання нападаючого удару із зон 4 і 2

 

в)Нападаючі удари в певні зони майданчика

 

г)Нападаючі удари проти одиночного блокування

9 хв.

 

 

По 10 разів.

 

 

3-4 хв.

 

 

2-3 хв.

З двох сторін волейбольного майдану

 

З кожної зони

 

Слідкувати за роботою кисті руки.

 

Удар в обвід блоку, удари блок - аут.

2

 

Тренування  блокування м'яча

 

а) Одиночне блокування м’яча

 

б) Групове блокування м’яча.

 

 

б) Стоячи біля сітки з м'ячем підкинути вгору, підстрибнути і двома руками відбити, спрямувати вниз

в) Те саме, але м'яч підкидає партнер з протилежної сторони

 

 

9 хв.

 

6-10 разів

 

До 10 разів

 

 

 

До 10 разів

 

 

До 10 разів

 

  Поточний метод

Кисті рук перенести на сторону суперника.

 

2-3 учні ставлять блок.

 

 

Для учнів зі слабкою

технічною підготовкою.

 

Для учнів зі слабкою технічною підготовкою.

 Стежити за м'ячем

3

Двостороння гра у волейбол

Під час гри учні демонструють техніку прийому і передач м’яча. Виконання нападаючих ударів і блокування м’яча.

 

13 хв.

Клас ділиться на дві рівні команди

Вчитель вказує на технічні і тактичні помилки учнів і методи їх усунення.

III

Заключна частина

2-3 хв.

 

1

Пульсометрія, ходьба по колу, шикування, підведення підсумків

 

 Домашнє завдання: повторити основні правила суддівства у волейболі.

 

ЧСС за 10 сек. Виставити оцінки за техніку виконання нападаючого удару, блокування м’яча, за тактичні дії під час гри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект 4

 

уроку фізичної культури для учнів 10 класу

Тема уроку: волейбол

 Завдання уроку:1 .Тренування нападаючого удару та блокування м'яча.

2. Тактичні дії команди у нападі і захисті 3. Двостороння гра у волейбол.

4. Сприяння розвитку спритності, координації рухів, витривалості.

 Місце проведення: спортзал

Обладнання і інвентар: м'ячі волейбольні, обручі гімнастичні

 

Хід уроку

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

Підготовча частина

10-  12 хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

 хв. 1.5 хв

Фронтальний

метод

2

ЧСС за 10с

 

Готовність учнів до уроку

3

Перевірка домашнього завдання

1-2хв.

Основні правила гри у волейбол

4

Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді

По 15с.

В колону по одному

5

Біг: рівномірний; правим, лівим боком хресним кроком; спиною; стрибками.

2 хв.

Фронтальний метод

6

Ходьба. Вправи на відновлення дихання

30 с.

1-2 кроки – вдих

3-4 - видих

7

Загально- розвивальні вправи на місці:

а) В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс. Колові оберти головою 1 - 4 - в ліву сторону, 5 - 8 в праву сторону.

б) В.п.-основна стійка. Колові рухи руками у боковій площині 1 - 4 вперед 5 - 8 - назад .

в) В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс 1 - 2 - повороти тулуба направо, розвести руки ривком в сторони, 3 - 4 - те саме, в іншу сторону.

г) В.п.- стійка; ноги нарізно - руки вгору в замок 1 - 2 - нахил махом вперед,

6 разів у кожну сторону

 

 10-12разів у кожну сторону

 

8-10разів

 

 

 6-8разів

Груповим

методом

У повільному

темпі

Тулуб тримати рівно. Стежити за амплітудою рухів

 

Ноги в колінах не згинати

 

Спину тримати рівно

 

руки вільно опустити між ноги, 3 - 4 випрямляючись, нахилитися назад прогнувши спину.

 

 

 

В.п. - о.с, руки на пояс 1 - 3 - присісти

- руки вперед, 2 - 4 - в.п.

є)В.п.- ноги на ширину плечей, руки вперед - в сторони; 1 - діставання махом правої ноги лівої долоні, 2 - в.п. 3

- 4-

6-8 разів

 

 

8-10разів

Коліна не згинати, руки не опускати Виконувати стрибком

 

те саме, в іншу сторону

ж) В.п.- основна стійка. 1- упор присівши, 2- упор лежачи, 3 - упор присівши, 4-в.п.

з) В.п.-випад правої ноги вперед, руки на стегні; 1,2,3-пружинні рухи з надавлюванням на ногу, 4-стрибком зміна положення ніг

8-10разів

Виконання дихальних вправ

 

8-10 разів

Спину тримати рівно

8

Розминка з м'ячем Верхні і нижні передачі м'яча у парах з виконанням кистьових ударів у сторону партнера

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

Учні працюють в парах

II

Основна частина

31 хв.

 

1

Тренування нападаючого удару та блокування м'яча

а) Багаторазове виконання нападаючого удару

 

б) Те саме, але на точність

 

в) Багаторазове виконання блокування м'яча

9 хв.

 

15-20разів

 

15-20разів

 

 

15-20разів

 

 

Удари із зон 2 і 4

 

У гімнастичний обруч, який лежить на підлозі Пальці рук напружені

2

Тактичні дії команди у нападі та захисті

У нападі.

а) Гравець зони 1 передає першу передачу гравцеві зони 4, який переміщується в зону 3, а гравець зони 3 переміщується в зону 4 для наступних дій у нападі

 

9 хв.

 

 

 

Переміщення виконується після подачі м'яча

 

б) Гравець зони 5 прийняв м’яч і спрямовує його партнеру в зону 2, який знаходиться біля сітки. Гравець зони 2 може послати м'яч для удару в зони 4 і 2

 

 

Техніка виконання дій

 

У захисті

а) Із зони 4 і 2 виконується нападаючий удар на протилежній стороні - удар блокується, гравець вільний і крайній захисник виконують страхування

б) Система гри у захисті «кутом вперед»

 

Страхування виконує гравець зони 6 і другий крайній гравець зони 6 підстраховує зони 2 і 4

3

Двостороння гра у волейбол

 

Клас об’єднується у дві рівні команди.

13 хв.

Під час гри учні демонструють: нападаючі удари; блокування м’яча; виконання передачі із зони 3; гру у захисті і нападі.

III

Заключна частина

ЧСС за 15 с.

Ходьба по колу, шикування, підведення підсумків уроку

Домашнє завдання: Стрибки на скакалкі.

Що означає у волейболі  гра на «Тай-брейку»

Організований вихід зі спортзалу

2 хв.

 

 

 

2 рази по

30 сек

Виставити оцінки за техніку виконання прийомів

 

 

План-конспект 5

уроку фізичної культури для учнів 10 класу

 Тема: Волейбол

Завдання уроку:1 . Тренування прямого нападаючого удару.

2. Тренування верхніх прямих подач. 3. Система гри кутом уперед.   Двостороння гра у волейбол.4 Сприяння розвитку координації рухів, формування вмінь та навиків, виховання морально-вольових якостей. Місце проведення: спортзал

Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні (10 шт).

Хід уроку

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

Підготовча частина

10-12 хв.

 

1

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку

1.5хв

Фронтальний метод

2

Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ

15 с.

Виконувати вправи за командою вчителя

3

ЧСС за 10 с

 

Готовність до уроку учнів

4

Перевірка домашнього завдання

40 с.

Що таке « Тай-брейк» у волейболі

5

Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді

По 15 с.

В колону по одному

6

Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон,з закиданням гомілок

2 хв.

Поточним методом

7

Загально- розвивальні вправи у русі

а) в.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти головою праворуч, 5-8 -  ліворуч

б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад

в) в.п.- ліва рука вгору; 1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук

г) в.п.-руки вперед; 1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме

 

 

 

4 рази

 

 

 4 рази

 

6 разів

 

6 разів

Фронтальний метод

 

 

Очі не закривати

 

 

Амплітуда максимальна

 

 

 

Оплески за спиною робити якомога вище

8

Перешикування з колони по одному в колону по два

 

Розминка з м'ячем у парах

 

а) Верхні передачі м’яча у парах

 

б) Ударом м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки

 

в) Те саме, але в сторону товариша

1.5 хв.

 

 

 6-8разів

 

6-8разів

Передачі виконувати різної траєкторії

 

Сила удару щоразу

збільшується

Один учень виконує удар, інший приймає і навпаки.

II

Основна частина

30-32 хв.

 

1

Тренування прямого нападаючого удару

а) Багаторазове виконання нападаючих ударів із зон 2 і 4.

б) Те саме, але після прийому м’яча у зону 3.

 

в) Нападаючі удари проти одиночного блоку.

10 хв.

 

До 4 хв.

 

До 3 хв.

 

 

До 3 хв.

 

Нападаючі удари виконуються з передачі партнера

Прийом м’яча виконує учень, який не бере участі у нападі.

Учні виконують обвідні удари, або блок-аут.

 

2

Верхні прямі подачі м’яча через сітку

5 хв.

 

 

 

 

 

а) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на точність

б) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на «силу»

 

 

10-20разів

 

 

10-20разів

Прийняти правильне положення; відчути правильне підкидання м’яча; відчути кистю м’яч; відчути правильний рух під час подачі; Відчути різні траєкторії руху м’яча.

Подачі виконуються з двох сторін.

 

Система гри « кутом уперед»

а) Розміщення гравців різних зон при нападаючому ударі суперника із зони 2 і 4.

 

 б) Страхування при нападаючих ударах гравцем зони 6.

 

5 хв.

 

 

 

Вправу виконують у вигляді навчальної гри.

 

 

При страхуванні повинна бути динамічна стійка.

Обманні удари страхуються гравцями задньої лінії і гравцями, які не беруть участі у блокуванні

3

Двостороння гра у волейбол

Учні демонструють вміння обвідного нападаючого удару, страхування під час нападу системою гри « кутом уперед».

12 хв.

Клас ділиться на дві рівні команди.

Суддівство у грі забезпечують учні.

III

Заключна частина

2-3 хв.

 

1

Проведення пульсометрії. Ходьба по колу.

Шикування, підведення підсумків.

 Домашнє завдання:

Виконувати імітацію нападаючого удару, стрибки вгору з діставанням високих предметів.

За 15 с.

 

 

Виставити оцінки за урок.

Організований вихід із зали

 

Стрибок  угору з 2-3 кроків

Приземлення.

 

docx
Додано
20 жовтня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку