Цикл уроків з математики для 1 класу

Про матеріал

Цикл уроків для 1 класу. Тема: "Нумерація від 1 до 10". Уроки розроблені на основі українських народних казок. Кількість героїв у казці відповідає цифрі яка вивчається на уроці. На основі розгляду предметних малюнків учні сприймають числа і вчаться писати цифри.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Барський район

Вінницька область 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Число і цифра 1. Написання цифри 1.

Мета: На основі розгляду предметних малюнків і практичних дій з предметами організувати сприймання числа один, навчити писати цифру 1.

Обладнання: Демонстраційний матеріал, лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото», таблиці, герої казки «Курочка ряба».

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Жили собі дід та баба, та була в них … (курочка ряба). Знесла курочка … (яєчко). Не просте, а золоте. Хай дід з бабою радіють ним, а ми будемо рахувати.

1.                 Лічба предметів. (на набірному полотні)

2.                 Усний рахунок. (сигнальні картки: називання чисел від 1 до 10, від 10 до 1)

3.                 Порівняння груп предметів за кількістю елементів. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.  

- Що робили з яєчком дід і баба? (били) і розбили?

Давайте ми з вами будемо працювати і може ми поможемо розбити.                      

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

1. Лічба предметів.

-         Скільки морквин я виклала на дошці, багато чи мало7 (багато)

-         Скільки морквин у мене в руці (одна)

-         Назвіть предмети яких у класі багато. Назвіть що є тільки одне?

2.     Робота з підручником.  

Завдання 1. Чим різняться малюнки? Скільки кругів? Зірочок? Квадратів? Що спільного на цих малюнках? (кількість - один) Завдання 2. Назвіть скільки предметів.

3.     Фізкультхвилинка.

4.     Розряд таблиці з цифрою 1(писана, друкована)

Ось один чи одиниця – і тоненька, і пряменька наче спиця.                   Одиниця – гачок, чи як зламаний сучок.

 

 

 


 

 

 

 

5.     Пояснення написання цифри 1.

Цифра один складається з двох елементів: короткої і довгої ліній. Трохи вище середини клітинки починаємо писати коротшу лінію і ведемо її у правий верхній куточок, потім з того ж куточка, не відриваючи руки пишемо в низ довшу похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.

     - Хто біг і зачепив яєчко хвостиком? Що з ним сталося? Давайте напишемо гарно цифру 1 і може дід з бабою перестане плакати.  

6.     Робота в зошитах. (написання цифри 1, - рядочок, і впишіть цифру 1 в клітинки, де стоять крапки)

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.     Фізкультхвилинка.

8.     Робота в парах. (склади цифру 1 з лото)

9.     Завдання «Схованки» (де сховалась цифра 1)

(малюнок: прапорець, паркан, дім, човен)

VІІ. Закріплення, систематизація.

10. Завдання «Цифровий конструктор»   

(викладіть цифру 1 з геометричних фігур)

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

11. Завдання «Оживи цифру»

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

      (домалюй певні деталі і цифра перетвориться на предмет.

Цвях, олівець, повітряний змій, стріла)

- Дід плаче, баба плаче, а курочка що пообіцяла їм?

IX. Підсумок уроку.

1.     Цікавинки природи.

а) Найменшою серед риб є риба-бичок пандака, розміром приблизно 1 см. Живе біля Філіппінських островів.

б) У японського краба довжина ніг досягає 1 метра, а відстань між кінцями середніх ніг – до 3 метрів.

в) Якщо можна було б скласти в одну лінію комах, яких споживає стриж за літо, то вона простягнулася б на 1 км.

2.     – Герої якої казки були у нас на уроці? Скільки тварин? (одна)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 2. Написання цифри 2.

Мета: Розглянути групи предметів, що характеризуються числом 2, учити утворювати число 2 додаванням 1 до попереднього числа, встановлювати відповідність між числом і групою предметів на основі дій з предметами.

Обладнання: Лічильний матеріал, предметні малюнки, «лото», таблиці, герої казки

«Лисичка та журавель».

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Були собі лисичка та журавель. От зустрілися якось у лісі, подружилися.

Кличе лисичка журавля до себе в гості.

Поки журавель в гостях ми будемо рахувати.

1. Лічба предметів (на набірному полотні 2 кружечки, 3 квадратики)

Чого більше? Що зробити щоб кружечків було стільки ж як квадратиків? Щоб кружечків і квадратиків було однаково?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Сигнальні картки: називання чисел від 1 до 10, від 10 до1. - Чим пригощала лисичка журавля? Як повівся журавель?

Поки журавель думає як віддячити лисичці ми рахуємо далі. ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

1. Лічба предметів.

-         Скільки білочок ви бачите? (одна)

-         Як зробити щоб стало дві? – То яке число ми дістали? (два)

-         Візьміть в одну руку один трикутник, і в другу – один. З’єднайте руки. Скільки в руках трикутників?  (Отже число 2 утворюється додаванням 1 до числа 1)

2.                 Робота з підручником.

Завдання 1. Чим різняться малюнки? Що в них спільне? Завдання 2. Поясніть утворення числа2.

3.                 Фізкультхвилинка.

 

 

 

 


 

 

 

 

4.                 Розгляд таблиці з цифрою 2 (друкованою і писаною)

            А оце ось цифра два, в неї кругла голова

            Довгий хвіст, зігнута шийка, отака, як бачиш двійка. 

            Схожа цифра на гусака: шия довга і тонка.

5.                 Пояснення написання цифри 2.

Цифра два складається з двох елементів: похилої лінії і з заокругленням вгорі і хвилястої лінії. Спочатку пишемо перший елемент. Починаємо трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, закруглюємо у верхньому правому куточку і ведемо пряму до середини нижньої сторони клітинки, потім повертаємось по ній же трохи назад і робимо хвилясту лінію, яка торкається правої сторони клітинки.

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

6.                 Робота в зошитах (написання рядочка цифри два, і впишіть два у ті клітинки, де стоять крапки)

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

2

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

7.                 Фізкультхвилинка.

8.                 Робота в парах (Скласти цифру з лото) VІІ. Закріплення, систематизація.

9.                 Завдання: «Цифрова пантоніма» - зобразіть цифру за допомогою рухів руки. VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

-         Чим пригощав журавель лисичку? Як вона повелась? Чому більше не приятелюють?

    

 

 

 

 

10.   Завдання: «Продовжіть ряд»

-   У кішки 2 ока, 2 вуха …

-   У птаха … у людини …

11.   Завдання: Виліпи цифру з пластиліну.

IX. Підсумок уроку.

    1. Цікавинки природи.

        а) Найменші птахи світу – колібрі. Найдрібніші з них важать всього 2г. Така пташка зі своїм гніздом легко вміститься у чайній ложці.

        б) Окремі морські черепахи сягають у довжину до 2 м. Це черепахи – велетні.

        в) У страусів, які живуть в Африці маса великих яєць майже 2 кг.

- Які казкові герої були у нас на уроці? Скільки їх? (два)    Ква-ква-ква, ква-ква-ква,  - чуєм галас в очереті, То там жабка виступила у зеленому жакеті.     Раптом жабка задивилась на лебедиків малих,      І у пісенці змінилась перша літера від них.

   І тепер співає жабка замість пісні про «ква-ква»,

   На лебедиків так схожу нову пісню «два-два-два».   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 3. Написання цифри 3.

Мета: На основі практичних вправ учити утворювати число 3, учити писати цифру 3, співвідносити цифру і число, число і сукупність предметів, повторити характерні особливості трикутника.  

Обладнання: Лічильний матеріал, предметні малюнки, «лото», таблиці, геометричний матеріал, герої казки «Півник і двоє мишенят».

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Уважно слухаємо і пригадуємо казку.

- Жили собі двоє мишенят Круть і Верть - ! … Півник Голосисте горлечко. Півник працював а мишки не хотіли. Що вони знайшли? Хто молотив?

І ми з півником працюємо.

1.   Усний рахунок. (називання чисел від 1 до 10, від 10 до 1) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.   Лічба предметів. (на таблиці)

3.   Порівняння груп предметів.

-         Викладіть на парті 4 кружечки, потім під кожним 3 зірочки.

-         Чого більше? Чого менше?

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

-         Що далі робив півник? Що миші? І ми працюємо. V. Вивчення нового матеріалу.

1.                 Утворення числа.

-         Викладіть два грибки. Що робити щоб було три?

-         На дошці 3 гриби, 3 яблука, 3 зайчика.

    Чим різняться ці групи предметів? По скільки предметів у кожній групі?

Що спільне для кожної групи предметів?

2.                 Розгляд таблиці з цифрою 3 (друкована і писана)

Ось і третя цифра – три, третю – третій із значків складемо із двох гачків.

На  цифру три дивись маля, вона мов, ластівка, кружля.

-         Хто тісто місить? (півник) А ми пишемо.

 

 

 


 

 

 

 

3.                 Пояснення написання цифри 3.

Три складається з двох елементів: верхнього меншого і нижнього більшого правих півовалів. Починаємо писати так як і два, нижче середини верхньої сторони клітинки, не заокруглюємо у правому верхньому куточку клітинки не доводячи трохи до її середини, пишемо більший півовал, доводячи до середини нижньої сторони клітинки, не зачіпаючи правої.

4.                 Фізкультхвилинка.

5.                 Робота в зошитах (написати рядочок цифри 3 і вписати її там, де стоять крапки )

 

 

3

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

.

 

 

 

.

 

 

.

 

 

 

.

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Що робив далі півник? А ми будемо такі як півник, працьовиті.

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

6.                 Завдання «Подивись навколо» (Чого в природі і навколишній дійсності є 3?) Три місяці в кожній порі року, три пелюстки в підсніжника, три ока в світлофора, в казках: три сини, три бажання.

7.                 Робота в парах (склади цифру 3 з лото)     VІІ. Закріплення, систематизація.

8.                 Робота з підручником.                 Завдання 9.

-         Яку фігуру складено з червоних смужечок?

-         Що ви знаєте про трикутник?

-         Знайдіть серед фігур трикутник.

 

 

 

 

 

Пиріжки вже спеклись і що зробили миші? Ну і нехай трохи посидять, подумають, а ми працюємо.

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

10. Завдання «Цифра - художниця»

-         За  допомогою трійки намалюємо хвилі на морі, коли спокійне.

А тепер, під час бурі

Восени можна побачити ключ журавлів, ніби складений з трійок.

-         що сказав півник мишенятам? Хто такі миші? IX. Підсумок уроку.

Яку казку ми розповідали сьогодні? Скільки героїв?

Яку цифру вчили? Після якого числа стоїть три?   а) Цікавинки приороди.

-         В Японії є порода довгохвостих пінгвінів – феніксів, хвости яких сягають 3 метри.

-         Ріст кенгуру – 3 м. А маля у  нього  народжується менше ніж 3 см.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 4. Написання цифри 4.

Мета: Розглянути і порівняти групи предметів, що характеризуються числом 4, пояснити його утворення, ознайомити із цифрою 4 і навчити писати її.

Обладнання: Лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото», таблиці, герої казки «Колобок».

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Слухаємо казочку: Був собі дід та баба. От одного дня дід каже: - Спечи, мені бабо     колобок. Баба спекла і поставила на вікно стигнути. А він … утік. Поки він котиться дорогою ми будемо рахувати.

1.      Усний рахунок. (сигнальні картки: рахуємо від 1 до10, від 10 до1)

2.      Лічба предметів. (на дошці)

- Скільки собачок? (3) Скільки морквин? (3) - А як зробити, щоб їх стало 4? (добавити 1) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

3.      Розгляд таблиці з цифрою (друкована і писана)

  На що схожа цифра 4? (стілець верх ногами, людина яка підняла руку)   Ось чотири жартівливо вигинає лікоть вліво.

 Я стілець перевернув – і четвірку роздобув.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

4.      Пояснення написання цифри 4.

Цифра складається  з трьох елементів: прямих ліній. Перший елемент починаємо трохи правіше середини верхньої сторони клітинки і ведемо до середини клітинки (він похилий), потім ведемо лінію вправо, не торкаючись правої сторони  клітинки. Останній елемент почитаємо писати трохи вище середини правої сторони клітинки, проводимо до перетину з другим елементом і далі похило до нижньої сторони клітинки.

 


 5. Фізкультхвилинка.

6. Робота в зошитах

- Кого першого зустрів по дорозі колобок? (зайчика) - Яку пісеньку він співав? І що сталося із колобком?  

    Колобок котиться, я ми з вами пишемо. (написати рядочок цифри 4 , і там де стоють крапки)

7.     Фізкультхвилинка.

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

8.     Робота з підручником.

а) Завдання 1 – Чим різняться групи предметів? Що спільного в цих групах?

-   Яке число дістали?

-   Колобок котиться далі і зустрічає … вовчика. З’їв його вовк?   Покотився далі і ми далі працюємо.

VІІ. Закріплення, систематизація.

9.     Завдання «Де сховалась цифра?»

(Голова чоловічка з математичного міста. З яких цифр ще складається голова) - Далі колобок зустрічає … ведмедя. І від нього утікає.

10. Завдання «Чого в природі є 4»

(4 пори року, 4 ноги у звіра, 4 сторони горизонту)

Чотири

-         Поясни мені: чи важко відрізнить від звіра пташку?

-         В птаха дві ноги, а в звіра, знають добре всі, - чотири.

І. Січовик.

 

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

ІІ. Завдання «Полічи помічників»

Юра рибку упіймав , Гриць – картоплі накопав.

Тато із кринички витягнув водички.

А маленька Юля принесла цибулю, кропу і петрушку, -  Зварить мама юшку.

-         Кого потім зустрів колобок? Що попросила його лисичка?

-         Що сталося з колобком ? Чому?

IX. Підсумок уроку.

Яку казку ми слухали? Скільки героїв? (4) а) Загадки

-   Чотири ноги а ходить не вміє (стілець)

-   Скільки чобітків  Надійка купила, щоб кицька ніжки не змочила? (4) б) Цікавинки природи.

-   У деяких грунтах дощові черви мешкають на глибині 4 м.

-   Риба товстолобик може вистрибувати на 4 м. у висоту, а в довжину ще далі.

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 5. Написання цифри 5.

Мета: На основі групування предметів по 5 елементів і розгляду малюнків формувати поняття про число, розширювати і уточнювати уявлення дітей про утворення чисел натурального ряду додаванням 1 до попереднього числа. Пояснити характерні особливості п’ятикутники.

Обладнання: Лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото», таблиці, геометричні фігури, герої казки «Солом’яний бичок».

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сідаємо рівненько і слухаємо казку.

Жив собі дід та баба. Були вони дуже бідні. От баба просить діда:

-         зроби та зроби мені діду, солом’яного бичка. Дід зробив.

-         І що зробила баба з тим бичком? (погнала пасти) - Поки баба пасе, ми з вами будемо рахувати.

1.        Лічба предметів у межах 4, 5, 10.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.        Вправи на сприйняття групи предметів.

(Вчитель показує кілька секунд картку у вигляді доміно. Діти називають кількість.) ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

-         Кого зловив наш бичок? (ведмедя) Що зробила з ним баба?

Баба жене його додому а ми рахуємо далі.

1. лічба предметів на набірному полотні.

Виставлено: 1 ряд – 4 груші, 2 ряд – 4 яблука, 3 ряд – 4 сливи.

-         Скільки груш? (4). (Доставляю ще одну) – а тепер скільки? (5)

-         Скільки яблук? (4). (Доставляю ще одну) – а тепер скільки? (5)

-         Скільки слив? (4). (Доставляю ще одну) – а тепер скільки? (5)

-         Яке число ми називали після 4? Як його можна утворити? (додаванням 1) - Що спільного у цих рядах? – Що відмінного?

3.       Фізкультхвилинка.

4.       Розгляд таблиці з цифрою 5 (друкована і писана) Потім вийшла погулять на папері цифра п’ять.

Руки в право потягнула ніжки бубликом зігнула.

На що схожа цифра п’ять? – на серп, звичайно, як не знать?

5.       Пояснення написання цифри 5.

Цифра п’ять складається з трьох елементів: двох коротких прямих ліній і правого півовала. Починаємо писати цифру трохи правіше середини верхньої сторони клітинки похилою лінією, не доводячи її до середини клітинки, розпочинаємо писати і правий півовал, торкаючись нижньої сторони клітинки. Закінчуємо короткою прямою лінією, яка доводиться у правий верхній куточок.

-         Погнала баба знов бичка пасти. Кого цього разу він зловив? (вовка) Баба жене його додому а ми пишемо.

6.       Робота в зошитах. (написати цифру 5 – рядочок, і вписати цифру в ті клітинки, де стоять крапки) 

 

5

.

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

5

.

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

 

 

 

.

.

 

 

 

 

 

 

7.       Фізкультхвилинка.

 


 

 

 

 

 

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

8.       Завдання «Де заховалась цифра 5 » (малюнки: яблуко, змій, кухоль, левеня, парусник)

9.       Завдання «Вирости ялинку» (Які геометричні фігури ви бачите? : трикутник, чотирикутник, п’ятикутник)

             (з п’яти геометричних фігур побудуйте ялинку)

VІІ. Закріплення, систематизація.

10.   Завдання «Лото» (скласти цифру п’ять) (Робота в парах)

-         Знову жене баба бичка пасти, кого ловить тепер бичок? (лисичку) ЇЇ теж баба погнала додому, а ми працюємо далі.

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

11.   Робота з таблицею «П’ятикутники» (зображені різні за конфігурацією п’ятикутники )

-         Що спільного в цих фігурах? Чим вони різняться? - Кого наступного зловив бичок?

12.   «Математика у віршах»

Дощику, дощику, де ти ходиш? Ходи любий дощику по городу!

Полий любий дощику, все що бачиш, - хай уродять овочі щедро й рясно.

Капустина вище тину, а томати – вище хати,

Буряки – мов бики, квасолини – наче дині, а морквище – як дубище!

А коли всі овочі так уродять, позбираю овочі я з городу,

Наварю для зайчиків я борщу – ще й тебе мій дощику пригощу.

                                     А. Костецький.

 

 

 

-         Що зробили зі звірами дід з бабою?

-         Що пообіцяли звірі?

IX. Підсумок уроку.

- Яке число і цифру ми вивчали?  - Скільки героїв у казці? (п’ять)

1. Цікавинки природи.

 а) Ялинка продовжує рости навіть при п’яти градусах морозу, в той час коли інші дерева сплять.

б) У світі є жаби-велетні, маса яких сягає до 5 кг.

в) Африканський страус, коли біжить, робить кроки до 5 м завдовжки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Число і цифра 6. Утворення числа 6. Написання цифри 6.

Мета: На основі практичних дій з предметами розкрити утворення числа 6 з попереднього числа додаванням до нього 1. Формувати поняття числа, розвивати сприйняття числа 6, використовуючи групи предметів або малюнки.   

Обладнання: Лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото», таблиці,  герої казки «Ріпка».

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Був собі дід. Пішов він на город зробив пальцем дірку і посадив … (ріпку) Виросла ріпка велика-превелика. Став дід ріпку тягнути. Поки він тягне ми з вами будемо рахувати.

1. Усний рахунок (сигнальні картки: рахуємо від 1 до10, від 10 і 1)

  (рахунок предметів на набірному полотні)

- Не може дід витягнути ріпку. Кого він кличе на допомогу? (бабу) Вони тягнуть уже в двох, а ми працюємо далі.

2. Робота з таблицями (на кожній зображено по 6 предметів) - Скільки зайчиків?

-         А черепах?

-         Кого більше?  (порівну)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

3. Робота з демонстраційним матеріалом.

На набірному полотні виставлено картки з зображенням різних груп предметів: 1 півник, 2 зайчики, 4 півники, 5 листочків, 6 гусочок.

-         Перелічіть предмети, назвіть відповідне число.

-         Покажіть картку із зображенням 6 предметів.

-         Не змогли дід з бабою витягнути ріпку. Кого вони покликали на допомогу? (внучку)

-         Вони тягнуть уже втрьох, а ми працюємо далі.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

4. Робота з лічильним матеріалом

-         На парті викладіть 5 паличок. Порахуйте ще раз. Скільки?

-         Як зробити щоб стало 6? (добавити ще одну) 5. Робота з підручником.

-         Завдання 1. Перелічіть предмети. Яке число спільне для цих груп предметів.

-         Завдання 4. Яких предметів 5, 6, 4?

-         І в трьох не можуть витягнути ріпку. Кого знов звуть на допомогу? (собачку) - Поки вони тягнуть, ми слухаємо далі.

6. Сприйняття числа 6.

- Знайдіть цифру у малюнках. (чайник, груша, равлик-павлик, білочка, праска)

7.     Розгляд таблиці з цифрою 6 (друкована, писана)

8.     Пояснення написання цифри 6.

          Цифра 6 – немов замок: знизу круг, вгорі – гачок.

          До люльки діда придивись – і побачиш цифру шість.

Цифра 6 складається з двох елементів: великого лівого і малого правого півовалів. Починаємо писати великий лівий півовал трохи нижче правого верхнього куточка, заокруглюємо, доторкаючись верхньої сторони клітинки, і ведемо вниз де, доходячи до нижньої сторони клітинки, переходило у правий малий півовал, який з’єднується з великим півовалом трохи вище його середини.

9.     Фізкультхвилинка. - Витягнули ріпку?

-         А кого звуть далі? (кицю)

-         Поки тягнуть ми будемо писати.

10. Робота в зошитах. (написання рядочка цифри 6, і по тих клітинках, де стоять


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

 

 

.

 

 

.

 

 

.

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

 

.

 

.

 

.

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

.

 

.

.

 

 

 

 

 

.

 

.

.

 

 

 

 

 

 

.

 

.

.

 

 

 

 

.

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

 

.

 

.

 

 

 

 

.

 

 

.

 

.

 

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

11. Математика у віршах «Перегони» - Полічіть кількість учасників.

Квасолечка біла                                                    За ними петрушка городом побігла,                                                    прищуливши вушка, за нею побіг                                                            за нею – редиска, захеканий біб,                                                        аж п’ятами блиска –  за бобом – горох                                                    як вітер летять, та з кропом удвох. до фінішу мчать.

12. Робота в парах (склади цифру 6 з лото) VІІ. Закріплення, систематизація.

13. «Оживи цифру» (Показати за допомогою свого тіла цифру 6)

-          Допомогла киця витягнути ріпку?  -           А кого вона покликала? (мишку)

-          І що сталось далі? Де ділась мишка?

VІІІ. Підсумок уроку.

1. Цікавинки природи.

Висота жирафа перевищує 6м

Бджоли будують з воску дивовижної точносі шестигранні комірки.

Довжина миші маленької, яка розповсюджена на території України, приблизно 6 см.

2. Герої якої казки були присутні сьогодні у нас на уроці? Скільки їх? (6) Тема: Число і цифра 7. Утворення числа 7. Лічба у межах 7.

Мета: На основі практичних дій розкрити поняття числа 7, пояснити утворення числа 7, додаванням 1 до попереднього числа, вчити писати 7, вправляти в лічбі предметів у межах 7. 

Обладнання: Демонстраційний матеріал, лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото», таблиці,  герої казки «Біда навчить».

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні ми пригадаємо казку «Біда навчить».

Був собі горобець. Який він був? Через що вони бились? Що сталось з зернятком? Що вона їм порадила?

От горобець шукає розуму, а ми вже розумні і будемо рахувати.

1.                 Усний рахунок (називання чисел від 1 до 10, від 10 до 1) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.                 Лічба предметів, зображених на картинках.

Кого далі попросив розуму горобчик? (зозулі) Що вона сказала?

Горобчик полетів, а ми слухаємо дальше.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

3.                 Утворення числа 7.

- Викладіть 6 яблук на парту. Як утворити 7? (покласти ще одне)

З пластиліну зробіть «шнурок», викладіть його на зображення цифри на картці.

4.                 Фізкультхвилинка.

5.                 Розгляд таблиці з цифрою 7. (друкована і писана) Цифра сім, як кочерга, в неї бач одна нога.

Схожа сім на гостру косу, коси, косо, поки роси!

6.                 Пояснення написання цифри.

Складається з трьох елементів: хвилястої лінії та двох прямих ліній. Починаємо писати з середини верхньої сторони клітинки з хвилястої лінії, яка схожа на другий елемент двійки, ведемо у правий верхній кут. Потім, не відриваючи руки, пишемо пряму лінію вниз, доводячи її до середини нижньої сторони клітинки. Закінчуємо цифру короткою поперечною лінією посередині прямої лінії.

 

 

 

 

 

7.                 Робота в зошитах. (написання цифри 7 рядочок, і там де стоять крапки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

.

.

.

 

7

.

.

.

 

7

.

.

.

 

7

.

.

.

 

7

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

.

.

.

 

 

.

.

.

 

 

.

.

.

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

8.                 Фізкультхвилинка.

9.                 Робота в парах (Склади цифру сім з лото)

- До кого далі пішов просити розуму горобчик? (бузька) - Що він казав?

Горобчик полетів далі, і ми далі працюємо.

10. Робота з підручником.

Завдання 4. – Скільки чого намальовано?

VІІ. Закріплення, систематизація.

11. Завдання «Знайди 7 у малюнках» (чапля, коса, криниця-журавель, клюшка)

- До кого знов полетів наш горобець? (ґава, а потім - сова) - Навчили його вони? І він полетів далі.

12. Завдання «Геометричний зоопарк»

З поданих 7 геометричних фігур складіть лисичку та зайчика.

-                     До кого звернувся горобець далі? (сорока) Що вона йому порадила? VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

 

 

 

 

13. Завдання «Математика у віршах» (полічіть скільком звірятам пошив їжак одяг)

В лісі є кравець чудовий,                                       і для білочки спіднички, шиє звірам він обнови.                                           зайцю - валянки на лапки, Для ведмедя – кожушки,                                        і для вовка теплу шапку. для лисички – чобітки,                                           Ще й собі пошив піджак… для кунички – рукавички, Хто кравець такий?

-                     І як навчився розуму горобчик? (працею) IX. Підсумок уроку.

Порахуйте до скількох звірів звертався горобчик? (7) а) Цікавинки природи 

У сонечка «божої коровки» 7 чорних крапочок на червоних крильцях. Цікаво що народжуються ці жучки без крапочок. Новонароджене сонечко сидить нерухомо на місці. Поступово одна за одною проступають темні плями. Якщо ж такого жука змусити рухатися, він поповзе, і крапочок у нього на спині буде стільки, скільки встигло з’явитися до того, як його потривожили. Тому ми можемо зустріти сонечко з 3, 4, 5 крапочками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Тема: Число і цифра 8. Утворення числа 8. Написання цифри 8.

Мета: Пояснити утворення числа 8 додаванням 1 до попереднього числа, ознайомити з цифрою 8, вчити писати цифру 8, закріплювати нумерацію в межах 8.

Обладнання: Демонстраційний матеріал, силуетні картинки, індивідуальний матеріал, картки, сигнальні картки, «лото»,   герої казки «Рукавичка».

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Діти послухайте казку: «Ішов дід лісом у загубив … рукавичку» Нехай вона полежить у нас, а ми почнемо урок.

-         А яка пора року була у казці? (пізня осінь)

-         Чому? (тоді ходять в рукавичках)

1.                 Усний рахунок. (сигнальні картки від1 до10, від 10 до1)

2.                 Утворення числа (учні на парті, один на дошці, викладають 7 предметів, додаємо ще 1, утворюється 8)  - То як утворилось число 8? (додали 1) - Після якого числа стоїть 8?

-         А яке буде після нього число?

-         Порахуємо зліва направо і зправа наліво.

-         Змінився результат? (ні)

-         Що це шкребеться, хоче в рукавичку?(правильно – мишка-шкряботушка) - Пустимо її?

-         Пустимо, хай сидить і з нами рахує. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

        3. Робота з таблицями.

а) На таблиці дві групи предметів - Що спільне у них? (їх по вісім) - Чим різняться?

б) Таблиця 12. (чого є там вісім)

 

 

 

 

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу. Завдання 5.

-         Гра «Чого скільки?»

-         Щось засиділась наша мишка в рукавичці сама, хто це до неї скаче? (жабкаскряботушка)

-         Пустімо? Хай сидить і теж з нами слухає.

5.     Сприйняття числа 8.

-         Скільки бубликів у одній руці? (1) в другій (1), а в обох – (2) - А як зробити щоб стало 8?

-         А що ще вам нагадує цифра 8? (демонструю: окуляри, моток ниток, іграшка, пісочний годинник)

У цифри 8 – два кільця                                         без початку, без кінця                                         вісім пишна і смачна бо з двох бубликів вона.

Розгляд таблиці з цифрою 8.

  (як пишеться)

-         Знову хтось хоче у рукавичку? (зайчик) - Пустимо і його, нехай слухає.

6.     Пояснення написання цифри 8.

Складається з двох елементів: меншого і більшого овалів. Спочатку пишемо верхній овал, який починаємо трохи вище середини клітинки і ведемо вправо і вгору торкаючись правої сторони клітинки, заокруглюємо і далі вліво вниз, з’єднуємо з початком і продовжуємо писати вниз, заокруглюємо торкаючись низу клітинки і пишемо вгору до початку верхнього овалу.

Пишемо не відриваючи руки.

-         А після зайчика, хто прибіг до рукавички? (лисичка-сестричка) - А вона сказала нам пострибати з нею і тоді пустимо її в рукавичку.

7.     Фізкультхвилинка.

-         Не встигла лисичка влізти, як знов хтось йде. (вовчик) - Пустимо і його хай погріється.

-         А ми будемо писати.

8.     Робота в зошитах.

(Написання рядочка цифри 8 і фігури 8)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

.

.

 

 

 

8

.

.

 

 

 

8

.

.

 

 

 

8

.

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Знову хтось хоче в нашу рукавичку. Хто це? - Ведмідь-набрід - Пустимо?

-         Поки він там буде знаходити собі місце ми подивимось на картину. VІ. Осмислення нових знань, умінь.

9.     Таблиця «Де заховалась цифра 8» 

                    (математична матрьошка)

10. Скласти цифру 8 з лото.


VІІ. Закріплення, систематизація.

11. Предметний математичний диктант.

(показую предмети, учні пишуть цифру, яку він їм нагадує: стілець (4), олівець (1), гуска (2), серп (5), коса (7), баклажан (6)) VІІІ. Підсумок уроку.

-         Герої якої казки були сьогодні в нас на уроці?

-         А скільки їх? (7)

-         А потім хто їх налякав? (собачка)

-         То скільки всіх тварин? (8)

-         А яку цифру ми вчилися писати і яке цисло? (8)

1. Математичне дерево.

На дереві різні цифри, а 8 кілька (різні за розміром і кольором)

-         Яку цифру вивчали? (8)

-         Знімаємо їх і виставляємо в ряд.  

-         Чому ви думаєте, що всі вони 8, коли вони різні? (Вони складаються з однакових елементів)

2.     Цікавинки природи.

а) Бджола, коли збирає нектар, або пилок, то літає фігурою, яка схожа на цифру8.

б) У павука 8 лап, а восьминога так назвали через те, що у нього 8 ніг.

3.     «Велика родина»

- З скількох людей складається родина бабусі Зіни?

                                   До бабусі Зіни

                                  З’їхалась родина

                                  Брат з Карпат

                                  Сестра з Остра

                                  Дочка з Криму

                                  Син із Риму

                                  Внучка з Луцька

                                  Внук з Прилук

                                  А я з Вінниці                                   Баба Зіна – іменинниця.

                                                             (І. Січовик)

 

Тема: Число і цифра 9. Утворення числа 9. Написання цифри 9.

Мета: Формувати далі поняття числа, уявлення про утворення чисел натурального ряду, вчити писати цифру 9, розвивати логічне мислення.

Обладнання: Демонстраційний матеріал, лічильний матеріал, сигнальні картки, «лото»,   герої казки «Коза - дереза».

 

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Послухаємо, діти, казку: «Поїхав дід на ярмарок і купив собі козу…»

-         Кого він першим послав козу пасти? (сина) - А чому?

-         От поки син козу пасе, ми з вами порахуємо.

1.        Усний рахунок. (сигнальні картки від 1 до 10, від 10 до1) (рахунок предметів на набірному полотні)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

-         Що сказала коза, яке прийшла з поля? Чому?

-         То хай побуде поки дома, а ми рахуємо дальше.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

1.   Робота з таблицями. (на кожній зображено по 9 предметів)

-         Скільки машин? – Скільки тракторів? – Що можна сказати про них (порівну)

2.        Утворення числа 9.

-         Хто тепер пожене козу пасти? (баба)

-         Хай пасе, а ми виймаємо лічильний матеріал і викладаємо на парту 8 трикутників.

-         Що треба зробити щоб стало 9?

-         То як дістали число 9?

-         За яким числом стоїть число 9? - Що тепер сказала коза?

-         Хто погнав пасти її? (дід)

 

 

 

 

3.        Робота з підручником.

-         Завдання 1,2. поясніть як утворилося число 9?

-         Завдання 3. Порівняйте число 9 і 1. - Що зробив дід з козою?  - Куди вона утекла? (ліс)  - В чию хатку?

-         Поки зайчик плаче і думає як її прогнати, ми попрацюємо далі.

4.        Сприйняття числа 9.

-         На що схожа цифра 9?

-         Знайди цифру у малюнках. (лійка, кит, голова слоненяти, рот черепахи) Розгляд таблиці з цифрою 9.

-         То першим взявся допомогти зайчику? (ведмідь) - І що сказала коза?

-         Поки зайчик сидить під дубом, ми послухаємо як 9 пишеться і напишемо її.

5.        Пояснення написання цифри 9.  

Цифра складається з двох елементів: малого овала і великого півовала. Починаємо писати з малого овала трохи нижче правого верхнього куточка клітинки, заокруглюємо і ведемо вниз. В середині клітинки заокруглюємо вправо і ведемо вгору до початку овала. Потім не відриваючи руки вуд початку овала, пишемо вниз великий півовал, торкаючись нижньої сторони клітинки.

6.        Фізкультхвилинка.

7.        Робота в зошитах.  (написання рядочка цифри 9 і по тих клітинках де стоїть крапка)

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Хто наступній захотів допомогти зайчику? (вовк) - Чому не допоміг?

-         Знов зайчик журиться, а ми поки порахуємо. VІ. Осмислення нових знань, умінь.

8.        «Математика у віршах»

                 (перелічіть друзів клею)

Я без діла не лежу - Целофан, хутро й бетон кого хочете здружу,                                                  пінопласт, папір, картон… щоб жили у мирі                                                       Всіх здружу я, крім людей, скло, пластмаса й шкіра.                                          Зрозуміли, хто я? (клей)

VІІ. Закріплення, систематизація.

9.        Робота в парах. (склади цифру 9 з лото) - Знову хтось захотів допомогти зайчику. (лисичка) - Допомогла? - Чому?

-         Зажурився зайчик знову, а ми працюємо дальше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

10.    Математична матрьошка (серед цифр з яких написана матрьошка знайти 9) - Хто після лисички допомагав зайчику?

-         Допоміг?

-         Що він сказав?

IX. Підсумок уроку.

-         Герої якої казки були сьогодні у нас на уроці?

-         А скільки їх? (дев’ять: дід, баба, коза, син, коза, зайчик, ведмідь, вовк, лисичка, рак)

1. Цікавинки природи.

Серед павуків найбільшими є волохаті павуки – птахоїди, довжина яких – 9см.

Їхні укуси смертельно небезпечні для людини.

-         То яке число і яку цифру ми сьогодні з вами вивчали?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Утворення числа 10. Запис числа цифрами.  

Мета: Ознайомити дітей з числом 10, його утворенням і записом, вчити групувати і сприймати число 10.

Обладнання: Демонстраційний матеріал, лічильний матеріал, сигнальні картки, таблиці,

«лото», пластилін,  герої казки «Калиточка».

 

 

 

 

 

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.           Усний рахунок (сигнальні картки: називання чисел від 1 до10, від 10 до1) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

2.           Лічба предметів. (робота з лічильним матеріалом) - Викладіть на парту 10 квадратиків, перелічіть їх.

-         Тепер 10 трикутників, перелічіть. Чим різняться ці групи предметів?

-         Що в них спільне?

3.     Пригадаймо казку «Калиточка»

Був собі чоловік та жінка. І була в них пара волів, а в сусідів віз. Вирішили вони продати воли. Чому? Але не продав дід а проміняв на кого? (на коня) А потім коня на корову. І пішов далі з коровою а ми працюємо.

ІV. Оголошення теми, мети, завдань уроку. V. Вивчення нового матеріалу.

4.     Сприйняття числа 10.

- Скільки коників на малюнку? (9) - Скільки м’ячиків? (9) - Як зробити щоб стало 10?

5. Робота з підручником.

а) Завдання 2. Як утворити число 10?

б) Завдання 3. Яке місце займає число 10 в ряду чисел? За яким числом стоїть 10.

-         Далі поміняв чоловік корову на свиню тоді на вівцю. Але це не кінець.

Він буде міняти далі, а ми працювати далі.


6.                 Розгляд таблиці з цифрою10 (друкована і писана) Кругла, наче буква 0, цифра 0, або ніщо.

Як стоїть собі самісінька, то не значить нічогісінько. Та як одиницю поруч ми поставимо ліворуч,  то із двох значків у нас стане 10 вже ураз!

7.                 Пояснення написання цифри 10.

Одиницю ми вже знаємо як писати. А нуль починаємо писати трохи вище середини правої сторони клітинки, ведемо вгору, заокруглюємо у правому верхньому куті і, торкаючись верхньої сторони клітинки, йдемо півовалом вниз до середини нижньої сторони клітинки, де заокруглюємо овал і піднімаємось угору до його початку.

-         Далі чоловік проміняв вівцю на  гуску, а потім на півня.

-         Спинився на цьому він? (ні)

8.        Робота в зошитах

Написання цифри 10 – рядочок.

VІ. Осмислення нових знань, умінь.

9.        Фізкультхвилинка.

10.   Завдання «Цифра наосліп» (у скринці є цифри, вирізані з паперу, з заплющеними очима вийміть одну з них і скажіть яка)

-         На що проміняв півня? (калиточку) - На що поспорив чоловік з чумаками?  

-         Що відповідала жінка?

VІІ. Закріплення, систематизація.

11.   Завдання «Парад цифр»

(придивіться до шеренги цифр – вони заховалися у предметах)

(сніговик, змій, ракета, коса, гуска, борсук олень)

12.   Робота в парах: «лото» (склади цифру 10) VІІІ. Контрольно-коригувальний етап.

13.   Завдання: зроби цифру.

Зробити з пластиліну кульки, потім викласти ці кульки одна коло одної по контурі цифри на картоні і  притиснути щоб розплюснулись і приклеїлись.

IX. Підсумок уроку.

- Герої якої казки були у нас на уроці? Скільки їх? (10) Математика у віршах.

Нуль, як пузате кілечко, рівна, струнка одиничка.

Двійка на лебедя схожа, трійка, мов пташка з крильцями.

Четвірка – взірець дисципліни, п’ятірка – це пальчики дружині.

Шість схилилася вліво, сімка вітається радо.

Бінокля вісімка світить, дев’ятка дивиться вбік, Десятка закінчує лік.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2018
Переглядів
4643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку