ЦИКЛ УРОКІВ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ 8 КЛАС

Про матеріал
ЦИКЛ УРОКІВ 6 КЛАСУ ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ ДО ТЕМИ« Падіння республіки та утворення імперії в Римі ». РОЗРАХОВАНА ДЛЯ ДОПОМОГИ ПРИ ПІДГОТОВЦІ УРОКУ МІСТИТЬ 4 УРОКИ І ДОДАТКИ ДО ТЕМИ . МОЖЕ СТАТИ У НАГОДІ ВЧИТЕЛЯМ ПОЧАТКІВЦЯМ ТА СТУДЕНТАМ ПРАКТИКАНТАМ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Цикл уроків по темі :

« Падіння республіки та утворення імперії в Римі ».

 

Всесвітня історія 6 клас .

Перегляд файлу

Урок №1

Тема уроку : Диктатура Гая Юлія Цезаря .

Мета уроку : Познайомити учнів з періодом диктатури Юлія Цезаря в Римі , проаналізувати внутрішню і зовнішню політику ; розвинути уміння аналізувати історичні події працювати з програмним продуктом , уміння робити висновки ; виховувати інтерес до історії .

Тип уроку : вивчення нового матер‘ялу .

Обладнання : ПК , роздатковий матеріал , ілюстрації , атлас .

Нові поняття : антична культура , варвари , проскрипції , тріумвірат , громадянські війни , імператор , календа , нони , іди .

Хід уроку .

  1. Організаційний момент .
  2. Актуалізація опорних знань .

Бесіда .

  • Як на вашу думку , Сула зумів встановити в римській державі диктатуру ?
  • Які наслідки мала диктатура для римської республіки ?
  • З якою метою Юлій Цезар встановив тріумвірат ?
  • Хто входив до тріумвірату ?
  • Чому тріумвірат існував не довго ?

Таким чином вчитель підводить учнів до думки про те , що тріумвірат  став першим кроком до встановлення в Римі монархічної форми правління .

  1. Вивчення нового матеріалу .

План уроку

( записаний на дошці ).

  • Посилення влади полководців у Римі . Диктатура Сулли .
  • Громадянська війна 40 – х років до н. е. в Римі .
  • Диктатура Юлія Цезаря .

Посилення влади полководців у Римі . Диктатура Сулли .

Розповідь вчителя

 


  •     Античність .
  • Засвоєння римлянами грецької культури – антична культура .
  • Початок європейської культури .

 

 

 

 

Варварський світ .

  • Заселяли територію західної Європи ( предки французів , німців , англійців , слов‘ян ) .
  • Відставали від античного світу в розвитку культури та економіки .

 

  •  

Колективна робота з підручником .

Учні опрацьовують питання « Посилення влади полководців у Римі » і відповідають на запитання :

  • У зв‘язку з чим посилилася влада полководців у Римській державі ?
  • Що сприяло цьому ?
  • Як використовували полководці силу армії ?

Розповідь вчителя

У 82 – 79 рр. до н. е. диктатором у Римі став полководець Луцій Корелій Сулла . Використавши збіг сприятливих обставин , в данному випадку війну проти Мітрідата він зміцнив своє положення , після чого повернувся в Рим , захопив владу і проголосив себе диктатором . В боротьбі зі своїм супротивником Гаєм Марієм використав так звані проскрипції ( списки імен ворогів ) в результаті чого було вбито 40 секретарів , 150- вершників  і багато безневинних людей .

Питання до учнів .

  • Що показала диктатура Сулли ?
  • Які повноваження отримав диктатор Сулла в результаті перевороту ?

Громадянська війна 40 – х років до н. е. в Римі .

Розповідь вчителя

  • Утворення першого тріумвірату ( Юлій Цезар , Марк Красс , Гней Помпей ) .
  • У 53 році до н. е. Марк Красс вирішив розпочати війну з могутньою Парф‘янською державою . У битві під містом Карри його військо було розбите , а сам він загинув у бою . У колишньому тріумвіраті залишилось двоє : Помпей та Цезар . У50 р. до н. е. Помпей наляканий успіхами Цезаря в Галлі почав схиляти сенат до прийняття рішення про відклик Цезаря з завойованих ним територій . 1 січня 49 р. до н. е. сенат ухвалив відповідний наказ . Народні трибуни Марк Антоній та Касій Лонгін наклали на це рішення вето і втекли до Цезаря . Розпочалася громадянська війна .

Питання до учнів .

  • Що означають ці крилаті слова : « Жереб кинуто » та « Перейти Рубікон » ?
  • До яких подій вони відносяться ?

Робота з комп‘ютером

  • Давній Рим  . Розділ « Пізня республіка » .

Бесіда .

  • Чим завершилася громадянська війна ?
  • Як повівся Юлій Цезар з переможцями ?

Диктатура Юлія Цезаря .

Розповідь вчителя  .

  • Єгипетський похід Юлія Цезаря , та його результати .
  • Цезар – повелитель Риму .

Робота з підручником .

( учні записують в зошит та оголошують ті зміни , які провів Цезар у Римській державі ) .

  • Відновлення життя держави ;
  • Видання законів про устрій міст та провінцій ;
  • Безкоштовна роздача хліба плебеям ;
  • Закон проти розкоші ;
  • Створення власної партії ( Марк Антоній та Лепід ) ;
  • Повідомлення про реформу календаря .

Запитання до учнів .

  • Чому діяльність Юлія Цезаря викликала невдоволення у сенаторів ?
  • З якими подіями виник крилатий вислів « І ти , Бруте » ?

  1. Закріплення знань .
  • Що означає крилатий вислів « Прийшов . Побачив . Переміг » ?
  • Чим диктатура Цезаря відрізнялася від диктатури Сулли ?
  • Чому змовники вбили Цезаря ?
  1. Підсумок уроку .

Висновок вчителя .

Громадянська війна в Римі привела до влади Цезаря , який проводячи політику милосердя , викликав невдоволення сенаторів , що змовившись вбили його . В свою чергу смерть Цезаря приводить знову до громадянської війни , яка виводить на арену історії – Октавіана .

  1. Домашнє завдання .
  • Словникова робота : опрацювати поняття і терміни теми .
  • Опрацювати текст підручника .
  • Підготувати повідомлення « П»
Перегляд файлу

Урок №2

Тема уроку : Рим стає імперією .

Мета уроку : продовжити працювати над темою « Падіння республіки та утворення імперії в Римі » , ознайомити учнів з загибеллю республіки та встановленням влади імператора в Римі ; звернути увагу учнів на зміни , які були здійснені Октавіаном  Августом у внутрішній політиці Риму , на особливості зовнішньої політики пояснити поняття « принципат » , « префектор » . Розвивати вміння висловлювати власну точку зору , працювати з картою . Виховувати самостійність , повагу один до одного .

Тип уроку : Вивчення нового матеріалу  .

Обладнання : Атлас , настінна карта , « Стародавній Рим » .

Нові поняття і терміни : Август , « принцес » , фамілія , меценат , гарус пики , авгури .

Хід уроку .

  1. Організаційний момент .
  2. Перевірка домашнього завдання .
  • Словникова робота .
  • Бесіда за запитаннями ст.. 232 ( підручник О. І. Шалагінова   « Історія стародавнього світу » ) .
  1. Актуалізація знань учнів .

Історичний диктант .

  •         Хто входив до першого тріумвірату ?
  •         В якому році вбито Юлія Цезаря ?
  •         Які нововведення запровадив Юлій Цезар ?
  •         Що означає вислів « Жереб кинуто » ?
  •         Хто оголосив перше велике повстання рабів у Римській державі ?
  •         Хто написав « Записи про Галльську війну » ?
  •         Що означає вислів « Прийшов , побачив , переміг » ?
  •         Що таке імперія ?
  •         Який вислів Цезаря означав докір зрадникові ?
  •         Які події відбулися у 82 – 79 роках до н. е. в Римській державі ?
  1. Вивчення нового матеріалу .

Вчитель оголошує мету та план уроку .

  • Другий тріумвірат і загибель республіки .

Розповідь вчителя :

  • Перехід влади до рук сенату та амністія вбивцям Цезаря .
  • Листопад 43 року до н. е. – утворення другого тріумвірату ( Октавій , Марк Антоній , Лепід ) , та громадянська війна проти республіканців .
  • Розпад тріумвірату та боротьба між Октавіаном та Марком Антонієм .
  • 31 рік до н. е. – битва біля мису Акцій . Перемога Октавіана .
  • Встановлення імперії в Римі .

Робота учнів з підручником .

Бесіда .

  • Чому Октавіан маючи необмежену владу , все ж зберіг республіканську форму правління ?
  • Що означає ім‘я Август , яке Октавіан отримав від сенату ?

Повідомлення учня « Принципат Августа » .

Запитання .

  • Які титули обіймав Октавіан Август ?
  • Чому сенатори погодилися на всі умови Октавіана ?

Робота з документом .

  • Учні отримують пам‘ятку Діон Касій « Римська історія » . Промова Октавіана Августа на засіданні сенату 27 року до н. е.
  • Внутрішня та зовнішня політика Октавіана Августа .

Розповідь вчителя .

  • Октавіан Август перетворив республіку в імперію проводячи ряд змін в середині держави .

Заповнюємо таблицю «політика Октавіана Августа » .

 

№ п/п

Внутрішня політика

Зовнішня політика

  1.  

Реформа армії , запровадження посади

префекта .

Продовжував завоювання нових територій .

  1.  

Наділення ветеранів землею , відібраною у противників .

Завоювання Єгипту , Мезії , Панонії , Верхньої і Нижньої Германії

  1.  

Грандіозне будівництво у римі ,

водопроводи , нові храми , театри , площа – форум Август.

Утворення провінцій Норік та Реція .

  1.  

Розквіт Римської літератури : Вергілій ,

Горацій , Овідій .

 

  1.  

Золотий вік римської літератури .

 

 

Практична робота

Знайти на карті атласу нові території приєднані до Риму у роки правління Октавіана Августа і нанести їх на контурну карту .

Повідомлення учня « Римська релігія » .

Запитання .

  • В чому схожість і відмінність римських і грецьких богів ?
  • Хто такі гаруспики та авгури ?
  • Яким богам поклонялися римляни ?
  1. Закріплення знань .

Як виникли і що означають слова :


  • Принципс ,
  • Імператор ,
  • Меценат ,
  • Фамілія .

  1. Домашнє завдання .
  • Словникова робота .
  • Опрацювати текст підручника .
  • Підготувати повідомлення про імператора Нерона , імператора Трояна .
Перегляд файлу

Тема уроку : Місто Рим і його жителі .

Мета уроку : Продовжити знайомство учнів зі здобутками римської держави в галузях архітектури , техніки , науки  ; розвинути уміння аналізувати історичні явища , працювати з додатковою історичною літературою , уміння робити висновки ; виховувати естетичні смаки , бажання вивчити культуру інших народів .

Тип уроку : Комбінований .

Обладнання : Ілюстративний матеріал , атлас .

Нові поняття і терміни : Акведук , терми , Колізей , Пантеон .

Хід уроку .

  1. Організаційний момент .
  2. Перевірка домашнього завдання .

Запитання .

  • Як використовував свою владу імператор ?
  • Хто такі вільновідпущеники , прокуратори , преторіанці ?
  • У чому виявлялася жорстокість Нерона ?
  • Хто такі клієнти і патрони ?
  • Що таке право ?
  • Яке головне право  було гарантоване кожному громадянинові ?
  • Чим займалася більша частина населення Риму ?
  • За часів якого імператора Римська імперія досягла найбільших розмірів ?
  1. Вивчення нового матеріалу .

План уроку .

  • Рим – столиця імперії .
  • Архітектура та будівельна справа .
  • Технічні винаходи римлян .
  • Побут жителів Риму .

Робота на карті .

  • Знайти місто Рим . Де воно розташоване ?
  • Хто заснував місто Рим ?

Розповідь вчителя .

  • Рим – столиця імперії .

Опис Риму .   Це було велике і гарне місто , збудоване руками рабів . У ІІ столітті до н. е. в ньому проживало понад одного міліонна жителів .а тепер пройдемося вулицями та околицями Риму .

( Використати ілюстрацію « Вид давнього Риму з висоти пташиного

польоту » ) .

Місто було оточено фортечною стіною завдовжки 17 кілометрів  , 15 метрів заввишки і 4 метри завтовшки . Від міських воріт в усі кінці світу розходилися дороги , які зв‘язували Рим з усіма провінціями . У центрі міста знаходився головний майдан – Форум . Там здіймалися величезні храми та пам‘ятники .

Запитання до учнів .

  • На скількох пагорбах  побудовано Рим ? ( на семи )  

Серце давнього Риму – Капітолійський пагорб , або Капітолій . Тут стояв найдавніший храм присвячений Юпітеру , верховному богу римлян . Тут же стояв храм дволикого бога Януса . Якщо римляни вели війну , двері храму завжди були відчинені , коли в країні панував мир , двері храму зачиняли . За всю  історію Риму двері храму зачиняли двічі .

Запитання до учнів .

  • Про що це говорить ?

Активне будівництво в Римі почалося в імператорський період . Тоді архітектура набула особливої помпезності . Для зведення палаців імператори обрали Палантинський пагорб Особливо пишний палац звів собі імператор Нерон . Тут височіла статуя Нерона на три метри .

Запитання до учнів .

  • Як називалася центральна площа Риму ?

Поряд із Форумом виникає ціла низка  нових форумів , тобто нових площ . Це форуми : Цезаря , Августа , Трояна . До форуму Трояна входили дві бібліотеки , ринок , храми . До нині вціліла лише колона , поставлена на честь перемоги Трояна над данами , колись її вінчала статуя самого Трояна . Тепер на ній стоїть статуя апостола Петра , наступники Нерона розібрали його палац і збудували на цьому місці Колізей .

Бесіда

  • Що таке акведуки ?
  • З якою метою римські імператори будували тріумфальні арки ?
  • Як ви думаєте , терми це лазні чи щось більше ?
  • Як ви розумієте слова одного мандрівника , що « Раз Колізей стоїть , стоїть і Рим , та Рим впаде слідом за Колізеєм , а за Римом світ » ?
  • Що вас вражає в описі Колізею ?
  • Завдяки чому римлянам вдалося збудувати такі чудові споруди ?

Розповідь вчителя .

  • Техніка і винаходи в Римі .

Побут багатих та простих римлян . ( Повідомлення учнів ) .

Запитання до учнів .

  • Чим відрізнялося життя простих громадян Риму від знаті ?

Загибель Помпеї та Геркулануму .

  • Використовуємо картину Брюлова « Останні дні Помпеї » та розповідь Плінія Старшого про виверження Везувію .

Запитання до учнів .

  • Як ви думаєте , яка подія на цій картині зображена ?

Розповідь вчителя .

Бесіда .

  • Як загинули Помпеї та Геркуланум ?
  • Що відкрили вченні під вулканічним котлом  у цих містах ?

Словникова робота .

  • Терми - …
  • Акведуки - …
  • Колізей - …
  • Атріум - …
  • Вілла - …
  1. Закріплення знань .

Фронтальне опитування .

  • Чим найбільше тебе вразило місто Рим ?
  • Які архітектурні пам‘ятки Риму тобі найбільше запам‘яталися ?
  • Як римляни будували та оздоблювали будівлі ?
  • Що нового внесли римляни в будівельну справу ?
  • Що таке римські терми ?
  1. Домашнє завдання .

Вивчити параграф підручника .

Перегляд файлу

Картка № 1

  1. рівень
    1.                   Назви основні види господарств, що існували у сільському господарстві Римської держави.
    2.                    Коли відбулася Маркоманська війна?

Картка № 2

  1. рівень
    1.                   Поясни, чим відрізнялися латифундії від інших видів господарств.
    2.                   Чому Антоніна сенат вважав ідеальним правителем?

Картка № З

  1. рівень

1. Чому правління династії Антонінів називають " золотим століттям " Римської держави? Наведіть приклади.

Картка № 4

І рівень

  1.                   Поясни, як ти розумієш термін "республіка"
  2.                   Які посади і титули мав Октавіан Август за роки свого правління?

Картка № 5

  1. рівень
    1.                   Подумай, чому сенат поступився владою Августу?
    2.                   Чому Октавіан стверджував, що він відновив республіку

 

 

 

 

 

Картка № 6

  1. рівень

1. Чи можна вважати зовнішню політику імперії продовженням політики республіки? Відповідь обґрунтуй.

Картка № 7

  1. рівень
    1.                   Що тобі відомо про членів Першого тріумвірату?
    2.                   Яку мету переслідували учасники Другого тріумвірату?

Картка № 8

  1. рівень
    1.                   Подумай, чим відрізнялася диктатура Цезаря від диктатури Сулли
    2.                   Які особисті якості Юлія Цезаря приваблюють тебе? Відповідь обґрунтуй.

 

 

 

 

 

Додаток №1

"... В цей час була мудра людина на імІсус. Він вів праведне життя і славився своєю добротою, багато з числа іудеїв та інших народів стали його учнями. Пі лат засудив його на розп'яття та смерть. Проте, ті , хто стали його учнями, не зреклися свого вчителя. Вони розповідали , що він з'явився їм на третій день після свого розп'яття і був живим . тому вони стверджують, що він і був Месією, про якого говорили іудейські пророки"

Иосиф Флавій "Іудейська Археології


 

 

Додаток №2

їхні вбивства (тобто християн) супроводжувалися знущаннями. На них одягали шкури диких звірів, щоб потім травити їх собаками, розпинати на хрестах, або спалювали на вогнищах, які підпалювали в темряві. Для цього видовища Нерон надав свої сади...

І хоча на християнах лежала провина і вони заслуговували кари, все таки ці жорстокості пробуджували співчуття до них.

Корнелй

Таціт "Аннали"

 

Перегляд файлу

Урок № 6

Тема уроку : Підсумково – узагальнюючий за темами « Римська республіка та рання імперія » .

Мета уроку : Повторити , систематизувати та узагальнити вивчений матеріал з теми . Розвивати вміння учнів робити висновки та висловлювати власні думки . Визначити рівень засвоєння учнями  матеріалу .

Тип уроку : Повторювально – узагальнюючий .

Хід уроку :

  1. Організаційний момент .
  2. Основний зміст роботи .

Завдання першого рівня складності .

  1. Слова « прийшов , побачив , переміг » належать :
  1. Марку – Антонію,
  2. Юлію Цезару ,
  3. Кассію Лонгіну .
  1. Християнство – державною релігією Римської імперії оголосив :
  1. Юліан ,
  2. Констянтин ,
  3. Феодосій .
  1. Першим диктатором Риму став :
  1. Луцій  Корнелій Сулла ,
  2. Юлій Цезар ,
  3. Марк Красс .
  1. Який правитель прийняв титул « принцес »
  1. Юлій Цезар ,
  2. Октавіан Август ,
  3. Калі гула ,
  4. Нерон .

Виберіть правильну відповідь  ( так , ні ) .

  1. Юлій Цезар є автором « записок про Галльську війну » .
  2. Юлій Цезар був убитий в 45 році до н. е.
  3. Великий морський бій між флотами Антонія та Октавіана відбувся біля мису Акцій .
  4. Племена даків підкорив імператор Тиберій .
  5. Автор поеми « Енеїда » є Вергілій .
  6. Засновником імперії у Римі був Антоній .
  7. « Золотим віком » імперії називають ІІ століття .
  8. Династію Флавіїв заснував Октавіан Август .

Завдання другого рівня складності .

  1. Дайте визначення термінів :
  • Легіон ,
  • Преторіанці ,
  • Клієнт ,
  • Вільновідпущеники ,
  • Акведук ,
  • Терми .
  1. Продовжіть список :
  • Юпітер – головний бог римлян …
  1. Що означають ці крилаті вирази :
  • Перейти Рубікон ,
  • І ти Брут ,
  • Жереб кинуто ,
  • Прийшов , побачив , переміг .
  1. Храмом усіх богів називається …

Завдання третього рівня .

  1. Хто з названих полководців був у складі першого , а хто у складі другого тріумвірату ( позначте цифрами 1 , 2 )
  • Цезар ,
  • Октавіан ,
  • Красс ,
  • Помпей  ,
  • Антоній ,
  • Лепід  .
  1. Складіть історичний портрет Юлія Цезаря .
  2. Розставте ці події в хронологічному порядку .
  • Правління Августа ,
  • Смерть Юлія Цезаря ,
  • Правління імператора Трояна ,
  • Битва біля мису Акцій .
  1. Чому римляни утримували велику армію ?

Завдання високого рівня .

  1. Чим влада Цезаря відрізнялася від влади консула ?
  2. Чи можна вважати боротьбу Октавіана та Антонія громадянською війною ?
  3. Чому християнство , яке виникло в Палестині , швидко поширилося за її межі ?

 

  1. Підсумок уроку .

Збір робіт учнів .

 

  1. Домашнє завдання .

Скласти по даній темі кросворд .

Перегляд файлу

УРОК 5

Тема уроку : Виникнення християнства .

Мета уроку : Пояснити учням причини та процес поширення християнства в Римській імперії , пояснити поняття

« катакомби » , « Євангеліє » , « патріарх » . Звернути увагу

на долю перших християн в Римі . Розвивати вміння працювати з документами  , додатковою історичною літературою  .  Виховувати почуття доброзичливості , поваги до інших .

Тип уроку : комбінований .

Нові поняття і терміни : « Євангелія » , патріарх , катакомби .

Хід уроку .

  1. Організаційний момент .
  2. Перевірка домашнього завдання .

Робота на картках .

  1. Актуалізація опорних знань .

Бесіда за запитаннями .

  • Які види мистецтва були розвинені в Римі ?
  • Чим відрізнялася римська релігія від грецької і які спільні риси в них були ?
  • Яка причина релігійної кризи в Римській імперії ?
  1. Вивчення нового матеріалу .
  1. Виникнення християнства . Ісус Христос .

Розповідь вчителя .

Релігійна криза в Римській імперії :

  • Згасання віри в грецьких та римських богів .
  • Нове , наукове бачення світобудови .
  • Розпусність язичницьких богів .
  • Захоплення східними релігіями .

Зародження християнства :

  • Поява християнства у Палестині ( 63 рік до н. е. ) .
  • Проповідники нової релігії .
  • Поява Ісуса Христа .

Бесіда за запитаннями :

  • Яка книга розповідає про життя Ісуса Христа ?
  • Розкажіть про історію народження Ісуса Христа .
  • Коли Ісус Христос почав проповідувати ?
  • Які чудеса творив Ісус Христос ?
  • Хто першими прийняли проповіді Ісуса Христа ?

Зачитуємо  уривок з Нового Заповіту про життя і подвиги Ісуса Христа .

Робота з документом . ( Додаток 1 ) .

  • Що говорить наука про особу Ісуса Христа ?

Учні записують в зошит термін « Євангелія » .

Запитання :

  • Чому проповіді Ісуса Христа були успішними ?
  • Що викликало ненависть фарисеїв до Ісуса Христа ?

Поширення християнської моралі .

  • Що сприяло успіхам християнської церкви ?
  1. Римська влада і християни .

Учень читає уривок поеми Т. Шевченка « Неофіти »

Запитання :

  • Яка подія описана у вірші ?
  • Як ви думаєте , чому імператори переслідували християн ?

Робота з текстом підручника ( учні читають присягу римського громадянина і християнські заповіді  ) .

Завдання :

  • Що у даній присязі суперечило поглядам християн ?
  • Що приваблювало людей у християнських заповідях ?

Робота з документом ( додаток 2 ) .

Запитання :

  • Як описує автор знущання над християнами ?
  • Як сам автор ставиться до цих подій ?
  1. Утворення християнської церкви в Римі .

Церква ( громада )                      єпископ                        патріарх .

Учні записують в зошит термін катакомби .

  • Катакомби – це підземелля під Римом , де збиралися перші християни .
  • 313 рік – імператор Констянтин видав закон про визнання християнської релігії .
  • Центр християнства – Рим , глава церкви – папа Римський .
  • Християнство і римська культура .
  1. Закріплення нових знань і вмінь учнів .

Бесіда за запитаннями .

  • Які причини сприяли швидкому поширенню християнства в Римі ?
  • Які ви знаєте історичні факти про життя Ісуса Христа ?
  • Як називаються місця , де збиралися перші християни ?
  • Чому християни збиралися таємно ?
  • Який римський імператор оголосив християнство державною релігією ?
  1. Підсумок уроку .

Вчитель робить підсумок : на початку нашої ери релігія Риму зазнає істотних змін – в ній з‘являється нова релігія – християнство .

  1. Домашнє завдання .

Опрацювати текст підручника . Підготуватися до підсумково  – узагальнюючого уроку по темах « Давній Рим у  VII – I ст.. до н. е. » та

 « Падіння республіки та рання імперія » .

 

zip
Додано
4 березня 2023
Переглядів
197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку