Тема: Абстрактна композиція «Весна». Теплі і холодні кольори.
Мета: Розвивати інтерес до знань: цілісне та колористичне бачення творів живопису та природи , відчуття гармонії , колориту та пластики форми Розвивати уяву дітей про теплі і холодні кольори, вчити володіти кольором кольоровим контрастом.
Зоровий ряд, МУЗИЧНИЙ та літературний фон: Таблиця теплих і
холодних кольорів , натюрморти Ж.Шардена, К.Білокур; твори М.Врубеля «Бузок», «Демон скинутий», записи класичної музики (« Пори року» Чайковського).
Матеріали: Папір, акварельні або гуашеві фарби, пензлики , олівці.
І. Діти, послухайте казку : « Живуть у світі дві дівчинки - подружки - дівчинка Снігуронька і дівчинка Весна. Кожний рік вони зустрічаються коли на зміну холодної зими приходить ніжна і тепла весна. На згадку людям про свою дружбу дівчатка складають килим із, своїх квітів. Серед різноманітних фарб у кожної із них є одна сама любима, сама чарівна. За допомогою цих фарб вони можуть любий колір перетворити або в холодний , або в теплий.
Щоб фарби перетворились в холодні, дівчинка Снігуронька клала в них маленьку синю крижинку. Дівчинка Весна, навпаки, запалюючи фарби промінчиком сонячного, жовтого кольору, перетворює їх в теплі, тому теплі кольори завжди пов’язують із сонцем і називають сонячним. У дівчат є ще один секрет - розміщені поряд теплі і холодні кольори допомагають одне одному бути яскравішими, більш сонячними.
Наступні завдання для учнів :
Дійсно, теплі кольори сприймаються як більш сонячні , більш радісні, щасливі, веселі, в той же час як холодні , нагадують про деяку тривогу , загадковість і таємничість , сум і печаль.
II. Бесіди за таблицями, виготовленими на студії «Веселка».
III. Зоровий ряд.
Розгляньте фоторепродукції творів художника Врубеля : осіннє жовто-гаряче листя на фоні холодного голубого неба вогнище із жовто-гарячим полум'ям і сірий попіл.
( Бесіда із дітьми відбудеться і відповідності із логікою зображення на наочності і природою).
Практична робота по групах. Розподіл дітей по групах за допомогою кольорових карток.
• р *
Завдання додому: Подумати , де ще в природі зустрічається боротьба теплих і холодних кольорів . В яку пору року , яка кольорова гама переважає, в яку пору року більший контраст теплого і холодного кольору.
Словничок: Колорит — ( від французького - фарба , колір) - в живопису; характер взаємозв’язку всіх елементів кольорів твору , його кольоровий стрій.