Урок "Малювання декоративних сонячних квітів у вазоні".

Про матеріал
Декоративна форма і декоративний колір. Малювання декоративних сонячних квітів у вазоні.Ознайомити учнів з поняттям про декоративну форму та декоративний колір; Навчити їх зображувати декоративні сонячні квіти у вазоні; ознайомити із репродукціями картин Марії Примаченко.
Перегляд файлу

Тема: Сонячні квіти. Декоративна форма і декоративний колір. Малювання декоративних сонячних квітів у вазоні.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям про декоративну форму та декоративний колір; Навчити їх  зображувати декоративні сонячні квіти у вазоні; ознайомити із репродукціями картин Марії Примаченко; розвивати вміння збагачувати силуетні плями декоративними оздобленнями; виховувати бережливе ставлення до рослин рідного краю і шанувати природу.

Обладнання: гуаш, круглий пензель, кольоровий папір, репродукції картин, ілюстрації соняшника і кульбаби.

Хід уроку

І. Організаційний момент

У: Доброго дня, діти. Мене звати Анастасія Миколаївна і сьогодні урок з образотворчого мистецтва у вас проведу я.

Сядьте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо

Працювати розпочнемо.

Приберіть усе зайве з парт, залишіть тільки необхідне для уроку, а саме: альбом, гумку простий олівець, фарби, склянку з водою.

ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку.

У: Діти, на сьогоднішньому уроці ми будемо малювати сонячні квіти, які дарують світло і тепло. Тобто мова піде про декоративно-прикладне мистецтво.

ІІІ. Робота над темою уроку

3.1 Вступна бесіда

1) У: Діти послухайте вірш і спробуйте відгадати про яку рослину йдеться:

Зривав я сонце голими руками.

Пух на голівках легко обдував (Кульбаба).

Здогадалися, що це за квітка- сонце? Звичайно- це кульбаба (малюнок). А ось ще одна:

Соняшник

Соняшник дивився на сонце,

дуже довго дивився на Сонце,

і здавалося йому, що Сонце

квітка, така ж, як і він. (Малюнок)

2)У: Як ви гадаєте, чому ці 2 квітки назвали сонячними?

Д: Тому що вони мають теплий жовтий або жовтогарячий колір.

У: Правильно. А зобразити їх можна звичайними, тобто такими як ми їх бачимо (малюнок)

Або казковими, декоративними, тобто прикрашеними, незвичайними (малюнок)

3) У: Діти, на вашу думку, декоративні соняшники мають бути обов’язково жовтими?

Д. Ні

У: Правильно, декоративні соняшники можуть бути не жовті. Це тому, що в казці все може бути не таким, як насправді. Адже всі по-різному бачать форму, колір. Кожний художник  вносить щось своє, воно може відрізнятися від реального.

 

3.2 Актуалізація опорних знань

У: Діти, перед тим, як ми приступимо до вивчення нашої теми, давайте пригадаємо, що означає декоративний?

Д: Декоративний – це гарний, оздоблений, прикрашений.

У: А що означає прикладний?

Д: Це ужитковий, побутовий.

У: Отже, декоративно-прикладне мистецтво – це створення предметів, призначених не тільки для користування в побуті, а й для прикрашення житла, архітектурних споруд, тощо.

У: Що означає декор?

Д: Прикраса.

У: А декорування?

Д: Прикрашання.

3.3 Цікава інформація з теми

У: Діти, визнаєте, що соняшник - це менш улюблена рослина в Україні ніж ті чорнобривці. Назва цієї рослини пов’язана із сонцем. Соняшник дійсно нагадує сонце, адже його суцвіття зовні прикрашене великими жовтими пелюстками, що схожі на сонячні промінці і ніби нагадують видовжене сердечко.

Якщо спостерігати за соняшником, то можна помітити, що всі повертаються за сонцем: із заходу на схід, а потім – навпаки. Родом соняшник із північної Америки, місцеві жителі здавна вирощували цю рослину. Використовували насіння в їжу, із соняшникового борошна випікали хліб. Соняшниковою олією змащували волосся.

Дуже добре прижився соняшник і на Україні, і зараз ми не можемо уявити собі українську землю без цих чудових золотавих голівок, що вклоняються сонцю.

Соняшник  дає нам смачне насіння, чудову олію, солодощі. З його стебел виробляють папір. Соняхова лузга використовується для виготовлення кормових дріжджів. Під час Цвітіння Соняшників їх радо відвідують невтомні трудівники – бджоли, завдяки чому ми отримуємо гарний соняшниковий мед.

Далекий прибулець із золотавою голівкою, квітка сонця завоювала своє місце на сонячних просторах нашої землі.

І не дивно, що сонячні квіти привертали увагу багатьох художників. Одним з них була відома майстриня Марія Примаченко.

Болотня, Київської області рідне село Марії Оксентівни Примаченко. Тут вона народилася 12 січня 1909 року. Талант художниці визнаний у всьому світі, її твори полонили глядачів у Парижі, Варшаві, Празі… Життя Марія Оксентівна сприймала як вічну казку, тож і всі картини нагадують малюнки до якоїсь нескінченої казки.

3.4 Аналіз репродукції картин

У: Однією з цікавих і лаконічних – простих робіт Марії Примаченко, є її картина «Соняшник життя». Погляньте на картину.

Бесіда

  1.                   Що зображено на картині?

Д:  Соняшники у возі.

  1.                   Який настрій у вас викликає ця робота?

Д: Веселий , радісний.

  1.                   Якими ми бачимо соняшники?

Д: Яскравими, гарними, декоративними.

  1.                   А що ви можете сказати про вазу?

Д: Вона викликає похмурий настрій, очі – сумні.

  1.                   За допомогою яких кольорів зображено соняшники?

Д: Жовтий, білий, коричневий.

  1.                   А  листочки?

Д: Яким кольором виконана ваза?

  1.                   Якими кольорами виконана ваза?

Д:  Коричневим, жовтим, білим, чорним.

  1.                   Який фон використала художниця?
  2.                   Д: Рожевий.

Отже, на картині зображено вазон із соняшників, образом якого є світлове «Дерево життя», яке відображає розуміння побудови світу. Картина уособлює образ космосу земного і небесного, постійного і минучого. У цьому творі квіти не фантастичні. Значним компонентом вазона є посудина, з якої росте соняшник. Утворена 2 птахами – чаплями, які ніби зрослися спинами. А їхні крила, окреслені чорним, становлять обличчя – маску містичної істоти. Перед нами постає сяюче сонцем «Дерево життя», яке вибухнуло із світу зла.

3.5 Створення інтриги

У:Діти, ви знаєте, зі мною одного разу також стався цікавий випадок. Коли я була така як ви, може трішки старша, я поїхала до бабусі в гості. Це було влітку, але ви знаєте, погода була якась похмура, невесела, небо було затягнуте хмарами, і сонечко зовсім не було видно. Мені також стало сумно і я вирішили прогулятися до річки.

Недалеко від річки було поле, на якому росли соняшники. Коли я підійшла до поля, я побачила, що соняшники чомусь похилили свої голівки донизу і я відразу побігла до бабусі. Вона мені сказала, що соняшники, це діти сонця, вони завжди дивляться на нього, слідкують за ним, а коли його немає, вони сумують і опускають голівки. Вже наступного для погода покращилася, був гарний сонячний день. І я згадала розмову з бабусею і відразу побігла до соняшникового поля. Я була вражена: всі соняшники підняли свої голівки до сонця. Мені було радісно і я щаслива повернулася додому.

3.6 Показ дитячих малюнків

У:  Діти, зверніть увагу на думку, ці малюнки малювали ваші ровесники. Але я знаю, що ви намалюєте краще.

(показ малюнків)

Розгляньте уважно ці роботи. Подивіться, як вони виконані. За допомогою яких кольорів автор зобразив квіти, листки.

Аналіз запропонованого зразка

3.7 Виконання педагогічного малюнка

- Малюємо серединки квітів і опускаємо стебла.

- Малюємо пелюстки соняшника у вигляді сердечок; малюємо листочки.

- Розфарбовуємо серединку, стебла, пелюстки, а потім листочки.

- Створюємо декоративну серединку.

3.8 Повторення учнями послідовності виконання малюнка

У: Діти, розкажіть мені послідовність виконання малюнка.

Д: Малювання, зафарбовування, оздоблення.

3.9 Нагадування правил технічної грамоти, техніки безпеки та гігієни.

У: Діти, зверніть увагу, аркуші паперу повинен знаходитися у горизонтальному положенні, рівно до вас. Залишіть більше місце знизу, менше зверху і однаково, по бокам. Будьте уважними під час виконання малюнка, не вертіться, адже ви можете розлити воду, сидіть рівненько.

Не забувайте, квіти повинні бути розміщенні посередині аркуша паперу симетрично.

Малюнок краще виглядає коли кольори яскраві і контрастні. Не забувайте про акуратність.

IV. Практична діяльність учнів

У: Тепер, діти дружно беремося до роботи. Пам’ятайте про послідовність зображення. (Слідкую за роботою та поставою учнів. Наголошую, що в кінці уроку буде виставка робіт. Показую кращі роботи на різних етапах виконання малюнка).

4.1Фізкультхвилинка

Малювати ви, трудились,

Ваші пальчики втомились.

Ось настав час відпочинку -

Проведемо фізкультхвилинку.

Раз – підняли руки вгору,

Два – нагнулися додолу,

Три – повернулися вправо, вліво,

На четвертий раз присіли,

Похитали головою,

Ще й натупали ногою,

Ручками всі повертіли

І за парти тихо сіли.

V. Перегляд, аналіз та оцінювання робіт

(Аналізую роботи, показую що вірно, а що – ні; хвалю дітей за гарні роботи).

Учні приймають активну участь: переглядають, аналізують, допомагають оцінювати.

VI. Підсумок уроку

У: Отже, діти, що ми сьогодні намалювали?

Д: Декоративні сонячні квіти у вазоні.

У: Ви сьогодні дуже добре працювали, були уважними, активними. Дякую за увагу!

До побачення.

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
3330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку