Цикл уроків "Мова барв. Теплі і холодні кольори."

Про матеріал
Тема: Абстрактна композиція «Весна». Теплі і холодні кольори. Мета: Розвивати інтерес до знань: цілісне та колористичне бачення творів живопису та природи , відчуття гармонії , колориту та пластики форми Розвивати уяву дітей про теплі і холодні кольори, вчити володіти кольором кольоровим контрастом.
Перегляд файлу

МОВА БАРВ

Тема: Абстрактна композиція «Весна». Теплі і холодні кольори.

Мета: Розвивати інтерес до знань: цілісне та колористичне бачення творів живопису та природи , відчуття гармонії , колориту та пластики форми Розвивати уяву дітей про теплі і холодні кольори, вчити володіти кольором  кольоровим контрастом.

Зоровий ряд, МУЗИЧНИЙ та літературний фон: Таблиця теплих і

холодних кольорів , натюрморти Ж.Шардена, К.Білокур; твори М.Врубеля «Бузок», «Демон скинутий», записи класичної музики (« Пори року» Чайковського).

Матеріали: Папір, акварельні або гуашеві фарби, пензлики , олівці.

План уроку:

  1.        Організаційна частина - 2 хв.
  2.        Подача нового матеріалу - 18хв.
  3.        Практична робота учнів - 20 (40хв. 2 уроку)
  4.        Підсумок уроку - 5 хв.

Хід уроку :

І. Діти, послухайте казку : « Живуть у світі дві дівчинки - подружки - дівчинка Снігуронька і дівчинка Весна. Кожний рік вони зустрічаються коли на зміну холодної зими приходить ніжна і тепла весна. На згадку людям про свою дружбу дівчатка складають килим із, своїх квітів. Серед різноманітних фарб у кожної із них є одна сама любима, сама чарівна. За допомогою цих фарб вони можуть любий колір перетворити або в холодний , або в теплий.

Щоб фарби перетворились в холодні, дівчинка Снігуронька клала в них маленьку синю крижинку. Дівчинка Весна, навпаки, запалюючи фарби промінчиком сонячного, жовтого кольору, перетворює їх в теплі, тому теплі кольори завжди пов’язують із сонцем і називають сонячним. У дівчат є ще один секрет - розміщені поряд теплі і холодні кольори допомагають одне одному бути яскравішими, більш сонячними.

  •          Але існує між ними і суперечка . Ніяк подружки не можуть вирішити як же назвати зелений колір? Справа в тому , що зелений складається із двох, теплого жовтого, і холодного - синього кольору. Значить, якщо , замішуючи зелений , Снігуронька покладе велику крижину , він стане більш холодним, а якщо Весна більш жовтим промінцем освітить синій, то зелений колір стане більш теплим, радісним.

Наступні завдання для учнів :

  1. Описати палац та будинок Сонця, використати найбільшу кількість назв кольорів;
  2. З набору різнокольорових карток вибрати ті, колір яких підходить для зображення палацу, Снігової Королеви та ті, кольорами яких можна зобразити будинок Сонця;
  3. Розмістити картки відповідних кольорів навколо зображення палацу та будинку (на дошці);
  4. Зробити висновок про розподіл кольорів на холодні та теплі ( з допомогою вчителя).

Дійсно, теплі кольори сприймаються як більш сонячні , більш радісні, щасливі, веселі, в той же час як холодні , нагадують про деяку тривогу , загадковість і таємничість , сум і печаль.

II. Бесіди за таблицями, виготовленими на студії «Веселка».

  •                 Сонце своїми промінчиками пронизує кожен колір, від чого кольори перетворюються в теплі;
  • дівчинка Снігуронька (Весна) в оточенні квітів відповідної гами;
  • контраст теплих і холодних кольорів в різних образно-ігрових ситуаціях .

III. Зоровий ряд.

Розгляньте фоторепродукції творів художника Врубеля : осіннє жовто-гаряче листя на фоні холодного голубого неба вогнище із жовто-гарячим полум'ям і сірий попіл.

( Бесіда із дітьми відбудеться і відповідності із логікою зображення на наочності і природою).

Практична робота по групах. Розподіл дітей по групах за допомогою кольорових карток.

  •                 завдання для 1 групи : зображення вогнища, яке гасне , боротьба тепла і холоду.
  •          Завдання для 2 групи: зображення килима і кольорових кусочків , які складають разом Снігуронька і Весна. Робота будується на контрасті теплих і холодних кольорів, які виконуються великими мазками.

 р *

Завдання додому: Подумати , де ще в природі зустрічається боротьба теплих і холодних кольорів . В яку пору року , яка кольорова гама переважає, в яку пору року більший контраст теплого і холодного кольору.

Словничок: Колорит — ( від французького - фарба , колір) - в живопису; характер взаємозв’язку всіх елементів кольорів твору , його кольоровий стрій.

 

docx
Додано
17 липня 2019
Переглядів
1921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку