Тема; Абстрактна композиція “Веселкове розмаїття осені”.
Мета: Ознайомити учнів з основними і похідними кольорами. Розвивати уміння бачити кольори в навколишньому світі. Формувати спостережливість, увагу до навколишньої дійсності, уміння бачити навколо красу.
Тип уроку : Комбінований урок. - 0.25 сприйняття мистецтва
- 0.75 практична робота
Зоровий ряд . музичний і літературний фон: таблиця із кругом кольорів, репродукції картин Катерини Білокур , аудіо касети з записами класичної музики, букети живих і штучних квітів, малюнки різнокольорових квітів.
Матеріали: Папір , акварельні або гуашеві фарби, пензлі, олівці.
План уроку:
Хід уроку.
Організаційна частина.
- Добрий день, діти! Сідайте. Перевірте, чи є на ваших столах необхідне обладнання: альбом, пензлики, фарби, посудина з водою.
Діти, зверніть увагу на букети квітів, які знаходяться в класі. Червоні гвоздики, ніжні відтінки троянд, світло фіолетове, бузкове різноманіття айстр, величні скульптурні форми білих і червоних гладіолусів, небесні ароматні флокси і т.д.
Читаю вірш:
Я малюю квіти
Запашні, чарівні
Хай цвітуть вони завжди
В нас на Україні.
Діти, ви самі розумієте, що людині необхідно розвивати вміння бачити не тільки створено художником красу, але й красу створену самою природою.
Пригадайте, які ви знаєте типи кольорів?
Чому вони так називаються?
Які кольори належать до основних, а які до похідних?
3. Робота з колірним колом.
Подивіться на колірне коло, в якому кольори поступово переходять один в інший три основних і три похідних кольори : червоний переходить до жовтого через рожеву гаму, потім жовтий поступово перетворюється в зелений з теплим відтінком і стає все холоднішим по мірі просування до синього, які в свою чергу, змішується з червоним, створюючи різні відтінки фіолетового, і завершується коло переходом фіолетового до червоного.
4. Рекомендації до практичної роботи.
Діти, при виконанні завдання гуашем не потрібно опускати пензлик глибоко в баночку з фарбою, але й не слід брати фарби трішки на пензлик. Також і води не повинно бути на пензлику ні багато, ні мало. Фарбу наносять на папір плавно густим шаром, мазок повинен бути приблизно густини сметани, не рідше.
Практична робота:
Діти, зображуємо квіти, можна композицію - поляна квітів ( вид зверху). Великі й малі форми, трьома основними кольорами. Ще раз демонструю на білому листі паперу взаємодію трьох основних кольорів — червоного, жовтого, синього повторяючи терміни “ основні “ та «похідні» кольори.
Послідовність нанесення кольору при зображенні може бути різною. Наприклад, спочатку весь листок заповнюється великими плямами основних кольорів - червоним, жовтим, синім. А потім кілька з цих плям перекриваються іншими основними кольорами. На жовтій плямі в одному місці композиції відтінком і стає все холоднішим по мірі просування до синього , які в свою чергу, змішується з червоним, створюючи різні відтінки фіолетового, і завершується коло переходом фіолетового до червоного.
IV. Рекомендації до практичної роботи.
Діти, при виконанні завдання гуашшю не потрібно опускати пензлик глибоко в баночку з фарбою, але й не слід брати фарби трішки на пензлик. Також і води не повинно бути на пензлику ні багато, ні мало. Фарбу наносять на папір плавно густим шаром, мазок повинен бути приблизно густини сметани, не рідше.
Практична робота
Діти, зображуємо квіти , можна композицію - поляна квітів (вид зверху). Великі і малі форми, трьома основними кольорами. Ще раз демонструю на білому листі паперу взаємодію трьох основних кольорів - червоного, жовтого, синього повторюючи терміни «основні» та «похідні» кольори.
Послідовність нанесення кольору при зображенні може бути різною. Наприклад, спочатку весь листок заповнюється великими плямами основних кольорів — червоним, жовтим, синім. А потім кілька з цих плям перекриваються іншими основними кольорами. На жовтій плямі в одному місці композиції червоним кольором зображуємо хризантеми ( в результаті вона буде оранжевою), в другому на цей же жовтий кладемо синій і, перетворивши його в зелений, робимо листочки. На палітрі змішувати попередньо не потрібно.
Квіти зображуються килимом, поляною, ніби ми летимо на килимі - літаку і дивимось на них зверху. Ні стола, ні вази зображувати не будемо, а про мальовку окремих деталей квітів даємо мінімально.
Працюємо широким рухом, на малюнку повинні бути присутні всі шість кольорів. Не забуваймо кожен раз мити перед тим, як доторкнутися до якої не будь фарби.
Виставка готових робіт, Аналіз кращих і гірших сторін виконаних
творів.
Завдання додому: Знайти в навколишньому основні і похідні кольори, поспостерігати за красою гами Кольорів.
Словничок
Гуаш - фарби, розводяться водою, як акварель.
Палітра — невеликий кусок паперу , картону, дошки, скла на яких розмішують фарби.
Основні ( головні) кольори — це ті, які не можуть бути створені з інших кольорів ( червоний, жовтий, синій).
Похідні кольори - ті, які складаються з основних: оранжевий, фіолетовий, зелений.