План — конспект 1
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Тема: Волейбол
Завдання уроку:1 .Вчитися техніки передачі м'яча двома руками зверху.
2. Тренування прийому м'яча, що відскочив від сітки.
3. Тренування верхніх прямих подач. 4.Вдосконалення техніки нападаючого удару. 5 Сприяння розвитку координації рухів, формування вмінь та навиків, виховання морально-вольових якостей.
Місце проведення: спортзал
Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні (10 шт).
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
І |
Підготовча частина |
10-12хв. |
|
|||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
2 хв. |
Фронтальний метод |
|||
2 |
Правила поведінки і техніка безпеки під час виконання фізичних вправ |
15 с. |
Виконувати вправи за командою вчителя |
|||
3 |
ЧСС за 10 с |
|
Готовність до уроку учнів |
|||
4 |
Перевірка домашнього завдання |
До 1хв. |
Теорія по правилам гри |
|||
5 |
Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді |
По 15 с. |
В колону по одному |
|||
6 |
Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон, з закиданням гомілок |
2 хв. |
Поточним методом |
|||
7 |
Загально- розвивальні вправи у русі а) в.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти головою праворуч, 5-8- ліворуч б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад в) в.п.- ліва рука вгору; 1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук г) в.п.-руки вперед; 1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме |
4 рази
4 рази
6 разів
6 разів |
Фронтальний метод
Очі не закривати
Амплітуда максимальна
Оплески за спиною робити якомога вище |
|||
8 |
Перешикування з колони по одному в колону по два |
|
Розминка з м'ячем у парах |
|||
|
а) Кидання м'яча двома руками зверху на місці і в русі б) Те саме,але з відскоком м'яча від полу в) Ударом м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки |
6-8разів
6-8разів
6-8разів |
Прогин спини назад максимально
Сила удару щоразу збільшується |
|||
II |
Основна частина |
31-33 хв. |
|
|||
1 |
Техніка передачі м'яча двома руками зверху а) Передача м'яча в зону 3 після переміщення гравця вперед із зони 1 б) Те саме, але гравці розміщуються в зоні 5 і 6 в) передача в зону 4 після переміщення гравця із зони 1 або 6. |
7 хв.
До 2 хв.
До 2 хв.
До 2хв. |
Верхня передача є основним прийомом атакуючих дій.
Клас поділений на дві групи, які працюють на двох половинах волейбольного майданчика М’яч приймати на рівні обличчя. |
|||
2 |
Прийом м'яча, що відскочив від сітки а) Прийом м'яча, який потрапив у верхню частину сітки
б) Те саме, але у нижню частину сітки |
5 хв.
До 2,5 хв.
До 2,5 хв. |
Треба знати: м’яч, що потрапив у верхню частину сітки падає майже вертикально до центральної лінії, відскік м’яча від нижнього краю сітки буде далі від центральної лінії в залежності від сили удару по м’ячу. Прийняти низьку стійку збоку від м’яча у варіанті а)
|
|||
3 |
Верхні прямі подачі м'яча через сітку а) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на точність б) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на «силу» |
5 хв.
10-20разів
10-20разів |
Прийняти правильне положення; відчути правильне підкидання м’яча; відчути кистю м’яч; відчути правильний рух під час подачі; Відчути різні траєкторії руху м’яча. Подачі виконуються з двох сторін. |
|||
4 |
Прямий нападаючий удар
а) Виконання нападаючого удару по підвішеному м'ячу
б) Нападаючі удари з передачі партнера із зони 3. в) Нападаючі удари із зони 2. г) Нападаючі удари в певні зони майданчика. д) Нападаючі удари проти одиночного блоку є) Нападаючі удари після прийому м’яча.
|
14 хв.
10-20 разів
10-20 разів 10-20 разів 5-10 разів
5-10 разів
До 5 разів |
Ефективний засіб нападу є нападаючий удар. Для учнів, які не володіють правильною технікою удару. Учні з м’ячами вишикуються у колони у зоні 4, або 2.
Можна удар виконувати блок-аут. Удари виконувати в різні сторони волейбольного майданчика. |
|||
|
|
|
|
|||
III |
Заключна частина |
2-3 хв. |
|
|||
1 |
Проведення пульсометрії. Ходьба по колу Шикування, підведення підсумків.
Домашнє завдання: Виконувати імітацію нападаючого удару. Що означає гра «кутом вперед», «кутом назад». |
|
За 15 с
Виставити оцінки (вибірково) Дати поради учням Організований вихід із залу Виконання стопорного кроку. |
|||
План- конспект 2
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Тема: Волейбол
Завдання уроку 1.Закріпити техніку передачі м'яча зверху двома руками.
2. Удосконалення техніки прийому м'яча знизу двома руками.
3. Тренування прямого нападаючого удару.
4. Двостороння навчальна гра у волейбол 5. Сприяння розвитку координації рухів, формування вмінь та навиків нападаючого удару.
Місце проведення: спортзал
Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні ( 10 шт).
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
|
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
2 хв. |
Фронтальний метод |
|
2 |
Правила поведінки і техніка безпеки під чає виконання фізичних вправ |
15 с. |
Виконувати вправи за командою вчителя |
|
3 |
ЧСС за 15 с. |
|
Готовність до уроку учнів |
|
4 |
Перевірка домашнього завдання |
До 1 Хв. |
Що означає гра «кутом назад», «кутом вперед» |
|
5 |
Ходьба: навшпиньках, у напівприсіді, у повному присіді |
По 15с. |
У колону по одному |
|
6 |
Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон. закиданням гомілок |
2 хв. |
Поточним методом |
|
7 |
Загально розвивальні вправи у русі а) в.п.-руки на пояс: 1-4-колові оберти головою праворуч 5-8 ліворуч б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед. 5-8 назад в) в.п.- ліва рука вгору;1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук г) в.п.-руки виеред:1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме |
4 рази
4 рази
6 разів
6 разів |
Груповий метод
Очі не закривати
Амплітуда максимальна
Оплески за спиною робити якомога вище |
|
8 |
Перешикування з колони по одному в колону по два а) Кидання м'яча двома руками зверху на місці і в русі
б) Те саме,але з відскоком м'яча від підлоги
в) Ударом м'яча об підлогу кистю правої лівої руки |
6-8разів
6-8разів
6-8разів |
Розминка з м'ячем у парах.
Спина прогинається назад максимально. Розраховувати силу кидка м’яча. М’яч потрапляє у руки партнерові.
Сила удару щоразу збільшується. |
|
II |
Основна частина |
31 хв. |
|
|
1 |
Закріпити техніку передачі м'яча зверху двома руками |
6 хв. |
Учні працюють в парах |
|
|
а) Передача м’яча в зону 3 після переміщення із зони 1 або 6. |
1.5 хв. |
Передачі середні до 2м. Передачі високі. |
|
|
|
|
|
|
|
б) Передача із зони 6 у зону 3, друга передача із зони 3 у зону 4.
в) Передача із зони 3 за голову в зону 2. г) Передача м’яча двома руками зверху у парах через сітку |
1.5 хв.
1.5 хв.
Як варіант |
Учні працюють групами
Передачі середні і низькі.
Для учнів зі слабкою технічною підготовкою |
|
2 |
Удосконалення техніки прийому м'яча знизу двома руками а) Учні виконують прийом знизу переміщуючись по майданчику
б) Чергування середніх і високих передач після прийому м'яча.
в)Прийом м’яча двома руками знизу після несильного нападаючого удару. |
5 хв.
1.5 хв
1.5 хв.
До 2 хв. |
Чергування середніх і високих передач 3-6м.
Учні працюють у парах.
Відстань 5-8м. |
|
3 |
Тренування прямого нападаючого удару а)Нападаючі удари з передачі партнера з зони 3. б) Нападаючі удари в певні зони майданчика. в)Нападаючі удари після прийому м’яча у зону 3. |
12 хв.
До 4 хв.
До 4 хв.
До 4 хв. |
Удари виконуються із зон 2 і 4. Учні самостійно обирають зони атаки. Удари виконуються із зон 2,3,4. |
|
4 |
Двостороння навчальна гра у волейбол.
Учні демонструють техніку прийомів і передач м’яча зверху і знизу двома руками, а також вміння виконати нападаючий удар. |
8 хв. |
Клас ділиться на дві рівні команди. Під час гри вчитель вказує на технічні і тактичні помилки учнів.
Сприяння координації рухів, формування вмінь та навиків під час командної гри. |
|
III |
Заключна частина |
2 хв. |
|
|
1 |
Проведення пульсометрії. Ходьба по колу Шикування, підведення підсумків. Виставлення оцінок Домашнє завдання: виконувати імітацію нападаючого удару. Що означає «Ейс» у волейболі |
|
За 15 с Дати поради учням Організований вихід із зали. Вибірково.
Стрибок з 2-3 кроків, приземлення. |
|
План-конспект-3
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Тема: Волейбол
Завдання уроку:1. Тренування прямого нападаючого удару.
2. Тренування блокування м'яча 3. Двостороння гра у волейбол
4. Формування вмінь та навичок у грі, виховання колективізму, взаємодопомоги.
Місце проведення: спортзал
Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні ( 10шт)
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно -методичні вказівки |
||
І |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
2 хв. |
Фронтальний метод |
||
2 |
Техніка безпеки під час виконання фізичних вправ |
15 с. |
Виконуваги вправи за командою вчителя |
||
3 |
ЧСС за 10с |
|
Готовність до уроку учнів |
||
4 |
Перевірка домашнього завдання |
40 с. |
Що означає «Ейс» у волейболі. |
||
5 |
Ходьба: навшпиньках, на зовнішній і внутрішній стороні стопи, |
По15 сек. |
У колону по одному, спину тримати рівно |
||
6 |
Біг. Різновиди бігу: біг з високим |
|
Біг починати та |
||
|
підніманням стегна; зупинки, присідання |
2 хв. |
закінчувати за |
||
|
під час бігу; зміни напрямку бігу; біг з підскакуванням |
|
сигналом |
||
|
|
|
|
||
7 |
Загально- розвивальні вправи у русі |
|
Груповий метод |
||
|
а)В.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти |
4 рази |
Очі не закривати |
||
|
головою праворуч 5-8 ліворуч |
|
|
||
|
б)В.п.-ліва рука вниз;1-4кола руками |
4 рази |
Амплітуда |
||
|
вперед, 5-8 назад |
|
максимальна |
||
|
в)В.п.-ліва рука вгору; 1-2 |
6 разі в |
|
||
|
відведення рук |
|
|
||
|
назад 3-4 те саме, зі зміною положення |
|
|
||
|
рук |
|
Оплески виконувати за |
||
|
г)В.п.-руки вперед; 1- оплески руками за |
6 разів |
спиною якомога вище |
||
|
спиною 2-оплески попереду; 3-4 те саме |
|
|
||
|
|
|
|
||
8 |
Перешикування з колони по одному в колону по два. Розминка з м'ячем а) Верхні і нижні передачі м'яча у парах двома руками б) Виконання ударів по підкинутому м'ячу в сторону партнера в) Удар м'яча об підлогу з відскоком у стінку і повернення до учня |
1.5 хв.
До 15 разів
20-25 разів |
Учні працюють парами
Передачі високі до 6м.
Відстань до 8м. Сила удару поступово збільшується.
Лівою, правою рукою. |
||
II |
Основна частина |
30-32 хв. |
|
||
1 |
Тренування нападаючого прямого удару б) Виконання нападаючого удару із зон 4 і 2
в)Нападаючі удари в певні зони майданчика
г)Нападаючі удари проти одиночного блокування |
9 хв.
По 10 разів.
3-4 хв.
2-3 хв. |
З двох сторін волейбольного майдану
З кожної зони
Слідкувати за роботою кисті руки.
Удар в обвід блоку, удари блок - аут. |
||
2
|
Тренування блокування м'яча
а) Одиночне блокування м’яча
б) Групове блокування м’яча.
б) Стоячи біля сітки з м'ячем підкинути вгору, підстрибнути і двома руками відбити, спрямувати вниз в) Те саме, але м'яч підкидає партнер з протилежної сторони
|
9 хв.
6-10 разів
До 10 разів
До 10 разів
До 10 разів
|
Поточний метод Кисті рук перенести на сторону суперника.
2-3 учні ставлять блок.
Для учнів зі слабкою технічною підготовкою.
Для учнів зі слабкою технічною підготовкою. Стежити за м'ячем |
||
3 |
Двостороння гра у волейбол Під час гри учні демонструють техніку прийому і передач м’яча. Виконання нападаючих ударів і блокування м’яча.
|
13 хв. |
Клас ділиться на дві рівні команди Вчитель вказує на технічні і тактичні помилки учнів і методи їх усунення. |
||
III |
Заключна частина |
2-3 хв. |
|
||
1 |
Пульсометрія, ходьба по колу, шикування, підведення підсумків
Домашнє завдання: повторити основні правила суддівства у волейболі. |
|
ЧСС за 10 сек. Виставити оцінки за техніку виконання нападаючого удару, блокування м’яча, за тактичні дії під час гри. |
||
План-конспект 4
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Тема уроку: волейбол
Завдання уроку:1 .Тренування нападаючого удару та блокування м'яча.
2. Тактичні дії команди у нападі і захисті 3. Двостороння гра у волейбол.
4. Сприяння розвитку спритності, координації рухів, витривалості.
Місце проведення: спортзал
Обладнання і інвентар: м'ячі волейбольні, обручі гімнастичні
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||
І |
Підготовча частина |
10- 12 хв. |
|
|||||||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
хв. 1.5 хв |
Фронтальний метод |
|||||||
2 |
ЧСС за 10с |
|
Готовність учнів до уроку |
|||||||
3 |
Перевірка домашнього завдання |
1-2хв. |
Основні правила гри у волейбол |
|||||||
4 |
Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді |
По 15с. |
В колону по одному |
|||||||
5 |
Біг: рівномірний; правим, лівим боком хресним кроком; спиною; стрибками. |
2 хв. |
Фронтальний метод |
|||||||
6 |
Ходьба. Вправи на відновлення дихання |
30 с. |
1-2 кроки – вдих 3-4 - видих |
|||||||
7 |
Загально- розвивальні вправи на місці: а) В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс. Колові оберти головою 1 - 4 - в ліву сторону, 5 - 8 в праву сторону. б) В.п.-основна стійка. Колові рухи руками у боковій площині 1 - 4 вперед 5 - 8 - назад . в) В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс 1 - 2 - повороти тулуба направо, розвести руки ривком в сторони, 3 - 4 - те саме, в іншу сторону. г) В.п.- стійка; ноги нарізно - руки вгору в замок 1 - 2 - нахил махом вперед, |
6 разів у кожну сторону
10-12разів у кожну сторону
8-10разів
6-8разів |
Груповим методом У повільному темпі Тулуб тримати рівно. Стежити за амплітудою рухів
Ноги в колінах не згинати
Спину тримати рівно |
|||||||
|
руки вільно опустити між ноги, 3 - 4 випрямляючись, нахилитися назад прогнувши спину. |
|
|
|||||||
|
В.п. - о.с, руки на пояс 1 - 3 - присісти - руки вперед, 2 - 4 - в.п. є)В.п.- ноги на ширину плечей, руки вперед - в сторони; 1 - діставання махом правої ноги лівої долоні, 2 - в.п. 3 - 4- |
6-8 разів
8-10разів |
Коліна не згинати, руки не опускати Виконувати стрибком |
|||||||
|
те саме, в іншу сторону ж) В.п.- основна стійка. 1- упор присівши, 2- упор лежачи, 3 - упор присівши, 4-в.п. з) В.п.-випад правої ноги вперед, руки на стегні; 1,2,3-пружинні рухи з надавлюванням на ногу, 4-стрибком зміна положення ніг |
8-10разів |
Виконання дихальних вправ |
|||||||
|
8-10 разів |
Спину тримати рівно |
||||||||
8 |
Розминка з м'ячем Верхні і нижні передачі м'яча у парах з виконанням кистьових ударів у сторону партнера
|
2 хв. |
Учні працюють в парах |
|||||||
II |
Основна частина |
31 хв. |
|
|||||||
1 |
Тренування нападаючого удару та блокування м'яча а) Багаторазове виконання нападаючого удару
б) Те саме, але на точність
в) Багаторазове виконання блокування м'яча |
9 хв.
15-20разів
15-20разів
15-20разів |
Удари із зон 2 і 4
У гімнастичний обруч, який лежить на підлозі Пальці рук напружені |
|||||||
2 |
Тактичні дії команди у нападі та захисті У нападі. а) Гравець зони 1 передає першу передачу гравцеві зони 4, який переміщується в зону 3, а гравець зони 3 переміщується в зону 4 для наступних дій у нападі
|
9 хв. |
Переміщення виконується після подачі м'яча |
|||||||
|
б) Гравець зони 5 прийняв м’яч і спрямовує його партнеру в зону 2, який знаходиться біля сітки. Гравець зони 2 може послати м'яч для удару в зони 4 і 2
|
|
Техніка виконання дій |
|||||||
|
У захисті а) Із зони 4 і 2 виконується нападаючий удар на протилежній стороні - удар блокується, гравець вільний і крайній захисник виконують страхування б) Система гри у захисті «кутом вперед» |
|
Страхування виконує гравець зони 6 і другий крайній гравець зони 6 підстраховує зони 2 і 4 |
|||||||
3 |
Двостороння гра у волейбол
Клас об’єднується у дві рівні команди. |
13 хв. |
Під час гри учні демонструють: нападаючі удари; блокування м’яча; виконання передачі із зони 3; гру у захисті і нападі. |
|||||||
III |
Заключна частина ЧСС за 15 с. Ходьба по колу, шикування, підведення підсумків уроку Домашнє завдання: Стрибки на скакалкі. Що означає у волейболі гра на «Тай-брейку» Організований вихід зі спортзалу |
2 хв.
2 рази по 30 сек |
Виставити оцінки за техніку виконання прийомів |
|||||||
План-конспект 5
уроку фізичної культури для учнів 10 класу
Тема: Волейбол
Завдання уроку:1 . Тренування прямого нападаючого удару.
2. Тренування верхніх прямих подач. 3. Система гри кутом уперед. Двостороння гра у волейбол.4 Сприяння розвитку координації рухів, формування вмінь та навиків, виховання морально-вольових якостей. Місце проведення: спортзал
Обладнання та інвентар: м'ячі волейбольні (10 шт).
Хід уроку
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||
І |
Підготовча частина |
10-12 хв. |
|
|||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку |
1.5хв |
Фронтальний метод |
|||
2 |
Правила поведінки і техніки безпеки під час виконання фізичних вправ |
15 с. |
Виконувати вправи за командою вчителя |
|||
3 |
ЧСС за 10 с |
|
Готовність до уроку учнів |
|||
4 |
Перевірка домашнього завдання |
40 с. |
Що таке « Тай-брейк» у волейболі |
|||
5 |
Ходьба: навшпиньках, у пів присіді, у повному присіді |
По 15 с. |
В колону по одному |
|||
6 |
Біг: у повільному темпі, з високим підніманням стегон,з закиданням гомілок |
2 хв. |
Поточним методом |
|||
7 |
Загально- розвивальні вправи у русі а) в.п.-руки на пояс; 1-4-колові оберти головою праворуч, 5-8 - ліворуч б) в.п.-ліва рука вниз; 1-4 кола руками вперед, 5-8 назад в) в.п.- ліва рука вгору; 1-2 відведення рук назад, 3-4 те саме, зі зміною положення рук г) в.п.-руки вперед; 1- оплески руками за спиною 2- оплески руками попереду; 3-4 те саме |
4 рази
4 рази
6 разів
6 разів |
Фронтальний метод
Очі не закривати
Амплітуда максимальна
Оплески за спиною робити якомога вище |
|||
8 |
Перешикування з колони по одному в колону по два |
|
Розминка з м'ячем у парах |
|||
|
а) Верхні передачі м’яча у парах
б) Ударом м'яча об підлогу кистю правої, лівої руки
в) Те саме, але в сторону товариша |
1.5 хв.
6-8разів
6-8разів |
Передачі виконувати різної траєкторії
Сила удару щоразу збільшується Один учень виконує удар, інший приймає і навпаки. |
|||
II |
Основна частина |
30-32 хв. |
|
|||
1 |
Тренування прямого нападаючого удару а) Багаторазове виконання нападаючих ударів із зон 2 і 4. б) Те саме, але після прийому м’яча у зону 3.
в) Нападаючі удари проти одиночного блоку. |
10 хв.
До 4 хв.
До 3 хв.
До 3 хв. |
Нападаючі удари виконуються з передачі партнера Прийом м’яча виконує учень, який не бере участі у нападі. Учні виконують обвідні удари, або блок-аут.
|
|||
2 |
Верхні прямі подачі м’яча через сітку |
5 хв. |
|
|||
|
а) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на точність б) Багаторазове виконання верхньої прямої подачі на «силу» |
10-20разів
10-20разів |
Прийняти правильне положення; відчути правильне підкидання м’яча; відчути кистю м’яч; відчути правильний рух під час подачі; Відчути різні траєкторії руху м’яча. Подачі виконуються з двох сторін. |
|||
|
Система гри « кутом уперед» а) Розміщення гравців різних зон при нападаючому ударі суперника із зони 2 і 4.
б) Страхування при нападаючих ударах гравцем зони 6.
|
5 хв.
|
Вправу виконують у вигляді навчальної гри.
При страхуванні повинна бути динамічна стійка. Обманні удари страхуються гравцями задньої лінії і гравцями, які не беруть участі у блокуванні |
|||
3 |
Двостороння гра у волейбол Учні демонструють вміння обвідного нападаючого удару, страхування під час нападу системою гри « кутом уперед». |
12 хв. |
Клас ділиться на дві рівні команди. Суддівство у грі забезпечують учні. |
|||
III |
Заключна частина |
2-3 хв. |
|
|||
1 |
Проведення пульсометрії. Ходьба по колу. Шикування, підведення підсумків. Домашнє завдання: Виконувати імітацію нападаючого удару, стрибки вгору з діставанням високих предметів. |
За 15 с. |
Виставити оцінки за урок. Організований вихід із зали
Стрибок угору з 2-3 кроків Приземлення. |
|||